Brynäs IF

727978 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Färjestad 4 okt 2012

« · 1523084 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Färjestad 4 okt 2012
Jonsson för i HELVETE!!!
Kommentera

Gurra88: haha
Kommentera

Jonsson för i HELVETE
Kommentera

Nu känns det tungt!

Steen lär väl vinna mot Luleå också, vill inte ha Modo framför oss i tabellen.

Kommentera

Gurra88: haha
Kommentera

Zappaholic: Ok, det verkar vara en SÅN kväll ikväll....   :-)

Massor av upplagda kanonlägen men usel effektivitet.
Vi gör Wentzel till en demon i kassen, även om han de facto är en bra målvakt.
Roligast var väl ändå Widings miss i PP: öppet mål och han skjuter 1/2 meter utanför....
Kommentera

Simon Löf... njae!
Kommentera

Två pinnar inom räckhåll i alla fall
Kommentera

Effektiviteten måste förbättras avsevärt. Det är inte många matcher i år där Brynäs gjort fler än 2 mål.
Kommentera

Det känns som att vi faller på vår egen ineffektivitet ikväll. 31 skott hittills - 1 mål.

Känns väl sååådäääär!

Kommentera

MarcusElving:
Det ser ut som att Brynäs har gett upp.
Kommentera

Bedrövligt :-(
Kommentera

Man kan inte vinna jämt, men mot FBK ska vi vinna JÄMT!
Kommentera

70 Rodrigues: jag må vara galen, men jag är fan inte klok i alla fall. Vem fan tror jag att du är? Godnatt och tack för kaffet.
Kommentera

Ett enda mål på hemmaplan är självklart inte godkänt, man vinner absolut inga hockeymatcher om man gör ett mål.

1-4

Förnedrade!!!

Kommentera

3:e knäböjningen av Honken som det blir mål på. Långt ifrån godkänt.
Kommentera

MarcusElving: 1-4, bedrövligt!!
Kommentera

MarcusElving: Nä vi kan inte vinna alla matcher...bättre effektivitet i denna matchen så hade vi tagit poäng. Något att jobba på för laget och TJ.

Tror Rahm står nästa match, allt annat vore tjänstefel.

Kommentera

Honken mänsklig, då blir det torsk... Brynäs har allvarliga problem med obefintligt Målskytte. Sviktar då målvakterna så blir det så här. 1-4 hemma är på gränsen till förnedring...
Kommentera

arnio: Que??
Kommentera

MarcusElving: Fullständigt utmanövrerade i tredje.
Bara att bryta ihop och glömma det den här matchen.
Dags för Rahm på lördag?
Kommentera

bradberry: Jag tycker att man kan kalla det förnedring. Och mot FBK av alla jävla lag.

Usch!

Kommentera

MarcusElving: Inte många av de skotten som är jättefarliga. FBK överlägsna idag enligt mig, Honken har varit grym även om vissa mål inte ser otagbara ut men då är det mer utespelarna som släpper till lägen som inte skulle varit nåt egentligen.

Finns inga tydliga linjer i spelet idag....många egna dribblingar samtidigt som FBK inte gjort ett misstag defensivt känns det som

Bara att bryta ihop och komma igen till nästa match
Kommentera

bradberry: Var är Berg, han sitter garanterat med mysribba nu...
Kommentera

Bedrövligt jävla passivt idag, fy fan va tråkigt när man väntar en hel dag o de e så fruktansvört uselt.
Ollas,Honken och Löf va fruktansvärt bleka idag, TJ måste hitta en målskytt till Järnkroks kedja för de hönder ingebting där förutom när Calle själv tar avslut
Kommentera

bradberry: Ähh, förnedring är nåt helt annat.
En ihålig Honk gör sin obligatoriska dipp efter en räcka kanonmatcher, fullt mänskligt.
I övrigt bra anfallsspel men lite väl mkt byte av chanser för att det ska vara godkänt i övrigt.
Färjestad säkert lite hetare och revanschsugna efter semifinaltorsken i våras.
Härligt att se Lindholm, som gör nåt bra i stort sett varje byte.
Kommentera

Det är ju inte första gången Brynäs gör en plattmatch efter en kanoninsats.
Kommentera

Färjestad är det bästa lag vi mött hittills. Ska Brynäs kunna matcha det här laget behöver väldigt mycket bli bättre. Och så röstar jag för att Franson får ersätta Löf.

Kommentera

Kom igen nu Luleå!! Vill inte se Steen och hans lag gå om oss.

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry:
Efter 9 omgångar så har Brynäs ett målsnitt på 2,22 och Fotbollslaget Häcken ligger på 2,23. Det talar sitt tydliga språk.
Kommentera

MarcusElving: Om MoDo går förbi så lär vi få en hel del besök här i gb:n ikväll :-(
Kommentera

Jag blir fundersam över TJ's cochning.

Inga TO's ens efter 1-4 när det var gott om tid kvar.

Han rullar på med SAMMa FYRa kedjor även om det ser väldigt lamt ut.

SUCK

Kommentera

Vi tappar mark i tabellen i och med denna förlust.

Från 3:e till 5:e plats. Inte bra..

Vi ska vara topp 4!

Kommentera

70 Rodrigues: Vi kommer förlora fler matcher på det här viset...vi gjorde det förra säsongen också. Det tror jag alla minns. Vi satt alla och bölade högt och ljudligt över spelet...Berg med mysribba...och bitarna föll på plats ändå till slut.

Bitarna kanske inte faller på samma fina plats som förra säsongen, men nog kommer vi bli bra framöver, det är min övertygelse. Det har vi ett tillräckligt bra lag för. In med Franson, Persson, ut med Löf och Berglind. Det tror jag kommer räta ut lite frågetecken bakåt, och då kommer även effektiviteten i anfallsspelet så småningom.

Tålamod...

Kommentera

70 Rodrigues: Ja, antagligen. Men de har ju sin Steen, det är han som gör det.

Kommentera

Dags att börja träna avslut jävla klantrövar!
Kommentera

Huge: "Bra anfallsspel" skriver du. För mig innebär bra anfallsspel en del mål. Det är ingen slump att Brynäs missar som de gör. För mycket lir, lite för kladdigt, för duttigt. Torsk på lördag med ett liknande scenario med målskyttet å det börjar grubblas.

Viktig match lördag. Och svår...
Kommentera

70 Rodrigues: Skit i modoiterna, vad har de egentligen att komma med i det långa loppet? Starkbaum?
Kommentera

Zappaholic: Skillnaden är att vi är mästare, tycker nog att man kan kräva lite mer då. Ska bli intressant o se vad TJ säger.
Kommentera

5200 på matchen idag.
Kommentera

Zappaholic: Ja, det enda som imponerat så här långt (förutom Honken då) är att Brynäs plockat poäng utan att spela bra mer än några enstaka matcher, utan Järnkroks målskytte och utan full backbesättning. Det kan bara bli bättre.
Kommentera

Zappaholic: Modo har ju ju t.o.m. några svenskar i målprotokollet idag. Arse of Hockey reser sej från gödselhögen.
Kommentera

Jajjen:"Arse of Hockey reser sej från gödselhögen."

Mn stanken sitter kvar

Kommentera

Slajsarn: Rögle nollar Frölunda, kan bli jobbigt i ett fullsatt Scandinavium på lördag :-(
Kommentera

Trist jäkla förlust... Honken mänsklig,dålig effektivitet, nån klantig utvisning och en riktigt bra målvakt på andra sidan.

Nya tag på lördag, gäller och studsa tillbaks snabbt nu.

Kommentera

Davey_22: En onödigt lång sammanfattning.
Du hade kunnat begränsa dig till: Brynäs - Wentzel   Res: 1-4
;-)
Kommentera

70 Rodrigues: man undrar vad Johansson har gjort... En postlåda hade spelat bättre än #16 & #39.
Kommentera

Lindström: Var är Molin undrar jag?
Kommentera

Det kändes som att Färjestad kom ut mer taggade och med en gameplan som var att ha tunga anfall i Brynäs zon. Brynäs hade svårt att försvara sig runt egen kasse. Men det var ändå Brynäs egen ineffektivitet som gjorde att Färjestad kunde ta en så klar seger.

Färjestads nya nordamerikaner, som naturligtvis är guld värda för svensk hockey och är långsiktiga 10-årsvärvningar, var bra. Löf underskattade Connerley (eller vad han heter) med sitt slappa petandevid ett av målen.

Åter igen ett stort frågetecken kring domarinsatsen, som var totalt värdelös åt båda hållen. De stod bland annat bredvid och såg på när spelare fick klubbar i sina ansikten. Man undrar nästan om vem som helst får bli ES-domare. Det kanske vore en effektiv arbetsmarknadsmässig åtgärd att låta arbetslösa ungdomar kastas in som ES-domare...

Thuresson-Järnkrok-Lindholm var bra. De skapade mycket men missade ju tyvärr precis allt. Harju gjorde ett bra mål men annars saknade laget skärpa i avsluten.
Kommentera

Peja:Kedjan med Widing|Nordan|Lauritz får inte mycket uträttat

Kommentera

« · 1523084 · »