Brynäslegenden:
Rohdin från Game winning till bänken...
Bra psykologi...?
Hade kunnat offra M.J bara för att Rohdin skulle fått fira på ett bättre sätt...
-Skador får man ju det är något man får leva med. Visst, det är tråkigt med skador på vilken spelare det än blir på. Men det är mer märkbart när det är på en bärande spelare. Vi har haft skador från och till hela säsongen men de spelare som kommit in har gjort det bra, vi har en bra bredd i truppen.
Tommy Jonsson angående skadeläget inför slutspelet. Ja, förra slutspelet skyllde man ju förlusterna på alla skadade spelare. Hoppas vi slipper den visan i år!
Brynäslegenden:
Lotsen från Gävle:
"Jag jobbar som lots. Jag lotsar pucken från vår zon in i deras kasse."
Hockeyförbundets marknadsföring inför Oddset Hockey Games
Om tur och otur jämnar ut sej (nåt alla floskelbärare alltid påstår) kommer Brynäs vinna SM-guld i år. Då kommer alla bortdömda mål drabba motståndarna, alla tveksamma mål gynna Brynäs och alla skador drabba andra lag. Men jag har aldrig sett tur och otur jämna ut sej under samma säsong. Brynäs har 10% tur, 90% otur och FBK har 90% tur, 10% otur och sen kommer alla andra däremellan.
Raffinerat i toppstriden nu bakom Lule, som nog rimligen tar serien nu. Det är mycket viktiga fyra matcher här i avslutningen för Brynäs. Vore riktigt bra om de kunde placera sig sämst trea i tabellen så att de dels får välja lag själva överhuvudtaget och också har åtminstone två alternativ till motstånd i kvarten.
För att undvika en 4:e-plats eller sämre behövs nog 8-9 poäng av de 12 kvarvarande att spela om med tanke på ogynnsam målskillnad också till de flesta konkurrenterna.
Ni vet att jag inte tror BIF går längre än till kvartsfinal, men jag tar mej ändå friheten att tycka till om och gradera kommande motståndare. Bäst chans i kvarten kommer Brynäs ha mot 1) Modo, 2) HV. Sämst chans mot 1) Färjestad, 2) Frölunda.
Redigerad kommentar
Brynäslegenden:
Tror det kan bli slaggis ikväll. Var stökigt på stan. Lämna barnen hemma.
Någon mera än jag som har comhem och som inte kommer att kunna se matchen?
Gynge, välscoutad?
-----------
Två av Brynäs fyra centrar kommer att heta Hansen och Enterfeldt nästa säsong. Heja...
Macahan:
Dessuotm satte han ju in en par fina tacklingar i första perioden, det är väl nästan fler än på hela säsongen tidigare. ;) LJ verkar helt klart på väg ur svackan.
0-1 dock. Topp 4-platsen är fortfarande under betydande hot. Frågan är om de har råd förlora ikväll?
Viktigt o komma tillbaka på vinnarspåret hemma.
Enligt Hellström så spelar Dacke och att Lauritzen siktar på spel. Lavander kan bli aktuell för spel om det känns bättre för honom imorgon.
Skulle kunna tänka mig följande kedjor
Honken (Svedberg)
1a Andersen-Gunderson
Wänna-Larsson-Widing
2a Ekholm-Löf
Silfverberg-Hansen-Dackell
3e Jonsson-Sundqvist
Basse-Nordan-Ollas
4e
Rohdin-Lindholm-Molin
Extra: Carlsson,Johansson
Skulle vara helt tokigt av TJ o compani att sära på fjärde då dom gjorde det så bra sist. Johansson får acceptera bänkplats.
Jag tror på en ganska enkel vinst då AIK är lite skakat av att Melin lämnar och kännner sig kanske hyfsat säkra på slutspelsplats.
Vi vinner med 4-1
Målen gör: Jonsson,Dackell,Nordquist,Larsson
Redigerad kommentar