Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Djurgårdens IF

« · 833046 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF
sylf: Bra då kan Angell dra hem fort som fan så kanske vi får tillbaka honom tidigt nästa säsong :)
Kommentera

Gusten: Dom skjuter rena jävla dyngskott,alltid när det är fri sikt! SKÄRP ER FÖR FAN!

Rolle Stoltz, Håkan Mild, vem fan som helst!
Kommentera

sylf: jösses, går det vara ofarligare i PP??
Kommentera

Anemyr: Knappast! Totalt ofarliga i PP.DIF går runt på hälften så mycket folk och spelar ut Brynäs! AGERA BOORK!!!
Kommentera

Kan Brynäs vända matchen OOOOOM dem mot all förmodan skulle få in ett mål i PP nu i början av tredje?

svar: Inte en chans:P
Kommentera

Gusten: Ja fy f-n Mora vann hemma så det är ett getingbo i botten
Kommentera

Bara att glömma o gå vidare.

Nu får vi höra vad grabbarna som var på plats har att säga lite senare.
Kommentera

Bissett19: Jupp. får hoppas att benen är lättare på torsdag.
Kommentera

Satans vad tätt det är kring strecken nu.

6 Luleå HF 47 65
7 Linköpings HC 47 65
8 Djurgårdens IF 48 64
9 Skellefteå AIK 47 64
10 Frölunda HC 48 63
11 Mora IK 47 61
Kommentera

Bissett19: Förlust mot SAIK på torsdag och det är 9 poäng och en match mer spelad ner till nionde plats. Det går fort i hockey.
Kommentera

Dagens publiksiffra 5987. Djurgården brukar ju dra folk. Vad kan vi förvänta oss på torsdag, 3500... =(
Kommentera

Gusten: Det behöver du inte oroa dej för,det är så många kölag bakom oss,som säkert möter o plockar poäng av varandra framöver,men fjärdeplatsen häger ju verkligen på en skör tråd nu.

Men det är ju jävligt oroväckande att vi inte har vunnit på länge dock.
Kommentera

PINSAMT!!!!!
Kommentera

Bissett19: "Men det är ju jävligt oroväckande att vi inte har vunnit på länge dock."

Lika oroväckande är det att vi inte har spelat bra sen Dackefejden. Fjärdeplatsen kommer att ryka all världens väg!
Kommentera

Huge: Den enda sanna matchanalysen tack!!
Kommentera

Bumpar upp rätt tråd igen,för femtielfte gången.
Kommentera

Bissett19: Nya försök att bumpa upp tråden :-))
Försök femtitolvte gången
Kommentera

Huge: Säkert har träningen sitt till men det är fortfarande Brynäs ineffektivitet som är den stora orsaken till förlusten. Så enkelt är det. Man spelar runt runt i PP och ingen tar skitjobbet framför kassen. Backspelet lämnar mycket att önska Sunken trasslar till det för sig i egen zon. 9 av 10 passningar går i sidled. Han ville inte ha pucken utan skickade den vidare till närmsta medspelare även fast denna var i en ännu sämre situation än Sunken. Nolander såg blek ut.

Det som bekymrar mig en del är att även fast många av backarna såg helt Off ut så hade Boork Lavins på bänken, jag tror inte han spelade ett enda byte...

Om nu landslagsuppdrag motiverar spelare. Varför satt våra på bänken?
Kommentera

VARFÖR förlorade Brynäs Ikväll???????
Kommentera

70 Rodrigues: Därför att Djurgården gjorde fler mål än vad vi gjorde.
Men det är väl också en bortförklaring....
Kommentera

70 Rodrigues: För att DIF gjorde 3 mål, vi gjorde bara ett....

frågor på det? ;)
Kommentera

Djurgården var klart effektivare, men samtidigt kan man inte bortse från att de hade såväl Fru Fortuna som domaren på sin sida. EN SPELARE UTAN HJÄLM HÅLLER I SJÖDDAS KLUBBA I 10 SEK OCH FÅR INGEN UTVISNIG - är Rådbjer blind eller?
Kommentera

Snabb fråga bara, hur många av er Brynäsare
vet vilket lag ni spelade mot igår igentligen?

Försökte ni med något voodoo hokus pokus genom att skriva i
Brynäs-Skellefteå tråden?

Var nog därför ni fick stryk mot DIF
Kommentera

TIKbiff: nu var det ju inte vi på HS som spelade matchen igår..även fast man skulle kuna tro det.
Kommentera

GävleLasse: Brynäs är ineffektiva framåt och vidöppna bakåt. Två av de tre DIF-målen kom till genom att en DIF:are (Bremberg minst en av gångerna) stack mellan backarna och kom helt fri med Sperrle. Brynäs är alltid sega efter ett matchuppehåll, och det är bara att hoppas att det ser bättre ut på torsdag.

Jag har en känsla av att Boork tränar och coachar laget för ett långt slutspel. Ordentlig nedträning inför de sista grundseriematcherna, går runt på mycket folk, och så vidare. Men nu gäller det att börja producera framåt. Det är A och O att man går in i ett slutspel med ett starkt självförtroende.

Topp 4 bör vara målet och det är ett realistiskt mål. Om man skärper sig.
Kommentera

Jompe: Dom har ju som mål att vinna 5 av dom återstående matcherna, då vet jag inte om det är så smart att vara nedtränande??
Kommentera

70 Rodrigues: Precis sett matchbilderna. Vilken jävla hönsgård! Alla deras mål föregås av att man hur enkelt som helst åker slalom mellan backarna.

KRONWALL x 8!!!!!!!!!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jo, det är smart om man planerar för att hålla för ett långt slutspel och ska ha max speed i sista kvartsfinalerna och semi. Det är alltså en kalkylerad risk man tar. Men det betyder att det långsiktiga målet blir viktigare än det kortsiktiga, så att säga, och där kan man skjuta sig i foten. Då ser det ut som det gjorde igår. Har man tränat för att springa 5000 meter ser man ganska kass ut i ett 400-meterslopp.
Kommentera

sylf: Vi behöver backförstärkningar som en ökenvandrare behöver vatten. Jag avstår gärna från alla forwardsförstärkningar om man ser till att värva ett par riktigt bra backar. Vi måste täta bakåt.

KRONWALL
Kommentera

Jompe: Det jag menar är att man kanske inte ska gå ut o säga att man ska vinna 5 av de återstående matcherna samtidigt som man är nedtränade, puckat enligt mig!!
Kommentera

Jompe: Vi behöver förstärkningar på alla platser. Ny målvakt,nya backar och en handfull anfallare med hög ES status.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, det var väl kanske inte så lyckat... :-/
Kommentera

Sylf: Saxat från Aftonbladet: Brynäs, som bara för någon månad sen var Elitseriens starkaste lag, har en sju matcher lång svit utan seger. Brynäs spelade stundtals väldigt dåligt och Djurgårdssegern var allt annat än orättvis. Vilket understatement!
Kommentera

70 Rodrigues: "Det jag menar är att man kanske inte ska gå ut o säga att man ska vinna 5 av de återstående matcherna samtidigt som man är nedtränade, puckat enligt mig!!"

Nä, då är det mkt bättre att gå ut med att man ska förlora 5 av de återstående matcherna.....

Lustig anmärkning från din sida.
Du har ju alltid gnällt om den usla inställningen från spelarnas sida och när man nu har inställningen att FÖRSÖKA vinna, trots nedträning, så är det helt plötsligt puckat.
Sen har du totalt missuppfattat det hela iom att ingen har påstått att man SKA vinna några matcher.
Det snacket är förbehållet supportrar som alltid tar ut segern i förväg och sen blir skitsura på spelarna när vi förlorar.
DET är puckat, om ngt...
Kommentera

Huge: Ja, jag tycker att det är puckat, får jag tycka det? Sen att du slickar Brynäsröv i precis varenda spörsmål det får ju stå för dig!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, du får gärna tycka att det är puckat att spelarna har inställningen att försöka vinna sina matcher.
Kommentera

Huge: Du läser ju inlägg som fan läser bibeln, det om något är puckat. Om du någon gång kunde vara negativt kritisk så kanske man kunde ta dig på allvar.
Kommentera

70 Rodrigues: Nu verkar det väl snarare vara DU som tolkar spelarnas och Boorkens uttalanden som fan tolkar Bibeln, eftersom du så totalt har missuppfattat det dom sagt.
Varför skulle det vara puckat att gå ut med inställningen att försöka vinna matcherna, trots att man är nedtränade?
För jag antar att det isf var det du menade med ditt inlägg?
Ska man inte alltid försöka vinna sina matcher, oavsett om man är nedtränad eller toppad?
Om du menade ngt annat så var poängen isf djävligt bra maskerad...
Kommentera

Huge, 70 Rodrigues:

Dessa eviga scener ur ett äktenskap. Kanske dags för lite familjerådgivning?

För ert bästa - för allas vårt bästa.
Kommentera

Huge: Att försöka att vinna matcherna räknar jag med att dom alltid vill(trots att det inte känns så ibland), men att gå ut och säga det när man är nedtränade tycker jag är dumt. Det finns bra och dåliga tillfällen för allt.Det här var ett dåligt tillfälle enligt mig.
Kommentera

Huge: "Ja, du får gärna tycka att det är puckat att spelarna har inställningen att försöka vinna sina matcher"

Det var ju precis den omvända inställningen under matchen igår. Förlorade närkamper och 3:a på varenda puck är en ganska solklar måttstock på hur inställningen var.

Kolla in Molins agerande på 1-0 målet...
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med till viss del. Att inte gå ut med vinstsnacket och istället kanske hävda att supportrarna inte ska förvänta sig så mkt av ett nedtränat lag hade säkert varit bättre.
Tänkte inte på att du kunde resonera så pass nyanserat, dvs att det är klokt att inte försöka inge supportrarna falska förhoppningar och att man inte alltid kan kräva vinst i alla lägen... ;-)
Kommentera

GävleLasse: Såna här matcher med lojt spel trots att intentionerna och viljan på förhand är att gå in och kriga, är ju inte helt ovanliga. Det positiva är ju att vi iår är ljusår ifrån dom genomklappningar som vi tidigare haft i liknande matcher. Att man nu förlorar mot ett mer taggat lag som av naturliga skäl SKA vara mer taggade är inte mkt att säga om.
Det känns som ett djävla genomanalyserande efter varje match, och har vi torskat så verkar det som jordens undergång och efter en vinst, ja då finns det ändå ngt att klaga på.
Den insats vi såg igår ska ses i ett längre perspektiv, dvs vi får förhoppningsvis igen den tuffa träningen lite senare, när det som bäst behövs.
Det var många som inte var i närheten av sin normala kapacitet igår.
Tom Widing och Salmonsson såg ju sega ut, enligt webben, och när dom yrvädren trampar luft så förstår man att maskinen inte riktig går på alla cylindrar.
Sen gör ju Djurgården en mkt bra match och tar tillvara på sina få chanser, vilket vi inte gjorde. Förutom målen så var ju matchen ändå ganska jämn rent spel- och chansmässigt.
Kommentera

Huge: "Det känns som ett djävla genomanalyserande efter varje match, och har vi torskat så verkar det som jordens undergång och efter en vinst, ja då finns det ändå ngt att klaga på."

Jag kan bara svara för mg själv i det här fallet. Det hela är en process. Vill man framåt så måste man hela tiden förbättra det som varit mindre bra eller t om dåligt. Att bara lyfta fram det som varit positivt och försöka bortse från det negativa är INTE ett sätt att förbättra. efter att ha sett otaliga träningar så har jag även fått bekräftat att just nå är tankegången. De tränar på de saker som inte varit bra. Att hela tiden träna på detaljer som inte varit bra är det som är nyckeln till en bättre slutprodukt.

Din menatlitet som närmast ligger i att exempelvis Sperrle tar 8 av tio skott men Brynäs förlorar med 2-1 så "Var det ju bra att sperrle tog de 8 skotten" och att Brynäs gjorde ju i alla fall ett mål. Den analysen kommer man inte långt med.

"Den insats vi såg igår ska ses i ett längre perspektiv, dvs vi får förhoppningsvis igen den tuffa träningen lite senare, när det som bäst behövs."

Givetvis så kommer det att bli mer fart när spelarna hunnit återhämta sig från den förhållandevis tunga träningsperioden. Men det jag och många andra har reagerat på är Borkens målsättning i samband med denna tunga period. Skall brynäs vinna 5 av de 7 återstående matcherna så kommer det att krävas en rejäl jävla uppryckning på samtliga fronter...
Kommentera

GävleLasse: "Pucken" har faktiskt skrivit en bra krönika i dagens Arbetarblad. Se Länk!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja för en gång skull håller jag med Pucken, riktigt vasst och bra skrivet, hoppas Boorken läser artikeln.
Kommentera

rafalski: Ja verkligen! Bra att leva som man lär :-)
Kommentera

Snacka om medioker tillställning vi fick vara med om igår (Jag och gänget)! De tyckte arenan var fin iaf....
Kommentera

70 Rodrigues: Jo han fick till det den här gången..
Kommentera

70 Rodrigues: Spökskriven?
Kommentera

« · 833046 · »