Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF

« · 293720 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Börjar matchen 14.00 eller 15.00..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Hotta: 15:00
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
RavenLord: Tackar....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Saxat från www.sportzonen.com/ om BIF....Kupan har inte han handleder i Foppa klass ;)

Värt att hålla ögonen på

Jonas Soling, en målskytt av toppklass som i år får chans till revansch för fjolårssäsongen.
Simon Östlund, mycket talangfull 83:a som troligtvis etablerar sig i Elitserien i vinter.
Mikko Kuparinen, vill ni se en spelare med dålig puckkontroll så är det bara att titta och njuta
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
RavenLord: Lyckades inte hitta texten där, rörig sida! En liten rolig detalj stötte jag dock på. Leksand har placerats på 7:e fast de har sämre målskildnad än både Brynäs och MIF, slump eller inte? =)

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
HF: Det var ifrån Krönikor inför Elitserien..så ska du läsa hela gå ner på krönikor och klicka "Fler Krönikor" så hittar du den om BIF där...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
RavenLord: Se där nu hittade jag det. Tack!

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
70 Rodrigues: Nu gasar vi på...
Tips 4-2 Mål: Anger, Soling, N Danielsson, Lind.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
westerlind: 1-0, Lind, spel 5-4.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Jompe: ...och 2-0 genom Malmström. Halleluja.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Mitt tips innan matchen var 4-3 till Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Håll i nu för faaaan...vore orättvist om Brynäs inte håller undan med tanke på alla chanser...jaaaaaaaaaaaa 3-1
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Gusten: Underbart! Härligt! Björn Danielsson i öppen kasse.

Andrakedjan MLM har stått för målproduktionen idag. Dax för första-femman att komma igång i nästa match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Gusten: Underbart.

Jompe: Ett under har hänt - Rodrigues på Gavlerinken och Brynäs vinner. Märkligt förresten, det har varit få domedagsprofeter här idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Jompe: Håller med...men dom kommer nog, skönt med ett sparkapital ala Soling Miettinen och Anger. Korhonen verkar vara stabil och har väl en räddningsprocent runt 95 så här i ES-starten...bra för självförtroendet. Härligt oxå att Malmström får näta...kan ge honom lite självförtroende så att han kommer tillbaka till landslagsnivån han hade för nått år sen...nä nu ska jag svepa några öl till....SKÅL!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Nyligen kommit från Gavlerinken med 3 härliga Poäng :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
westerlind: Grattis till den första 3 poängaren. Brynäs blir livsfarliga i år och säkert efter nyår också! Lind och Cassel blir säkert två utav era bästa värvningar någonsin!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
mike: Ja dom är ju ex Brynäsare så det kan ju inte bli dåligt
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
mike: Ja Lind börjar redan komma igång tillsammans med Molin. Casselståhl är än så länge varken bra eller dålig, men kommer säkert bli nyttig framöver.

Vill nog ändå hävda att Börje Salming var en minst lika bra värvning...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Får väl säga grattis till segern, även fast det tar emot.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
westerlind: Någon som vet om Malmström blev bänkad eller skadad?
Såg honom inte på slutet... Lintners armbåge i ansiktet som var orsaken? #15 J. Johansson ersatte honom med Molin och Lind. Eller missade jag nått? Häftig "mediakub" iallafall, kul med hockey igen... Och 3p :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
DIForever:Vad va det jag sa :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
DIForever:Vad va det jag sa :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
70 Rodrigues: Jag vet inte, vad sa du?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Bra anfalls spel sämre bakåt, men va fan , vi vann ju!!! Sitter just nu på hotell Winn i Gävle och bara njuter!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
70 Rodrigues: Underbar seger, Kuparinen dominerade ;) Eller han var riktigt bra med en del misstag om man är ärlig. Annars tycker jag Nylander-Kyrö-Danielsson stod för en underbar kämpainsats. Kul för Danielsson att kröna insatsen med ett mål.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
p j davydjoos: han fick 2+2 efter bråk med någon djurgårdare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
HF: Lite fler intryck... Kupan - vid ett flertal tillfällen åkte både skridskor och höll i pucken samtidigt, dessutom en riktig smörpass över två zoner till Nylander. Korhonen - cool i mål, några returer men också många räddningar utan returer och en del tur. 3:e linan kämpar bra men hade svårt att komma in på mål. Överlag bra inställning där spelarna hjälpte varandra.

Sämst publiksiffran.. 4800 på hemmapremiär en lördag mot Djurgården.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Ni som var där: Var det en kvalitetsmatch som man kan läsa i Aftonbladet eller? I så fall är det ju ännu bättre...de senaste åren känns det som att när väl Brynäs vinner så har det varit en skitmatch där motståndaren inte kommit upp till normal standard. Hoppas detta är ett tecken. Hurra för Korhonen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Gusten: Hoppas matchen var bra, själv jobbar jag så jag har bara haft möjlighet att följa via Svt Text-TV sida på Internet. Artikel som är skriven i Aftonbladet liknar Ked´s på GD´s hemsida, du får kolla och avgöra själv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Tja!
Fan vad skönt med tre poäng!!!
Vill tacka Gunnar,Micke och hela laget bra jobbat!!!

Markus Korhonen betydligt bättre än förra årets clowner i målet Ram och Asplövet.
Men lite för många returer släppte Markus tycker jag, föresten är de någon mer än jag som tyckte att Kenneth Bergqvists mål var feldömt?
Jag tyckte att Markus var på pucken innan och att Berka slog bort pucken för Korhonen.

Snyggt 1-0 mål Lind gjorde tycker jag.

Och...
Leksand förlorade med 5-1 mot HV71 hemma kan de bli bättre?!!!


Imorgon så kör väl J-20 över Leksand hoppas jag,nedsläpp 14.00 inget inträdde.


M.V.H Larry!


Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

VI ÄR PÅ GÅNG!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Gusten: 1 perioden bra från Brynäs sida. , 2:a ganska hafsigt spel, 3:e Djurgården börjar bra men Brynäs kommer igen. DIF hade en del chanser som Korhonen räddade med tur och skicklighet, öven Brynäs hade flera chanser stolpskott av Molin och friläge för Lind bla. Några rejäla tacklingar av Kupan. Sammantaget var det nog en bra match ja.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
tompa99: är det inte tt:s referat som alla hänvisar till? keb är bra på klippa o klistra..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
lindberg: Ingen aning men nog trodde jag att Keb sett matchen. Han har ju tidigare gått ut med att "sett" alla matcher (eller nästan alla) i modern tid. Kan han inte skriva själv?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
lindberg: Ok, tack...läste att Wikegård var nöjd ändå...och tyckte att Brynäs gjorde en bra match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
tompa99: jo han ser nog alla matcher men mkt i hans krönikor kan man läsa på andra ställen. Frågan är vem som kopierar vem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
70 Rodrigues: Trevligt att träffas din gamla enbente räv! ;)
Det var jäkligt trevligt på uppvärmningen, blev Sylf uppvaktad av Kent Larsson ngn gång?


Vi ska ut på krogen i Gävle ikväll å fira segern, ska du och Selander orka er pallra er ur hotellrummen och möta upp?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Brynäs spelade f.ö bra och skulle ha avgjort redan i första perioden. Efter 2-0 hade dom DIF i brygga och resten var bara transportsträcka.

Kvalserielag??? Njae, möjligtvis om DIF gör oss sällskap, annars såg defensen stabil ut och med lite mer skärpa i avsluten hade segersiffrorna blivit större.


4816 kan omöjligt varit på dagens match. Alla jag snackat med, inklusive mig själv, tyckte det var mycket fler folk. 5500 är nog närmare sanningen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
micke: 5500? När det blivit lite för många öl är det lätt att se dubbelt ;-)

Kul att Malmström fick måla. Har sagt det förr, han kommer att blomma ut igen i Brynäs.
Trodde annars att vi hade de mest negativa supportrarna när det tar emot lite grand, men efter att ha läst Leksands eget forum efter dagens förlust mot HV får man nog revidera sin ståndpunkt en aning.
Där går redan den STORA fogsvansen friskt....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Huge: Ser med nöje fram emot att läsa Superstars forum imorn, nu ska jag ner på stan och fira segern! *BRYNÄS IF ÄR DOM BÄSTA!!!!* (måste säga att jag var riktigt bra som hejarklacksångsledare, en riktigt Lasse Berghagen)

Men allvarligt så var det absolut mer än 4816. Såå full var jag inte, jag la ju bara in 4-500 i BIF:s insalmingskassa som 70 Rodrigues haltade omkring med. Resten kommer på postgironumret!


Annars var det skoj att träffa många signaturer här IRL. De flesta var inte så skrämmande som man kan tro :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
micke: Ha det kul i Gävlenatten, själv är det jobb som gäller i morr´n.
Hehe, som du säger, att träffa några IRL kan ibland bli en lätt chockerande upplevelse, för det mesta i positiv bemärkelse.

F.ö så vann just IK Huge 15.000 kr på Bingolotto.
Vilken helkväll...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Rättvis brynässeger men man borde avgjort tidigare på alla klara målchanser. Jag tror Djurgården snart har en annan förstemålvakt. Bjurling såg hur osäker ut som helst.
Det första man springer på i biljettkön utanför Gavlerinken är en gävlebo som förklarar att "vinner inte Brynäs idag då går jag inget mer". Är det konstigt att klubben knäar?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Lilljanne: Vad ska man säga om alla dess "fans" ja menar ok om man är negativ i bland.....gud vet att jag kan vara det...men det måste ju finnas nån gräns på hur jävla patetisk man får vara. Tjommen du refererar till och tomten i GD....Herregud....fyfaaan...nee..sataaan..usch...joo..det är ju pinsamt....näää godnatt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Gusten: Det finns bra fans i Gävle! Se bara på oss i FylleFemman eller BT överhuvudtaget. Låt oss fokusera på det i stälet. Det gäller att inse att det är ett priviliegum att ha ett elitserielag i stan. Nu kämpar vi på mot fler poäng.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
HF: Jag tvivlar absolut inte på att det finns bra fans som ni....utan jag reagerade bara på "puckon" som han i GD och snubben som Lilljanne refererar till i inlägget nedan. Skit samma om vissa fjantar ger upp...det är bara att hoppas att vi finner nya fans runt om i landet...skönt hur som helst med en 3-poängare ikväll
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Gusten: Ja idioter finner man i alla föreningar som kallar sig "fans"


4800 i publik var lite klent tycker jag även om det såg ut att vara mer....men det var mycket bra tryck och stämning periodvis och det är ju oerhört ovanligt i Gavlerinken.
Om muppen som sköter musiken hade lite mer känsla för när man ska ösa på musik å så vore det än bättre för hur jävla smart är det att dunka på någon Hits for kids låt när klacken och stora delar av övriga publiken klappar och sjunger ??? Ja vill man snabbt ta död på stämningen är de oerhört duktigt gjort av mupp fan som har sveriges sämsta musiksmak (är han/hon 13-14år ???)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
micke: Rodrigues gick ju inte att missa. Han hördes runt hela rinkside. Meningen var att jag och djurgårdens Arthur Dent skulle träffa honom efter matchen över en öl men ryktet säger att han var alldeles för packad till slut. ;)

Lite från matchen då: Förstalinen var en besvikelse. Miettinen jobbade på men både Soling och Anger såg bleka ut. Andrakedjan var bra matchen igenom; Malmström jobbade bra, Lind blir en enorm tillgång i vinter och Molin gick att känna igen. Tredjekedjan stod för ett stort arbete. Nylander är smått hopplös att få tag på längs sargen men så fort han kommer ut på öppen is så börjar han vingla. ;) Fjärdekedjan fick inte särskilt mycket istid men J. Johansson visade att han vill vara med och Rönnqvist visade vägen ett par gånger genom att gå rakt på mål. Jag kan inte minnas sist jag såg en brynäsare göra det...
På backsidan såg det stabilt ut rakt igenom, med vissa frågetecken för Jesper Björck som såg osäker ut emellanåt. Å andra sidan visade han sig ha känsliga handleder då han vid ett par tillfällen la sig ner, tog pucken med handen, handpassade under sig själv, reste sig och slog bort den.
Korhonen bra i målet. Vaken, alert, ställer inte till en massa onödigt. Å andra sidan har jag ett svagt minne av att jag tyckte så om Ram efter ett par matcher förra året med...

Bäst igår:
Jag: "Björn Danielsson hör inte hemma i Brynäströjan!"
Tomte på krogtoaletten: "Men det gör du va?"
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Ford Prefect: Tycker visserligen att Soling jobbade på bra hela tiden, men det släpper nog för denna formation, hoppas jag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Ford Prefect: Måste motvilligt erkänna att jag däckade en stund efter Bolibompa igår, riktiga juniortakter av mig.Men idag mår jag prima!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
Det var på alla sätt en rolig match igår. Tror som jag tidigare sagt att Malmström kommer att bli årets utropstecken bland nyförvärven. Men han får nog sluta med sin målgest annars är det risk för hjärnskakning. Inte nyttigt att med full fart nicka plexiglaset för många gånger.
Kommentera

« · 293720 · »