1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs-Färjestad

« · 2105109 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Färjestad
Peja: Danielsson lär sätta en puck till snart
Låst ämne

JanT: Vi får se. För att vara det spelförande laget , får vi många utvisningar emot oss

Denna match är långt från avgjord
Låst ämne

370: Tror du på det där själv? Det är Brynäs ni möter - laget man vänder alla tänkbara trender mot. Det är sen gammalt....
Låst ämne

2064: Precis, dålig passform på spelarmaterialet och spelidén. Påminner lite om säsongen efter senaste guldet när Tommy fortsatte förespråka en taktik där man skulle vara kreativ och spela sig ur pressade situationer men Sundlöv gav honom ett lag med mycket lägre skicklighetsnivå än guldlaget. Av någon anledning har väldigt många överskattat väldigt många spelare i det här laget. En del pratar om typ Andersén och Alcén som bra rollspelare, men när jag ser dom spela, ser jag två spelare som måste kämpa för sitt liv för att överhuvudtaget hänga med motståndarnas J20-killar som fyller ut deras lag och absolut inte spelare som tillför nåt. Att vi betalar såna killar en förmögenhet varje månad gör inte saken bättre.
Låst ämne

Tror vi gör 4-5 men sen tokdör, finns inte en chans i helvete att vi kvitterar. Vi får sikta in oss på att slå lag som IKO, Leksand, LHC och Malmö, vinna i alla kvarvarande matcher mot dem, det är vår ändå chans till räddning
Låst ämne

pratar de inte med varandra på isen, molin får pucken i egen zon, men märker inte att en spelare kommer mot han men molin bara står och dagdrömmer
Låst ämne

lapad: ”Lite typisk att motståndarmålilsar höjer sig mot just Brynäs”

Deras målis har väl inte varit speciellt bra idag?
Låst ämne

Zappaholic: Jag gnäller varje år vi spelar kval eller är nära kval. Sorry, men det är nån defekt jag har.
Låst ämne

Zappaholic: det kommer alltid storgnällas så länge resultaten uteblir. Inte så konstigt kanske med tanke på att det är resultaten som i slutändan räknas???!!!!!? Vill man minimera gnället så för i helvete ge oss resultat.
Låst ämne

Silfverkroken: Andersson kommer inte att sparkas - gör vi det så är det tvärkört! Den här gistna gamla skorven måste repareras från grunden. Men det har tyvärr uppstått nya läckage.....
Låst ämne

370: Ni möter seriens sämsta lag, så du behöver inte vara orolig
Låst ämne

Deras keeper har inte varit jättevass... Alla våra mål har trillat in. Ändå kan FBK gå på halvfart.
Låst ämne

lapad: kom igen!!
Låst ämne

Lindström: Lite typisk att motståndarmålilsar höjer sig mot just Brynäs
Låst ämne

Zappaholic: Problemet är snarare att vi inte har ett lag att möta upp PAs spelidé. Backarna är för stabbiga för att kunna pressa så högt därav de ständiga spelvändningarna. Vi kan inte heller bygga spelet från egen zon för v har inte tillräckligt många spelskickliga/ tempostarka spelare att göra detta heller. Tycker att det som många uppfattar är en förbättring av vårt spel är mest en chimär. Ja, vi sitter kraftigare press på motståndarna och spenderar mer tid i motståndarnas zon men vi gör inte fler mål, eller skjuter fler skott och skapar bara marginellt fler farliga målchanser. Tror han måste slänga in fyra man i mittzon, stänga där och få spelvändningarna när motståndarna har ett par forwards högt upp i banan.
Serietabellen har inte heller något tålamod med lag mitt i processen...
Låst ämne

Forsberg 1978: Men snälla vi gör mål, låt mig bara göra så. Har gjort så vid varje mål
Låst ämne

Forsberg 1978: Vi har Haukelsnd, ni har god chans än
Låst ämne

Sportnisse: Nej, Sundlövs comeback har inte blivit särskilt lyckad, samtidigt är truppens lönestruktur fortfarande på "lång-rehab" efter Bengtzéns och framförallt Dackells sejourer som lagbyggare. Dackells skrev många dåliga långa spelarkontrakt som fortfarande tar upp en stor del av budgeten.
Låst ämne

Mattson: Fast det är ju just det som föreningen vill förändra nu när vi tog in PA. Man bygger om och bygger nytt för att förändra, men då gnälls det på att resultaten uteblir.

Oavsett vad så gnälls det. Märkligt.
Låst ämne

Forsberg 1978: Var ett svar på en fråga. Brynäs åker ur förr eller senare men inte säkert i år.
Låst ämne

Alfred : 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Låst ämne

Lindström: okej. Så de vill aldrig och de är aldrig vakna? Jösses
Låst ämne

Mattson: Inget som talar för att Brynäs åker ur just i år, hur menar du nu?
Låst ämne

JAAAAAAAAAAA
Låst ämne

Peja: Förefaller som Berglund och Sundlöf är en oerhört dödlig, olycklig molotovcoctail för Brynäs.
Låst ämne

Peja: Håller med. Lagbygget är för tok för dåligt och man har värvat mätta spelare och gett dem sina sista kontrakt och sedan samlat dem i en hög. Inte konstigt att det inte går som man vill då..
Låst ämne

Rödin1912: Hade förutsättningarna varit normala med allt vad Brynäs historia med tränarsparkningar beträffar etc. så hade Andersson fått sparken nu. Det behövs knappast diskuteras... Man kommer dock aldrig att genomföra en sån manöver. Däremot håller jag det inte för osannolikt att van kliver av självmant. Exakt som jag halvt på skämt, halvt på allvar förutspådde här på HS i somras...

Hur ska man hitta flyt, självförtroende och målskytte? Det känns sååå långt borta. Det var oxå riktigt synd att matchen mot Frölunda vanns med 7-1. En karaktärseger med 4-3 hade varit bättre för gruppen...
Låst ämne

Till er som vill att Peter ska få sparken, vem fan ska vi ta in istället? Vilken duglig tränare skulle vilja gå till Brynäs i nuläget? Ett lag som för fjärde i året i rad skulle sparka tränaren om man valde att göra det. Det ser verkligen uselt ut just nu men rätt säker på att ett tränarbyte inte skulle lösa ett skit.
Låst ämne

9179: Det är din åsikt. Malmö som förening tror jag tyckte annorlunda.
Låst ämne

magr: här kommer en kommentar i affekt. Är så jävla less på att följa detta satans felbygge år efter år med löften om att saker och ting kommer kugga i. När då?! Månen skall stå i kors med jupiter och solen eller när fan skall det vända.!????! Kan man för i helvete snart inte ens kalla det för matcher vi spelar då det i princip alltid är avgjort i första perioden. I år blir det bäst av 7 och ångest.. Jag har svårt att se detta brö gäng klara kontraktet ens.
Låst ämne

Hamp_11: Det finns ingen anledning att låta en spelargrupp som inte håller måttet diktera villkoren. Faktum är att många av "trotjänarna" (i de flesta fallen överbetalda proppmätta spelare) inte längre är tillräckligt bra för att spela i SHL. Om man inte kan leverera på isen ska man inte ha någonting att säga till om kring tränarval heller.
Låst ämne

Zappaholic: Inget talar för att Brynäs åker ut just i år. Men ett lag som placerar sig runt kvalstrecket så ofta som Brynäs, åker till slut ur.
Låst ämne

Zappaholic:
Skillnaden på Thomas Bulan Berglund och Peter Andersson är att Bulan hade glimten i ögat och ödmjukhet.
Egenskaper som Peter inte vet vad det är. Han är en elak och hård tränare som saknar att få ihop en grupp på ett harmoniskt sätt.
Låst ämne

9179: Spelarna har ju fått som dem har velat de senaste åren. Bort med Melin, bort med Sundqvist. Dem ville ha en tränare likt Bulan. Är spelarna aldrig nöjda?
Låst ämne

Bara att inse att laget kan om dom vill, men då måste ALLA vara vakna.
Sigalet kan dom skeppa, vilken jävla flopp värvning, Frölunda har inte slutat skratta än.
Klen, mjuk och spelar som en dyngspridare.
Låst ämne

Blå grottan: Fy fan för denna säsong hittills och denna jävla dynga till hockey. Jag blir helt slut på detta och måste sluta titta.
Låst ämne

Utvisning bakom offensiva målbur. Fantastiskt!
Låst ämne

Rödin1912: Dom får ju släppa alla offensiva ambitioner tills dom satt en försvarspel som fungerar. Det pratas om zontid i offensiv zon, men vad fan spelat det för roll i det här läget när det är öppna spjäll bakåt. Det är igelkottförsvar som är enda alternativet inom kort.
Låst ämne

9179: Fast det där köper jag inte. I så fall skulle spelarna inte gillat att spela under Melin, Sjödda och Sundqvist...

Nej, jag tror inte det går speciellt bra. Lägg inte ord i min mun, tack. Men jag tror att vi gör rätt som förändrar kulturen i föreningen.

Låt nu Peter bygga sitt lag från grunden.
Låst ämne

Zappaholic:
Vi får väl se hur säsongen slutar. Jag tror att vi hamnar sist. Och du tror det går bra?
Får se vem som får rätt.
Låst ämne

Lindström: Tycker vi avtackar PA med en blomsterkvast ikväll.
Låst ämne

magr: döper hela jävla bunten
Låst ämne

Peja: 20 år av bottenplaceringar visar att det saknas resurser eller kompetens. Eller tror du att det handlar om enstaka syndabockar?
Låst ämne

9179: Säg upp kontraktet och gå till en annan klubb då. Spela tränarens spel någon jävla gång.
Låst ämne

Alfred, Axle San, Huge: När vänder det, när vänder PA detta?
Låst ämne

lapad: Där blev det visst 2-5....kölhalning pågår....
Låst ämne

Mattson: Vore nästan skönt att åka ner och slippa lyssna på allt gnäll.
Låst ämne

Zappaholic:
Men ärligt nu. Alla ser väl att spelarna inte gillar att spela under Peter. Ser ni inte det?
Låst ämne

Alltså vi släpper in mål så fruktansvärt enkelt, vet inte om jag ska skratta eller gråta
Låst ämne

Stefan R 63: Jag vet inte. Det är nog en kombination av att PA inte har de spelare han vill och de han har gör inte rätt.
Låst ämne

« · 2105109 · »