Jag fattar inte vart spelarna måste ha tappat sitt självförtoende så totalt som vissa vill ha det till? Efter en riktigt bra trend åkte vi på en förlust mot Skellefteå. Efter den matchen börjar det pinsamma haveriet till synes utan någon bra anledning.
Jag menar bara att jag tycker det verkar väl känsligt att plötsligt tappa allt efter en egen bra trend. Vi har säkert kasst självförtroende,men problem verkar allvarligare än så.
Som alla kan se.
Zappaholic: Bra målvakt, hygglig offensiv, godkänt försvar och starka i special teams. Vi fungerade åtminstone. Hur tappar man allt helt plötsligt?
Äh, orkar knappt bry mig. Brynäs gör det ju inte.
mattiaskarlgren: "De puckar som studsar DIFs väg offensivt studsar även DIFs väg i motsatt riktning. BIF får ingenting gratis".
Tycker vi fick tre ganska enkla mål till skänks av Djurgården och slumpens skördar. Men tydligen har vårat gäng så pass svagt psyke att inte ens det räcker för att visa en uns av pondus därute.
70 Rodrigues: Misstag kommer alltid att komma.
Idag anser jag att vi gör tre riktigt grova misstag.
Sunkens idiotpassning, Kilas assist på blå samt Djoos agerande på sista målet.
I övrigt anser jag att man under delar av matchen kan kalla det otur.
Av de övriga målen med mycket bättre försvarsspel och en Starky MED självförtroende gör inte DIF ett enda mål.
De puckar som studsar DIFs väg offensivt studsar även DIFs väg i motsatt riktning. BIF får ingenting gratis.
Skitmål (ej egna misstag) utan rena skitmål, missade storchanser osv. Otur eller ej, använd vilket jävla ord du vill. Men självförtroende är noll.
Köper inte snacket om dåligt självförtroende. Vi hade tre förluster innan matchen mot Leksand. Är man så ömtålig mentalt att man tappar grundläggande försvarsspel TOTALT efter 3 förluster då är det isåfall en svaghet i sig.
Vi har havererat totalt och saker måste hända med truppen.
Tommy Jonsson: "Brynäs är det bättre laget."
Jorå allt stämmer minsann i det här laget.
Vi har problem som liknar de vi hade säsongen vi senast var i kvalserien. D v s ett svajigt målvaktsspel och en defensiv som.. Eller nej. Vi har ingen defensiv.
Klarar vi hålla hela två lag bakom oss? Just nu tyder inget på det. Agera innan vi äventyrar vår SHL-plats för en lång tid framöver.
Fy fan så svagt.
Zappaholic: Då undrar jag varför man får dåligt självförtroende när man är formstarkast i serien. Står allt rätt till i laget då?
4-6. Förlust mot Djurgården. Låt det sjunka in. 6 insläppta.
Hur tänker du?