Brynäs IF

728150 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-AIK 25/1-11

« · 1340075 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-AIK 25/1-11
Zzz: Klockrent!!!
Kommentera

Zzz:
+1
Kommentera

Gurra88: för brynäs lägger pengarna på en massa skit, istället för fylla på spelarbudgeten.
Kommentera

Nyss hemkommen från Läkerolarena och det var länge sedan jag var så förbannad och besviken som idag. Årets sämsta match alla kategorier.
Johan Larsson och Svedberg ger jag godkänt, resten var bedrövliga.

Så extremt jävla lojt att man blir förvånad. Jag har full förståelse för att spelet inte fungerar vissa matcher men att man inte kan förmå sig att kämpa och stå upp. Hade jag varit coach i Brynäs hade jag varit helt galen redan efter första perioden. När vi sen leder med 2-1 i mitten av tredje och inte kommer ur egenzon och inte har något eget spel överhuvudtaget så tar Cz inte timeout. Jag begriper inte hur han resonerar i det läget. Jag tycker för första gången någonsin att Brynäs bör be om ursäkt till oss drygt 5000 betalande.
Kommentera

Tväst: Tycker du att man visa någon som helst vilja att vinna idag?

Så fort man gjort 2-1 (ett grymt snyggt mål förresten) Så backade man hem, tappade puckar och lade över problemet (pucken) till en lagkamrat i lika dålig position så fort man fick press på sig.

CZ skulle ha tagit en T.O så fort han såg tendenserna. Men han var helt perplex och gjorde inget annat än vad vi supportrar gjorde.Hoppades. Gör man inget när laget agerar på det sättet så har man inget i ett bås att göra.
Kommentera

Tväst: Lagets mål är ju semifinal?!
Kommentera

Tväst: Varför kan inte vi skaffa pengar? För att vi har inkompetent folk på de positionerna
Kommentera

Gurra88: Klarar inte ens av att se skiten, dessutom helt meningslöst att lyssna på dåren!
Kommentera

Tre möjliga poäng blev hastigt bara en.... tråkigt, tråkigt.
Mobben är inte sen att hitta syndabockar, sparka alla för säkerhets skull.

ES består av en samling lag som ALLA vill vinna...... av någon anledning tycks en röststark grupp på forumet tro att Brynäs är mycket bättre än AIK, SSK, Timrå m.fl.
Dessa lag som på nåt sätt lyckas skaka fram nya pengar in i det sista, förstärkningar som Brynäs bara kan drömma om verkar det.

Men att kasta in handuken medan det ännu finns teoretisk chans...... vi ligger ju fortfarande på slutspelsplats.

Jag höll på att skriva nåt om flygfän med böjda nackar.... men ångrade mig.
Kommentera

Det är ett sånt slag under bältet o se på denna bedrövelse,att ha en coach i båset som inte vill förändra matchbilden tycker jag är ett sånt tjänstefel som det inte finns ord till,att se spelare som det verkar tävla om den som ska ha mest istid man ser en tex lauritz börja glida från anfallsblå in i båset för han orkar inte åka efter ha varit inne 2min...Fanns ingen på isen idag som ville ha puck,att förlora mot detta AIK som va på isen idag ska inte få hända,har inte sett sämre.dax för hela ledastaben att lämna över till någon som kan väcka upp detta lag våga förändra,,SÄGER BARA AVGÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!
Kommentera

Gurra88: För att han bara svammlar och inte vet ett jävla skit!!!
Kommentera

Bissett19: Varför börjar jag skratta när jag hör czarnecki prata?
Kommentera

Gurra88: 100-årsjubileum i AS ligger nära till hands..

Men det ser ju "bra ut"...
Kommentera

GävleLasse: Precis. Därför kommer de snart stå utan fans och klubben kommer sjunka ner i avgrunden.
Kommentera

Erat: Brynäsledningen skiter högaktningsfullt i vad supportrar och medlemmar tycker. Så några mail eller listor hjälper inte.

Det ser ju "bra ut". Snart har man bara Ja-sägarna kvar...alla 100 som troget kommer att heja fram Brynäs från TV soffan
Kommentera

sylf: Ja det är otroligt beklämmande hur lite vilja det finns i dagens Brynäs. Nu menar jag inte laget utan hela organisationen. Man är glad att få vara med. Så länge man får flasha runt med sin Brynäskavaj i korridorerna så är man nöjd. Så när ledarmuppen HGK snackade om at det ser bra ut så kan han inte menat nånting annat än sin kavaj.
Kommentera

Gurra88: tycker vi alla här inne hjälps åt och fixar fram ett kvalificerat mail.
Kommentera

SSK, Modo, AIK och Timrå är alla bättr lag än Brynäs tydligen. Bara att säga grattis till Färjestad som får ett slut på sin dåliga trend nästa match.
Kommentera

Brynäs IF, ett stort sjunkande skepp som har nått botten.

BRYNÄS

1912-2011
Kommentera

sylf: Var fan finns viljan att vinna, ett gäng gatuflickor har mer stolthet än det här jävla brögänget. Är så grymt besviken, ledsen och förbannad.
Kommentera

Gurra88: man sparkar Czarneckis och tar in Boorken! Då är allt packat och klart.
Kommentera

GävleLasse: Tycker Huss inlägg (hans sista för den här säsongen) är väldigt talande för hur man känner och hur de flesta känner sig. Lurade, ständigt svikna av klubben återigen, år efter år och till slut tröttnar folk. Dom må sitta där uppe i Sätra och klia sig i huvet hur mycket dom vill ang publiksiffror, ingen huvudsponsor etc. Folk vill helt enkelt ha en bättre produkt, as simple as that.

Nu har dom skrivit nytt kontrakt med CZ, Sundlöv, plus att HGK går ut och säger att det ser bra ut, vi är nöjda med utvecklingen etc. En ren pungspark till alla som flera ggr i veckan pröjsar 250 spänn för att se ett lag som kämpar tills det blöder i käften, och bjuds på detta!
Kommentera

Precis hemkommen från matchen (soffan). Idag finns det ingenting att skylla på.

Man skapar för det första mängder med målchanser utan att få dit pucken.
Hemma mot AIK ska det bara vara tre pinnar, finns inget annat. Finns inga ursäkter.

Sen vid AIKs 2-2 mål så MÅSTE Ekholm få ut pucken precis innan. Det är uruselt att inte få det i det läget.

Sen så säger jag inget om CZ när det gäller straffarna för är det så att man inte kan lägga straffar på bättre sätt så förtjänar man inte en extra poäng.

Men vad man än säger så möter man AIK hemma och i det läget man är och allt sådant så är resultatet och hela matchen igenom hur den ser ut, så är det uruselt att inte vinna.
Kommentera

Erat:

Hoppas du skämtar.
Blir det KS så ser du inte Brynäs i ES på många år
Kommentera

Ska man skratta eller gråta? Patetiskt spel i förlängningen. Straffar som luktade rektala flytningar lång väg...
Kommentera

Erat: Det tror inte jag, då man inte skulle klara en kvalserie under Czarneckis ledning
Kommentera

sylf: Ja, ja... Snart får va väl nyheten att Clarke kritat på som förste back de kommande 3 åren. Kan någon berätta för mig vad han tillför laget , hur han förtjänar den istid han får och vad som gör att han får förtroende i avgörande lägen i matcherna. Någon för allt jag kan se är någon som inte hittar position i försvarsspelet och som har missat fler öppna mål än vad han gjort mål. Fan vad illa att spela oavgjort mot detta pisslag.
Kommentera

Fast jag håller inte med att det var en genomusel match. De har gjort klart sämre matcher den här säsongen. Grunderna i försvaret funkade hyggligt med denna säsongs måttstock.Bara ett standarfmål med kladd på anfallsblå, annars helt OK. Den stora missen var backparet sista tekningen på egen blå, samt gåstraffarna. I övrigt inte bra, men ingen katastrof ute på banan.
Kommentera

Bissett19: Brynäs tjänar mest på att spela en kvalserie.
Kommentera

GävleLasse: Sen lär vi få läsa om tomtar, gamnackar, blöjor, bebisar och dysterkvistar m.m m.m.
Kommentera

bradberry:

Spelar det någon roll vilka dom skickar fram?det syns ju tydligt att Brynäsoken på axlarna blir ännu tyngre.
Tycker det är så tragiskt att man återigen ger bort initiativet i matchen när man tar ledningen,satt nästan och hoppades på ett tidigare Gnagetmål så vi hade chansen börja spela igen.Men nu kom det i slutminuten.För att det skulle komma kändes lika säkert som att vi skulle torska på straffar.

Slutspel är bara att glömma,vinner man inte en sån här viktig match mot jumbon så har man nada i ett slutspel att göra.Nu gäller det att undvika Kvalserien.

Kommentera

GävleLasse: Jag vet inte, men jag tycker inte #8, #19 å #33 får ut nå mycket mer än snurr i sarghörnen.

Ge Kahnberg en ärlig chans, hans målskytte behövs.
Kommentera

Macahan: Han kunde ha bänkat Somervuori som inte hade ett rätt på hela matchen. Alternativt Dackell som du säger.
Kommentera

Till råga på allt så viker handbollslaget ner sig mot Danmark!!!!
Kommentera

Dags att skriva på för de som inte har gjort.
Kommentera

Erat: Huge kommer att skylla på allt från bländande ljus till mjäll opch avsluta med ett allt för långt inlägg där han kommer nåt i stil med "motivation slår klass"...
Kommentera

Davey_22: Vill inte hålla på brynäs, men man kan inte välja..tyvärr, det är något man föds med.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: Klokt, mycket klokt!!
Kommentera

GävleLasse: Czarnecki står för en förvirrad coaching...
Kommentera

GävleLasse: Ja, inte var det att ge Kahnberg en ärlig chans. Han skulle kommit in på Dackells plats. Maken till raka ben.
Kommentera

GävleLasse: Czarnecki borde avgå självmant.

Kommer det hända?

Nej
Kommentera

sylf: Jag blir inte ens nervös vid straffläggning längre...ser inte ens ut som spelarna själva tror dom kan vinna.

Trist att ett riktigt dåligt aik får med sig 2 pinnar bara för att vi inte kan fokusera ordentligt...jävla tafflig match. Det här blir dyrt..
Kommentera

Man skall aldrig, aldrig, besluta något i vredesmod men nu har det växt en tid och detta var droppen.
Tänker fr.o.m. med nu inte se några mer matcher med Brynäs så länge vi har NC som coach. Inte ens om vi skulle gå till final och vinna den.
Tror inte på hans filosofi, han bemästrar inte gruppens psykologi och verkar inte kunna motivera dem tillräckligt. Saknar också fullständigt fingerspitzgefühl. Han må vara hur trevlig som helst men han räcker helt enkelt inte till.
Punkt.
Vi hörs till hösten gott folk.
Kommentera

70 Rodrigues: Riktigt fegt. Uselt att inte förklara för fans etc. hur fan man tänker. Garvar åt valet av straffskyttar. Sorgligt...
Kommentera

65selander: Haha, ja det må jag säga! Självförtroende där du ;-)
Kommentera

Macahan: De skäms.. Det är roligare att vara med i TV när man har vunnit. Då ska det pratas.

2-1 och man slutar spelar hockey helt. Har vi sett det förr? JA. Kommer det att hända igen JA!

Är jag överraskad? NEJ!

Meningen att matcha Kahnberg i en fjärdelina ihop med det ofensiva snillet Hansen?
Kommentera

sylf: Det var straffar som hette duga.
Kommentera

rafalski: Avgå hela jävla föreningen.
Kommentera

« · 1340075 · »