Brynäs IF

728185 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/12-15

« · 1717547 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/12-15
Chris11: Jo man saknar ju Sweatt och även Thuresson måste jag säga.

Var är mina 500 förresten?
Kommentera

honken21: Ja vi spelade bra i 2 perioder och 6 minuter. Sen hände ingenting, inställningen försvann. Jag tycker att det saknas en forward som kan bryta mönster ala Sweatt som kan ta Ollas plats i andrakedjan. För att få två producerande topplinor tänker jag då. Men som det verkar på BZ så är de nöjda med truppen. Bara att vänta in Vrana då alltså, hoppas att det löser sig!
Kommentera

Förstår inte riktigt er som säger att vi spelade dåligt, att vi är på nedåtgående och att det behöver värvas hit och dit. Jag skulle tvärtom säga (och det var mitt umgänge överens om under matchens gång) att vi spelade riktigt, riktigt bra idag. Bättre än på länge. Vi har haft flera vinster på sistone där vi egentligen inte spelat speciellt bra. Idag hade vi en jäkla fart genom nästan hela matchen. Trots att vi hade marginalerna mot oss och inte fick någon energi gratis. Bortsett från den magiska publiken!

Tellqvist stod verkligen på huvudet idag. Bortdömda målet var en kalldusch. Zanetti lite olycksfågel. Tycker annars inte vi kunde ha gjort mycket mer. Skjuta bättre, visst, men man ska ha medstuds också.

Såg en nytändning i förstakedjan och bra energi i övriga formationer också.

Nya tag säger jag!
Kommentera

Kilström och Sunken vilka kungar idag, Brodin fick några rejäla fulsmällar och crosscheckingar idag. Kul att se!
Kommentera

bradberry: Ja jag jublade inte ens, såg direkt att Mannberg nuddade målvakten och då förstod jag att de skulle döma bort det! Fruktansvärt att det har blivit så här. Alla i NHL skrattar ju åt SHL. Snart kommer inga stjärnor vilja spela i Sverige pga alla regler och avstängningar. Man blir ju avstängd för highsticking och mål döms bort pga att man blir intacklad i målvakten. Dra åt helvete SHL.
Kommentera

Zanetti får en 3:a i betyg i GD...🙈
Kommentera

Chris11: Tycker hockeyn har tappat i attraktionskraft sedan man införde dessa videogranskningar på varenda jävla mål. Jag kommer på mig själv att ha slutat jubla vid brynäsmål. Istället börjar jag genast fundera om någon varit och andats på målvakten, om det ska bli videobedömning och bortdömt mål. Förr brast jag ut i euforiskt jubel vid mål, nu sitter jag och fokuserar på regler... Man förstör sporten! Att målet idag blev bortdömt är inget annat än en bekräftelse på att man är helt fel ute i detta. Paws mål hade blivit mål utan Mannbergs aktion. Den sistnämnde stör ju inte Tellqvist över huvud taget. Det de baserar det på är att han rör målvakten inne i målgården. TRAMS!
Kommentera

Clarence: Tycker du det ser bättre ut för Djurgåden? De hade både maxflyt och difiplinnämnden på sin sida idag.
Kommentera

Bäst idag: Publiken

Bäst på plan idag KILSTRÖM, CARLSSON, Salmela, Blomqvist och Nick J. När Nick får spela med 18 och 41 så blir han en helt annan spelare. Han skapar otroligt mycket ytor och lägen samt har han bättre självförtroende.
Sämst idag: Zanetti, Domarna, situationsrummet, Daniel Brodin och Brodecki.
Kommentera

Spelmässigt är det ett helt annat Brynäs efter novemberuppehållet. Det är inte många perioder man sett ut som ett topplag, inte ens när man vunnit. Den stora skillnaden mot tidigare är att man faktiskt kan vinna utan att spela bra. Idag lyckades DIF med samma sak.
Kommentera

pastorn: Ja hans agerande vid 1-1 var ju inget vidare! Vi blir fruktansvärt hårt straffade av våra misstag se bara Westerholms idiotblindpassning mot HV, Zanettis pissmiss vid 1-1 ikväll samt Ollas bedrövliga pucktapp/försök till pass idag!

Nä i morgon är det jag som fyrar av ett stort jävla gäng med raketer i röven på hockeygudarna!
Kommentera

Chris11: Du är skyldig mig 500 kr.
Kommentera

Forsberg 1978: Jag tror att vi tar SAIK.
Kommentera

Brynäsgubbe: man får väl drömma iallafall 😂
Kommentera

Johnson-Scott-Rödin var kul att se idag. Hade kunnat gjort 3-4 mål men det blev bara 1. Nästa match blir det minst 2. Johnson är perfekt i första!
Kommentera

Zanetti -3 ikväll, han var klen på alla tre målen.
Kommentera

pjåtor: Det var väl egentligen där uppe senast som lagets nedåtgående startade efter en annars riktigt positiv November. Så "köra över" SAIK borta nu är nog bara att drömma om. Hela December har faktiskt i stort varit motig även om laget lyckats pressa till sig några vändningar i sista stund som gett poäng vi uppriktigt inte varit värda. Nä, detta ser inte särskilt bra ut men bara hoppas på ljusare tider. Vi skulle nog behöva ett par vitaliserande spelarförstärkningar men det är väl inte aktuellt på nåt sätt.
Kommentera

Helt sjukt att inget händer för andrakedjan. En ny spelare måste in annars sjunker vi som Titanic. Så länge Vrana är borta så är det uruselt. Enterfeldt är ingen spelare för andrakedjan, inte Ollas heller. Båda två är grovjobbare som ska spela i en tredje eller fjärdekedja. Där kommer de vara oslagbara. Men just nu känns det som att en ny ytterforward behövs bredvid Vrana och Johnson, när Lindblom och Vrana är tillbaka förstås.
Kommentera

Ja fy fan, det här var en sorglig historia. Försöker intala mig själv att det bara är att bryta ihop och komma igen, men hittills har jag bara brutit ihop.....
Kommentera

Då ska man somna förbannad och vakna förbannad igen då!!! Snälla Brynäs spöa sixfingers!
Kommentera

pjåtor: Fat chance att vi spöar SAIK borta.
Kommentera

Brynäsgubbe: Nopp inte ett jäva ord i eftersändningen men en jävla snurrfint i.o.m en jävla straff som tydligen inte var godkänd trots att den var godkänd tog dom upp!

För övrigt NO SHIT!!!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Just det. Hans stolpe i första blir väl inte mycket närmare mål.
Kommentera

Det enda Brodecki tänker på just nu är att göra mål. Det ser man i hans spel. Varje gång han är i anfallszonen är han egoistisk och vill gå själv vilket resulterar i att han tappar pucken. Låna ut honom Bengtzén?
Kommentera

Davey85: Rödin hade väl ett par i virket också?
Kommentera

Huge: Ja,det är på tok för mycket missar,inkonsekventa bedömningar (både domare och DN) i serien generellt. Jag tycker helt ärligt att det börjar kännas lite som en pajasliga till och från.
Kommentera

HELVETE så dålig förlorare jag är 😡spyr nästan och mår piss efter förlust och mer än nånsin mot djyrgårn
Kommentera

Davey85: Vi hade inget flyt med domarna i Linköping ikväll heller. LHC vinner straffarna och passerar oss, skulle ha varit 1p istf 2p.
Rakshani drar pucken bakåt i deras sista straff via en snurrfint, Hudacek vansinnig.
Sen avgör Rakshani förstås när han fått en extrachans pga domarmissen.
Ska det jävlas så ska det.
Man får tydligen inte använda videokoll här, mkt märkligt.
Ett av de tillfällen då det verkligen känns vettigt och befogat.
Kommentera

AIK är från Solna😉
Kommentera

Forsberg 1978: Skojar du? Inte ett ord?
Kommentera

70 Rodrigues: Harnebring kan ju lika gärna vara gnagare om han är ifrån stockholm ;-)
Kommentera

Clarence: 5a ligger vi nu såg jag ..nä fan nu får vi köra över saik på onsdag nästa vecka 😂
Kommentera

Powerfade: Och tack vare felbeslutet krympte våra marginaler för misstag,ökade pressen att gå mer på offensiven o s v, o s v.

Sen är det ju såklart för många kanonlägen som bränns, Salmela har två slottet, Johnson har två i slottet,Pudas har väl ca 5-6 jättebra lägen m.m

Men när utomstående krafter ska påverka så pass mycket som idag,då tycker jag personligen att det är förbannat svårsmält. Och oacceptabelt med dessa inkonsekventa bedömningar.

För någon kväll sedan så skyfflade Figren in Saiks målvakt i buren och fick målet godkänt, till och med Rönnberg vart förvånad.. Idag tillåts inte Mannberg nudda målis.
Kommentera

Powerfade: Tar studion upp vårat bortdömda mål eller har Difiplinämnden stoppat detta?

Nej naturligtvis inte!
Kommentera

Harnebring är från Stockholm o Winge från Leksand, hmm.
Kommentera

Davey85: Ja det blev så. Tack vare ineffektiviteten... Med normal effektivitet så borde vi gjort 3-4 mål
Kommentera

Rossa: en kedja? Tycker nog nästan Blomkvist var bättre än någon i första kedjan idag...
Kommentera

Vibbi: Men dåså... 😂😂👍👍
Kommentera

Powerfade: Vi tar 3 lätta poäng borta mot Skellefteå den 4:e jan😉
Kommentera

Powerfade: Det är väl klart att det bortdömda målet är delvis avgörande. Och det är märkligt att det sker så ofta mot Djurgården.
Kommentera

Kopparjimmie: Kontroll-rummet hade tydligen kikat på det och dom hade enligt Helber full koll på grejerna 👍
Kommentera

mk: Skjuter man 43 skott o endast mäktar med 1 jävla mål så är det uselt,, nuff said!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja DIF gör det bra men DIF ÄR DIF och vi har ju tyvärr en DIFIPLINNÄMD också som är ägda ihop med Saik och FBK!
Kommentera

Zappaholic: Gör Bulan ingenting så har folk åskiter om det.

Jag hade på känn att det skulle sluta såhär. Hur ofta har vi inte sett att vi dominerat första perioden utan att få normal utdelning när målvakter stått på skallen?

Mycket fokus på det bortdömda målet. Visst var det felaktig men det gör det inte matchavgörande. Det som avgör är vår egen ineffektivitet.

Ibland är idrott både orättvis och brutal :-(

Bara att ladda om och komma igen nästa match...
Kommentera

Zappaholic: BIF har en kedja och det är allt, PUNKT
Kommentera

Forsberg 1978: Helt bortdömda skulle jag säga, juniorpasset hade ju inte kommit om vi inte blivit bortdömda och behövt jaga. Bra spel av DIF, eloge till dem och en hink bajs till domarna. Älska Brynäs!
Kommentera

Rossa: Ta för fan själv och vakna. Du som gnäller på ALLT tippade väl kvalserien innan säsongen så du borde väl vara jävligt nöjd om nu det ens är möjligt.

Exakt VAD är det som tyder på att vi är i fritt fall för att vi förlorar två matcher på raken? SAIK gjorde det nyligen...

Är det ens möjligt att vara så jävla sömnig som du?????
Kommentera

mk: Jag ser en jävla massa parodi Brynäs spelar ut DIF i första men endast ett mål, resten av matchen har man massor av lägen att göra mål men icke! Vi gör åter igen ett horribelt juniorpass som ej får hända och vips 1-3 i röven! Vi söker det där sista snygga hela jävla tiden istället för att lägga puckjäveln på mål! En hockeymatch spelas i 60 min inte 20 min!
Ja jag är fullkomligt vansinnig hade detta varit för ett par år sedan hade jag varit avstängd på detta forum för länge sen idag!
Kommentera

Clarence: Och varför skulle du vilja hitta något positivt? Det är väl ändå inte din stil?
Kommentera

Zappaholic: Men vakna för fan
Kommentera

« · 1717547 · »