Brynäs IF

728142 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Djurgårdens IF 2011-02-05

« · 1345784 · » Till forumet

Brynäs IF - Djurgårdens IF 2011-02-05
Ska det bli jakt på fjärdeplatsen eller kommer flåset från lagen under att öka?

Mitt tips: 4-2
1-0 Mattias Ekholm
1-1 Daniel Widing
2-1 Sebastian Lauritzen
3-1 Anton Rödin
3-2 Mathias Tjärnqvist
4-2 Niclas Andersén
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 2011-02-05
90Steen_: BIF borde vinna mot DIF om lagledningen lyckas att motivera spelarna. Det är lätt att tappa ödmjukheten och bli övermodig. I och för sig har BIF möjlighet att slå gamla rekord i vunna matcher i rad som bör användas som tändvätska. (Är inte säker att det behövs)
Hoppas att ditt tips slår in.
Själv har jag inte möjlighet att vara på plats men kommer att följa matchen via webtv.
Kommentera

Treklövern1912: Ska det bli vinst eller poäng i kväll så tror jag att spelet måste upp några snäpp jämfört med de 2 senaste matcherna. Har nämligen svårt att tänka mig att det blir några poäng om man sover i första, znoozar i andra för att sedan börja lira hockey i 3e. Detta mot ett Djurgårde som är på G efter att ha krossat FBK.
Hoppas Brynäs är vakna från start för då kan det bli en riktigt rolig match att de på.
Min förhoppning är att Brynäs spelar lika bra som mot HV senast.
Det är bara att ge järnet i kväll då det är uppehåll efter denna match.
KÄMPA BRYNÄS!

Redigerad kommentar

Kommentera

Dagens gameplan från Czarnecki:

- Vi ska åka mycket skridskor

Dejavu varning på de:)
Kommentera

Enlig Ticnet (jag vet, inte världens säkraste källa men..) så är hela jävla Läkerolen uppbokad i eftermiddag. Härligt!
Kommentera

90Steen_:

Mycket troligt, en kompis i Gävle fick beskedet att det var fullsatt när han försökte köpa biljett nu på förmiddagen, sedan återstår att se hur många som bokat via ticnet som inte hämtar ut biljetten.
Kommentera

tompap71: Tips: 5-2. Halvligger här på Ängelholms sjukhus med nyopererad rygg och en jävla kateter, skitkul, NOT!
Kommentera

70 Rodrigues:

Det enda som lät bra i det där inlägget var ditt tips. Krya på dig!
Kommentera

Anders Eriksson säger vad han tycker.

Tyckte att det passade i er gb. :)

"Om gnället i elitserien.
- Alltså, Brynäs och Färjestad är de två gnälligaste lag jag n-å-g-o-n-s-i-n spelat mot. De gnäller på varje domarbeslut. Gnäll, gnäll, gnäll. Hela tiden. Helt otroligt.
Eriksson fortsätter:
- I en match åkte jag till slut fram till domaren och frågade "Hörrudu. Blir du inte less på det där?" Han bara svarade "Jo, fy fan."
Kommentera

70 Rodrigues:

Tippar du seger?
Nu blir jag riktigt orolig för dej;)

Krya på dej!
Kommentera

Johnny Bravo: Jaha? :)
Kommentera

Johnny Bravo:

Haha
Känna som Eriksson kastar spjut i radhus big time,med tanke på att ES gnälligaste spelare lirar i Modo.
Niklas Sundström leker verkligen följa John med domarparen när han spelar.
Kommentera

Bissett19: Word! Niklas Sundström blir man till och med som åskådare ruskigt förbannad på. han gnäller som en 7-åring på varenda jäkla domslut.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:

Tror Brynäs var lite mer gnälliga förr om åren,med Djoos,Sjödda och Molin hade en del att säga till domarparen..
Kommentera

Bissett19: Jag kan hålla med om Sussie.
Kommentera

Bissett19: Ja, jag uppfattar inte Brynäs som gnälligare än något annat lag. Men säger Anders Eriksson det så kanske det ligger något i det, vad vet jag? Jag är ju inte med på isen så.

Det är väl ganska gnälligt överlag i ES och Modo är ju verkligen inget undantag så det känns lite som att han kastar sten i glashus faktiskt.

Kommentera

Johnny Bravo:

Garvar som fan! Han kan väl till viss del ha rätt, men jag är uppväxt i Bollnäs och kan ju säga att leter han crybabies så får han nog se om sitt eget hus först. Storebror Jörgen var iofs värst, (han gjorde någon säsong i Timrå om jag inte minns fel)
Kommentera

Bissett19: Förresten, här har vi en sammanfattning av intervjun med Anders Eriksson.

*Han gnäller över att media aldrig skriver något positivt om honom.

*Han gnäller över att han blev petad från VM i Moskva.

*Han tycker att Hardy Nilsson är en idiot och gnäller över honom.

*Han gnäller på de unga spelarna som bara är naiva och det var bättre förr.

*Han gnäller på elitserien som är en skitliga och HV71 är överskattade.

*Sedan avslutar han med att gnälla på gnället i elitserien.

Det var ju gnäll från början till slut. Hahaha!

Kommentera

MarcusElving: Är böjd att hålla med dig. Det gnälls överallt och Sundström är en av de värsta. Men sista halvan av 80-talet och en bra bit in på 90-talet upplevde jag nog Brynäs som ett av de gnälligaste lagen som besökte Kempis. Och värst var nog Conny Silfverberg och Sjödin
Kommentera

MarcusElving: hahaha
Kommentera

bj21: Ja, det är bra gnälligt överallt. Sjödda var en riktig gnällspik. Haha, han kunde bete sig lagomt omoget mellan varven. Det har du rätt i!

C. Silfverberg har jag ingen uppfattning om, det var före min tid ;)

Kommentera

MarcusElving:

Conny Silfverberg var i Sjödinklass de sista åren han spelade, kanske för att han tappade lite i den fina spets han en gång hade och var lite frustrerad över det.
Den kanske största gnällspiken av alla är dock -enligt mig- Jörgen Jönsson, inte många domslut jag sett som han inte ifrågasatte, och ränderna sitter i ännu fast han står i båset.
Kommentera

Johnny Bravo: Gnäll och gnäll. 20 klubbar på den killen tycker jag säger det mesta :)
Kommentera

mattiaskarlgren:

Herr Bravo är förmodligen bara avundsjuk för att Modo fick den bättre av bröderna till att börja med och småsur för att Ante valde att lämna Timrå för odo nu.
Vidhåller dock att det finns ett drag av crybabie i familjen. Finns iaf få som grinar lika mycket efter att ha fått stryk.
Kommentera

mattiaskarlgren: Sluta gnäll på han nu... :)
Kommentera

Lindström:

Säger Mr. Kapa-alla-vid-fotknölarna himself. ;)
Iofs, dina sågningar har ju gett resultat på senaste tiden, Silfverberg bl a som stänkte in ett par pytsar sen du kapade honom härinne, bra jobbat Lindström! ;)
Kommentera

MarcusElving: Brynäs ju ett gnällag men som supporter tycker man många gånger att gnället är befogat... Men Brynäs gnäller ju i stort sett varje gång någon får en tackling, oavsett om den är regelvidrig eller inte. Beror väl delvis på att man verkligen inte har ett fysiskt lag själva.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Brynäs är femma i tacklingsligan i alla fall, alltid något
Kommentera

Peja:

Jag tycker att du inte sällan kommer med kloka kommentarer, men nu blir jag lite fundersam. Ser du och jag verkligen samma matcher? Känner inte alls igen det du påstår.
Kommentera

Fullsatt i eftermiddag, alltså. Skitkul! (Brukar det inte gå åt h-vete då?) En seger ikväll vore nästan för bra. Då kan man som brynäsare luta sej tillbaka och kolla på när bottenlagen slåss för livet resten av serien. Med åtta matcher kvar! Hur ofta händer det?

Vore ju najs om laget försöker spela bra från början och dessutom i 60 minuter. För en gångs skull. Tips: 0-3. Widing gör alla.

Nej, dags att lätta. Snö, köer, visitationer bla bla innebär en låååång dags resa mot torsken.

Johnny Bravo: Skönt. Då är det äntligen vetenskapligt fastlagt. Nu väntar jag bara på undersökningen om mest korkad i Elitserien. Enligt mina källor ska Eriksson ligga rätt bra till.
Kommentera

tompap71: Okej. Men jag har säsongskort ganska nära isen (tillräckligt nära för att ofta höra vad spelarna säger) och i majoriteten av hemmamatcherna gnäller Brynäs klart mer på domarna än vad motståndarna gör. Färjestad och HV71 brukar dock gnälla mer.
Kommentera

Jajjen: "Fullsatt i eftermiddag, alltså. Skitkul! (Brukar det inte gå åt h-vete då?)"

Tvärtom, jag har sett siffror någonstans som visar att vi gör bra resultat när det är lapp på luckan/nästan lapp på luckan. Tyvärr så är det ju ofta förlusterna som etsar sig fast i minnet.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: härligt , tippar 5-3 till oss !
Kommentera

henke1: Blir förlust ikväll.. 1-4

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:

Ja det kan jag ju inte säga emot då du bevisligen har bättre koll än mig, men det jag tänkte på var mer i agerandet på isen. FBK och HV är känd för att stöta på domaren vid domslut, Svartvadet och sissy-Susse i Modo är duktig på det, Lander i Timrå med, ta bara den matchen han tvärstannade för att gnälla på domaren för utebliven avblåsning och Brynäs gjorde mål.
Jag har inte sett sådant agerande från Brynäshåll, men jag är iofs färgad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kul att det blir fullt hus ikväll. Hoppas att Brynäs kan bjuda publiken på en seger bara.

Vinner vi ikväll så ska det till en rejäl kollaps de sista 8 matcherna för att vi ska missa slutspel. Så mycket vågar jag säga!

Kommentera

tompap71: Brynässpelarna brukar inte "omringa" domaren som typ Sundström alltid gör, de brukar snarare ta en liten omväg för att komma närmare och fälla någon kommentar till domaren. Exempelvis efter att någon har fått en tackling.
Kommentera

Peja:

Jamen det är ju inte gnäll, bara lite positiv påverkan. ;)
Kommentera

MarcusElving:

Ska till en skaplig kollaps även om vi inte vinner idag.
Kommentera

Erat: 3-0, vi har ju en nolla i kassen.
Kommentera

Den stora frågan nu är, hinner man dra en sväng på skotern innan matchstart? Har ju inte hunnit med att vädra mattan idag.
Kommentera

tompap71:

Tror på seger i kväll efter frejdigt och bra spel från Brynäs inför fullsatta läktare. En viss frustration kommer att infinna sig här på Hockeysnack den första halvan av matchen pga 5 skott i stolpe eller ribba.
Greiss kommer att släppa in första eller andra skottet och sprida de märkligaste av returer i första men i 2:a och 3:e kommer han att vara stabil.
Matchen slutar 5-2 till Brynäs och folk här inne kommer att förbanna det kommande uppehållet.
Kommentera

Såg att DIF kommer till spel utan Marcus Nilsson ikväll,det är absolut ingen nackdel för Brynäs.Widing har ju jäkligt bleka insatser mot Brynäs denna säsong,nåt säger mej att han kommer vara mycket bättre ikväll-

Kom igen nu BIF,vinst ikväll och vi med största sannolikhet kommer se BIF i ett slutspel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Det är väldigt positivt att Nilsson är borta.
Kommentera

Bissett19: Att jag tippade 5-2 måste bero på morfinet ;-)
Kommentera

Jag ser denna match som en vinna eller försvinna match!

kom igen brynäs, gör oss stolt !
Kommentera

Erat:

Försvinna är ett starkt ord.
Vid förlust är fortfarande chansen till slutspel väldigt stor.
Kommentera

Bissett19: jo, men tänk att det är uppehåll efter den här matchen och Brynäs brukar förlora drygt tre matcher i följd efter ett uppehåll.

Kämpa Brynäs!
Kommentera

« · 1345784 · »