1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.

« · 1734747 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.
Förstår inte dom som basunerar ut helt självklart att Djurgården var det bättre laget. I varje förlängningsperiod var vi bäst, ända tills domarna tog sina utvisningar på oss och blundade på andra hållet.

Vi vinner skotten överlägset i sista förlängningsperioden och har finfina lägen att avgöra (Brodecki, Olden ).

Jag förstår inte hur vi kan få nästan dubbelt så många utvisningar som Dif i en match där båda lagen ger och tar.

Så jävla svagt. Som vanligt av domarna.
Kommentera

bradberry: Som jag skrev tidigare dags att flytta ner Scott och ge honom en rejäl fot i arslet! Johnson Scott ska kliva fram dessa matcher men dom är ju helt osynliga!
Kommentera

Lunkan: Sorry. Men det gör inte direkt saken bättre att de får avgöra utan att knappt ha skjutit...
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja det är skit oavsett, vinner vi på lördag är det match igen, och vinner vi inte är det tack och godnatt.
Kommentera

Brynäsgubbe: Domarn står ju så långt ifrån......eller inte!
Kommentera

Forsberg 1978: Ja, det måste vara kallt att sitta bredvid Scott i båset. Satan, karln har ju tappat allt! Synd annars på en riktigt spännande match. Jag hade iaf turen att knäppa på tv:n precis när Brynäs reducerade till 2-4, så man duckade den magnifika 1:a perioden och Porse.
Kommentera

Den här matchen symboliserar hela jävla säsongen på ett bra sätt...
Kommentera

Huge:
Idag tror jag till och med DU får svårt att provocera nån Huge.;).
Ja de ska ju va om du tycker Porsche är guds gåva till hockeyn ioförsig..
Kommentera

bradberry: Kan vi åtminstone få en vinst på lördag och en härlig kväll så har vi i alla fall undgått total förnedring.
Kommentera

Måste bara säga att jag ÄLSKAR Jacob Blomqvist, han leder laget. Där har vi en kille som aldrig viker ner sig. Kanske han kan lära Scott vad hjärta är? Scott har varit helt under isen den senaste tiden. Han och Johnson var bland de sämsta i laget idag, de som ska leda laget är de som viker ner sig (?)!! Varför är det så?
Kommentera

7225: Synnerligen sannerligen bra gjort av laget att göra detta till en match med stort M. Såg verkligen inte så ut efter två perioder av ordinarie.
Tyvärr så tror jag dock att detta var Chansen med stort C som gick förlorad för Brynäs. Kan de verkligen hantera pressen de har på sig hemma nu på lördag? Mycket tveksamt...
Kommentera

ellis: Brynäs har väl ingen press på sig. De är bara att tuta och köra, underdogs som de är?
Kommentera

På lördag kan vi inte se så rädda ut som vi gjorde i första perioden idag. Då är det över innan pucken släpps.
Kommentera

Lyssna på kommentatorn när Brynäs gör 4-4. Lagsympatierna lyser igenom... Brukar tycka han är rätt bra annars.
Kommentera

Hemma nu och stormen har lagt sig, men har många frågor...

1. Hur fan kan man komma till säsongens viktigaste match på det sättet man gör? I första perioden såg det ut som att de var tagna av stundens allvar och totalt livrädda för "stora starka Djurgården". Såg ut som att grabbarna spelade utan blad i första perioden. Alla kastade iväg pucken så fort de fick tag i den, ingen vågade hålla i och starta ett eget spel. Inte ens Salmela gjorde något rätt(?). Den enda som kom undan med hedern i behåll var Blomqvist.
2. Hur tänker bulan med sin coachning egentligen? Han har haft Starkbaum på bänken 9 av de 10 senaste matcherna och nu helt plötsligt kastar han in honom i säsongens viktigaste match? Han kunde ju åtminstone gett Starky chansen i ett par matcher innan play in? Vi alla vet ju att Starky är dålig när han inte fått stå på ett tag...
3. Porseland går från läktaren/bänken in i förstafemman och får spela i de avgörande lägena, varför får han ens spela? Vad hände? Han var ju satt på läktaren då Ersson tog hans plats i Februari...
4. Scott och Johnson, HALLÅ? Längtar ni efter semester eller vad är det frågan om? Johnson gjorde ju allt fel idag. Scott ska vi inte ens prata om, han har varit lagets sämsta spelare under lång tid nu.
5. Är Salmela skadad? Han kröp ju fram i långa stunder av matchen, slutkörd eller skadekänning? Visserligen spelade han 31 minuter, men det är han ju van vid så det ska det väl inte vara något problem med...? Han gick på 60% idag, gjorde mycket fel.
6. Vad har flugit i Broadhurst? Han och Blomman drev lagets offensiv idag och gjorde sin bästa match på hela säsongen.
7. Varför går man inte hårt på kropp mot Thoresen och Hultström? Det enda sättet att få dem ur balans är att börja smälla på och irritera dem. Thoresen kunde ju i stort sett göra vad han ville i Brynäs zon under långa stunder...

Nääe SKÄRPNING nu på lördag, de som vinner på lördag spelar kvartsfinal nästa vecka!
Kommentera

Chris11: Med tanke på nyheten om att det är klart att Starky lämnar så förstår man att man hellre spelar den målvakt som skall vara kvar nästa säsong.

Hur kan Scott vara sämsta brynäsare när du i samma inlägg har utsett Porseland till samma sak?

Men jag håller med dig. Scott borde degraderas till 3:e och Blomman in som center i 1:a linan. Johnson försökte och tillförde mycket. Han låg bakom många av de spelvändningar från mittzonen främst i andra perren. Något som gjorde att skansen fick långa byten och deltog alltså i allra högsta grad till att vi ens gjorde match av detta.

Det som var mest signigikativt var vändningen från många av "supportrarna" här inne. Maken till medgångare får man leta efter. INGEN Brynäsare gillade hur det såg ut i första perioden. Det som utmärker en supporter är att man inte sätter sig och tävlar i att kasta mest skit. För att sedan helt vända och/eller vara helt tyst när laget spelar bra.
Kommentera

Chris11: Håller med om allt. Brödrosten var het igår faktiskt. Sätt honom på 3 månaders skotträning så kan det bli nåt av honom. Blomman bäst igår.
Kommentera

6984: Brynäs låg under med två mål och var fullständigt utspelade efter en period. I säsongens viktigaste match dessutom. Hur bör en Brynässupporter utrycka sig då? "Nedrans vad tråkigt"?
Kommentera

Brynäsgubbe:
'Lyssna på kommentatorn när Brynäs gör 4-4. Lagsympatierna lyser igenom... Brukar tycka han är rätt bra annars'

Reagerade på det jag med
Kommentera

5915: Ja hur uttrycker man sig? Det fanns inte nån Brynäsare som var arg/besviken men det befogar inte att bete dig hur dom helst här på HS
Skrik och vråla så mycket du orkar hemma från balkongen. Skriv ut din besvikelse på favebook/twitter. Mejla BZ.... vad som helst. Men att sitta och skriva oneliners här som inte tillför ett skit ska man INTE göra. Köper du inte detta så kan du byta forum. För du inser väl att det är nån som skall ta hand om dyngan här. Och jag lovar. Vi moderatorer är PRECIS lika förbannade som ni andra här. Då är det inte då kul att sitta här och rensa bland all skit som skrivs.
Kommentera

På lördag hoppas jag Bertil börjar på bänken och att Pudas kan spela, det borde innebära att Porse hamnar på läktaren. Starky ska helt klart fortsätta spela, räddade oss från ett tidigt nederlag. Kan inte riktigt förstå de som säger att han ska sitta för att han inte kommer vara kvar, de bästa ska spela, punkt!.
Kommentera

Honken:
Satt i bilen och funderade på det där med Starkys vara eller inte vara i målet på lördag (i ljuset av gårdagens nyhet).

Om man fick kicken från jobbet och det inte var några "hard feelings" mot arbetsgivaren så gör man väl kanske sitt jobb uppsägningstiden ut, men gör man det verkligen till 100%?

Svårt att jämföra sport och "riktiga" arbetslivet kanske.

Vill nog tro ändå att Starky är bästa valet på lördag.
Kommentera

6984: Jag reagerar mot att bli kallad medgångare om jag skriver att det ser ut som skit efter en period som såg ut som den första igår. Rikta dig direkt till skitkastarna istället.
Kommentera

bradberry: Skotten kan jag köpa då vi startade båda förlägningarna starkt.
Men tycker att DIF har spelet överlag. Sen gäller det inte att skjuta mest utan att göra mål! ;)

Ja Salmela skapade några chanser, men du vet att spelet går i två riktningar va? Framåt och bakåt. Titta om matchen. Riktigt svag bakåt där DIF skapade chanser varje gång han var inne.. Dessutom bortgjord på avgörande.
Sen hur bra han är framåt OM vi inte vinner skiter jag i.
Kommentera

Horace76c: "Om man fick kicken från jobbet och det inte var några "hard feelings" mot arbetsgivaren så gör man väl kanske sitt jobb uppsägningstiden ut, men gör man det verkligen till 100%?

Svårt att jämföra sport och "riktiga" arbetslivet kanske"

Hockey är ju inte som ett vanligt lönejobb direkt.
Brynäs har tränat och matchat sedan i somras med ett enda mål och de är slutspelet, spelarna brinner för att vinna då det ger en euforisk känsla att stå där som vinnare inför en hel nations (nåja) ögon och en fanatisk publik som ger sina ovationer. Att spelare byter lag är vanligt men nog tror jag att de alltid ger allt här och nu och under matcher och träningar så är det nuvarande klubb som gäller och spelarna är ofta mycket sammansvetsade och gör säsongens resa tillsammans.
Allt snack om att Scott, Starkbaum eller vem det nu kan vara spelar med tankarna någon annanstans kan vi nog glömma, nu är det Brynäs som gäller och ingen vill stå där som förlorare det kan jag lova.
Kommentera

Jag tycker det är jävligt talande för vad man är för sorts supporter när man bara vräker ur sig verbala spyor och kastar hejdlöst med skit omkring sig när det går dåligt och sen sitter man och håller käften fullständigt när vi dominerar spelet under period två och tre...

Vi kanske ska vara en aning stolta över hur laget tog sig samman efter 3-0 och 4-1 igår. För första gången på ett par månader såg man att det här laget har den potential som vi såg i höstas.

Visst, det blev en besvikelse över hur serien utvecklade sig, men nu lever vi i nuet. Ny chans på lördag och kan vi starta bättre än senast har vi en god chans att få till en tredje match.
Kommentera

Jag tror min kväll tar priset dock...Vid 4-1 ungefär så hör jag hur äldsta pojken på 4 år spyr ner sängen på övervåningen och får rusa upp och ta reda på allt. Kvällen var helt fulländad!. Hoppet tändes så småningom när grabbarna började lira igen och hämtade upp underläget. Det var nästan så att magsjukan blev en bagatell med en vinst på hovet vilket det då inte blev...

Känner mig smått hoppfull inför lördag dock. Lite väl tidigt att sluta säsongen imorrn.
Kommentera

Zappaholic: Då är man inte ens en supporter om man är som du beskriver, man är en häcklare.
Kommentera

Zappaholic: Det är mycket snack om spelare /ledare. Vems fel är det att man kommer ut som en påse nötter till första. Är det bara Bulans?
Skulle tro att Starkbaums tavla satte ron för hela första. Sen hur man äter upp Djurgården långa perioder. Så skönt att se. Så surt att förlora.
Ang utv. I sudden.Rönnqvist som inte gillar Brynäs tyckte att det inte var utv på #96 eller #51.
Men bra att det inte vr det aom avgjorde.
Sen Zanetti. Han måste ju vara årets fynd i hela SHL. Från "åttonde" back till 37 min?igår.
Vem såg den komma?
Minns kommentarerna om honom i somras..

Nä. FORZA BRYNÄS !!!!!!!!!
Kommentera

Underlig match igår, hur kan man komma till en match och inte tro att DIF kommer anfalla med allt man har direkt ifrån start?
Katastrofal första men sedan en grym upphämtning, mycket tack vare inställningen hos några få med Blomman som härförare.
Men till sist, en förlust. Låt vara en hedervärd sådan men fortfarande en förlust.
Vi börjar låta som Modo'iterna som tycks ha staplat hedervärda förluster på hög under hela säsongen. 1 vinst på de sista 11 matcherna sager väl allt tyvärr.
Kommentera

mattiask: Salmela är ju uppenbarligen inte i form än men platsar ändå i laget. Han är trots allt en av ganska få potentiella matchvinnare i dagens Brynäs. Det är verkligen synd att han inte kunde göra comeback ett par veckor tidigare och spela sig i form, men det är som det är.
Kommentera

2064: Nä aldrig att vi blir som dom. Kan inte ens skriva ordet eller uttala det.
Vi är Brynäs !!!!
Kommentera

2064:
Spelar grabbarna 60 minuter i morrn (istället för dom 40 dom spelade igår, och dom 55 dom spelade mot FHC) så är jag faktiskt smått optimistisk att vi kan få en sista hemmavinst.
Kommentera

5915: Nu drog jag alla över en kam så jag menade inte dig specifikt. Hade jag gjort det så hade jag kontaktat dig via PM istället för att "hänga ut" dig här i den publika delen.
Kommentera

mk: Zanetti och Blomman var Brynäs härförare igår, underbar vilja och attityd!
Kommentera

Visst är det så att vi har 7 raka förluster på hemmaplan i slutspel?
Att vi inte vunnit hemma sedan vi säkrade guldet mot Skellefteå 2012?

Jag har för mig att vi även före 2012 hade en väldigt lång rad med
förluster i slutspel på hemmaplan. Så det kan vara så att de enda
segrar vi tagit på hemmaplan i slutspel de 10 senaste säsongerna
har tagits 2012.
Kommentera

Honken: En annan sak: Tycker Brodecki och Olden var bra oxå. Skapade en hel del. Speciellt Brodecki var vassare, inte så mycket dutt.
Det kanske har blivit bättre sen han klippte av sig håret i nacken:))
Olden verkar vara för lång, mao inte så stark för sin längd. Måste bli starkare och rappare i första stegen.
Annars så ser man varför Sundlöv värvade honom. Tycker han börjar komma in i det ordentligt.
Kommentera

7225:
Klarar faktiskt inte av att sätta mig i Starkys läge.
Men hoppas verkligen det du skriver stämmer.
Kommentera

mk:
Saxat från modoboken:
"lite flyt hade ni ju som fick 3:e målet godkänt. Brynässpelaren var ju inne i målgården med överkroppen och nuddade i plocken på Tellan"

Helt allvarligt missade jag det, var inte diskussionen om Westerholm spelade med hög klubba eller inte?
Kommentera

Horace76c: Vad jag såg så var var det närkontakt inne i målgården men det var efter att pucken redan var i mål.....men Modoiter kan man ju inte lita på...
Kommentera

7225: Det var väl också vad som sas i sändning. Att kontakten skedde efteråt. Så där är nog alla tvåögda intressenter överens.
Kommentera

Zappaholic: Personligen så använder jag forumet för att i första hand få ur lite frustration när laget i presterar. Tror(hoppas) inte laget och lagledningen är inne här för att hämta inspiration och goda råd. Har heller inget intresse av att hålla övriga supportrar glada och nöjda.

Jag berömmer gärna laget när jag tycker de förtjänar det men detta är i första hand en kanal för frustration när det går knackigt. Om inte annat så för familjefridens skull.
Kommentera

Horace76c: Rönnqvist friade det helt. Pucken var enligt honom redan förbi när situationen uppstod.
Men hade inte varit förvånad om dom dömt bort det.
Kommentera

7225: Helt riktigt, de kan/får inte kolla på den höga klubban som var typ 3m från målet, nu var det ju ingen hög klubba då pucken inte nuddades. Kontakt, ja, men de bedömde det ju som att pucken redan var i mål, om man vill kalla det flyt är väl upp till gemene man. Själv utgår jag från att de är professionella när de tar besluten.
Kommentera

rafalski: Vänta lite nu så jag förstår rätt...du anser att detta främst är en kanal för att du ska få ur dig frustration när Brynäs spelar uselt? Detta är din personliga spit bucket?

Har jag tolkat dig rätt då?
Kommentera

Zappaholic: Då har du nästan tolkat mig rätt.
Eller trodde du att jag såg forumet som en kanal för att ge laget taktiska drag som Bulan kunde använda? Eller trodde du var inne för att hitta nya kompisar?
Kommentera

rafalski: Svar nej på båda frågorna. Jag trodde du ville diskutera hockey i största allmänhet, inte bara vräka ur dig frustration.

Men vi är alla olika...
Kommentera

Lite så😃
Uppladdat:

0x600-screenshot_201603111116591.png

Kommentera

70 Rodrigues: Jag har hela tiden sagt att jag tycker kritik och till viss del gnäll är ok. Det är när kritiken går över till hån och annan skit jag tycker det går för långt. Eller när supportar bars ser allt negativt och inte klarar av att också berömma laget eller spelare.
Kommentera

« · 1734747 · »