Brynäs IF

728170 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Frölunda

« · 990305 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Frölunda
Huge: Han gör en tavla, utespelarna kan inte göra mål på öppna lägen. Ja, jag tycker att det var ett rätt beslut. Jag använder mig inte av facit som du alltid gör och försöker att slingra dig så fort du har fel.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jag som trodde vi bara hade 2 slipsar i laget,men idag presenterade sej en tredje.
Kommentera

Står absolut inte med byxorna nere, jag står som sagt för mina inlägg och beslut, är inte en kappvändare som dig.
Kommentera

Står absolut inte med byxorna nere, jag står som sagt för mina inlägg och beslut, är inte en kappvändare som dig.
Kommentera

lillovechkin: Mitt tips:
2-4. Sista målet i öppen kasse

Det var bra tippat! Grattis!
Kommentera

Det är bara att ställa in sig på Kvalserien !
laget är totalt krossat mentalt, ingenting funkar..

Måtte det bli bättre till KS :P
Kommentera

JAG tycker att vi förlorar matchen när vi inte förmår oss att gå upp till 3-1 trots klara lägen.....fan, man lider med laget just nu.
Kommentera

Inget ont i Markström, han blir säkert kanonbra som andremålvakt nästa säsong men att låta han debutera i denna hyperviktiga match, när hela föreningen står på spel är helt enkelt bedrövligt. Östblom har väl visat att han inte har något att göra i elitserien med sina osannolika knäppa ideer. Ställa in en 18-åring i målet. Detta är ett jävla stort tjänstefel.
Kommentera

Ännu en tung tung tung förlust denna säsong. Ny måste match på måndag i Södertäje... Torsk där... Ja... Då är det kanske dags att gå in i en tung tung tung träningsperiod för att vara på topp inför 10 matcher i KS....
Kommentera

Det här var ett problem som uppstod för längesedan och jag tycker ej att man skall lasta målvakten.
Det är Sundlöv och gnällspiken Sjödin som skall lastas.

Hoppet lever Luleå och Mora åker på stryk så läget är detsamma...

Det sista som överger människan är hoppet.

Fast jag lider med killarna.
Kommentera

rafalski: Dags för läktartränarna att kliva ned i båset? Får ni plats allihopa?
Kommentera

Curre: Allt ställa Markström i mål i detta läge, tolkar jag som ett panik agerade av Östblom. Han måste göra något och testar med en ny målvakt. Om det hade blivit vinst idag, hade båda blivit hjälteförklarade....
Kommentera

70 Rodrigues: "Står absolut inte med byxorna nere, jag står som sagt för mina inlägg och beslut, är inte en kappvändare som dig."

Jo, du står faktiskt med byxorna nere, men inte pga att du står för dina inlägg.
Utan pga att du vill att jag skulle erkänna att jag haft fel.
Men med facit i hand och med Markströms matchavgörande ingripande vid 2-3 på näthinnan: vem är det egentligen som haft fel hela tiden?

Skulle faktiskt vilja påstå att du står med både byxor och kalsonger nere...
Kommentera

Robban_Brynäs: Jag tycker Östblom gör helt rätt, han visar att han tänker ta varje chans att vända detta läget, Sperrle och Korhonen har varit väldigt dåliga, det var värt en chansning i alla fall.
Kommentera

Curre: Det var absolut inte bedrövligt.. Han tog mer skott i denna match än vad dom två andra soperna tagit på hela säsongen. Han får ta på sig Frölundas tredjemål, annars spelar han riktigt bra och har ingenting att göra på målen.
Men sen att Brynäs MATCH efter match inte kan göra mål, trots att dom har öppet mål, flera gånger.. Ja då vinner man inga matcher.

Hermansson, Molin, Danielsson, Dackell, Hansen, Sjödin osv. Hur många chanser ska dom få? Det verkar som att det kvittar att ha rutin för Brynäs just nu. Dom bränner öppna mål, går bort sig i egen zon.
Sen att Hermansson styr PP tar jag som ett hån mot övriga i laget PUNKT SLUT.
Kommentera

70 Rodrigues: Bra "70" ! Jag håller med dig, det var helt rätt beslut att ställa Markström i mål. Han gjorde en enda miss i sin första elitseriematch. Det är ett d-ligt bra resultat, särskilt med tanke på omständigheterna.

Observera Leskys förhandstips:

Med Sperrle: 2-7

Med Korhonen: 2-5

Med Markström: 3-4

Stämde ganska bra, och hade Särle eller Skohornet stått hade det blivit ungefär deras siffror.

Huge visar genom sina inlägg kontra "70 Rodrigues" med all önskvärd tydlighet sin skadeglädje över att vi förlorade med Markström i mål.

"Moderator" för Brynäsforumet? -> Vämjeligt!!!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu tycker jag att det är dags för OÖ att avgå om inte annat för att en ny tränare ska få en rejäl chans att sätta sin prägel på laget inför KS.
Kommentera

Huge: Du har aldrig haft rätt och efter ditt senaste inlägg så undrar man om du sett matchen eller ej.. Men visst, du raderar väl mina inlägg så fort nånting handlar om dig.
Kommentera

Huge: Huge, du är patetisk!!!
Kommentera

Jag tycker synd om Marklund, framför allt om han skulle lyckas läsa vad som står här.

Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kuksugarlag
Kommentera

Huge: Roa dig du lille man, om vill tycka att jag står med byxorna nere så gör det, om du mår bättre av det, helt ok!
Kommentera

Davey_22: "JAG tycker att vi förlorar matchen när vi inte förmår oss att gå upp till 3-1 trots klara lägen.....fan, man lider med laget just nu."

Ja, det är en bra analys.
Men vi har fortfarande en bra chans att vinna ända till Markström tyvärr gör en jättetavla vid 2-3.
Då blir det jobbigt efter alla missade chanser vi haft och när sen 2-4 kommer så är de godnatt.
Undrar om det inte sitter nån hockeygud däruppe och bara djävlas med oss just nu.
Först blir både Lind och Månsson skadade. 2 av dom viktigare pjäserna i laget. Sen åker Kankan på 2 matchers avstängning. Vi möter i detta läge dessutom i tur och ordning LHC, HV, Modo och Frölunda.
Inga duvungar precis.
Finns det nån rättvisa så räddar vi ekonomin via att gå obesegrade genom KS.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Känns lite löjligt att se en del hylla Markström, hade någon av de andra två gjort samma insats så hade dom hudflängts härinne.
Kommentera

Huge: "Men vi har fortfarande en bra chans att vinna ända till Markström tyvärr gör en jättetavla vid 2-3.
Då blir det jobbigt efter alla missade chanser vi haft och när sen 2-4 kommer så är de godnatt"

Hade dom gjort mål på sina öppna chanser så hade vi vunnit idag, att skylla på Markström är ju bara patetiskt, han gjorde 1 tavla utespelarna gjorde massor.
Kommentera

rafalski: Hur många av de andra 20 spelarna gjorde "bara" två misstag idag??
Kommentera

Huge: Du står och skyller förlusten på Markström att matchen avgörs vid 2-3 osv osv.. Men du har aldrig funderat på att Brynäs inte har ett bra anfallsspel? Dom missar ju så många patetiska lägen så det är sjukt. Molin i pp? Vad gör karln? Sen att Sjödin bommar öppet mål gör ingenting eller? Nefan han är gud ändå. Herregud, ta av dig pansarglasögonen, putsa av imman på tvn och kom in i matchen för f-n
Kommentera

Robban_Brynäs:
Åtminstone e Markström stor nog att ta på sig sitt misstag!
Kommentera

rafalski: Haha.
Ja, det är det som är så djävla komiskt.
När Korhonen senast inte gör en enda tavla utan åker på 2 styrningar och 3 frilägen, ja då är han en jättesopa.
Nu gör Markström en jättetavla som förmodligen avgör matchen och uppträder i övrigt just som den juniormålvakt han ännu är, och då har han gjort en klart godkänd insats.
Som sagt: riktigt komiskt...
Kommentera

Allvar Huge hur mår du egentligen?
Kommentera

Huge:
Det är inte Markströms fel att han hamnat i den här situationen.
Kommentera

Izah: Jaa, nu har han verkligen tappat koncepterna! Slår efter allt, högt och lågt. Sågar vad/vem som helst bara han får ha rätt.
Kommentera

mattiaskarlgren: Menar bara att man inte ska sätta så otrolig stor press på en 18-åring när varje match är som en kniv mot strupen.
Danielsson snacka om dålig spelare, inte ett rätt han gör på isen och tre mål på en säsong är katastrof, likaså Molin och tio spelare till. Ni är så jävla dåliga.
Kommentera

Curre: Joo, du tänker ju snällt. Men, man måste sätta in saker i sitt sammanhang. Inse att det finns juniormålisar som skulle kapa bort höger pungkula för att få stå i en elitseriematch. Även under dessa förutsättningar.

Om man har elit i sig så ser man en sån här grej som en chans och utmaning.
Har man inte elit i sig så ser man det som en skräckhistoria, och då är man ändå inte avsedda för elit, så inget går förlorat.
Kommentera

AVGÅ: "Huge visar genom sina inlägg kontra "70 Rodrigues" med all önskvärd tydlighet sin skadeglädje över att vi förlorade med Markström i mål."

Ja, du är allt bra rolig du.
Rodrigues började med att vara skadeglad över att jag minsann hade fel, eftersom Markström fick spela och jag tyckte att han inte borde fått spela.

Nu har vi facit i hand och det är jag som är i min fulla rätt att vara skadeglad tillbaka.
Att skadeglädjen innbar en förlust är skittråkigt, men har inte ett dugg med saken att göra.

Och min roll som moderator i sammanhanget har definitivt inget med saken att göra.
Ibland önskar man att man hade jurisdiktion att varna folk för korkade inlägg.
Isf hade du haft ett gult kort just nu.
Kommentera

AVGÅ: Markström har en vinnarskalle och den här matchen är redan glömd, han erkänner sina misstag tillskillnad mot vissa andra i laget.
Kommentera

Huge: Men saken är ju den att jag fortfarande tycker att det var ett rätt beslut, förlust eller ej. Så fortsätt vara skadeglad du, men tyvärr så biter det inte :-)
Kommentera

Ibland önskar man att man hade jurisdiktion att varna folk för korkade inlägg.
Isf hade du haft ett gult kort just nu.

Ja du killen i så fall skulle väl du ha en låda full av dem eller....
Kommentera

Metal Guru: Det spelar väl ingen roll vems fel det är? Man måste ju få bli "betygsatt" även om man är junior...eller?

Alcéns känsla var tyvärr rätt. Det skvallrar inte bara 2-3 målet om. Det var lite osäkert överlag.

Nu kräver jag att OÖ väljer EN förstamålvakt bland pest, kolera och barnförlamning och så får den valde chans att misslyckas.

Detta hattande måste få ett slut! Vill vi ha 3 nervvrak inför ett stundande kvalseriespel? 
Kommentera

Fast jag vill ha en COACH i båset så att vi kan ta en 10de plats, pusta ut och börja om från början nästa säsong!
Kommentera

Visst, Gusten:
Men det är fortfarande inte killens fel att han hamnat mitt i en härdsmälta.
Kommentera

Gusten: Förresten, finns det NÅGONS inlägg som blir så luslästa efter fel som Huges här på HS? Ibland är påhoppen på Huge så jävla låga så man mår illa.

Stå på dig Huge!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Markström är säkert en jättetalang men skall inte få de stora ansvaret i en så viktig match. OÖ har nu lyckats nagga självförtroendet ytterliggare på Korhonen och Sperrle. Vem ska stå i nästa, för Markström lär inte få chansen igen.
Kommentera

Metal Guru: Absolut inte, ingen vill nog kölhala honom heller :)
Kommentera

Känns som Sperrle är den som klarat att resa sig efter dåliga insatser. Ge honom fullt förtroende resten, vi har ändå inget bättre att komma med idag, så varför hatta runt?
Kommentera

mattiaskarlgren: "Han får ta på sig Frölundas tredjemål, annars spelar han riktigt bra och har ingenting att göra på målen."

Korhonen hade betydligt svårare lägen vid Modos mål senast och kunde inte heller göra mkt åt målen.
Han blev hudflängt härinne av dig och många andra.
Markström blir behandlad med silkesvantar.
Kommentera

Gusten: Vi kan skylla på allt och alla, men hade den riktiga boven, Sundlöv gjort sitt jobb, så hade vi inte befunnit oss i den här skiten nu.
Kommentera

Bara hoppas att Mora och Luleå förlorar ikväll, vilket jag är övertygad om att de gör...
Kommentera

Izah: "Allvar Huge hur mår du egentligen?"

Utmärkt, tack.
Och själv?
Kommentera

70 Rodrigues: Ja gropen började inte grävas på denna vecka om man säger så.
Kommentera

« · 990305 · »