Brynäs IF

726477 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11

« · 787155 Till forumet

Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
Hoppas att laget kan hålla fokus och gå in och köra över Djurgården imorgon em. Att Månsson, Hansen och Lavins är med det tar jag för givet!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 18/11
70 Rodrigues: kanske han vilar sperrle bicek och bäckis nu då ?:)
Kommentera

Db_04: Man vet ju aldrig med Leffe.Men det troliga är väl att han vilar D.J (skadad),sen får nog Alcén vila sen tror jag att det blir Salmonsson eller Spets som får sitta vid sidan.För jag räknar med att matadoren Boork släpper in sina tjurar i arenan imorrn.
Kommentera

Bissett19: Aldrig att Boorken bänkar Spets!!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Nej vi får se,men ska Matadoren köra på sin linje så ska väl Spets få vila eftersom han oxå har haft ett tufft schema med spel i Norska landslaget.
Kommentera

Bissett19:

Hansen, Månsson och Lavins kommer med största säkerhet att spela. De som får lämna plats skulle jag tippa blir Morin, Eriksson och Salminsson, alternativt Sebastian Karlsson som verkar vara ur form just nu. Det var inte mycket som lyckades för honom på dagens träning.

Det skall bli spännande att se om inte Alcén får fortsatt förtroende tillsammans med Dackell och Lind. Alcén gjorde en mycket imponerande insats igår. Frågan är om inte Alma går in som center i fjärdelinan mellan Danielsson och Spets.

Alcén - Lind - Dackell
Bicek - Bäckeström - Månsson
Hermansson - Hansen - Molin
Danielsson - Almtorp - Spets

Salmonsson och Karlsson tror jag spelar med J20 i helgen...
Kommentera

70 Rodrigues: Saxat från Hockeyligans puckprat:

"Brynäs har några frågetecken inför mötet med Djurgården. Ett av dem är Daniel Johansson som fick ryggskott och tvingades kliva av mot Linköping."

Man kan ju undra vilka frågtecken det kan vara,eller om bara Boorken vill ha mer betänketid på laget o amskhåller lite,han har ju några ömsesidiga problem nu sas.O tittar man på laguppställningen från kvällens J-20 match så är det bara Sebban Eriksson som är med där i från gårdagen.

Kommentera

Inför Morrondan:

Leif Boork om...

...Vad han sa till killarna i omklädningsrummet efter segern mot Linköping?

- Jag sa att vi måste fortsätta ha tron på oss själva att vi kan vända tillbaka matcher som är svåra. Efter sådana här uppehåll så tar det en stund att få upp matchtempot och med alla utvisningar som blev hade vissa spelare svårt att ta sig in i matchen och få upp skridskoåkningen. Sperrle, turen och arbetsmoralen gjorde ändå att vi kunde vända tillbaka matchen och få med oss alla tre poäng.

...Varför man spelade med sorgband i torsdags
- Det var en 33 årig linjeman som dömt elithockey i åtta år som avlidit i cancer och alla lag och domare hade fått order från högre ort att hedra honom på det viset.

...Läget med Daniel Johansson
- Det är ett frågetecken i alla fall. Han fick ryggskott eller något liknande och hade svårt att fungera normalt men han är bättre idag.

...Uppladdningen inför lördagsmatchen
- Dom spelare som spelade lite mindre igår och de som var hemma har kört lite på is idag. Annars var det fri rehabilitering- och fysträning för att hålla igång kropparna och dygnsrytmen. Vi har inte haft fokus på det som hände igår eller ska hända imorgon utan bara kopplat av mentalt.

...Risken för underskattning mot Djurgården
- Jag tror båda Djurgården och vi kommer göra en bättre match än vi gjorde igår. Som jag sa så är det lite trögt att komma igång efter ett uppehåll men nu har vi en varsin match i benen så jag tror det kommer bli en riktigt rolig match. Det som är viktig är att förstå att det är en helt ny match med nya förutsättningar.

...Vad publiken bör titta extra noga på
- Jag tycker man ska titta på helheten för det kommer vara två lag som vill vinna i en trevlig match.

...Matchplanen mot Djurgården
- Mitt jobb är att fundera mellan matcherna vad vi ska tänka på och vid teorigenomgången imorgon ska vi lyfta fram vissa saker som jag just nu funderar på. Ofta är de mentala och fysiska faktorerna viktigast för att kunna behålla trycket och energin i laget. För att göra det har vi några tankekrokar som vi hänger upp saker på men det får inte bli för många så spelarna grubblar ihjäl sig.

...Laget
- Varje match är som sagt unik med sina förutsättningar så laget är inte klart ännu men vi har angenäma problem eftersom vi har tre landslagsmän som inte var med senast mot Linköping som vill in i laget.

Tänk på att:
• Djurgården vann lagens senaste möte med 3-2 i Globen efter sudden death.
• Brynäs förlorade skotten med 52-20 senast mot Linköping men vann matchen med 2-1.
• Djurgårdens bästa poängplockare är Fredrik Bremberg med 15 poäng (5+10).

Kommentera

Ruggigt viktig match i morgon. (nästan i paritet med Idol)
Efter matchen skiljer det nånstans mellan 7 och 13 poäng ner till 9:e platsen. Stor skillnad det! Får inte bli någon mellanmatch igen...

...hur fan kan man vara så nervös när man är så pass alkoholpåverkad?
Kommentera

Gusten:" ...hur fan kan man vara så nervös när man är så pass alkoholpåverkad?"

Normalt beteende hos en Brynäsare.

Kommentera

Bissett19: Skönt att höra....trodde jag var ensam med detta dilemma.
Kommentera

65Selander:Djurgårdsfansen kommer med 3 bussar imorrn,från Järkaminernas hemsida:

"Totalt kommer 3 bussar att lämna Stockholm för bortaresa till Gävle imorgon lördag. Två RK-bussar och en privat buss som Haninge arrangerar. I RK-bussarna finns det 19 platser kvar. Biljett går att lösa i butiken fram till kl. 18:00 idag fredag. Man kan också chansa genom att dyka upp vid Klockis strax innan avresa. Först till kvarn!

Hockeyresor har en tendens att kunna bli riktigt roliga. Lördagen den 18 november möter vi Brynäs borta i deras nya hall "Läkerol Arena". Järnkaminernas reseklubb anordnar en resa dit.

Haninge visar vägen och har redan fyllt en buss! Vi har möjlighet att fylla två bussar till, så det har all potential till att kunna bli en riktigt rolig resa med bra drag på läktaren från vår sida.

Bokad pub - Jackpott i Gävle
Vi har bokat puben Jackpott i Gävle som ägs och drivs av en Djurgårdare! Jackpot ligger på Norra Stapeltorgsgatan 11 och öppnar kl. 11:00. Bussarna anländer ca. kl. 13:00. "

Kommentera

Bissett19: Läste det i går på JK's sida. Det kommer att bli livat på borta stå eftersom Stockholmslagena är duktiga att sjunga men sämre i hockeyn.

Skulle tro att det blir sektionerat i gången också.

Kommentera

65selander:Jag är alltid en dag efter som vanligt,hoppas jag lyckas ta mej till Cityterminalen imorrn o inte är där på Söndag:)
Kommentera

Fan dom här nyheterna till höger skrämmer ju skiten ur en ibland, nåväl denna gång sket man ju inte på sig dock ;)
Kommentera

Fan sista gången jag gick på jackpot...drivs av djurgårdare...genast var4t ölen sämre...:/
Kommentera

power81: Själv skiter jag i vilka som driver pubarna, skulle nog få gå törstig i Stockholm isf. Man skulle ju inte kunna ta en pilsner på bortaarenorna heller :-))
Kommentera

Nolander har hjärnskakning och Morin går in med Sjödda i andra backpar.
Månsson tillsammans med Lind & Dackell.

KOOM IGEN NU! 10 gånger viktigare match än den mot LHC.
Kommentera

kul med lördagsmatcherna. Synd att man sitter 30 mil därifrån bara :-)
Kommentera

Tommy Sjödin längst fram. Då tjuva han skapligt va:-)
Kommentera

Kul för Honken inatt när han blev matchjälte!
Kommentera

Inga större chanser i detta PP1...
Kommentera

Bif_FANS: kom igen nu brynäs
Kommentera

1-0 nu hade inte varit fel..
Kommentera

Bif_FANS: kom igen nu brynäs if
Kommentera

dåligt nu:/....
Kommentera

För helvete Gör Mål Nu Gubbar!
Kommentera

bara vi inte spelar som Lhc gjorde senats.
Kommentera

Scenariot på matchen känns bekant från torsdags, fast tvärtom, hmmm
Kommentera

Djurgården gör Brynäs dålioga nu.
Kommentera

Bif_FANS: gör mål nu för fan
Kommentera

Bif_FANS: Nu då. Nu har vi väl tränat upp PP:t
Kommentera

rafalski: Fjärde gången gillt nu då!
Kommentera

jag får erkänna att jag tycker domarna tar utvisning väldigt lätt nu för tiden.. som senast mot Lhc.
Kommentera

Bif_FANS: vakna nu brynäs
Kommentera

Gusten: Nja, känns inte alls som dom är på tårna än så länge, men det kanske blir skärpning.
Kommentera

vad fan har hänt med vårat fina PP ??? man blir ju orolig!
Kommentera

Vad är oddsen att nästa utvisning drabbar Brynäs ?
Kommentera

rafalski: 0%
Kommentera

Där kom den, nu skulle det inte förvåna mig om 0-1 kommer, Bremberg.
Kommentera

Bif_FANS: bp nu då brynäs ni är bra i boxplay
Kommentera

GÄSP, när börjar Landet runt ?
Kommentera

jimmy_90_bif: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Äntligen nu kanske det blit lite fart i matchen.
Kommentera

rafalski: Psykologiskt viktigt mål!
Kommentera

rafalski: kl 18.00
Kommentera

rafalski: Härligt!
Kommentera

rafalski: Ja, när alla tror att det ska bli en lätt match så är det oftast det omvända som blir ett faktum. (se vår vinst mot LHC) :-)
Tålamod är vad som gäller i den här typen av matcher.
Det låter dock som att Djurgården är lite tamare än vad som är brukligt.
Kommentera

Huge: Ack så viktigt att vi fick första målet, nu måste Djurgården försöka flytta upp spelet, men som du säger, tålamod är dagens segerrecept.
Kommentera

« · 787155