Brynäs IF

730577 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-AIK 28/2-12

« · 1470945 Till forumet

Brynäs IF-AIK 28/2-12

Viktigt o komma tillbaka på vinnarspåret hemma.

Enligt Hellström så spelar Dacke och att Lauritzen siktar på spel. Lavander kan bli aktuell för spel om det känns bättre för honom imorgon.

Skulle kunna tänka mig följande kedjor

Honken (Svedberg)

1a Andersen-Gunderson

Wänna-Larsson-Widing

2a Ekholm-Löf

Silfverberg-Hansen-Dackell

3e Jonsson-Sundqvist

Basse-Nordan-Ollas

4e

Rohdin-Lindholm-Molin

Extra: Carlsson,Johansson

Skulle vara helt tokigt av TJ o compani att sära på fjärde då dom gjorde det så bra sist. Johansson får acceptera bänkplats.

Jag tror på en ganska enkel vinst då AIK är lite skakat av att Melin lämnar och kännner sig kanske hyfsat säkra på slutspelsplats.

Vi vinner med 4-1

Målen gör: Jonsson,Dackell,Nordquist,Larsson

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-AIK 28/2-12
Brynäslegenden:

Lite mer om skadeläget.
Kommentera

Bissett_19: Läste också det, Granström behöver verkligen komma tillbaka till slutspelet. Härligt att Järnkrok är på G. Vet någon föresten varför han kallas Lotsen? 
Kommentera

Brynäslegenden: Han funderar på att lägga av med hockeyn och börja en anställning på lotsstationen i Bönan!
Kommentera

Brynäslegenden: Järnkrok is called "Lotsen"because he score lots of goals
Kommentera

Lunkan: Såpass, kul! :)
Kommentera

Brynäslegenden:

Rohdin från Game winning till bänken...

Bra psykologi...?

Hade kunnat offra M.J bara för att Rohdin skulle fått fira på ett bättre sätt...

Kommentera

tjugo8:

Rohdin belönades med att få spela i förstakedjan i J20 ikväll,Elias Lindholm och Emil Molin vilas till morrondan.
Kommentera

-Skador får man ju det är något man får leva med. Visst, det är tråkigt med skador på vilken spelare det än blir på. Men det är mer märkbart när det är på en bärande spelare. Vi har haft skador från och till hela säsongen men de spelare som kommit in har gjort det bra, vi har en bra bredd i truppen.

Tommy Jonsson angående skadeläget inför slutspelet. Ja, förra slutspelet skyllde man ju förlusterna på alla skadade spelare. Hoppas vi slipper den visan i år!

Kommentera

Anders Berg: Definiera "skylla på".
Kommentera

Brynäslegenden:

Lotsen från Gävle:

"Jag jobbar som lots. Jag lotsar pucken från vår zon in i deras kasse."

Hockeyförbundets marknadsföring inför Oddset Hockey Games

Kommentera

Anders Berg: Vad har du att skylla på som alltid skriver nedlåtande om Brynäs?
Kommentera

Jajjen: Lotsen gick dock oturligt nog på grund mot Skellefteå men håller just nu på att plugga in nya farleder så att vår skuta kan lotsas tryggt in i SM-guldets hamn lite senare i vår...
Kommentera

Anders Berg: Vad kommer DU att skylla på om vi lyckas ro hem guldmedaljerna?
Kan tänka mig ett par saker: tur, motståndarna hade en massa skadade spelare, vi hade domsluten med oss, m.m m.m.
Finns säkert fler saker du isf kommer att skylla på, som inte har nåt med vår egen prestation att göra....
Kommentera

Om tur och otur jämnar ut sej (nåt alla floskelbärare alltid påstår) kommer Brynäs vinna SM-guld i år. Då kommer alla bortdömda mål drabba motståndarna, alla tveksamma mål gynna Brynäs och alla skador drabba andra lag. Men jag har aldrig sett tur och otur jämna ut sej under samma säsong. Brynäs har 10% tur, 90% otur och FBK har 90% tur, 10% otur och sen kommer alla andra däremellan.

Kommentera

Jajjen: Brynäs har inte haft tur sedan 1999 så ded borde vara dax nu tycket jag.
Kommentera

arnio: Det där har du missuppfattat. Det är INTE tur när ett bättre lag slår ett sämre. Det definieras som skicklighet.
Kommentera

Lär er läsa...
Kommentera

Jajjen: Brynäs är alltid bäst och vinner de inte så måste det således vara otur.
Kommentera

Anders Berg: lär dig krypa, lär dig gå, lär dig hata AIK
Kommentera

Bissett_19: Jocke gjorde också mål. Tyvärr blev det förlust med 1-4 idag.
Kommentera

Raffinerat i toppstriden nu bakom Lule, som nog rimligen tar serien nu. Det är mycket viktiga fyra matcher här i avslutningen för Brynäs. Vore riktigt bra om de kunde placera sig sämst trea i tabellen så att de dels får välja lag själva överhuvudtaget och också har åtminstone två alternativ till motstånd i kvarten.

För att undvika en 4:e-plats eller sämre behövs nog 8-9 poäng av de 12 kvarvarande att spela om med tanke på ogynnsam målskillnad också till de flesta konkurrenterna.

Ni vet att jag inte tror BIF går längre än till kvartsfinal, men jag tar mej ändå friheten att tycka till om och gradera kommande motståndare. Bäst chans i kvarten kommer Brynäs ha mot 1) Modo, 2) HV. Sämst chans mot 1) Färjestad, 2) Frölunda.

Kommentera

Kvällens domherrar:
Tobias Björk och Morgan Johansson.

Blir fan inte sämre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ser fram emot kvällens match. Ser också ut att bli väl besatt på läktaren. Över 6000 skulle jag tippa på.
Kommentera

Brynäslegenden: Förfesten inför slutspelet mot Frölunda på lördag verkar också locka många besökare.
Kommentera

Brynäslegenden:

Tror det kan bli slaggis ikväll. Var stökigt på stan. Lämna barnen hemma.

Kommentera

bisterfinnen: Gnagare som gick och skrek åt oskyldiga människor på stan runt 4 idag och betedde sig som riktiga pack.. Hoppas innerligt att de åker på stryk ikväll. Ska röra mig mot arenan nu.. Framåt Brynäs!
Kommentera

Någon mera än jag som har comhem och som inte kommer att kunna se matchen?

Kommentera

Lindström: Köp matchen på Canalplus hemsida :)
Kommentera

leovalkama:Och idiotpackena gnäller ut i media att Polisen är dumma mot dom hahaha vilka patetiska idioter!!!
Kommentera

Brynäslegenden:Svårt när comhem har planerad ner tid.
Kommentera

Nån som kan Pma stream?!

Kommentera

Gynge, välscoutad?

-----------

Två av Brynäs fyra centrar kommer att heta Hansen och Enterfeldt nästa säsong. Heja...

Kommentera

Lindström: Lauritz enmansshow i pp fortsätter!
Kommentera

sylf:Kanske bra för pumpen att inte boxen funkar... 
Kommentera

Lindström: Bra där Dackell :-(
Kommentera

Lindström: Inte mycket att se. Larsson ett stolpskott, Dacke öppet mål. Annars segt och förutsägbart, aik försvarar sig på 75% och det räcker.
Kommentera

Lindström:

Tycker Brynäs gör en helt okej period,bra fart och vi har skapat några hyfsade chanser,ett stolpskott och en missad öppen kasse av Dackell.
Målet är ett riktigt skitmål där JL missar en handstoppning och där Gynge få stå fri i slottet och prickskjuta.
Kommentera

sylf: Larsson verkat börja växla upp igen efter JWM och LJ börjar se ut som en back igen.
Kommentera

rafalski: Håller med om LJ, han verkar vara på gång. Nu skjuter han ju mot mål också ;-) Hoppas att han får näta ikväll!
Kommentera

rafalski: ser ok ut men det det gäller ju att ta tillvara på chanserna. Det hade varit skoj om allas var favorit Dacke kunde få måla
Kommentera

Macahan:

Dessuotm satte han ju in en par fina tacklingar i första perioden, det är väl nästan fler än på hela säsongen tidigare. ;) LJ verkar helt klart på väg ur svackan.

Kommentera

0-1 dock. Topp 4-platsen är fortfarande under betydande hot. Frågan är om de har råd förlora ikväll?

Kommentera

tompap71: Skönt att han tacklade ner Blomdahl :-)
Kommentera

Macahan: Bravo Brynäs!!!
Kommentera

Bra gjort jävla Brynäs!
Kommentera

Erat: Uselt försvarsspel, anfallsspel obefintligt!
Kommentera

Vad händer ??? 0-2
Kommentera

sylf: Bad beror det på ikväll, akador eller motivation slår klass?
Kommentera

Det började gå dåligt när Dackell kom tillbaka, säkerligen en slump men ändå en detalj värd att nämna.
Kommentera

Det finns gott om målskyttar i laget, det här vinner vi, lätt!
Kommentera

« · 1470945