Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF

« · 293720 Till forumet


Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Börjar matchen 14.00 eller 15.00..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Jompe: Visst kostar det att försöka komma ikapp, speciellt om man toppar. Nu skall man nog ändå inte dra för stora växlar på att en del spelare kände sig trötta. Får man ingen utdelning på jagandet så känns tröttheten mkt mer än om det trillar in en och annan balja.
Lägg dessurom till att det nog var lite spänt på en del händer tack vare premiärnerver. Då är det även lätt att man "tjurrusar" och går sig stinn av mjölksyra, ngt man får betala i slutet av matcherna.
Sanningen att säga så är det nog bara 2 juniorer som håller måttet för tillfället: Danielsson och Rönnkvist.
Tycker därför att det inte är ngt större fel på GP:s coachning, iaf inte för tillfället.
Ny tuff match mot DIF idag, som säkert kommer taggade efter några väl valda ord av Wikegård efter förlusten mot LHC.
Frågan är om det hjälper mot våra tigrar?
Jag tror det inte...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
70 Rodrigues: 2-3 efter straffar. Brynäs mål av Soling och N. Danielsson. Eller så står det 0-0 till midnatt då en av målvakterna släpper in en puck efter att ha somnat på straff #214. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Lilljanne: 5-1
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Vi ska nog inte underskatta Djurgården imorgon. Med spelare som Bergqvist och Rudslätt kan dom nog streta emot rätt bra. 3- 1 till bästa mästarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Jompe: Tommy Sandlins Brynäs vände 0—2 till 3—2 mot Luleå i både finalen 1993 och semifinalen 1995. 1995 vann man alla sina tre matcher först i fjärdeperioden.

1989 var det Staffan Tholson som coachade när Brynäs vände 0—1 till 2—1 i kvartsfinal och 1999 använde vi Homer Simpson till att ta hem de nödvändiga tre matcherna på hemmaplan innan vi skulle bli slaktade av Pär Bäckman som aldrig förlorat ett finalspel.

Gunnar Persson är väl inofficiellt medveten om vår "smala bredd" även om han officiellt är nöjd med de spelare han har att tillgå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
20 Lindgren: Håller med angående fyra femmor. Minns när Brynäs låg under 0-2 i bäst av fem matcher (var det semifinal? Minns inte vilket år) mot Luleå. Sandlin fick frågan varför han inte gick ner på färre folk. "Därför att jag måste coacha laget så att det håller för fem matcher", svarade han, varefter Brynäs vann tre raka. Jag blev bekymrad när jag läste att orken tröt i tredje igår mot HV, säkerligen därför att man gått runt på för litet folk. Jag kan förstå om GP toppade för att komma ifatt HV, frågan är om inte den strategin straffar sig ibland.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
70 Rodrigues: Ingen Mattias Karlsson som åttonde back (eller Simon Östlund som reserv) denna match heller, alltså. Det är så att man börjar längta tillbaka till Tommy Sandlins konsekventa matchning med fyra femmor. (22 spelare per match har tillåtits i Elitserien 1994-97 och 2000-04) Det var ju ofta orken i slutet av matcherna vi föll på under förra säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Brynäs kör med samma uppställning som senast enligt GP.
Kommentera

Brynäs IF-Djurgårdens IF
Tips 5-1 Mål: Soling, Miettinen, Sjödin, N Danielsson, Lind.
Kommentera

« · 293720