Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs IF - Djurgårdens IF 20/2-16

1728524 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 20/2-16
pekka85: "Jaja, då får man finna tröst i ölen en lördag igen:( Känns som att man såg redan vid Brynäs press i början att Dif är bra med och att det skulle bli en svår match. Kan tycka att laget spelar ganska bra utifrån möjligheterna men idag visar det sig att det inte räcker. Det är nog det som oroar mig mest. Vi är helt enkelt inte bättre."

Håller till stor del med.
Fast allt är ju relativt. "Vi är helt enkelt inte bättre" betyder alltså att vi inte är så mkt bättre än ex Djurgården eller övriga lag som vi slåss med för att komma topp6 och slippa play-in.
Det tycker jag faktiskt är ett bra betyg, trots att vi förlorat 2 matcher på mestadels oflyt i slutminuten och en bra genomförd match igår där vi tyvärr inte hade marginalerna med oss heller, vare sig bakåt eller framåt.
Och med tanke på att vi saknar 3 landslagsspelare och där jag tycker att du har tokfel när du påstår att det inte hade gjort nån skillnad i vårt spel om dom hade stått på isen, så tycker jag att vår prestation så här långt är mer än godkänd.
Broadhurst har varit relativt osynlig men har spelat 3 matcher. Tillräckligt bra underlag för att bedöma en spelare? Tja, ex Gunderson behövde väl en säsong på sig att visa vad han kan så man kanske bör ge Broadhurst åtminstone mer än 3 matcher tycker jag.
Tycker även att ditt omdöme om Vrana känns märkligt. Skridskosvag? Jag tycker tvärtom att han är en av våra mest rörliga och kvicka spelare med puck, har bra spelsinne och dessutom ett bra skott. Har väl varit lite ojämn men det beror nog mest på en kombination av skadan och att han trots allt borde ha en bit kvar innan acklimatisering till ett nytt spel i ett nytt lag är fullbordad sas.
Som mattiaskarlgren så korrekt uttryckt det: allting tar tid, betydligt mer tid än vad den genomsnittlige läktarcoachen i allmänhet tror och inser, när spelare framförallt blir skadade eller ska inlemmas i ett nytt spelsätt.
I många fall kan det som sagt ta en hel säsong innan en spelare på allvar har anpassat sig, det är utifrån den förutsättningen man många gånger måste se spelet och insatserna innan man börjar kritisera allting som upplevs som dåligt.
Kommentera

Har precis sett matchen och får väl säga hejdå topp 6 mer ska jag inte skriva då jag är alldeles för förbannad!!!!
Kommentera

Pettisbif: Så du berättar alltså för oss att Terry är en dålig värvning efter TVÅ (!) matcher? Jag skulle verkligen älska att se dig som sportchef samt tränare i ett hockeylag. Jag ger dig en vecka - max.

Allt handlar om att komma in i gänget, hitta kedjekemin, hitta självförtroendet och sedan kommer resten automatiskt.

Men snälla, sluta sitt (gäller alla som känner sig träffade) och gnäll över vissa spelare osv. ALLT tar sin tid.
Kommentera

70 Rodrigues: HV förtjänar aldrig nånting ;)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja detta var en missräkning, hade tippat 6-1 där revanschen skulle spruta ur öronen på bynäsarna. Men ack vad jag bedrog mig

Såg inte matchen så det kanske mest var otur som fallet varit i de senaste matcherna?

Nya tag nästa match
Kommentera

pjåtor: Både HV o Djurgården förtjänar platsen bättre om vi ska alibilira på det här sättet😠😠
Kommentera

Play in känns onödigt för att sen åka ut i kvarten för vilka får vi i kvarten !? Förresten så som vi lirar idag klarar vi nog inte play in
Kommentera

ellis: Både Mikko Lehtonen och Mathias Tjärnqvist skulle varit bättre värvningar än vad Terry är. Bra jobb där Bz. Det där med att värva mitt under säsong är inte hans starkaste sida om man säger så....
Kommentera

pekka85: Ett inlägg alldeles mitt i prick!
Kommentera

Zappaholic: Same shit different name😃
Kommentera

bobby: Jaja, då får man finna tröst i ölen en lördag igen:( Känns som att man såg redan vid Brynäs press i början att Dif är bra med och att det skulle bli en svår match. Kan tycka att laget spelar ganska bra utifrån möjligheterna men idag visar det sig att det inte räcker. Det är nog det som oroar mig mest. Vi är helt enkelt inte bättre.

Tror, till skillnad från vissa andra här inne, att vi inte legat bättre till i tabellen om Salmela och Rödin varit med. Vi har ett för blekt lag helt enkelt. Enter, Alcén, Westerholmarna, Vrana, Ollas, Broadhurst, Mannberg, Olden och Blomman är inte spetsforwards som bidrar under en hel säsong. Vi har material efter Örebro, Karlskrona, Modo, Rögle, Mif etc. Då blir det så här.

Hoppas vi kan få Örebro i play-in så kanske vi har en chans annars är det bara att säga upp cmore-abonnemanget tidigt i år igen.

För övrigt tycker jag Broadhurst är bedrövlig i sina första matcher i Brynäs, tillför absolut ingenting. Vrana visade sig vara precis den spelare jag kategoriserade honom som i början av säsongen. Skridskosvag, dålig avslutare och för "genomsnittlig" i sitt spel.
Kommentera

Zappaholic: Tyvärr så spelar vi DIF totalt i händerna vilket är frustrerande, vi måste spela smartare när vi saknar Salmelas och Rödins offensiva spets.
Kommentera

Hela helgen förstörd Ångest! Väck mig i september.
Kommentera

Pettisbif: Antingen är du onykter, eller så är du nio år gammal.
Kommentera

70 Rodrigues:
Skulle iväg till jobbet, såg bara första perioden... får se matchen i morrn middag.
Kommentera

70 Rodrigues: För att vi inte är effektiva nog i anfallszonen och backarna tycker jag agerar osäkrare än på länge. Det håller inte mot något lag i SHL.

Vad tror du själv, om du bortser från ord som lallare, kuka upp och alibispel?
Kommentera

70 Rodrigues: Vi skall inte glömma att slutspelschansen finns kvar. Ingen idé ATG kasta Båten i sjön ännu.
Kommentera

SnowKing: Så varför torskar vi ikväll?
Kommentera

Pettisbif:
"stort brynäs hjärta"... den som skrattar åt detta har endast en stor käft! Skriv nåt konstruktivt eller knip.... så jävla sorgligt att läsa...
Kommentera

Pettisbif: "Brynäs tappa ALLT såkallade Spel när Rödins säsong tog slut. TACK PUDAS HA HA HA."

Och du har sällan skådats lyckligare här på forumet, märkligt.
Kommentera

37 påminner mycket om Widing, kan åka skridskor fort som fan rakt fram.
100 ggr av 100 ggr försöker dom peta pucken på ena sidan av backen för att själva gå på den andra.

Funkar säker skitbra i AS men tyvärr inte i SHL...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Brynäs tappa ALLT såkallade Spel när Rödins säsong tog slut. TACK PUDAS HA HA HA.
Kommentera

Varför ska man inte skylla på domarna när det är en solklar tvåa
på Djurgården i anfallet innan för Brynäs, när Westerholm blir
nerdragen när han är på väg igenom.

Men det var ju rätt givet att Djurgården inte skulle åka på
en utvisning i tredje perioden. Men sätter man ihop två
av de tre sämsta domarna i serien kan man inte räkna
med annat.

Fega kräk till domare som inte vågar ta utvisning när det är det.
Kommentera

ellis: "Tre frågor och svar inför Play In:
Vinner Brynäs över Växjö? Nej.
Vinner Brynäs över HV? Nej.
Vinner Brynäs över Örebro? Njaeae nog inte..."

Det är frågor som inte behöver besvaras för det skall ju spelas om det.
Kommentera

Lunkan: Jag har ett galet stort brynäs hjärta men blir lika förbannad som Foppa blev vid förlust och speciellt när Bulan coachar så som han gör och med dom uppställningar han ställer upp med.. hur fan ska man reagera då..?! Jippi ingen topp 6 placering, slita slita och åter slita på spelare och missa slutspel. Mindre intäkter till klubben. Blääää för brynäs säsonger efter guld året.
Kommentera

Nu är de dags att börja ändra bulan! in med Starky, plocka bort broadhurst i första linan. Sattsa på Blomman, Scott och Enterfeldt och lindblom i 2a med johnsson och vrana
Kommentera

Jaken: Hoppas du är nöjd när det radas upp förluster så att du kan vara nöjd när du får håna.
Kommentera

BZ har väntat och väntat och skänker bort fansens pengar på nr 37, fy fan så jävla dåligt. SAIK måste vara överlyckliga ...
Kommentera

Utan att kasta skit så känns det som att med sitt spel så backar brynäs ett steg och säger "varsågod Djurgården och HV71 ni kan slåss om sista slutspelsplatsen, vi har inte psyket för det och är nöjda med våran säsong som det är nu"

Finns ingen finess i det hela vi är alltid 2:a på allt, sargdueller, att hitta puckarna etc. Det gjorde man så mycket bättre första halvan av säsongen
Kommentera

munkas: hopas ni är nöjda ni alla som sitter nöjda med det lag vi har.
Kommentera

Tre frågor och svar inför Play In:
Vinner Brynäs över Växjö? Nej.
Vinner Brynäs över HV? Nej.
Vinner Brynäs över Örebro? Njaeae nog inte...
Kommentera

Pettisbif: och du är ett föredöme för hur supportrar ska uttrycka sig. ..
Kommentera

dacke72: Tack för svar även fast det inte var svar på min fråga. Jag är mer seriöst intresserad av han gör för fel tekniskt vid målen, förutom avsaknaden av "omöjliga" räddningar 😀
Kommentera

rafalski: De senaste tre förlusterna har inte ett skit med domarna att göra, bara så patetiskt att skylla på det.
Kommentera

ellis: Vi har ett ruskigt bra lag men vi saknar våra två viktigaste spelare men oavsett så är det ju lätt att se vad domarna var ute efter. Bara att bryta ihop och satsa på att ta en trea borta mot Lakers.
Kommentera

ellis: sluta skyll på domaren!! Vi hade tex 3 pp och dif hade 1. Inse att Vi inte är bra nog. Värdelös coaching av Bulan som jagbför övrigt börjar bli jävulskt trött på. Hur fan tänker han kring dessa:Pudas, Mannberg, Terry, Brodecki, Greg på tek i slutet, Blomman i fjärde, Olden.... herregud laget skulle vinna fler matcher med en läktar coach. Sopa, sopor allihopa!! Skönt att få ledigt snart. "Salmela och Bertilsson närmar sig comeback" HA HA HA HA HA. ETT RUSKIGT GÄNG LALLARE
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, nu har vi ju tydligen spelat bra tre matcher. Kanske ska testa att spela lite sämre i fortsättningen.
Kommentera

Pettisbif: Bulan har noll koll på coachning bara att inse.
Kommentera

Nu får vi hoppas på Örebro i play-in (eller ett mirakel).
Kommentera

Blomman fortsatt het....Måste flyttas upp som han spelar nu
Kommentera

Carl Lejonkräk: Känns fel att lasta domarna för den här förlusten. Trots att vi gick ifatt så kändes Djurgården ett nummer för stora.

Blomqvist bra men annars jämngrått.
Dags för Starkbaum nästa match.
Kommentera

Tre raka torsk, fuck vad otur vi har haft😢
Kommentera

Steenm: Lugna ner dig, jag har inte sagt att det är hans fel, bara att han inte spelat bra och förtroendeingivande. Precis som resten av laget.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Enbart utnött blaj skylla på domarna hela tiden. Vi har ett icke-bra lag, erkänn det istället.
Kommentera

Brynäs IF - Djurgårdens IF 3-5
Kommentera

Carl Lejonkräk: Du skyller alltså på domarna?
Kommentera

Byt tillbaka backparen... alla har blivit sämre efter förra ändringen.
Kommentera

ellis: Bändningen hade kommit om vi inte blivit bortdömda...pinsamt uppenbart med domarnas agenda.
Kommentera

Brynäsgubbe: MEN DET ÄR INTE FELIX FEL, KAN DU NÅGOT OM HOCKEY? Det är det ända du gnäller på i varje inlägg, Felix, Felix, Felix. Ser du ens matcherna?
Kommentera

1728524 · »