Brynäs IF

727752 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-AIK 28/10-10

« · 1297408 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-AIK 28/10-10
Andashockey: Haha,förmodligen sant oxå.
Hur man kunde spräcka 8 19 33 fattar nog bara geniet i båset.
Kommentera

Fy f-n för sicka jävla drönare på isen.
Kommentera

Nu lär alla vi kommentera i GD och begära avsättning på gubben i båset
Kommentera

65selander: Totalt utbuade av publiken efter signalen!!!
Kommentera

sylf: *GILLA*
Kommentera

sylf: Jag finner knappt ord för detta, hur kan man spela såhär dåligt,energilöst,sakta,fumligt,viljelöst efter Ssk-matchen ? är det så kul att vara sämst i elitserien ? Lata J*vlar...
Kommentera

Idag var det katastrof..

Har sett många, många Brynäs-matcher genom åren men frågan är om inte detta var bland det absolut sämsta jag någonsin sett?

Det jag blir så in i helvetes jävla besviken på match efter match är att den där jävla blåmesen i båset hela tiden går efter vad som står på tröjan istället för vem som är het.
Nordqvist är sämst på isen idag, spelar ändå uppåt 15 minuter. Lauritzen gör inte en människa glad heller idag men spelar ändå nästan 17 minuter.

Sen för att prata lite defensivt så tror jag aldrig att jag sett Brynäs så dåliga i egen zon.. Greiss gör en bra match idag (bortsett från 1-0 målet). Dock släpper han lite för många returer, men detta är även det nånting jag tror kommer försvinna så småningom, men idag visar han att han kommer tillföra en hel del!

Sen undrar man lite hur CZ tänkte när han satte ihop Bertilsson och Andersén? Kan vara det mest komiska snilledraget nånsin!

Men till nästa match, och detta är något jag verkligen hatar att säga, till nästa match å till nästa match, men när fan ska det hända nått då?

CZ.. Sluta nu för i helvete och titta vem som har ett C på bröstet och vilket namn som står på ryggen. Dom spelarna som visar lite hunger och hetta i matchen ska lira i slutet. Inte en snigel som var het senast 2005.

En annan liten grej som slår mig är hur "tunna" vi känns. Rödin, Silfver, Somervouri osv dessa killar är dom som försöker gå rakt på kasse, men dom kommer inte dit. Dom väger för lätt osv. Det är nästan komiskt att se.

Till sist: När ska han försöka lira tex Somervouri och Kahnberg ihop? Dessa två känns helt utfrysta i sina kedjor.
Kommentera

mattiaskarlgren: "Sluta nu för i helvete och titta vem som har ett C på bröstet och vilket namn som står på ryggen. Dom spelarna som visar lite hunger och hetta i matchen ska lira i slutet."

"Dom spelarna som visar lite hunger och hetta"
Vilka var det i den här matchen och förra?
Kommentera

Anders Berg: en positiv sak med matchen, jag såg den inte, jag gissar att det var det enda positiva
Kommentera

Ja, nåt skit är det...man gör inte 2 såna här matcher på så kort tid om inte något är fel. Och om man mot förmodan nu gör det....då bör vi vara ännu oroligare
Kommentera

Jajjen: Strålande känsla med toppningen återigen av geniet i båset!!
3 insläppta är ju bättre än 7, så jag försår att NC är nöjd.
Kommentera

Jajjen: Silfverberg, Ekholm och Sundström!!
Kommentera

Jajjen: Om du såg matchen idag så har du exempelvis Ekholm, Rödin, Silfver, Eero, Sandin osv som iaf visar lite hunger.. Från vissa håll läs Nordqvist, Kahnberg, Lauritzen, Dackell är det åt helvete för mycket felpass, tabbar osv.
Kommentera

Lindström: Du kan toppa hur fan du vill. Spelarna blir inte bättre ändå.
Kommentera

sylf: Han kan väl inte spela med tre spelare!
Kommentera

mattiaskarlgren: Ett MYCKET bra inlägg!!
Kommentera

Jajjen: Nej, har jag sagt det? Dom har varit bäst (minst dåliga) i de senaste 2 och ska med det haft mer speltid!
Kommentera

MEDIATRÄNA CZARNECKI FÖR I HELVETE!

Hur kan karln efter ett sånt här debacle fortsätta med att reta upp alla fans genom att påstå att man inte på något sätt gjort en direkt dålig match...

Blir fysiskt illamående!

Kvalserien!
Kommentera

sylf: + 1 på d
Kommentera

Jajjen: Det handlar inte alltid om att spelarna ska bli bättre. Det handlar om att VISA att ALLA kan bli bänkade och att ALLA måste jobba stenhårt match efter match, annars finns risken att bli bänkad. Nu kvittar det hur jävla dåliga vissa spelare är match efter match för dom får ändå spela.

Jag som tränare kan säga att jag ser hellre att mitt lag förlorar med 0-3 och att jag i slutet av matchen har bänkat en spelare som varit usel i matchen (om det nu tex är lagkaptenen). Än att förlora matchen med 0-3 och spela med spelare som inte visar nånting.
Kommentera

sylf: Brynäs har 4-5 elitseriemässiga spelare. Dom kan inte spela hela tiden. Förr eller senare måste allsvenskarna in på isen och då smäller det.
Kommentera

mattiaskarlgren: Helt rätt! Bra skrivet!
Kommentera

bradberry: NC vet inte vad han ska säga...säger han att det var fel på inställningen och att spelarna inte lyssnade idag heller, då erkänner han att vi har en "situation", för att uttrycka sig milt.
Kommentera

Davey_22: "man gör inte 2 såna här matcher på så kort tid om inte något är fel."

Tyckte mig se tendenser redan mot SSK och idag verkar farhågorna om en redan påbörjad eller kanske redan konstaterad formsvacka ha besannats.
Bortsett från första så såg det överlag trögt ut. Alla försöker köra själva utan nån större tanke. AIK kunde enkelt kontrollera matchen när dom väl fått sin hett eftertraktade matchöpping.
Inget försvarar egentligen vår dåliga insats men när Greiss slänger in 0-1 och vi dessutom åker på 0-2 med 9 sek kvar av första, trots att vi som Ekholm säger kontrollerar och styr hela perioden, så blir det förstås extra tungt.
Som sagt: är det en formsvacka vi ser?
Eller är det bara brist på tålamod så fort vi kommer i underläge?
Det blir stirrigt och mkt enmansåkande och sånt vänder man inga matcher med.
Kanske dags att börja spela gammal hederlig grishockey ett tag, och släppa ambitionerna att i första hand vara konstruktiva.
Perfekt läge att ta sig an Luleå på lördag iaf.
Ingen förväntar sig nåt och bara för det så blir det förmodligen vi som sätter stopp för deras segertåg.
Tips: 3-1.
Dackell sätter avgörande i tom kasse efter en i övrigt felfri insats....

Kommentera

bradberry: Är det nån som har "bevis" för att det är Dackell
som styr båset? eller är det bara en sanning eftersom det brukar
vara så.
jag bara undrar. isf visa dom så att vi andra kan se dom.
Vill verkligen veta om det stämmer.
( försvarar ABSOLUT inte dom två)
Kommentera

Huge: "Ingen förväntar sig nåt och bara för det så blir det förmodligen vi som sätter stopp för deras segertåg."

*ASG*

Ja, förmodligen:-)
Kommentera

mk: Han är lagkapten och har överlägset mest rutin. Klart att han tar plats i båset. Lika klart att konspirationsteoretikerna förstår hur det ligger till.
Kommentera

Huge: Du kan konsten att reta på dig en hel GB:)
Kommentera

Jajjen: jo men är NC rädd för Dacke? Eller är han bara dum?

Nä, svara inte, kom på svaret själv:)
Kommentera

Huge: Nog större chans att det här var match 2 i en svit på typ åtta förluster.
Kommentera

Om någon vill vrida om kniven på sig själv så kan ni ju kolla presskonferensen....
Kommentera

Jajjen: Helt klart!!
Kommentera

sylf: Och när jag tänker efter. Var inte första matchen i åttasvitsförlusten under Boorks sista säsong mot SSK (då också)?
Kommentera

mk: haha, tycker faktiskt att Huge har helt rätt i sin analys. Tycker våra analyser är identiska bara att jag skrivit lite mer skit än honom!
Kommentera

Jajjen: Avgå ALLA!
Kommentera

mattiaskarlgren: Jo, men tänkte på kommentaren om Dacke.

Alla vet ju hur den gode Huge kan vara;)
Kommentera

Nyss hemkommen och vart fan ska man börja..

Greiss kan inget göra på 2-0 och 3-0, 1-0 är däremot en dundertavla men det spelar liksom ingen roll när laget är helt oförmögna att göra mål. Jag tycker att Greiss spelade upp sig och gjorde en hel del riktigt vassa räddningar. Han får klart godkänt.

Brynäs började fantastiskt bra de första 10 minuterna, sen brakade allt åt h-vete. Vi kommer inte in på mål, vi skjuter knappt några skott, vi åker på galna spelvändningar gång på gång, försvarsspelet är under all kritik, PP't är bland det sämsta som har skådats på en hockeyrink och tränaren i båset är handlingsförlamad. Hur kan han inte se det ALLA andra ser? Han lirar med Dackell, Nordquist och Lauritzen HELA tiden i viktiga lägen och dom presterar ju ingenting som vanligt.

Kalla mig medgångssupporter om ni vill men jag har köpt min sista matchbiljett på ett bra tag, jag tänker inte gå på en match till förrän laget visar att de kan spela en hockey som är värd att betala för. Formeln är att bänka Dackell, Nordquist och Lauritzen vilket aldrig kommer hända så länge Czarnecki är coach i Brynäs.

Innan matchen höll speakern ett avskedstal till Tigern vilket följdes upp av en tyst minut där hela arenan stod upp, till och med AIK-klacken var tysta. Det infann sig en grym stolthet kan jag säga. Dock blåstes den stoltheten bort ganska omgående när man insåg att det inte går att jämföra dagens Brynäs med de forna krigarna, det är ett hån mot gamla Brynäs att ens nämna dem i samma mening som dagens Brynäs.

Det ser mörkt ut mina vänner, väldigt mörkt ut.

Czarnecki är ansvarig och måste bytas ut, hur länge ska detta få pågå? Agera innan det är för sent!

5900 personer på läktarna ikväll och få lär komma tillbaka. Ni skulle hört snacket på min sektion.

Kommentera

MarcusElving: Bra skrivet!!
Kommentera

MarcusElving: Håller med dig! Typiskt att man har köpt biljett till lördag...
Kommentera

Macahan: "Håller med dig! Typiskt att man har köpt biljett till lördag..."

- Jag har köpt sju... :-(
Kommentera

Macahan:

I Modoboken är dom fyndigare:

Håll ut Greiss-snart väntar Modo.
Kommentera

bradberry: Attans! Får väl hoppas på att korven är god.
Kommentera

Bissett19: Haha, det var ju humor ;-)
Kommentera

Nyss hemkommen efter ännu en massiv gruppvåldtäkt i läkerolen. Usch, ingenting jag ens önskar att min värsta fiende skall få uppleva. Det syns tydligt att bensinen är utspädd och krutet dyngsurt hos våra kära tigrar. Om man ska plocka fram något positivt från de senaste kollapserna så är det väl att de spelare som i normala fall framstår som ganska mediokra i Brynäs nu fint smälter samman med den övriga grå massan. Det tar vi med oss!

Vad ska man hitta på då?
Trots att mediakuben bjöd på bländande underhållning i pausen lyckades jag fundera lite över detta problem och kom fram till en skaplig lösning. Vi, supportrar, borde starta en pengainsamling till ett nyförvärv. Nu har jag inte hunnit fundera så mycket över vilken spelartyp vi behöver men det finns några namn som etsar sig fast i barken. En av dessa är Andreas Karlsson i Frölunda, eller varför inte Pelle Prestberg, Fbk? Två spelare med mycket rutin och minnesvärda insatser i tidigare sekler. Tillsammans med Nordqvist tror jag dessa herrar skulle kunna utföra annorlunda saker och orsaka mycket oreda hos både motståndare och övriga aktörer på isen. Under NC:s ledning skulle dom nog t.o.m kunna bilda ett eget politiskt parti. Nu har jag slängt ut en liten krok, hoppas nån nappar...
Kommentera

Macahan:

Dackell verkar inte alltför nedstämd.
Kommentera

Bissett19: Inte så konstigt, han låter ju sig själv spela hela tiden :-)
Kommentera

Gurra88:Bättre att faxa. Han lever ju kvar på 80-talet...
Kommentera

70 Rodrigues: Tragist att se Sandins 9:51 mot Lauritzens 16:32....
Eller varför inte Dackes 18:30.

Geniet i båset gör det igen...
Kommentera

« · 1297408 · »