Brynäs IF

730585 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-AIK i Sandviken

« · 1055191 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Vas gör mål ikväll!
Kommentera

Vi vinner och får 2-3 skador på ex Vas,Markström,Jonsson och de blir borta till någongång efter Jul.
Populära spelare som Svenberg och Sundström får en självklar plats i truppen pga skadorna och allt går åt helvete "en sann Brynäsares inställning då det ska sias lite ;) "
Kommentera

RavenLord: nej fan va alla är neggo! klart inte brynäs ställer upp me så starka femmor mot AIK. när Claes Ohlson och Sca-Cupen börjar sen tror jag att Czarnecki börjar forma kedjorna som han har tänkt spela sen i ES.
Kommentera

21olsson: Och hur ska han formera kedjorna så dom blir starka? Hur jag än vrider å vänder på dom så förblir dom av allsvensk klass, ändå hade jag Markström som center ett tag......
Kommentera

sylf: ha ha ha:)

1:a Vas-Dixon-Widing Jonsson-Nolander

2:a Alcén-Lind-Danielsson Hietanen-Andersén

3:e Dackell-Hansen-Molin Hassel-Sundqvist

4:e Sandin-Granström-Hermansson Svanberg-Carlsson Extra: Sundström
Kommentera

Wesley: Ja, nu vart det inte ditt inlägg jag kritiserade, fann ingen anledning till det. Utan snarare var det dem som jag sen citerade,dem du inte kallade för gnäll.

Det jag menade med svart och vitt är just det att jag varken hyllar eller totaldissar Brynäs i dagens läge, jag försöker ta in både negativt och positivt och sen göra mig en bild.
Kommentera

Någon på plats som kan ge lite rapporter...?
swehockeys hemsida är som vanligt rena skämtet..
Kommentera

sylf: "Och hur ska han formera kedjorna så dom blir starka? Hur jag än vrider å vänder på dom så förblir dom av allsvensk klass,"

Och ändå gnäller du som en åttaåring i trotsåldern så fort vi förlorar en match i ES.
Är det inte bara naturligt att förlora mot ES-motstånd när man har spelare av AS-klass?
Kommentera

Huge: Klart det är naturligt.. Men jag håller med sylf fullständigt, hur man än sätter ihop laget så är det bara inse att det är ett Allsvenskt lag vi snackar om, om man tar bort några spelare (Lasse Jonsson, Daniel Widing exempelvis)
Kommentera

teddykgb:
Ja, hur svårt kan det egentligen vara att någon rapporterar in mål och utvisningar? Inte direkt raketfysik.
Kommentera

mattiaskarlgren: " Klart det är naturligt.."

Att gnälla som en åttaåring när vårt AS-lag får spö av ett ES-lag?
Det kan aldrig vara naturligt...
Kommentera

Huge: "Och ändå gnäller du som en åttaåring i trotsåldern så fort vi förlorar en match i ES."

Ja, av den enkla anledningen att jag hatar när Brynäs förlorar!
Kommentera

sylf: Inte ser det bra ut, kolla in SSK:s 1:a, 2:a och 3:e formationer, där finns det tyngd o kraft.

1:a Klasen-Pakaslahti-Hyvönen

2:a Carlsson-Morgan-Videll

3:e Pettersson-Cibak-Umicevic
Kommentera

sylf:

Brynäs-AIK, just nu 0-0.

AVGÅ!!

arbetarbladet.se/sport/ishockey/brynas/1.98324
Kommentera

70 Rodrigues:

Klasen,tyngd o kraft?
Kommentera

Klart som fan att du skulle ta Klasen, suck!
Kommentera

mattiaskarlgren: " det är ett Allsvenskt lag vi snackar om, om man tar bort några spelare (Lasse Jonsson, Daniel Widing exempelvis) "

Om man tar bort några ? Så kan man ju inte direkt resonera, det gäller ju för de flesta lagen isåfall.
Kommentera

70 Rodrigues: "Det är en enorm tändning i laget, säger tränaren Niklas Czarnecki inför den första träningsmatchen."

Tändningen gick nog över på uppvärmningen:-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Klart jag gjorde;)

"10 min. Efter halva den första perioden är det fortfarande mållöst i Sandviken. AIK är det lag som haft de vassaste chanserna, även om de rikitgt farliga målchanserna utebilvit. Närmast ett mål för Brynäs har Micke Lind varit, som missade ett friläge. Brynäs fick chansen att spela fem mot tre i drygt en och en halv minut i början av matchen, men lyckades inte utnyttja sitt numerära överläge."
Kommentera

Wesley: "Vi har en center, som går sönder titt som tätt.
Vi har en center som knappt fick spela center förra året.
Vi har en center som inte är på plats och aldrig har spelat med grabbarna förut.
Vi har tre spelare som kan spela center, men det är inte deras naturliga roller.

Vi har 3 st målvakter som knappt vet hur Eliserien luktar och som inte äns får köpa ut på systemet.

Vi har hälften av backuppsättningen som aldrig har spelat ihop förut.

Vi har en ny tränare och en Janne Larsson i Båset.

Vi har inga målgörare förutom Widing (som igentligen bara har gjort bra i från sig en säsong sedan han anslut till laget

Vi har en sportchef med dålig mage."

Lind var i stort sett skadefri förra säsongen. Den tid han gick skadad måste man räkna som fullt normalt med tanke på hur mkt istid han får.
Nu verkar det även som att man hittat roten till det onda sas, vilket känns bra.

Att Dixon inte är på plats till första träningsmatchen lär knappast påverka spelet negativt om man ser det på längre sikt.

Vilka tre spelare är det som kan spela centrar men som då inte spelar i sina naturliga roller?
Som jag ser det så spelar väl Lind, Hansen och Dixon definitivt i sina naturliga roller, eller menar du nåt annat?

Vi har 3 unga målvakter där Markström inte har några sämre förutsättningar att lyckas jämfört med ex Larsson och Enroth, som fick sina genombrott förra säsongen.

Att hälften av backuppsättningen inte spelat ihop är vi nog inte speciellt ensamma om, skulle jag tro.

Att vi har en ny tränare med nya idéer och en rutinerad Janne Larsson i båset ser jag bara som positivt.

Vi har fler målgörare än Widing. Tänker främst på Lind och nu kommer även Vas att bli en tillgång på den sidan.

Att Sundlöv ev har ont i magen tror jag inte påverkar vårt spel nämnvärt.
Kommentera

Bissett19: 0-1 nu.....
Kommentera

sylf: 14 min. Mål AIK, 1-0. Rasmus Eriksson har gett AIK ledningen med ett skott som gick ribba in bakom Jacob Markström i Brynäsmålet. Strax därinnan fick Brynäs ett mål bortdömt efter att målburen inte varit på plats.
Kommentera

sylf: "Ja, av den enkla anledningen att jag hatar när Brynäs förlorar!"

Det gör vi alla, men det var inte det som saken gällde.
Utan varför du gnäller som en åttaåring på våra AS-spelare när dom förlorar mot ES-motstånd?
Lika begåvat som att gnälla på IK Huge när dom får stryk med uddamålet mot Real Madrid... :-)
Kommentera

Huge: "Lika begåvat som att gnälla på IK Huge när dom får stryk med uddamålet mot Real Madrid... :-)"

Nja, där har nog gränsen gått!! Men det är klart, lite småputt skulle man allt bli...
Kommentera

Periodsammanfattning:

Brynäs ligger under med 1-0 efter den första perioden mot allsvenska AIK. Det är AIK som varit det bättre laget hittills i matchen och laget vann skotten med 11-8. Brynäs har inte skapat speciellt mycket under den första perioden, närmast mål var Micke Lind i en frilägessituation. Laget har haft flera powerplay, bland annat ett dem mot tre-läge i början av matchen. Men varken i detta första numerära överläge, eller i något av de andra, har Brynäs lyckats få ordnig på spelet. I den första perioden har nyförvärvet Janos Vas och Emil Sandin sett piggast ut i Brynäs.
Kommentera

"Brynäs ligger under med 1-0 efter den första perioden mot allsvenska AIK. Det är AIK som varit det bättre laget hittills i matchen och laget vann skotten med 11-8. Brynäs har inte skapat speciellt mycket under den första perioden"

AVGÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

sylf: SSK har lekstuga med Mora, leder med 3-0 efter 11.32.
Kommentera

sylf: "Men det är klart, lite småputt skulle man allt bli..."

Ok, då.
Ett dåligt exempel från min sida... ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Var får ni informationen om Brynäsmatchen någonstans?
Kommentera

5 min. Brynäskvittering! Micke Lind har kvitterat i Sandviken. Han gjorde det i spel fyra mot fem efter en ytterst tveksam AIK-utvisning. Ett ganska dåligt powerplay till att börja med men sedan fick Björn Daielsson fram pucken till Micke Lind framför kassen som kunde läga in den i öppet mål.
Kommentera

70 Rodrigues: SM-GULD!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: "AIK har varit det bättre laget efter Brynäs kvittering."

Betyder att AIK har varit det bättre laget i 2 perioder, förutom de första 5 i andra perioden!!!!!

AVGÅ!!!
Kommentera

sylf: 15 min. AIK har varit det bättre laget efter Brynäs kvittering. Men trots spelövertaget har laget inte skapat några jättechanser, utan 1-1 ser ut att hålla i sig perioden ut.
Kommentera

sylf: 4-0 till SSK mot Mora efter 2 min i 2:a, Hyvönen senaste målskytt
Kommentera

70 Rodrigues: 5-0 till SSK nu, och man har gjort alla i tom kasse:-))
Heja swehockey!

04.29 1 - 0 EQ SSK 24. BEMSTRÖM, Jörgen ENG
10.12 2 - 0 EQ SSK 18. VIDELL, Linus ENG
11.32 3 - 0 EQ SSK 40. BENOIT, André ENG
22.24 4 - 0 EQ SSK 28. HYVÖNEN, Hannes ENG
37.37 5 - 0 EQ SSK 84. UMICEVIC, Dragan ENG
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs ser starka ut, undrar just hur det blir när spelarna INTE är tända?

"Periodsammanfattning:

AIK forsätter att vara det bättre laget. Förutom kvitteringen har Brynäs haft svårt att skapa målchanser, speciellt med tanke på att de möter ett allsvenskt lag. Brynäs har fortsatta problem att få ordning på sitt powerplay-spel, trots att kvitteringsmålet kom i spel fem mot tre. Emil Sandin är Brynäs klart bäste spelare hittills i matchen. Han visar vilja och kämparglöd. Annars är det blekt överlag i hemmalaget."
Kommentera

AVGÅ ! !! AVGÅ ! ! !
Vem fan är det som ska avgå ? Tränaren ?
Som ni själv skrivit är det en skit trupp så vad förväntar ni er,spelar nog ingen roll vad tränaren heter om man inte har något att jobba med...så vem ska avgå ? Spelarna styrelsen sportchefen?
Kommentera

sylf:

Så borde det ha stått i rapporteringarna från våra matcher förra säsongen när vi hade slipsarna Sperrle/Korhonen i buren.
Kommentera

RavenLord:
SUNDLÖV
AKA FARFAR
Kommentera

RavenLord: Alla!
Kommentera

De kommer nog visa sig nu i 3:e perioden vilket av lagen som spelar i ES, ni vinner.
Kommentera

sylf: 2.48 AIK-mål, 1-2. AIK tar ledningen med 2-1 genom Christian Sandberg. Målet kommer i spel fem mot fyra efter att Micke Lind blivit utvisad. Ett snyggt mål följt av klapp klapp-spel mellan AIK-spelarna. Inget att göra för Markström i Brynäsmålet.
Kommentera

70 Rodrigues: Jävla tur att grabbarna var så tända, annars hade vi haft 2-siffrigt i arslet nu. Ser fint ut!
Kommentera

VArför ta en träningsmatch så hårt palla bry sig så jävla mycket .. att ni gubbar orkar .

Forza Brynäs Inferno !
Kommentera

Brynässtockholm: Alltid bra att vinna oavett om det är träningsmatch eller tävlingsmatch, en bra förlorare kan ALDRIG bli en riktig vinnare.
Kommentera

70 Rodrigues: åå vilket nonsens
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det vet jag med. men på er låter det som hela serien är förlorad för detta ..
Kommentera

spud: Kryp tillbaka till din gb då, din halvfigur.
Kommentera

detta är träningsmatcher..inget annat... vinner man allt på försäsong så är det kval som gäller..kolla förra året..kolla andra lag typ leksand..spelar fortfarande i allsvenskan, alla lag ligger helt olika i upplägg..
hoppet lever!!
Kommentera

« · 1055191 · »