Brynäs IF

727994 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-FBK

« · 490054 · » Till forumet

Sv: Brynäs-FBK
Malmö är på gång 5-5.
Kommentera

Beezer: Slut nu 4-7 kupan avslutade matchen med att slåss både med Chara och Gaborik. Väntat reslutat jag är positivt överraskad över att man lyckades göra 4 mål mot ett FBK med nhl-spelare och landslagsmän. Vilket lag får sota för den här förlusten nästa match?!
Kommentera

lindberg:
konstig match. antal mål i perioderna är 1-9-1.
men ni vann i varje fall andra halvan med 3-2, om det kan vara till nån hjälp.
Kommentera

70Igor: Malmö vann 6-5. 11 poäng ner nu.
Kommentera

Helvete, man blir gråtfärdig när man ser på Brynäs spel. ALLT är under all kritik. Klarar dom förlängt kontrakt i år är det fan en bedrift.
Kommentera

70Igor: Å tretton poäng ner till Brynäs fast ja hoppas ni klarar er utan kval
Kommentera

70Igor:
11 poäng ner till Malmö har väl ingen som helst betydelse för Brynäs..?
Kommentera

Metal Guru:Kattens lek med råttan är äntligen slut. Kyrö talade om bra fart,vilken tur att han inte var i båset ikväll för då hade han fått se vad fart är!!!
BIF beter sig som pojklag,man räknar fel,stöter i fel lägen,dumpar när alla har vänt, ja listan kan göras lång.

Jag lovade en summering av kampen mellan Soling vs. Viitakoski. 10-0 till Soling, han var bäst i BIF ikväll. Han visar en vilja som bara Malmström åxå kan göra anspråk på. Det är då själva f-n att karl inte kan få bättre miljö omkring sig,vad har han gjort BIF-ledningen för ont?
Kravet står kvar på 5 nya spelare varav 2 backar.Vårat 1:a backpar måste vara släkt med Yoko Lennon:Oh no!!!!!!! Help I need somebody (else).
Kommentera

aphac: i Tornbergs videokoll över Brynäs dåliga försvarsspel var det Cassel & Sjödin som var huvudpersoner...
Kommentera

lindberg:Knappast förvånad
Kommentera

Huge: Lägg ner!

Fullständigt utspelade av FBK, kattens lek med råttan var ordet. Enda skillnaden mot Malmömatchen var väl att FBK kan göra mål vilket Malmö inte klarade av.
Som stor Sjödda-fan känns det mest sorgligt att se dagens match....

Nu gäller det att ta till sig samma attityd som Malmö har, kvalserien är det som gäller och man måste ställa in sig på det mentalt NU. Förra gången vi var i KS gällde samma strutsmentalitet som nu och det höll på att sluta riktigt illa.

Vi får nog hjälpas åt att skrapa ihop lite stålar till ett par backar...
Kommentera

aphac: Jaha,kattens lek med råttan i Gavlerinken.Nån som är förvånad? eller ljuger tabellen? Den som inte begriper att Brynäs anno 2004-2005 är ett av de sämsta nånsin har nåt fel i bedömningsförmågan.Sundlöv måste ut och knacka pensionärer,råna korvmojjar,vad som helst.5 spelare, MINST, måste in,det enbart för att undvika kval.
Kommentera

prosten: Brynäs IF,laget som gav strutsen ett ansikte!!
Kommentera

prosten: "kvalserien är det som gäller och man måste ställa in sig på det mentalt NU."

Som tur är har ingen av spelarna utan endast några uppgivna supportrar kastat yxan i sjön....
Kommentera

sylf: Det lät inte på Janne Larsson som om det skulle komma något nyförvärv, men det innebär väl inte med automatik att det blir så.
Kommentera

Huge: Jag tar det igen. Lägg ner!
Kommentera

Hälge: Då är klubben slut som elitförening.
Kommentera

sylf: När man har fått se det man gjorde ikväll så är det märkligt att jag inte ens är förbannad. Jag kommer säkert att bli det imorron när experterna på Gävles skitblaska(det finns 2 men samma redaktion) sätter betyg på sina favoriter. Stämmer aldrig med vad folk tycker i allmänhet.
Kommentera

Huge: Nä, det stämmer Huge. Inställningen är det faktiskt inget större fel på. Synd bara att själva hockeykunnandet inte räcker speciellt långt. Kom nyligen hem från gavlerinken och fick jag med fria ord beskriva den tillställningen skulle jag garanterat bli avstäng.....igen!
Kommentera

Lägg ner det här skitlaget! En skam för elitserien sa förbundskaptenen om LHC 1998, det samma gäller för Brynäs (och MIF) 2005.

-Pinsamt tunn trupp(de ända som vill spela hos oss är de som passerat 33 och inte får kontrakt någon annanstans)
-Tillsättandet av tränaren, han som styr oss framåt skall vi inte prata om)
-Minst omsättning (40-50 mille mindre än toppen, som om Norwich skulle bräcka Chelsea i England)
-En islada som suger till hemmaplan ( träbänkar där man får stickor och fryser röven av sig)
-En styrelse som verkar förlamad och tom på framtidstro (pratar om slutspel när vi i själva verket är på väg i graven)

Att vi sedan är 10000 tals i landet som bryr oss och hoppas spelar ingen roll, BRYNÄS ÄR PASSE!!!!

Låt dom som vill och kan ta över i eliten så kan vi börja om på något nytt!!!
Kommentera

sylf: Ni får väl hoppas att det kommer någon och att han bara mörkar.
Kommentera

Hälge: Det gör han säkert inte.Jag ger mig fan på att dom sitter däruppe och inbillar sig att vi har ett bra lag,vi har en bred trupp,vi leder svensk hockeys utveckling,vi kommer att gå till slutspel osv osv.
Kommentera

kacken: Ett av de pinsammaste inlägg jag läst hittills på denna sida.
Har du några mer uppmuntrande ord till laget och ledningen, när du ändå håller på?
Bara att byta lag, så slipper du bry dig.
Kommentera

Huge: Jag tyckte det var klockrent och sanningsenligt,att andra blundar för sanningen får stå för dom.
Kommentera

Ranking efter dagens match
Backar:
1. D Johansson
2. Kupan
3. Cassel
4. Andersson
5. Philips
6. Sjödda

Forwards:
1. Lind
2. Malmström
3. Soling
4. Jacob
5. Danielsson
6. Dackell
7. Sjögren
8. Mietinen
9. Vesa
10. Bäckström
Kommentera

Hälge:På måndag MÅSTE det bli nyförvärv registrerade hos hockeyförbundet för BIF:s del. Man behöver inte använda fula ord och överdrifter för att förklara att BIF är riktigt dåliga och det syns ännu mer mot det bästa och sämsta lagen. Mot mellanskiktet kan vi hänga med i ett par perioder(konstigt nog).Leta halmstrån eller kasta yxa i sjön,jag tror att det är lika värdelöst bägge två.Detta lag fixar inte det här,det måste komma andra som gör det!!!!!!!!
Kommentera

aphac: Dom skulle varit här för länge sedan,träna kan dom ju göra innan.
Kommentera

Huge: Att du är både döv och blind visste jag, du verkar inte se den verklighet som gäller utan lever i din egna lilla kupa , vakna är du snäll!!!!!
Kommentera

sylf: Kommentatorn frågade honom efter matchen om det var någon ny spelare på gång eftersom det såg lite tunt ut, men då svarade han att "nä, det har inte sett så här tunt ut tidigare".

Nu blev det inte ordagrant återgivning av mig, men på ett ungefär iaf + att det var direkt efter match. Han hade väl inte hunnit smälta matchen ännu.
Kommentera

va underbart trisst det känns nu asså fy f*n :(
Kommentera

Hehe.....damen på tv:4 sporten..........

"Tabbellen är forfarande oförandrad, i botten Brynäs och ........... Luleå

Ops
Kommentera

kacken: Jag må vara döv eller blind, men jag nedlåter mig inte till att kasta skit på mitt eget lag.
Du har missuppfattat ordet supporter kapitalt.
Kommentera

A_x_e_l: Det här är ren märklig situation. Vi ligger fem (5) poäng från slutspelsplats, vi har cirka 15 omgångar kvar att spela. Inga problem, skulle man kunna tycka, en rejäl kraftsamling så orkar vi upp. Vi har, om man bara tittar på tabellen, slutspelsplats fullt inom räckhåll.

Men reelllt sett ska vi vara glada om vi kan undvika kvalspel. Vi har en svagare och tunnare trupp än alla våra konkurrentlag, möjligen MIF undantaget men även de kommer att förstärka vid nästa fönster. Tittar vi på SSK som är ett av de lag vi måste komma förbi, så har de förstärkt rejält och det är möjligt att det kommer ytterligare nya gubbar. De har en NHL-spelare på ingång, om jag minns rätt. Jag har mycket svårt att se något som skulle kunna vända den här trenden. Även om vi får, säg, två nya spelare så kommer de in sent och hinner inte komma till sin rätt förrän det är 5-6 matcher kvar att spela i grundserien. Hade vi förstärkt vid förra fönstret hade de spelarna varit inspelade nu och vi hade kanske klarat oss utan att ta in ytterligare spelare vid det här fönstret. Det är det som är så enormt frustrerande.
Kommentera

Jompe: Och realistiskt sett är det Luleå och vi som gör upp om 10:e platsen.
Torskar Luleå i morgon är vi 4p efter och en match mindre spelad.
Vänta gärna med yxkastandet till efter fönstret.
Då har det klarnat lite mer.
Kommentera

Huge: Dream on!, du är ett klockrent ämne att ingå i BIF:s styrelse eller kanske i båset??. Du har också vissa drag av han propaganda ministern i Irak, vägra inse fakta trots att man är överbevisad.
Kommentera

kacken: Och vad har det med att kasta skit på sitt eget lag att göra?
Det är ju du som tydligen vet hur styrelsen och laget skall agera, då du påpekar hur ruttna dom är.
De fakta jag talar om är att vi är 4p efter Luleå.
Om du gnäller lite till så kanske du kan få det till 5p....
Kommentera

Det var inte oväntat med torsk idag, ok?
Kommentera

claesw: Tittar man på reaktionerna här på sidan så måste vi ha varit skyhöga favoriter idag. Bara att ställa ut skridskorna tydligen...
Kommentera

bara inse att vi förlorade mot ett bättre lag...hoppas brynäs kan täta till defensiven till på torsdag. vill inte se en förlust till i sthlm tack!
Kommentera

Huge: Det är ju just det som är så sorgligt. Jämför man lagen så är det nog bara Malmö som faktiskt har ett sämre lag. Jag tycker fortfarande att man borde kunna kräva mer att av ett så anrikt lag som brynäs. Fan, dom har ju spelat elithockey redan innan Huges farfar hade karvat in sin första hejaramsa på stora granen nedanför rinken. :)
Kommentera

munkas: "Fan, dom har ju spelat elithockey redan innan Huges farfar hade karvat in sin första hejaramsa på stora granen nedanför rinken. :)"

Tror jag inte. Min farfar var 28 år när Brynäs Idrottsförening bildades. :-)

Malmö slog Modo borta idag, vilket visar att skillnaden mellan toppen och botten inte är så stor som många vill ha det till.
Tornbergs analys idag efter att ha sett matchen var att om vi hade täppt till lite bättre bakåt, så hade vi antagligen vunnit idag.
Kommentera

Huge: Tornbergs analys är kvalificerat skitsnack, kan inte tänka mig att han såg matchen ens.
Kommentera

prosten: Du får ta den diskussionen med Tornberg. Jag bara förmedlar vad han sa. Om han nu inte sett hela matchen, så måste han i varje fall ha sett så pass mkt att han kunnat bilda sig en uppfattning. Tror heller inte att Tornberg som gammal spelare sitter och fantiserar ihop ngt. Han har nog rätt bra koll vad gäller matchbilder (och då menar jag inte bilderna på teven) :-)
Kontentan var att vårt bedrövliga försvarsspel i andra och delvis i tredje var det som till största del avgjorde.
Kommentera

Huge:
Javisst, med ett bättre försvarsspel hade vi naturligtvis vunnit med 4-0 eller 4-1. Då frågar man sig: varför spelade vi inte ett bättre försvarsspel? Ganska osmart tycker jag.
Kommentera

westerlind: Precis! Om det är 1,5 period med bedrövligt försarsspel vinner man inga matcher. Det är ju liksom det som allt handlar om, att vara bra i en hel match...

Måste lägga in en klockren kommentar som jag såg här när vi i princip var klara för kval förra gången:

"Det finns egentligen bara 2 fel med Brynäs: Bortaspelet och hemmaspelet."
Kommentera

westerlind: "Då frågar man sig: varför spelade vi inte ett bättre försvarsspel? Ganska osmart tycker jag.

Kanske för att dom spelade ett ännu bättre anfallsspel.... :-)
Kommentera

kacken: Det låter som det börjar bli sobrildags för dig, min gode vän. Det handlar trots allt bara om ishockey som den gode Keb påpekar när "fansen" blir allt för påstridiga. Har för övrigt varit ute i skogen och röjt upp vägar med min kära motorsåg och kan lugnt konstatera att det sågas hejvilt även på andra ställen i Svea Rike. Jag tycker att du redan nu skall börja träna på mantrat "Brynäs till Allsvenskan", så att du inte blir allt för besviken framme i April.
Kommentera

westerlind: haha, precis... Varför har dom inte ett bättre försvarsspel??? Eller, varför har dom inte bättre försvarsspelare??? ;)

Nej, hoppas transferfönstret bringar nytt ljus åt våran trupp, och att nya spelare som tillför laget mycket kan presenteras av Mr. Michael Sundlöv...
Kommentera

Huge:
I luleå har man förstått vidden av att ha ett ES lag i Hockey
där har man märkt att målisen har dubbla medborgarskap (har ett franskt pass) och man kan därmed ta in en till transatlant i truppen, eftersom pengar är en bristfråga så har Moderaterna och Socialdemokraterna snackat om att gå in med 400 000 till en förstärkning av truppen...
Kommentera

« · 490054 · »