1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.

« · 1735405 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Djurgårdens IF i åttondelsfinal.
Så skönt med vinst ääääntligen! Får må bra ett par dagar iallafall :)
Kommentera

pjåtor:
Dagens sanning..(jag kan ärligt säga att jag fan inte minns när jag såg en vinst senast)
Kommentera

pjåtor: Riktigt gott. En uppoffrande insats av laget verkligen.
Jag håller nog DIF som favorit på måndag, men Brynäs har åtminstone gett sig en chans nu.
Kommentera

Horace76c: 😃😃😃😃😃😃😃
Uppladdat:

0x600-fb_img_1457805524171.jpg

Kommentera

ellis: Hoppas dem känner favoritskapet tynga. Vi har alla chanser att ta detta nu 😎
Kommentera

70 Rodrigues: Vi ska komma ihåg att all press ligger på Djurgården. Det är inte helt enkelt att spela hem en avgörande match på hemmaplan. De borde ju få göra det utan Thoresen också efter hans smaklösa tilltag.
Kommentera

Zappaholic: Thoresens vara eller icke vara på isen kan bli helt avgörande för måndagens match. Han är lika viktig för DIF som Rödin är för Brynäs. Känns som 50/50 att han blir avstängd... Skulle inte bli förvånad om både han och Blomman (för tacklingen i slutet av första) blir avstängda.
Kommentera

Zappaholic: Tänk vad smaklöst om Blomman eller Alcen blir avstängda och Thoresen går fri...
Kommentera

Peja: Alcen och Thoresen vore en bra utdelning....
Kommentera

Peja: Dom MÅSTE ju bara stänga av Thoresen...annars blir det fan ramaskri..Även om det nu gäller en Djurgårdare så kan dom inte visa sina sympatier alldeles för mycket, måste bli avstängning på honom.
Kommentera

Men herregud, detta måste dom ju ta upp!!
Kommentera

Hälge: Hahaaaa! Oväntat! Hockeyn styrs från Stockholm
Kommentera

Så en ren HÄMNDAKTION helt riktad enbart mot huvudet är alltså... Okej???

Det är alltså inte ens ett misstag att träffa huvudet utan det är just det som är målet med handlingen.
Kommentera

riggen: Så jävla pinsamt...och så jävla frustrerande....
Kommentera

Hälge: Blir Thoresen inte avstängd så är det krig och det är bevisat att SHL med domarna och difiplinnämnden är korrupt! FYFAN säger jag bara! Ska fan ta ett snack med Sören när jag springer på han på stan nästa gång!
Kommentera

370: Fast var är publiken? Var det inte tjöt om hur få lördagsmatcher som spelades i Gävle ?
Nu när det äntligen är slutspel efter en lång transportsträcka och dessutom lördag , borde det väl vara näst intill fullsatt iallafall kan tyckas
Kommentera

Forsberg 1978: Thoresen, Alcén och Blomqvist hade nog alla blivit avstängda om det varit grundseriematcher. Blir intressant att se vad som händer...
Kommentera

ellis: Ja riktigt bra kämpat! Vinner vi på måndag är det en bragd.
Kommentera

Är glad att jag inte hejar på Örebro i alla fall.
Kommentera

Brynäsgubbe: HV71 har ju massvis med bra spelare, helt klart en outsider i slutspelet.
Kommentera

Satan vad roligt att vara på plats idag. Trots att bara 5300 kom så blev det riktigt bra stämning av alla som var där. Klacken var grym! Slutsspelshockey är verkligen något helt annat än serielunken! Så här mycket känslor på isen har vi inte varit i närheten av i grundserien. Ge mig fler matcher i slutspelet, Brynäs! 😀
Kommentera

Steenm: Helt sjukt jag tuppade av i första paus och vaknade när matchen var övre, helt sjukt va fan händ??
Kommentera

7225: Ska kolla inspelningen nu 😃😃😃
Kommentera

Brynäsgubbe: Wennerholm är väl inte alltid helt rätt ute, men....
Kommentera

7225: Hahah vafan säger du..😂
Kommentera

att jag aldrig lär mig, måste sluta argumentera med motståndarsupportrar, man blir bara förbannad vilket förstör delar av kvällen.

typisk diskussion

Jag: vissa situationer vart det rätt dömt vissa inte

den andra personen: "Nej allt djurgården gjorde var rätt och allt Brynäs gjorde var fel"

-_- -_-
Kommentera

7225: Vi förlorade....Somna om 😉
Kommentera

Brynäsgubbe: Helt jävla sinnessjukt jag mår fan illa av detta!!! Men kan inte Difiplinnämnden stänga av han? Eller kan man inte som privatperson anmäla svinet?
Kommentera

Forsberg 1978:
Nu vet jag att det är jävligt svårt att hitta objektiva personer här på forat, men gör ett försök.
Det är alltså anarki på DIF's supportrar angående domarinsatsen, och då överdriver jag inte.
Nu tog jag 3 öl på rinken och kanske inte såg alla missar, men inte tyckte jag domarinsatsen var KATASTROFALT dålig?!
Visst kan det varit nån miss, men jag brukar vara objektiv och reagera på sånt.

Huge?
Kommentera

Forsberg 1978: Blomman och Alce'n ligger nog lika risigt till som Thoresen när det gäller risken för avstängning. Jag gissar att i alla fall Blomman och Thoresen stängs av, Alce'ns situation är svårbedömd men möjlig avstängning även där.
Kommentera

Forsberg 1978:
Jag försöker vända på situationen och hur jag skulle tänka då...
Trodde först det var en "slashing in the face" och tänkte, "fan härligt, då slipper vi tollefsen (eller vilken jävla norrman det är).
Men sen när det var en näve känner jag nog bara 5 tror jag.
Nu tänkte jag om VI skulle gjort samma sak, tänk på det.
Kommentera

Forsberg 1978: Här är en bild från diciplinnämndens förra möte.....Verkar bara vara djurgårdare...
Uppladdat:

0x600-apordiciplin.jpeg

Kommentera

ellis: Har sett om matchen. Riktigt bra försvarsinsats och PP bl a. Men hur Felix kan släppa in ett höstlöv när han är oskymd strax innanför blå ... herregud alltså. Hoppas att det blir Starky trots allt på måndag. Vi kan inte ha en sån darrig målvakt mellan stolparna.
Kommentera

7225: Egentligen är ju alla tre situationerna (Thoresen, Alcén, Blomqvist) incidenter som skulle bli avstängningar i grundserien. Jag kan förstå att DIF-fansen är förbannade, med tanke på att Thoresen fick matchstraff och båda Brynäsarna klarade sig undan helt. Thoresen har ju redan missat 2 perioder + DIF fick 5 minuters boxplay för hans tilltag.
Kommentera

Peja: Jag undrar jag vad diciplinnämnden ska hitta på...
Kommentera

Peja: Var ju en jävla skillnad på förseelser. Thoresens angrepp var sanslöst och avsiktligt. Brynäsarnas var i stundens hetta.
Kommentera

5915: Var inte Thoresens i stundens hetta då? Han får en klubba i ansiktet av Westerholm helt utanför spel och ger omedelbart igen med en jab. Det var ju mer i stundens hetta än Brynässpelarnas incidenter, skulle jag säga.
Kommentera

7044: Jo... men du har ju bedrivit en personlig hatkampanj mot Felix en längre tid så du känns inte objektiv... Vad har han gjort? Satt på någon olämplig...? 😜
Kommentera

Peja Norrmannen gör ett avsiktligt övergrepp för att hämnas en oförätt Beruzzistyle. Brynäsarnas förseelser är vardagsmat inom hockeyn. I Stockholm kommer givetvis brynösarnas förseelser rankas högre.
Kommentera

Haha nu har DIFarna fått för sig att stackars Thoresen träffades TVÅ gånger av Westerholms klubba. En mer infantilt skrikig fanbas finns fanimej inte. Man skäms ju som Stockholmare...
Kommentera

Brynäsgubbe: det kommer vara ett jävla liv på läktaren på måndag, fullt med cykloper. Hoppas domare står emot. Hade känslan av senast på hovet att de inte riktigt pallade trycket.
Kommentera

Brynäsgubbe: Som stockholmare är man knappast överraskad. Dom som står i DIF:s och AIK:s klackar är kåkfarare och genuina gangsters. Vilket märks på deras hatretorik. Något som också domare mfl funktionärer inom hockeyn är medvetna om. Svensk hockey ägs av Stockholm. Det kommer vi bli smärtsamt medvetna om på måndag.
Kommentera

Jag undrar nästan om Daniel Brodin är korkad, vad menar han?? Att de har varit det bättre laget i åtta perioder ser jag som ett enda stort skämt...

"Det ska bli jävligt kul och känns som en ?game seven?. I de här två matcherna har vi varit det bättre laget. I åtta perioder."
Kommentera

Chris11: Bulan tycker (nästan) alltid att Brynäs varit det bästa laget också oavsett hur det sett ut..... vi ska nog ta det med en nypa salt.
Sett klart matchen nu och vi var ju det klart bättre laget i ca två perioder totalt.
👏🏻👏🏻👏🏻
Kommentera

bradberry: Har inte sett en värre tavla än 2-3-målet. Inte ens Sperrle och Korhonen gjorde såna. Tror vi är chanslösa på måndag med Felix i målet. Om jag hoppas innerligt att jag har fel.
Kommentera

7044: Så vi är chanslösa på grund av en tavla som Felix gjorde i FÖRRA matchen? Du missade tydligen det stora antalet BRA räddningar han gjorde när DIF tryckte på som mest i PP. Knappt några returer alls på deras lägg på kassen.
Kommentera

7225: alltså, jag har ångrat mig i fallet Alcen. Han åker rakt framåt mot DIF back som är puckförare. Det är faktiskt Salinen som bryter han åkbana. Ironiskt nog borde det snarast vara Salinen som åker på en interference. Sen kan tacklingen i sig diskuteras, svårt att se men precis som Kuben var inne på, bröstet träffas först.
Kommentera

« · 1735405 · »