Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/12-15

1717665 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF 30/12-15
Carl Lejonkräk: Nä inte idag kanske. Men igår.
Scrolla tebax och kolla på dina inlägg, så fattar du vad som menas😄😄
Kommentera

Är orolig för att Lindblom är sopslut när han kommer tillbaka från JVM. Förra säsongen hade han det tungt efter JVM, eller hur?
Kommentera

bifhjärta: Felix kan stå kvarten.
Kommentera

Carl Lejonkräk: nyktrat till nu??;)
Kommentera

Knygert: Välkommen till Hockeysnack och Brynäs forum!👍🏻😀
Kommentera

Davey85: Här är ett repotage från förra året!
Kommentera

Knygert: Dags att få mer information om det där rummet. Vilka sitter där egentligen ?

Uppenbarligen saknar de regelkunskap eller så är de korrupta. I vilket fall är det dåliga nyheter.
Kommentera

Brynäsgubbe: Rummet påkallade videogranskning. Domarna oskyldiga. Dom dömde mål.
Kommentera

DIFare:

"Vad grinar Mannberg för egentligen? Är väl självklart att det målet ska dömas bort, man får inte ställa skridskorna så att man blir inknuffad i målvakten."

Facepalm...

Har svårt att släppa sånt här. Usch!
Kommentera

Den där dryga Stockholmaren som basar över videorummet
tycks använda regelboken som sittunderlag eller så.
Att läsa den verkar han i alla fall inte göra.

REGEL 95 – MÅLOMRÅDETS BETYDELSE VID MÅLSKOTT – GOAL CREASE AS IT
PERTAINS TO SCORING GOALS
I. Om en anfallande utespelare knuffas, trycks in i målområdet eller om han hamnar där efter
någon otillåten påverkan av en försvarande utespelare, samtidigt som ett mål görs, ska målet
godkännas förutsatt att den anfallande utespelaren inte har kunnat ta sig ut ur målområdet.

Alltså solklart 2-2 mål för Brynäs i går.

Man kollar på video men lyckas ändå inte följa reglerna.
Bedrövligt dåligt. Sparka den korrupta drygskallen omedelbart.

Någon regel om att alla mål ska dömas bort så fort en motståndare
nuddar eller andas på målvakten verkar däremot inte finnas.
Visa gärna ett utdrag om det i regelboken. Och då menar jag inte
något från den anteckningsbok där den dryge plitat ner sina egna
personliga tillägg till regelboken.

Det blev ju omspel i en handbolsmatch nyligen där domarna
bröt mot regelboken.

Fastän matchen i går spelades efter jul så tycks tomtar fortfarande
i allra högsta grad vara lite varstans.
Kommentera

Pettisbif: Ja inte en enda uppdatering angående fansens värvning... har de glömt bort det?
Kommentera

Pettisbif: Du har gått från att lägga upp en ny uppställning i varje inlägg. Till att vara arg och svära i varje inlägg.

Vad har hänt?

Finns det inget mellanläge?

Gott nytt år på er Brynäsbröder!!
Kommentera

Chris11: Håller helt och hållet med dig ang dina punkter! Btw.... vart i helvete är fansens värvning som BZ lovade under seriens gång???
Kommentera

Om nu domarna ansåg att Mannberg medvetet körde på DIF:s målvakt.
Ja då skulle de ju ha visat ut honom.

Så antingen mål för Brynäs.
Eller bortdömt mål och utvisning på Mannberg.

Men de hittar alltså på en egen tredje väg.
De anser alltså att Mannberg inte medvetet kör på målvakten,
men tar bort målet i alla fall. I ett fall där det inte har någon
betydelse i fall någon rör målvakten eller inte. Det hade blivit
mål vilket som.

Eller förhindrade det att det kom fram en plockhandske ur baken
på målvakten som skulle ha fångat pucken?

Men i Sverige är vi naiva och tror att korruption bara förekommer
i Italien. Men sitter det en dryg Stockholmare och styr alla
videokollar som görs, så får man beslut därefter. Någon som
tror att han inte är lite för mycket "hej och tjena" med allt för
många personer inom ´Djurgården och AIK. Det finns ett ord
på svenska för sånt. Vänskapskorruption!
Kommentera

Hade fan varit jävligt kul att möta djurgården i kvartsfinalen. Blir alltid heta matcher mot dem och mycket folk på läktaren. Många fulsmällar och slag, hade Brynäs vunnit igår så hade det varit den bästa matchen i år. Ni som var på plats förstår vad jag menar. Bra stämning i hallen när Brynäs hade boxplay 3 mot 5 och förnedrade DIF. Då blev alla i Gavlerinken alldeles galna och ljudnivån var nästan farlig för öronen.
Kommentera

Davey85:
Om domarna är konsekventa kan dom få göra vilka regeltolkningar dom vill, egentligen. Nu är det ju ett faktum att det går fort därute, det står en massa spelare i vägen m.m.....Svårt... Fick jag skriva regelboken så skulle gårdagens situation bedömas såhär... Djurgårdsbacken får 2 minuter för interference och på tavlan står det 2-2. Publiken vill se mål. Gott nytt år alla Brynäsare!
Kommentera

Inte för att jag direkt firar nyår,men det är synd att man ska sitta och vara förbannad när man käkar bakad potatis idag. Felprocenten i ligan måste ner betänkligt.. det är för tight och viktigt för att det ska få gå till såhär. Och så ofta..

Gott nytt år på er,Brynäsare.

Älska Brynäs.
Kommentera

Att göra listan för bengtzén:
- Låna ut Brodecki några matcher
- Försöka hitta en klubb som vill ta över Porselands kontrakt. Kommer att bli som Örebros Petruzalek för honom när Bertilsson och Nörstebö är tillbaka. För som jag ser det just nu har vi 8 backar som är bättre än honom inklusive Carlsson. Porseland kommer förmodligen inte vilja sitta på läktaren heller.
- Börja leta efter en forward som kan stärka upp laget. Borde finnas utrymme för en värvning om vi blir av med Porseland.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Byt plats på blomman och enterfeldt kanske?
Kommentera

kennys: Vi spelar ganska bra tycker jag men målen fattas. Felet i denna match var det bortdömda målet plus att vi med något litet flyt gjort två PP-mål. Sen har vi svårt för Djurgårdens spel, vi får inte ned farten i mittzonen och de får många anfall med hög fart med överläge 3-2 eller 2-1, detta måste Bulan slipa på.
I stort sett en bra insats annars och bäst var Blomman och Salmela. Kanske Blomman nu är redo att få spela i en offensiv enhet igen?
Kommentera

Nä, det var för deprimerande att läsa om gårdagens match så jag håller mig härifrån resten av det här året, tror jag...Hur som helst så vill jag önska er alla Brynäsare ett riktigt Gott Nytt År!

Tycker 2015 har varit bra i stort och ser ändå fram emot fullt lag, bra balans i femmorna/kedjorna (Gärna nån ny succe'kedja vilken nu det skulle vara) och ett härligt slutspel(?)

Brynäs IF är de bästa!
Kommentera

Jävligt långsint över Helbers uttalande igår! Redan innan hans uttalande undrade jag vad fan han hade att göra hos Cmore, totalt värdelös! Man saknar inte bara Lindblom oerhört i truppen, man saknar även spetskompetens på Cmore när Wikegård och Sanny är på JVM. Fan för Helber!
Kommentera

Clarence: Brynäs är det klart bättre laget sett över 60 minuter. Men laget var oroväckande uddlöst och ineffektivt. Gör man bara 1(2?) mål på hemmaplan så blir det oftast stryk.
Lyckas man inte vända den trenden så är det uppenbar risk för 3:e raka mot SAIK
Kommentera

Tänk vad en seger igår hade gjort denna dag bra istället är man bara besviken och förbannad!
Kommentera

Lunkan: "Tycker du det ser bättre ut för Djurgåden? De hade både maxflyt och difiplinnämnden på sin sida idag."
Kanske inte för Djurgåden - men DjurgåRden...
Skämt åsido så vet jag väl inte om jag påstått just det heller, va? De ligger ju fortfarande efter Brynäs så de är väl på papperet i ett snäppet sämre läge inför fortsättningen.
Men - kan absolut hålla med dig om att Brynäs var värt ett bättre "öde" igår. För den skull ska inte DIF behöva skämmas över sin seger. Att Brynäs inte är effektivare och att domarna tar diskutabla beslut råder väl inte de över?
Kommentera

Yoda Marklund: Möjligt. Men jag menar att varje videogranskning förtar en del av sportens charm. Begränsa antalet granskningar. Om det viktigaste i hockeyn är att allt blir 100% rätt enl. regelboken blir sporten ointressant. Vem vill se en match live om målen bedöms i efterhand?
Kommentera

Mittzon:

bytte man ut Lärking mot någon kunnigare så skulle bedömningsnivån blir ungefär 1000% bättre...
Kommentera

Vore kul att se statistik på vilka som gynnats/missgynnats mest av videogranskningar. Jag gissar att DIF leder plusligan.

Man inser att det här med videogranskningar spårat ur när man som åskådare inte begriper när det blir mål. Vilket är sportens viktigaste del. Svensk hockey är knappast rätt ute här och jag är säker på att man kommer att fixa till det till nästa säsong.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hedervärt! Så enkla vad skall man inte profitera på.👍
Kommentera

Carl Lejonkräk:

håller med till 100%. Godtyckliga regler som öppnar för en tolkning, och då kan man garantera att Lärking tar fel beslut. När stör man målvakten? Om man skymmer? Om man står ivägen så att målvakten inte kan ta önskvärd position när skottet kommer?

Ser gärna att de gamla reglerna införs - som tillämpas i NHL och internationell hockey. Man får inte vara före pucken in i målgården. Mannbergs situation, så är ju faktiskt pucken först in i målgården, och sen försöker han stanna men blir inknuffad av backen.

Sen borde domarna ta hårdare bedömningar på backarna framför egen kasse, Inga crosscheckings, inga livtag, ingen brottning, ingen fasthållning, ingen interference etc. Spelar forward likadant mot back så blir det däremot alltid utvisning.
Kommentera

eltifoso: Min tanke var att pengarna skulle skänkas till fansens värvning.
Kommentera

Chris11: Ja jävlar vilket hot Salmela är på blålinjen men han har inte riktigt skjutit in sig helt än. Han hade fan kunnat gjort 5 mål igår. typ. Hoppas att han stannar kvar i Brynäs, dominant spelare.
Kommentera

Chris11: Lågt!

Ett antaget vad gäller oavsett omständigheter.
Spelar man för högre summor än månadspengen räcker till så får man bita i det sura äpplet och snåla en tid framöver

Har man råd men betalar inte ingånget vad ändå så är man ännu lägre och borde straffat ut sig själv på HS

Betala ditt förlorade vad nu innan du skämmer ut dig mer

Gott nytt spelår
Kommentera

Powerfade: Nej, som det är nu finns ju bedömningen om spelaren stör målvakten eller ej, detta är omöjligt att bedöma. Detta måste bort, antingen får en offensiv spelare vara i målgården eller så får de ej, så måste det vara.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Precis som det står i reglerna menar du ;-)
Kommentera

Powerfade: Jag säger så här, kamerorna skall användas för att titta om pucken var inne eller inte och möjligtvis om en spelare är i målområdet eller inte (men då måste regeln ändras). Varför inte ha ett helt fredat målområde och döma bort om en motståndare har en skridskospets på linjen? Detta är ju enkelt att se vid granskningar. Knuffas en spelare in i målgården så döms utvisning men knuff eller inte bedöms av domarna på isen.
Det ä helt misslyckat just nu eftersom det skall göras tolkningar av videomateral men det skall inte ske enligt mig. Endas kontroll om puck är inne eller inte, om någon är i målgården och möjligtvis hög klubba, inga tolkningar.
Kommentera

Huge: Det känns som att det är dags för regelnämnden att sätta sig och tänka efter. Grundregeln måste ju vara att om en spelare genom sina handlingar försvårar för en medspelare att göra sitt jobb så skall detta inte påverka motståndarna negativt i domsluten.
Jag menar, om en back bestämmer sig för att trycka/dra/styra in en motståndare mot sin egen målvakt så skall det INTE påverka motståndarna negativt. Det är som att jämföra med att blåsa av och ta utvisning för interference när två medspelare krockar och faller.
En sådan revidering av bedömningsnivån skulle göra jobbet så mycket enklare för samtliga parter.

Vid en granskning:
1. Åker spelaren självmant in i målgården?
2. Gör denna allt han kan för att INTE åka in i målgården/på målvakten?

Är så fallet så är det inte mål. Om så INTE är fallet, oavsett hur spelaren hamnar i målgården så spelar det ingen roll om målvakten blivit störd eller inte. Det SKA vara mål.
Kommentera

"Men det kunde ha sett annorlunda ut, för att Luleå fick ett mål bortdömt för spelare i målgården sent i perioden.

– Det är inte första gången ett godkänt mål döms bort. Pinsamt är det, sa boven i dramat, Luleås Daniel Mannberg, till CMore om situationen."

Den här ligan är ett renodlat skämt. De håller inte ens koll på vilka lag spelarna tillhör.
Kommentera

Huge: Det allra värsta är ju att alla fyra domarna står och glor på reprisen innan de bestämmer sig för att ringa (detta efter att de bedömt det som mål på isen). Man måste kunna kräva av dom att bedöma situationen när den sker. Antingen gör de washout och ringer eller så dömer de mål.

Vad finns de ens till för om de behöver reprisen för att ta beslut? Helvete jag blir så arg så jag kokar. Kommer bli ett argt mail till SHL och jag kommer inte ge mig förrän jag fått en förklaring på skiten. Sånt här är under all jävla kritik.
Kommentera

Obegriplig bedömning och framförallt motivering av Situationsrummet.
Tellan ser ju ut att ha noll koll på var pucken är när han splittar benskydden och inte ens försöker att göra nåt som ser ut som en ansats till att rädda ett målskott.
Detta sker i stort sett samtidigt som pucken redan är i mål. Skrattretande att man i det läget påstår att Mannberg stört målvakten.
Känns som att domarna många gånger tyvärr inte litar på sitt första intryck och magkänsla i såna här lägen och alltför ofta gör det enkelt för sig genom att ringa och begära videokoll. Och inte blir det ju nåt bättre när videodomarna sen verkar leta efter minsta lilla kontakt som möjligtvis eventuellt kanske har stört målvakten på nåt sätt.
Vet inte vad som är mest irriterande: domarnas velighet/brist på magkänsla eller videotomtarnas uppenbara petighet eller usla/inkonsekventa bedömningar?
Kommentera

Chris11: Jag jublade för jag var på matchen men så fort jag hann tänka igenom situationen och se reprisen visste jag att de skulle ringa och sedan döma bort det. Fega domarkräk.
Kommentera

Jaha nån annan som knappt sovit? Den här resan blev ju totalförstörd pga domarnas jävla inkompetens och jag är fortfarande så förbannad. Faktiskt chockad att de säger att "målvakten störs" när den studsar/vallas in bakom honom. Det finns ju inte en jävla chans att han räddar den pucken. Helvetes pissliga.
Kommentera

honken21: Bra analys av matchen. Hur många kanonlägen i skottet brände vi/räddade Tellan med tur och skicklighet?
Lägg till att vi stirrar för mkt puck i markeringen vid deras samtliga mål, det är inte godkänt på den här nivån.
Att börja yra om fritt fall och dålig inställning som vissa gör, är heller inte godkänt som betyg på försök till analys....
Kommentera

Äntligen spelar Salmela dubbla PP. Tror han spelar PP så länge han orkar. När han sticker och byter så hoppar Kilström in.
Kan bli riktigt bra detta, Kilström har visat offensiv skärpa den här säsongen!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Varsågod då... Antar jag ;)
Kommentera

Chris11: Du är en bluffmakare av stora mått men jag fick vara glad en stund i alla fall och det ska du ha ett stort tack för.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Sweatt får komma tillbaka nu när det går dåligt för honom i Luleå.

Haha blir inga 500, hade de vunnit så hade jag varit lycklig och swishat dig. Men nu gick det åt skogen så då blir man ju förbannad. INGA 500 till CL.
Kommentera

1717665 · »