Brynäs IF

727711 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF

« · 220666 Till forumet

Brynäs IF
Trots att kvalspel var väntat sen november är jag lika chockad för det. Hur jag mår om det otänkbara händer kan jag inte ens föreställa mej. Efter säsongen ska vi leta syndabockar. Nu ska vi kliva ihop, knyta näven och ge laget allt stöd dom behöver. Jag funderar på att förlägga semestern till mars-april och åka på turné, alternativt gå och gömma mej tills det är över.

Har Brynäs nån organiserad supporterklubb? Var är den och vad gör den inför kvalseriestarten? Är det den som finns nånstans på västkusten (att den inte finns i Gävle tar jag för givet)? Kan man förvänta sej nån form av organiserat publikstöd vid hemma- men framförallt vid bortamatcherna? Det här är det i särklass viktigaste seriespelet i Brynäs historia. Nåt borde vi göra, va?

Curre Lundmark menade igår på tv att Brynäs fiasko berodde på 3 saker. Att man värvat fel när man inte värvat aggressiva och tuffa spelare, att man tecknat långtidskontrakt med nyckelspelare och dåligt målvaktsspel. Anger bekräftar åtminstone det första när han efter gårdagsmatchen säger att laget inte klarar att spela tufft. Det är bara att hoppas att kvalserielagen ger fan i att spela fysiskt. Troligt! Det kommer att smälla från första nedsläpp!

I Dagens Nyheter svarar man nej på frågan om Brynäs spelar i Elitserien nästa år! Tändvätska, Gunnar P.!

Brynässpelarnas håglöshet (eller vad f-n det nu är), även i avgörande lägen, och som ständigt återkommer i matcherna måste bort till kvalspelet. Är det olika falanger i spelartruppen också? Då ligger vi illa till.

96 års kval uppmuntrar. Även om det laget hade mästarkvaliteer så lossnade spelet först till kvalspelet. Jag minns särskilt matchen mot ssk där Brynäs gjorde som dom ville. 3-0 efter ett par minuter och Dackell gjorde tunnlar på mongo (eldebrink). Brynäs vann med 7-2 till slut, på en grilla. Det bästa lag som nånsin spelat elitseriekval.

Trots säsongens alla jävligheter tycker jag Tommy Westlunds nej till Brynäs är säsongens värsting - hittills. Inte för att han skulle vara nån kanonspelare utan för att det visar vilken status Brynäs har bland spelarna (eller bland fruarna om man ska tro Westlund).

Några förstärkningar jmf med årets lag kan vi glömma så länge prognosen säger -5 miljoner kr. Juniorer och allsvenskar blir allt vi har råd med som ersättare för dom som lägger av eller är för dyra. Årets silly season blir jobbigare än vanligt. Så här ser den närmaste framtiden alltså ut: en jobbig kvalserie, silly season utan värvningar men med spelarflykt, vilket ger en ny säsong med ett sämre lag än i år. Stoppa världen - jag vill kliva av!

(Tydligen en hel del viktiga frågor man hinner klara av på arbetstid. Inte konstigt en arbetsdag går fort.)
Kommentera

Sv: Brynäs IF
Lilljanne: Jag känner igen mig i din kommentar angående KS, ska man på turné eller gömma sig? Man vill både titta på matcherna och slippa. Det knyter sig i magen bara man tänker på KS. OJ,OJ, det blir en jobbig tid.

Hur supporterklubben fungerar är frågen. I KS -96 var jag till Sura och kände mig ganska ensam som Brynässupporter där, så man kan ju undra hur det blir denna gång... Inte blir det något gästrikeuppror som det var dalauppror för leksands del.

Och sen kan man undra hur det blir nästa säsong med tanke på den dåliga ekonomin. För inte kommer några Gävleföretag ställa upp med mera sponsring om de nu inte gjort det för, eller vad tror du?

Som sagt: Stoppa världen!!
Kommentera

Lilljanne: Du hittar inte så bra på nätet.

Välkommen till Brynäs officiella supporterklubb Brooklyn Tigers

www.brooklyntigers.com/
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Jo, jag känner igen sidan. Det var där jag var inne för två år sen och anmälde mej vid två olika tillfällen för medlemskap. Jag har inte hört nåt ännu.

Betyder det att ni fixar resor till kvalserien?
Kommentera

boldten: Man kan nog säga så här: ställer inte gävleföretagen upp, då lär inga företag göra det och då dör Brynäs.
Kommentera

Lilljanne: Så sant, så sant. Det oroar mig att det är svårt att få Gävleföretagen inte ställer upp mer än de gör. Vad har Gävle mera för Elitlag? Har ingen riktig koll, men det borde inte vara så många eftersom jag bara vet om Brynäs.
Kommentera

boldten: Gävle med omnejd har en del konkurrenter som stjäl sponsorer och talanger. Gefle (fotboll) och Sandviken (bandy) är nog dom största konkurrenterna. Men jag tror Gästrikland är en fattig region och därför är det svårt att skaka fram stålars. Företagen prioriterar annat av nån anledning. Jag tror inte gävlebor och gävleföretagare fattar hur stora Brynäs är. Allt annat är ankskit i jämförelse. Det finns gävlebor som tror att den där förbannade bocken är ett lika känt varumärke som Brynäs.
Kommentera

Lilljanne: För att inte tala om den enda världskända symfoniorkestern ingen har hört talas om!!! Gävle kommun borde omprioritera fett!
Kommentera

70 Rodrigues:Vilken symfoniorkester????
Kommentera

Lilljanne: Är inte bocken lika känd då? Den pratar de ju om på nyheterna varje år kring jul..... SKRATT!!!
Kommentera

Lilljanne:

Jag håller med, naturligtvis borde vi göra något för att åstadkomma ett så bra publikstöd som möjligt: Din tanke om en turné låter intressant: Vad jag förstått är vi en hel del som bor i Stockholm som säkert vill se matcherna. Om bussar eller samåkning till bussen härifrån kan ordnas så är i varje fall jag intresserad.

Kan det vara något?
Kommentera

westerlind: DU KAN ÅKA MED MIG OCH MIN PEUGEOT 605 T 185 HK, DEN GÅR UTAV BARA HELVETE!!! Stockholm-Gävle 22 min!!
Kommentera

westerlind: Vi kommer och hämtar upp dig på väg till Ängelholm. När nu det blir.
Kommentera

Hoppas det går att köpa blöjor i ekonomi pack! Man kommer ju att skita på sig många ggr under KS ;)
Kommentera

Michael Sundlöv på brynas.se: Vi tar ut laget i morgon, säger Sundlöv. Men vi har bestämt att alla ska spela, det blir fyra kedjor och tre backpar. Eftersom att både Roger Kyrö och Björn Danielsson saknas kliver Vello Laitinen in som center.

VPL center? Det vill man se! Å Ram är tillbaka enligt denna införtrupp!
Kommentera

Ulf Lindgren & Rodrigues:

Härligt, då ordnar det sig. Nu ska jag ut och ha trevligt - god afton!
Kommentera

« · 220666