arnio: Ang säsongskortet så får du tänka på de som inte har möjligheten att följa laget som de som bor i Gävle. Föreningen får ju ett antal miljoner från Hockeyligan med anledning utav TV-utsändningar.
Har själv säsongskortet sedan de började med det. Tycker det är för jävla bra, fast jag åker på hemma och bortaresor. Till skillnad mot många så bor jag i Sthlm där närheten till Gävle är hyfsad ändå.
rackham: Lär väl visa sig strax före årsmötet när handlingarna läggs ut.
Tror nog att de har lyckats snåla ihop lite kosing om inte LLA är ett stort svart hål.
tjugo8: Som alla skriver för jävligt bra jobbat. Blir kul att få se de andras resultat. Nu gäller det ju att öka vinsten.
Ett steg är väl den nya sargen som skall vara lättare att ta bort och återinsätta efter evenemang.
Lägger denna nyhet här. Ingen kosing för Carlsson men däremot för Karlsson Fiffigt va :-))
Jajjen:
Kostnaderna finns där och måste minskas.
Men det hänger på ökade intäkter. Publikintäkter, visst. Eventdelen måste gå att utveckla, men då måste Brynäs våga satsa på den delen och inte bara "ta det som kommer". Vem är tex avsatt att jobba med utvecklingen av event?
Men det behövs fler ben att stå på. Vem jobbar med den affärssplanen?
Utan ökade och nya intäkter kommer vi aldrig att kunna betala bort skuldberget och då får vi leva med att de bästa allsvenska klubbarna käkar upp oss...
För övrigt, när det ändå är ekonomisnack, väntar jag på beskedet om att anledningen till att Kudroc nu spelar i Frölunda beror på att Rekryteringruppen lägger pengarna på Jonte Carlsson som inte platsar "over there" och nu istället hyrs ut till Brynäs...
Skulle för övrigt också vara intressant att höra Hallin förklara sin scouting av Carlsson för Chicagos klubbledning...
Vad i hela världen har dom gjort som dom tänkte skulle locka MER folk till gavlerinken?? Inget nytt runt arenan eller kring matcherna. Enda profilen som hade någolunda Davydov-effekt skickade man (bra sportsligt val).
Som sagt...vad 17 skulle locka fler folk tänkte dom, för sportliga framgångar kan dom väl ändå inte ha räknat med..