Brynäs IF

723887 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010

« · 1313196 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Gurra88: Äckligt att de är vänner....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
SH: Gillar Wikegård, men detta va ett riktigt lågvattenmärke från honom. Äckligt tydligt hur han försvarar honom eftersom de är vänner.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
sylf: Är inte helt säker men hade inte Wikegård en del kommentarer om Hedmans bravader att det inte var så speciellt farligt eftersom han inte använde klubban. Nu när Ekman använder klubban så är det ok så länge han inte sopar till någon i huvudet. Vad ska det va för att någon av hans favoriter ska få sig en riktig skrapa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
70 Rodrigues: Nej, hela Brynäs borde få ett slag över halsen på fanskapet, då kanske det där äckliga transvestitflinet skulle försvinna!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
sylf: Det mest rättvisa skulle vara om Silfverberg fick ett frislag på Ekman, men istf armen ta huvudet då det på Ekman inte är någon vitalare del!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Det snackas om att Pihls slag är så mycket värre..Visst det träffar huvudet vilket givetvis är värre. Men vi snackar för fan ett yxslag här. Ochv tro fan att Nisse gjorde det medvetet. Pihls slag känns som en smekning i jämförelse. Vågar inte ens tänka på vad som hänt om det träffat handleden eller huvudet istället..

Jag tippar på 6 matcher. Vilket isåfall är ett hån. Han borde ha 20 matcher.

tänk om man hade en kudroc som tog hand om ekman istället för kramandet det blev på isen i lördags
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Ekman borde få minst lika lång avstängning som Wernblom fick för en klubba i plexit i alla fall. Solklart
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
hahii: Ja, jag är rädd att du får rätt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
sylf: Håller med dig. Men det känns att av någon anledning kommer dom inte tänka så. Dom kommer inte att tänka att det farliga är att han använder klubban som tillhygge. Dom kommer säkert gå på att målvakten "håller" i klubban och att han ramlar. Sen så får han bara 4matcher. Själv tycker jag MINST 13 matcher annat är skandal. Men som sagt, de vågar inte straffa hårdare än 4 matcher.
Dom har ingen stake.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
SH: Jag tycker nog för första gången lika som Nyström i Expressen, det är inte skador, var han träffar eller hur han svingar. Det är grejen att han använder klubban som tillhygge som är det värsta. Han har dessutom visat under åren vad han är för typ av spelare som kör över målvakter etc. Skrattretande även att DIF försöker släta över händelsen och säger att det var synd om Nisse redan innan för att Brynäs varit ute efter honom......ehhh, det var ju precis tvärtom! Nisse försökte medvetet skada både Calle och Sunken innan med rena idiotiska fega tilltag, bakifrån och när spelaren inte ser det. Jag hoppas verkligen att Muppnämden den här gången statuerar exempel och ger en ordentlig avstängning. Nisse tillför ingenting i svensk hockey och inte ens i DIF, alla kan klara sig utan honom. Vi får se om rättsmaskineriet funkar!

Skadestånd för Englas föräldrar: 75000
Skadestånd för Piratebay: 46000000

Jag tvivlar!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Lyck: Riktigt bedrövligt. Och vete fan om inte Wikegård är värst den här gången med kommentaren "slaget går iaf inte mot huvudet, hur lång skulle avstängningen bli då?". Hade han slagit sådan där sving mot huvudet skulle han väl för fan inte komma in på en rink igen. Pihls slag på Johansson är ju rena smekningen i jämförelse, och den avstängningen var absolut för kort.

Och jag håller med om att "experterna" glömmer svingen in i båset, fanskapet är ju i obalans redan då och ser ut att ta en rövare och veva in klubban och "hoppas på det bästa...".
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
arnio:

Jag spelar piano.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
.....skulle jag sagt om jag var lika enögd som Djurgårdarna. "Inte meningen, han var provocerad bla bla." Han vevar klubban in i båset, den fastnar (som det ser ut mellan kroppen och sargen på Svedberg när han går fram för att öppna båsdörren efter att först duckat för Ekmans sving) i ca 2 tiondels sekunder (MAX), sen huger Ekman. Stabil kille. Skämmes tamefan Hardy och co.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Bissett19: "Jag visste det, att ni Leksingar hade sex fingrar på varje hand."

Det är därför de är så bra på att spela banjo.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
mattias - 74: Ekman borde få påökt för att han först slashade två spelare med en vild och fullständigt okontrollerad sving rakt in i Brynäs-båset. Mor spelare som inte ens var på banan! Man tror inte sina ögon när man ser reprisen. Med den totala brist på självbehärskning han visar i situationen, borde han inte få spela hockey. Det var helt uppenbart inte Ekmans förtjänst, utan bara ren tur att han inte högg skallen av nån av de tre han vevade på, helt besinningslöst. Vilken dåre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Bissett19: Jaha Nisse tappade balansen, då tycker jag vi stryker ett streck över det här och tar honom i handen nynandes "We shall overcome...."

Jag hoppas också disciplinnämnden inser att det är en naturlig rörelse vid tappad balans. Låt Nisse spela redan mot HV i morgon, HV spelarna får hoppas Nisse tränat sin balans annars gör dom sig bäst i att hålla sig undan.

Eller månne var det den mentala balansen han tappade, jo det känns nästan rimligare.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Bissett19:

HAHA
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
mattias - 74:

Haha
Jag visste det, att ni Leksingar hade sex fingrar på varje hand.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
mattias - 74:

Jag tippar att han får 7 matcher men jag tycker han borde få 10-15 matcher. Men Pihl fick ju 8 matcher så mer än det tror jag inte att han får, även om Phil var värd minst det dubbla han fick.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Bissett19:

Vad är ett rimligt straff för det här tycker du? Jag skulle tippa nånstans mellan tummen och pekfingret att han får 5 - 6 matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Nisse tappade balansen och slaget på Silfverberg var inte avsiktlig,men dåså...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Hence: Det kommer inte att bli mer än max 6 matcher. Andreas Pihl fick 8 matcher när han slog Mikael Johansson i ansiktet. Diciplinnämnden har målat in sig i ett hörn när dom bara gav Pihl 8 matcher, nu måste straffen som utdöms efter den incidenten vara i relation till det.
Pihl skulle fått 30-40 matcher, han kunde lätt ha slagit ihjäl Johansson. Ekman har heller ingen koll på klubban och kunde lätt ha träffat Silfverberg i ansiktet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
mattiaskarlgren: Wikegård vill ju dock inte se en längre avstängning, utan nöjer sig med 3-6 matcher.
"Nisse är en bra kille egentligen". Säger 3-4 gånger att det är solklart att Svedberg också ska ha avstängning. "Jag vet inte om Nisse verkligen slår, eller om han bara rycker loss klubban". Det slätas nåt oerhört, och jag tycker det är pinsamt tydligt att han skyddar en person som han är kompis med privat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Hence: Tycker inte att Wikegård försöker släta över nånting.
Tycker faktiskt att han har rätt i det mesta han säger.

Att Ekman ska stängas av en längre tid (8-10 matcher) är inget snack om men ett halvår/hela säsongen är inte rätt. Ekman gör en fruktansvärd grej och hade detta hänt utanför rinken på stan så hade han åkt in för misshandel.

Men får han 10 matcher så tycker jag att det är riktigt starkt av disciplinnämnden.
Sen att Wikegård tycker att tex Svedberg ska ha en avstängning också är löjligt däremot.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Jajjen: Nej Boumedienne tar tag i Järnkrok.. Granis får in 2 slag på Ekman. Iaf vad jag kan se.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
hahii: Det ryktas att Tobe Hooper ska köpa rättigheterna till Yx-Ekmans illdåd. Kan bli en Hollywoodsuccé. Nåt i stil med Motorsågsmassakern, Stilla natt, blodiga natt, Carrie osv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Treklövern1912: Någon som vet var man kan se Ekmans attack mot Järnkrok ?
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Otroligt tur att det gick bra för Silverberg, han hade kunnat få armen avslagen. Man blir så arg på svin som Ekman. Fy!

Jag hoppas på avstängning hela säsongen för honom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Bissett19: Det är Calle som hoppar på Ekman,Bob-Bom som tar tag i Calle ,Granis kommer in senare..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Bissett19: Hade Granis inte haft sin handskada så hade det smällt ordentligt där...

Samtidigt, detta var en match där vi förlorade en poäng. Det krävs segrar om vi skall nu slutspel. Som det ser ut nu når vi inte dit pga ojämnheten mellan och under matcherna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Det var något liknande fall med klubbslag inblandat, tror det var i Norrsundet, alldeles nyligen. Hur gick det med det? Vet någon?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
arnio: Med djurgårdslogik så är det självklart att nån höll i Yx-Ekmans klubba eftersom han hade förtjänat en tvåa tidigare i matchen när han gav sej på Järnkrok.

Hur länge dröjer det innan DIF kommer med ett nytt koncept hur man ska komma till rätta med huliganerna? Metod nr 248. Alla lika verkningslösa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Jag tycker det ser ut som nån bakom Svedberg som låser Nisses klubba för ett ögonblick,Svedberg ryggar och ska precis öppna båsdörren,vilket han också gör.Hursomhelst går allting jävligt snabbt.
Det är rätt kul att se alla spelarna på isen inklusive Djurgårdarna bara stirrar på Nisse när han kliver upp från isen efter Granis manglat honom,alla tänker nog samma sak:
-Vilken jävla dåre

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
lalle: Svedberg håller fast klubban mellan kroppen och sargen. Han håller inte i den med händerna. Klart att han förtjänade en tvåa men jag tror knappast att han kan få något straff i efterhand.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
GävleLasse: Tror inte att en klubba i båset ger utvisning. Om en spelare blir tacklad över sargen in i båset med klubba och allt så blir det ju inte någon utvisning. Klubban kan t.o.m. träffa någon spelares huvud i en sådan situation.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Venom: Om du kollar noga så ser du att Svedberg lägger sin vänsterhand över skaftet och låser således fast klubban.

Men klubban har inget i båset att göra så det borde ha varit en tvåa på det med. Vet inte vad rubriceringen borde vara för det är ju farligt spel med klubban där. Sitter man i båset så är man ju inte alltid så uppmärksam på vad som händer på banan precis utanför båset.. Kommer det då en klubba infarandes i 200 km/h så kan den lätt hamna fel och skada.

Domarna i sverige är tyvärr för flata och skall hela tiden köra något "alla får påsar" koncept. Har man fått en "hård" utvisning mot sig så blir man oftast kompenserad längre fram.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Treklövern1912: Jäpp. Vänskapskorruption är hur vanligt som helst. Den man känner eller umgås med är det svårt att inte ge fördelar. Det är bara att se till sej själv. Är man dessutom i nån sorts beroendeställning, dvs. kommande uppdrag eller anställningar kan riskeras, får det en helt annan dimension.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
lalle: Svedberg håller ju definitivt inte i klubban med vänster handen iaf, den verkar som sagt ha fastnat i tröjan. Man ser ju inte vad han gör med högerhanden men troligen är väl den på båsdörren då han håller på att släppa in spelare?

Konstigt att Wikegård snackar om att Sveberg borde stängas av också. Men de är egentligen ganska svårt att se på den bilden vad som egentligen händer i båset tycker jag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Jajjen: Du har förmodligen helt rätt att stockholmslagen blir favoriserade också av domarna. T.ex. i går fick, om det var Rödin, en ful cross checking i nacken i ett av anfallshörnen. Domaren kunde inte undgå att se den men utvisningen uteblev.
Liknande händelser med stockholmslagen har inträffat ganska frekvent, inte bra mot BIF utan också mot andra lag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Jajjen: Tack! Klubban har fastnat under Niklas Svedbergs armar. Nisse Pisse: håll koll på din klubba för i helvete! Läktarscenerna berätta mer om detta!
Kommentera


Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Jajjen: Ja,snacka om att domaren gjorde sitt bästa för att radera vårt 5 min-pp, det är 5-6 spelare i en hög som "slåss" men bara Granis får en 2a...

Sen går en jävla kompositklubba sönder och vips har djurgården ett powerplay istället (!)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Jajjen: Okej, cool man! Men det lät som du resonerade likt en lantis. Jaja no hard feelings. Finns det bra klipp att studera denna situation? Alltså Ekman vs Silfver och brynbäsbåset.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Hence: Antagligen de som rör sej minst ute i vimlet. Fru och barn, typ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
lalle: Hähä. Född och uppvuxen i Stockholms stad. Bor sen 10 år på femton minuters pendelavstånd. Jobbar på Sveavägen.

På de rörliga bilderna ser det ut som Yx-Ekmans klubba fastnar mellan brynässpelarna som just håller på att byta. Precis som TV-kommentatorerna sa.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Jajjen: Hela presskåren... Nja, nu har ju ändå Nyström, Boork och Wennerholm propsat för lång avstängning.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Jajjen: T R A M S! du är en lantis va? Ekman kommer att stängas av troligtvis i 15-20 matcher. Frågan är vem i brynäsbåset hållde fast ekmans klubba?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Hence: Hela presskåren, sthlmsbaserade hockeyexperter, förbundsgubbarna och djurgårdsspelarna går på samma krogar, fester, diverse tillställningar och springer på varann på Sthlm Open, landskamper, mässor och på stan. Det är svårt att dissa en djurgårdare för mycket med risk att man blir iskall i hockeyumgänget. Stockholmslagen äger ishockeyn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Föga chockerande att även Wikegård försöker släta över det Ekman gjorde. Han verkar känna Nisse privat, det spelar väl in i analysen.
Kommentera

« · 1313196 · »