Brynäs IF

727705 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK 1/11

« · 606547 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK 1/11
4-1 blir det.
Målskyttar Månsson, Walle, Dacke och Sunken.
Kommentera

Tror det blir en ganska målsnål match vi vinner med 3-1 , iaf det jag hoppas på
Kommentera

I dag blir det 4-2 till grabbarna.
Kommentera

brynasaren:
Se till att grabbarna går in med pondus o fart nu för fan, så ordnar det sig!
Kommentera

79 Andersson: Själv så tror jag på 5-1 till vårat Brynäs. Ska precis ge mig av till Gavlerinken.
Kommentera

claesw: jag tror på 4-3 till Brynäs
Kommentera

GävleLasse:
7-2
Drömtips!
Kommentera

70 Rodrigues: Fast på nåt sätt så känner man sig lite luttrad. FBK hemma med många borta, ett serverat bord. Ett perfekt upplägg för Brynäs som ser ut att vara på väg uppåt ur sin "svacka". Man har sett Brynäs vika ner sig för många gånger i just den här typen av matcher för att man skall vara riktigt bekväm och avslappnad.

Men trender är ju till för att brytas, så varför inte ikväll?!?

Hoppas, kan man ju göra i alla fall.

4-2 till Brynäs
Kommentera

eltifoso: Tror också på seger, fast jag tror nog att 6-1 är lite i största laget, 4-3 tippar, fast det är ju 3 p likt förbannat :-)
Kommentera

claesw: Med sju man borta kommer inte FBK kunna stå emot ett infernaliskt anfallande brynäs som kommer i anfallsvåg efter anfallsvåg med glimrande klappklappspel som får den månghövdade publiken att jubla. Matchtips 6-1
Kommentera

Baby BIF håller igång, underbart!

Kommentera

lillovechkin: precis "coffee big battle!" :P
Kommentera

lillovechkin:
Ja, det SKA bara bli seger, det känns i luften!
Kaffet skiter jag i  ;)
Kommentera

ikväll kommer vi att spöa Färjestad! 4-3!

åsså ska vi visa vilket kaffe som e bäst!
Kommentera

brynästigern:
precis, men var finns statistik från elitserien?
Kommentera

claesw: Ska rätta mig själv: 18 matcher utan vinst är det tydligen mot VF. En o en annan oavgjord har det dock blivit. Hörde detta på radiosporten häromsistens...
Kommentera

brynästigern:
Ja, det sägs så...även om vi väl har någon oavgjord eller? Upplys mig gärna, var finns det statistik över samtliga matcher i elitserien????? Hittar ingenstans : (
Kommentera

claesw: Ha,ha...Vad har vi? 18 raka torsk mot Frölunda va?
Kommentera

prosten:
Varför ställer VF aldrig in skridskorna mot oss??
Kommentera

GävleLasse: Lasse det är väl aldrig rätt att bära hand på en matchfunktionär eller tycker du att det är fel och att dom får skylla sig själva?
Kommentera

70 Rodrigues: Ingvar "Putte" Carlsson som snackar i webradion säger att Frölundaspelarna borde skämmas över sin insats...
Kommentera

70 Rodrigues: Frölunda hade krogkväll i stockholm lördags efter leksandsmatchen. Måste haft riktigt kul eftersom dom är så här bakis andra dagen efter...
Kommentera

claesw: Precis vad jag påpekade i mitt förra inlägg: Att Djurgården leder är inte bra för våran del, nej. Jag menade bara att det är kul om alla slår alla i serien så att inte något lag drar ifrån i toppen eller halkar efter i botten. Det är (tycker jag) roligast med kamp i botten o topp ända in i 50:e omgången. Ok, det skadar ju inte om Brynäs ligger på säker mark framåt Mars -06.
Kommentera

claesw: Förmodligen så gör väl DIF det bättre än vad Brynäs gjorde? Fast både du o jag har ju DIF i slutspel, så vi är ju inte förvånade :-)
Kommentera

brynästigern:
Men så länge vi kan ha DIF bakom oss så är det bra, därför INTE bra att de har 3-0 på VF...!!
Kommentera

GävleLasse:
Men det funkar ju aldrig för Brynäs med den taktiken....mot VF...
Kommentera

GävleLasse:Det är kanske inte bra för Brynäs del om DIF går och vinner denna match men å andra sidan så är det bara kul om de sk topplagen åker på däng ibland..
Kommentera

70 Rodrigues: Motivation slår klass... Jag lyssnade en stund på webbradion och det verkar som att DIF har en megabetonghockey garnerat med frenetiskt slående till icing. Allt för att hindra frölunda att komma in i rytmen...

Whatever it works.. ;)
Kommentera

GävleLasse: Djurgården verkar ha kul med Frölunda, dom leder med 2-0.
Kommentera

GävleLasse: Jo,då ...jag fattar!
Kommentera

brynästigern: japp, minst sex domare. Brynäs leder serien i både BP och PP

do ya' catch my drift??? ;)
Kommentera

GävleLasse: Sexdomarsystem ?....Tycker gott och väl att det räcker som det är idag..
Kommentera

GävleLasse:
oftast är ju båda med på det då tycker jag det kanske 2+2+10 vore ett lämpligt straff då eftersom inte kan dela ut 5 min utan 20 här som man kan i NHL

OM däremot en hoppar på en annan och enbart den ena slåss ska den som slåss stängas av enligt mig
Kommentera

WarhawK: hehe... Det handlar om judgement call. Vi har en granskningsnämnd vilkas uppgift är att dela ut bestraffningar.

Frågan är: Skall den som kastar handskarna alternativt drar igång bråket ha samma straff som den som blir påhoppad?
Kommentera

GävleLasse:
Ja, det är ju kontentan av det hela. Sätt dit de som hakar (inkl Brynäs) och vi är snart i topp!
Kommentera

claesw: F l e r utvisningar skulle gynna Brynäs. Vi leder både BP och PP

In med fler domare för håken, ett sexdomarsystem skulle vara perfekt ;)
Kommentera

GävleLasse:
jo visst är det så .. du ska alltid ta upp värre expempel än mig .. tycker som sagt det sjukt dock hade helst sett att det inte är nå avstängningar alls för kasta vantarna om inte enbart den ena av dom som slåss då
Kommentera

GävleLasse:
HAKNINGAR kan fara åt h-e. Brynäs skulle gynnas (se Molin) om hakningar bannlystes som i NHL.
Punkt.
Kommentera

WarhawK: Snickare vore lindrigt, vad händer om två sophämtare kommer ihop sig på kafferasten. Nu pratar vi Torné i den tyngre klassen ;)
Kommentera

GävleLasse:
verkar nästan som dom ser det som ett verktyg och sånna får man använda för göra illa dom andra mer än slå dom med handen .. det är ju som snickare skulle få jaga varandra med hammare eller spikpistoler ju
Kommentera

WarhawK: Gär man en jämförelse med de civila bedömningarna när det gäller slagsmål så ser man ju allvarligare på saken om det förekommer tillhyggen, det gäller dessvärre inte inom hockeyn där det verkar vara helt tvärt om.
Kommentera

GävleLasse:
Ja tragiskt är det iaf .. sen kan folk slå av ben i armar eller händer och få 2 min för det OM dommaren ser det eller slå nån i skallen med klubban och det oftast bara 2 eller 2+2 då om det blod med
Kommentera

WarhawK: Tydligen så är det lika "allvarligt" att åka på domaren i missnöje som att stå upp och ta en fajt om det skulle urarta. I båda fallen från matchen mellan SSK och FBK så renderade samtliga fall med 2 matchers avstängning. Skillnaden är ju de 10 000 i böter som Frögren fick. Frågan är när domaren tildöms böter för idiotiska domslut ;)
Kommentera

eltifoso:
Jag tycker avstängningar för kasta vantar är ganska löjligt särskilt om det blir 2 matcher och vissa andra saker som slasha nån eller en hög klubba ger oftast 2 min och mycket större skaderisk på det ju ... ok att om bara en kastar handskarna och slår på den andra att han ska stängas av men om båda är med på det tycker jag det onödigt stänga av dom
Kommentera

eltifoso: Hade jag bara kollat lite så hade jag sett att längden på straffet var bestäm till två matcher. Samma straff som Ledin fick för att ta emot två smällar i ansiktet av Limatainen=) Rim och reson var det ja..
*ledsen att de blev O.T*
Kommentera

eltifoso:
han nämnde nått om om lördags match som var och tisdagen .. men om han har fel vore det ju inte 1:a gången så
Kommentera

WarhawK: Tror summan går efter lön numera. Men en årslön på 100000 *skratt* han måste mena månadslön
Kommentera

eltifoso:
blir inte bötes summan mer om det blir fler matcher , men kan ju vara tomten Roos som yrar bara så
Kommentera

WarhawK: Är straffet bestämt än, jag tolkade det som att det är minst de matcherna som nämndes. Jag tror det blir mer. Annars är det ju ingen rim och reson, fast det har det ju aldrig varit i den där nämnden.

Förövrigt så bör Brynäs vinna ganska komfortabelt imorn
Kommentera

65selander:
Jag hade förväntat mig ett strängare straff dock , men det verkar ju bara vara mesar som sitter och bestämmer så .. i NHL ger abuse of official minst 10 matcher iaf
Kommentera

« · 606547 · »