Brynäs IF

730609 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-AIK i Sandviken

« · 1055415 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-AIK i Sandviken
Silfverberg-Granström-Sandin såg ut som en intressant kedja igår. Granström och Sandin spelar med en härlig intensitet, kanske Widing som tredje länk där? Sandin är en bra passningsspelare.
Kommentera

Peja: Ser hellre Vas-Dixon-Widing ihop
Kommentera

Saxat från GD: Formationen med Emil Sandin, Jonathan Granström och Jacob Silfverberg imponerade mest i Brynäs i går.

Ungtupparna visar framfötterna, bara vi får igång gamlingarna och "stjärnorna" så ska det nog bli bättre. Widing, Vas, Lind osv. Dixon hör ju till den skaran också, och han har ju inte spelat än. Dessa gubbar måste producera. Men efter en match kan inga växlar dras.

Emil Sandins fräckhet och tuffhet finns kvar från föregående säsong, skriver Brynas.se

Emil Sandin kommer att göra en ruggigt bra säsong känner jag på mig.. Möjligtvis kanske inte poängmässigt, men inställningen och tuffheten kommer att vara hur nyttig som helst.

Vinst mot Kalpa, sen tror alla på SM-guld :D .. kom igen nu, försäsongsmatcherna är inte så betydelsefulla som de verkar på många av er. Hade de varit det hade vi tagit SM-guld förra säsongen, då vi hade en GRYM försäsong.
Kommentera

70 Rodrigues:

Det återstår att se.

Nu har han gett sej på ett tips oxå.
Bottenträsket enligt Nyström:

9 SKELLEFTEÅ - Lokalpressen kallar kedjan Mathias Månsson, Brad Moran och Niko Dimitrakos för en superformation. Oh, la, la. Visst, det kanske, kanske kan bli bra. Men det kan också bli triss i floppar och Skellefteå blir inte bättre än i fjol.
10 LULEÅ - Egentligen för tunt lag, för många märkliga värvningar och inga värvningar alls. Men jag tror Luleå blir vinterns ”jobbigaste jävlar” att möta. Därför slipper man kvalserien.
-----------------
11 BRYNÄS - Nio år sen senaste SM-guldet. Det lär dröja minst nio år till nästa.
12 RÖGLE - Inte så lite naiva som tror man kan överleva i elitserien utan att värva mer.

Resten av hans tabell i länken
Kommentera

MarcusElving: Jag tror att Sandin kan producera om han får spela med bra spelare.
Kommentera

Bissett19: Som sagt, han är inte helt ute o cyklar.
Kommentera

70 Rodrigues:

Som sagt,det återstår att se.
Kommentera

70 Rodrigues: Brukar tycka att du kanske är lite väl negativ ibland :-).
Men i år är jag benägen att hålla med dig. Inget sundhetstecken att hoppas på att alla pusselbitar (!) ska falla på plats samtidigt. fast det är klart tändvätska finns ju nu så det är bara att fortsätta hoppas...
Kommentera

Tommy: Det har funnits orsaker till att jag har varit/är negativ, det är inget jag önskar att vara, men det går inte som vissa att blunda för hur läget ser ut, blir bara löjligt att greppa efter halmstrån.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja senaste säsongen blev man ju inte så glad över. Mest irriterad blir man över pengarna faktiskt. Att det kan slå fel sportsligt händer ju bättre lag än oss. utifrån förutsättningarna alltså. Har inte läst allt då jag varit borta ett par dar, men vad tror du. En "superfemma" eller två jämna producerande femmor
Kommentera

Tommy: Vill ha det så här:

Målvakter: Markström(Lindbäck)

1:a Andersèn-Jonsson Vas-Dixon-Widing

2:a Sundqvist-Hietanen Dackell-Lind-Molin

3:e Nolander-Carlsson Sandin-Granström-Hermansson

4:e Hassel Alcèn-Hansen-Danielsson

Extra: Svanberg

Låna ut: Sundström och Persson
Kommentera

Tommy: En "superfemma".
Ja du, hur skulle vi få ihop en superfemma av vårt spelarmaterial eller ens två producerande femmor?
Jonsson, Hietanen och Widing. Där har vi våra klasspelare. Troligtvis kommer även Dixon tillhöra den skaran men det återstår att bevisa.
Kommentera

Jonsson, Nolander, Widing, Dixon, Vas
Hietanen, Sundqvist, Alcén, Lind, Danielsson
Andersén, Svanberg, Dackell, Hansen, Hermansson
Carlsson, Hassel, Molin, Granström, Sandin

Det är väl det närmaste två producerande och 2 defensiva femmor som Brynäs av idag kommer.
Kommentera

Huss: jo, därav " " :-). Men frågan var väl om vi ska försöka satsa på en femma som "ska" göra våra mål.
Att vi sen har för dålig trupp är liksom givet i förutsättningen
Kommentera

Hietanen Jonsson
Dackell Dixon Vas

Nolander Andresén
Alcén Lind Sandin

Svanberg Sundqvist
Widing Hansen Molin
Kommentera

70 Rodrigues: Ser hellre dessa kedjor!

Målvakter: Markström (Lindbäck)

1:a Sundqvist-Jonsson Hermansson-Dixon-Widing

2:a Andersèn-Hietanen Dackell-Lind-Vas

3:e Nolander-Carlsson Sandin-Granström-Alcén

4:e Hassel Molin-Hansen-Danielsson

Extra: Svanberg

Känner att Hermansson kommer bli bäste målskytt i vinter, kan passa bra ihop med framförallt Widing då jag ej sett Dixon spela.
Vas får spela med Lind som kan ge honom bra pass. Dackell är en smart backup där bakåt!
Vill se Granström och Sandin ihop och tar även med en duktig Alcén där som jag ser kan utvecklas ytterligare iår. Dom tre kan komplettera varandra riktigt bra.
Molin-Hansen-Danielsson kommer inte göra något väsen av sig iår och får nöja sig med begränsad speltid.
Kommentera

70 Rodrigues: " Nyström är inte helt ute och cyklar när han skriver som han gör."

Nä, han har förstås helt rätt i att AIK är bättre än Brynäs, baserat på vår första träningsmatch.
Ska man skratta eller gråta åt hans bloggdravel?
Kommentera

PS

Med hans logik så glömde han isf en sak: att Leksand är bättre än CSKA...
Kommentera

MarcusElving: "Men efter en match kan inga växlar dras."

Skämtar du?
Det har ju växlats nåt enormt härinne på AIK-matchen.
Nyström måste vara försteväxlare på SJ och många härinne jobbar säkert på nån rangerbangård...
Kommentera

Huge: Att han tippar Brynäs så lågt som han gör är inte konstigt, det kommer alla experter göra.
Det som störde mig var hans enfaldiga analys av Dixon. Efter hans beskrivning av Dixon som en utpräglad defensiv spelare så låter det som att Nyström inte ens sett honom spela. Nä, då litar jag hellre på de Nordamerikanska scouter och hockeyexperter som uttalat sig, eftersom de med alla sannolikhet sett Dixon spela ishockey.
Kommentera

Huge: Ja tråkigt nog så vill folk hellre klaga å såga istället för att stötta och vara en smula sansade...
Kommentera

Huge:

"Ska man skratta eller gråta åt hans bloggdravel?"

Jag tror att han kvittar i vilket bara du bättrar på hans sidvisningsstatistik.
Kommentera

Hence: Ja, det riktigt komiska är att Nyström verkar anse sig ha kommit fram till nåt verkligt märkligt och svåranalyserat: att Brynäs kommer att få slåss i de nedre regionerna.
Hade ju vi övriga ingen aaaaaaaaaaaaaning om....

"Leksand slog CSKA Moskva häromdagen. Jag har glömt påpeka det tidigare.
Ett lag från nya ryska superligan åkte alltså på pisk mot ett allsvenskt lag.
Så kan det gå på försäsongen."

Han glömde visst att påpeka en annan sak: att Brynäs också åkte på pisk mot ett allsvenskt lag.
Fast det har naturligtvis inte ett dugg med försäsong att göra utan visar att AIK är ett bättre lag än Brynäs...
Kommentera

T T: Ja, om sidvisningsstatistiken är viktigare för Nyström än hans anseende och hur vi supportrar ser på honom som yrkesman, då är det illa beställt.

Nyström ena dagen:

"Mest imponerande av allt var publiksiffran.
Drygt 3000 åskådare såg jippot i tablettasken.
Hockeyn lever i Gävle - trots allt."

(apropå Skills games i LA förra veckan)

Nyström nästa dag:

"Brynäs-AIK 1-2.
Ingen risk att kansliet i Läkerol Arena blir nerringt från folk som vill ha seriebiljetter."

Hur ska han ha det nu?
Lever hockeyn i Gävle eller lever den inte?
Kommentera

Huge: Säg gärna till när din tunga är ute ur Brynäsarslet!!!!
Kommentera

Huge: Men allvarligt. Tror du att folk blir sugna på att kika på ett lag som förlorar mot ett allsvenskt lag? Det har fan ingen betydelse om det är försäsong eller inte. När det är match så är det match och spelar man i ES så ska man kunna kräva att man ska slå ett AS lag 7 dagar i veckan! Så pass mycket bättre ska man vara!
Kommentera

mattiaskarlgren:

Suck,du är likt en papegoja.
Detta var första matchen på säsongen,ta det lite lugnt.
Allt är inte svart eller vitt.
Kommentera

mattiaskarlgren: För två år sedan såg jag FSV MAINZ 05 spöa Liverpool i en träningsmatch med 5-0. Skrattretande att du hakar upp dig på resultatet i en träningsmatch, speciellt när det är säsongens första träningsmatch.
Kommentera

Bissett19: För att stödja din tes, säsongen 06/07 tog MODO SM-guld. På försäsongen vann man en enda match, mot Luleå hemma. Man förlorade sju stycken, varav en var mot Björklöven.
Kommentera

Poffa: Fast Björklöven hade kanske vunnit SM-guld om de hade spelat i elitserien den säsongen... För de var ju bevisligen bättre än MODO.
Kommentera

Poffa:

Nu kommer vi iofs INTE vinna ngt guld,även om vi nu skulle torskade flesta matcherna på försäsongen.Lite skillnad på spetskompetens Modo anno 06/07 och BIF 08/09.
Resultaten på försäsongen är helt ointressant,med ny coach och många nya spelare,o därav många unga killar gäller det att att hitta ett grundspel man känner sej trygg med.Och som dessutom fungerar bra när det drar igång den 18/9.
Kommentera

Bissett19: Jag påstod heller inte att ni skulle vinna SM-guld. Jag tror faktiskt Brynäs får slåss med Luleå och Rögle om att undvika KS.

Det jag ville komma till var, precis som du skriver, att resultaten på försäsongen inte spelar någon roll. Däremot är det viktigt att få ett sammansvetsat gäng och en förståelse för hur man ska tänka och agera i specifika situationer på isen.

Peja: Vilken ruggig tur för MODO att Löven spelade i Allsvenskan. :-)
Kommentera

Poffa:

"Jag påstod heller inte att ni skulle vinna SM-guld"

Det förstod jag,ursäkta min otydlighet.
Tycker Modo känns svårplacerade i år.
Tycker eran trupp innehåller många frågetecken som iofs kan bli utropstecken.
Men jag tippar er på en femteplats.
Kommentera

Bissett19: Papegojor är söta vet du va?

Kvittar om det är första matchen. Dom har tränat en hel del nu och ska man ha nånting i ES att göra så ska man bara slå ett AS lag vare sig det är en träningsmatch eller seriematch!!!
Kommentera

mattiaskarlgren:

Hur tror du CSKA resonerade när dem torskade mot Leksand?

Ha lite tålamod innan du totalsågar BIF anno 08/09.
Kommentera

mattiaskarlgren: Så vad föreslår du? Att Czarnecki ska få sparken pga dunderfiaskot i Sandviken?
Kommentera

Bissett19: Klart man ska ha tålamod, men man ska alltid få vara besviken när ens lag förlorar vare sig det är träningsmatch eller seriespel.

Peja: Absolut inte, men vad skulle du säga till laget efter en förlustmatch mot tex AIK på försäsongen när alla spelare är förbannade?
- Nej för fan gubbar skit i denna match, man måste förlora matcher, dom spelar ju i Allsvenskan och vi i Elitserien. Men ändå är dom bättre. Kom igen nu!
Kommentera

Huge: " Nyström, han är normalt sett en av dom bättre murvlarna"

Fast det gäller väl bara när han skriver bra saker om Brynäs, eller?
Kommentera

70 Rodrigues: Bara jag som noterat att Brynäs värvat Roberts Jekimovs, född 1989 för att "i första hand" spela med J20? Gjorde 53 poäng på 46 matcher i lettiska ligan förra säsongen.
Kommentera

mattiaskarlgren: "Absolut inte, men vad skulle du säga till laget efter en förlustmatch mot tex AIK på försäsongen när alla spelare är förbannade?
- Nej för fan gubbar skit i denna match, man måste förlora matcher, dom spelar ju i Allsvenskan och vi i Elitserien. Men ändå är dom bättre. Kom igen nu!"

Haha..
Är du på riktigt?
Kommentera

Jompe: Jag kan inte påstå att jag har järnkoll på J-20, det finns det säkert någon här som har.

Hur vanligt är det att man värvar utländska spelare till sitt J-20 lag, är det en ny trend vi börjar se?
Kommentera

Hong Kong: Skulle tro att man räknar med a-laget för denne yngling inom ett par säsonger.

En ny Gynge månne? :-)
Kommentera

70 Rodrigues: "" Nyström, han är normalt sett en av dom bättre murvlarna"

Fast det gäller väl bara när han skriver bra saker om Brynäs, eller?"

Nä, det gäller generellt.
Han är fortfarande en av de bättre murvlarna, när han försöker vara seriös,.
Frågan är om han försökte väcka uppmärksamhet eller om han var allvarlig när han påstod att AIK är ett bättre lag än Brynäs.
Han hade varit lika korkad i mina ögon ifall vi hade slagit CSKA och därefter påstått att vi är ett bättre lag än ryssarna.
Kommentera

bradberry: Så klart, J-20 ska väl räknas som en plantskola för A-laget. Men just att man värvar utländska spelare till J-20, hur vanligt är det?
Kommentera

Hong Kong: Sundlöv flyttar fram positionerna inom svensk hockey och visar att Brynäs ligger i framkant vad gäller nytänkandepå juniorsidan...
:-)
Kommentera

70 Rodrigues: "Säg gärna till när din tunga är ute ur Brynäsarslet!!!!"

Det ska jag göra när du själv börjar tänka med huvet istf med arslet.
Mao: du kommer att få vänta ett bra tag...

Så du tycker alltså att Nyström har rätt när han menar att AIK är ett bättre hockeylag än Brynäs?
Kommentera

Huge: nej jag är inte på riktigt. är du moderator? Du tar ju bort inlägg där folk hånar varandra, du har inte tänkt på att ta bort det du precis skrev eller? Kallas hån om du inte visste det.
Kommentera

Huge: Klart AIK är bättre för stunden, dom slog ju Brynäs. Eller har du problem med att räkna till 2-1?
Kommentera

mattiaskarlgren: Han är inte moderator längre!!
Kommentera

Huge: Tro mig, tänker hellre med arslet än har hela jävla huvudet uppkört i ett. Nu stod iofs lite mer saker än att AIK skulle vara bättre än Brynäs, men som vanligt så klipper du o klistrar så att det ska passa dig. Tänk att du snackar så mycket och är kaxig här i Gb:n, men irl säger du inte halv sju. Visa lite stake, men det kanske är för mycket begärt, för då måste man ju ha en.
Kommentera

« · 1055415 · »