1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446557 inlägg · 7963 ämnen

Brynäs IF-DIF 21/2

Sv: Brynäs IF-DIF 21/2
Huge: Sunkan Står När De Andra Faller!!!

arnio: SUUUUUUUNNNNNKKEEEEEEEEEEEENNNNN!!!!!!!
3-2.

Huge: Nolan har klart höjt sitt spel på sistone, mycket gött!!!

arnio: Vicket pass av Nolander till Widing.
2-2.
Tjohooooo!!!

Gusten: och framförallt...

HEJA BRYNÄS !!!

Minst en pinne ska vi ha

Gusten: modo på kvalplats hahahahahahhaah =)

arnio: Alltså självklart får du hata dom. Det jag menar är att man ska inte jinxa hela skiten med att ropa hej innan man är över brojäveln.

KOM IGEN SAIK!!

Gusten: man tar de chanser man får att håna Modo efter all skit jag fått från dem genom åren.
Fysiskt attakerad efter slutsignalen efte guldet 99 har gjort att jag önskar Modo allt ont i världen.r

Rejäl uppryckning i andra som vi borde ha gjort ytterligare något mål, typiskt att Djurgården fick in en puck men perioden klart till oss. Våga är nyckelordet i tredje, Djurgården kommer att försöka se till att ha fem man hem och satsa på kontringar. Riktigt kul match att se på.

arnio: I nuläget hade jag inte vågat hånskratta åt andra ... fem poäng ner till KS

Lesky: Skaffa glasögon.
Printz skott tar på ett brynässkaft och ändrar riktning.
Hade väl gått ungefär 1/2 meter utanför annars.
Tavla my ass....

Tycker dom börjar se lite tunga ut i benen nu, så det gäller bara att pumpa på så kommer målen.

Lesky: ser tyvär ut somatt mitt 1-5 tips ligger nära till hands.

Nu gäller det att ta ut allt som bara går och kämpa kåmpa. Trötta ut Djurgårdarna, kör som aldrig förr.....bära eller brista !!!

Modo på kvalserieplats hahahahaha

Kan vi bara hålla Dif bakom oss så är det godkänt, kämpa nu för fan Brynäs.

Jag hatar djurgården så mycket,pallar inte se dem gå förbi oss.

Fler chanser än så här kan vi inte bränna.

Lindbäck gör årets tavla i precis fel läge.

Förlorar vi denna match är det oerhört tungt och onödigt.

arnio: Neeeeeej, inte riktigt vår match direkt.
Så går det när man vågar lira irrationella juniorer....

JaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaHansenaaaaaaaaaaa

Ner på tre femmor efter halva matchen, tuta och kör !!

arnio: Brynäs såg tyngda ut av stundens allvar och förhoppningsvis så släpper nervknutarna i andra.

Hence: 1-1 kom tyvärr inte i första och nu måstedet komma i andra. Ligger vi under efter två perioder så blir det nog ingen trea.
NC får ta fram några ess ur byxfickan.

Heja heja heja Brynäs!!!!!!!

Tuff start där Djurgården inledningsvis dominerade stort och hade kunnat göra fler mål men Lindbäck har gjort några vassa räddningar. Brynäs kom bättre in i matchen sista tio mycket tack vare 2 PP. Nu gäller det att våga och få ner puckarna djupt så backarna måste vända om.

arnio: Låter bra det. Ser väldigt gärna 1-1 nu innan första är slut, så får vi det psykologiska överläget.

arnio: Låter som att vi jobbar oss in i matchen så smått

PP nu. Det berömda.

arnio: Så går det när man är mer rädslan för att förlora är större än viljan att vinna. Intressant inledning....

arnio: "Bremberg och Ragnarsson gäller det att se up med, annars har vi bättre laget och hemmabana."

Och vilka två fixade DIFs 0-1?

arnio: Totalt avklädda av DIFs J20

Ja så var det 0-1 då

rafalski:Ja nu tar vi dom!!!!!!!!!!!!!!!

Bremberg och Ragnarsson gäller det att se up med, annars har vi bättre laget och hemmabana.

Visa vart skåpet ska stå nurå för bövelen.

Nu känns det plötsligt som1-5 igen. Ont i magen

Nu börjar kallsvetten komma krypande, snart nedsläpp och det är bäddat för en riktig thriller. Hoppas vi kan ta kommandot i matchen och få tryck på Djurgårdens lite stabbiga backar.

Davey_22: DIF har överlag ett stort lag. Många stora spelare. Brynäs är ju helt tvärtom...

Det börjar att dra ihop sig till en av årets viktigaste matcher....en vinst idag,
o Brynäs tar en STORT steg närmare slutspelshockey! Kom igen nu gubbar
nu kör vi över 08:orna!!

arnio: Jag tycker inte Bremberg har nån vidare fart att tala om, jag tycker man ska spela fult,småfult mot honom, utan att lägga FÖR mycke energi på just honom.

Men fan..de senaste matcherna man sett så har ju motståndarna bara väntat på hans drag och låtit han briljera.

Peja: Visst, han är skicklig i trängda situationer, men jag tycker han får onödigt mycket utrymme i matcherna, det måste vara bättre att göra de jobbigt för honom än att som många gör, kolla puck och försöka läsa hans spel. Svårt.

Hmm, poliser i Djurgården...vilka tänker du på ? Printz ? Tycker nog inte dem har nån riktig alltså.

Peja: Nyckeln i att stoppa Bremberg ligger i att markera hans lagkamrater och då framförallt Anger. Visst skulle vi kunna prova att spela fysiskt mot Bremberg men risken är stor att spelaren som ska nita Bremberg i stället blir bortgjord. Stå upp i mittzonen och låt inte Bremberg få komma in med fart och puckkontroll. Inga kontringar för Brembergs lina tack!

Undvik utvisningar!!

Men framförallt Brynäs, gör mål!

Davey_22: Bremberg är har en tendens att få fram sina passningar även när han blir tacklad och så vidare. Och han har bra balans... Ja, en riktigt bra spelare, helt enkelt, måste man erkänna. Fast nog har de väl en del "poliser" i DIF?

Vill se att man spelar lite hårdare på Bremberg än vad andra lag gjort på sistone, väldigt många backar verkar bli lite väl försiktiga när han är inne, dem verkar glömma att en spelare som blir fastmanglad i plexit inte kan slå drömpassar.

Bremberg är inte snabb och han har ingen direkt polis, så om det behövs...take him out.

Hence:

Rådbjer gillar ju Gävle...

Vem blåser i pipan idag? (och förhoppningsvis inte blåser sönder matchen, särskilt inte för vår del med tanke på DIF's starka PP)

Huss:

Ja, men räkna med ett taggat Skansen som krigar för att kompensera för centerbristen...

Första målet, Huss, första målet!

Huss: Helt rätt, Djurgårn har alla sina fyra ordinarie centrar borta och den här chansen får vi bara inte missa.

Krossa, just nu känns det som 6-1 till Brynäs.

rackham: Med så många centrar borta hos DIF så har vi t.o.m. ett bättre lag på pappret.
Det enda som kan få laget att förlora idag är just rädslan för att förlora.
Våga vinn Brynäs!

Bissett19: Härligt! Hoppas på bra stämmning idag, och det brukar ni vara bra på att hjälpa till med!

moreten: Laddat vare här.Nu rullar strax Brynäs Stockholmbussen,vi ska göra vårt för att jobba fram en trepoängare.

Lindström: Eller kanske Widing, Widing, Widing, Widing och Widing?? ;)

arnio: Haha ja då skulle vi nog sluta såga han ivf!!
Ne jag tror det blir 5 olika målskyttar!

Lindström: "Tror att målen görs av dom man minst anar idag."

Vas ggr fem kanske

GävleLasse: Ligger nog en stor portion sanning i det är jag rädd.

Idag ska tre pinnar hem.

Tror att målen görs av dom man minst anar idag.

Det bli 5-2!!

GävleLasse:

Det är möjligt. Men den avgiften borde man tjäna in rätt snabbt i så fall...

Jag har fortfarande inte förstått om det är 8214 som är lapp på luckan...

rackham: Amen!!!

rackham: Det är antagligen kopplat till en avgift som Brynäs inte vill betala. Dumsnåla som man är.

« · 1130603 · »