Brynäs IF

727656 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK 1/11

« · 607094 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK 1/11
Joshua_Tree: Vem gör inte det? Vargar o idioter är dom som trivs där :(
Kommentera

65selander: Nähä...här tippade man 2-1 till Brynäs och så blir det tvärtom..illa! Nu åker vi till Dalom o tar 6 poäng (helst) istället.
Kommentera

brynästigern: Får va jävligt glada om dom kommer hem med nån pinne över huvud taget på lördag kväll.
Kommentera

sylf: Nu är ni väl elaka mot Boorks pågar, de fick trots allt iväg över 20 höstlöv mot Daniel Henriksson. Rekord för i år kanske?
Bedrövligt....
Kommentera

brynästigern: Jo det är ju stor risk,när vann vi en bortamatch senast??
Kommentera

Bissett19: Längesedan.....men det borde ju vara dags snart o varför inte i någon av de kommande två matcherna?
Kommentera

Bissett19: Över ett år sedan!
Kommentera

Byt banner snälla!!
Kommentera

Tabellen efter omg 16 och det spetsar till sig för lagena från plats 6-11. 
Två viktiga matcher som skall vara 6p och inget annat mot Siljanslagena

S  V  O  F VÖ  GM  IM   P 
  1 HV 71    16 11  4  1  2  52- 23  39 
  2 Frölunda 16 11  3  2  2  64- 33  38 
  3 Linköpin 16 10  3  3  1  40- 28  34 
  4 Färjesta 16  9  3  4  0  40- 25  30 
  5 Timrå    16  7  2  7  0  33- 38  23 
  6 Modo     16  6  2  8  0  33- 35  20 
  7 Brynäs   16  5  4  7  1  32- 37  20 
  8 Luleå    16  6  1  9  0  38- 44  19 
  9 Djurgård 16  4  3  9  2  37- 50  17 
10 Mora     16  5  2  9  0  30- 45  17 
11 Södertäl 16  5  2  9  0  27- 42  17 
12 Leksand  16  1  3 12  0  25- 51   6 

Kommentera

sylf: Måste bara bli nån vinst på dalaturnen!!
Måste måste måste
Kommentera

Lunkan: Jodå jag tar bort den så får någon annan sköta skiten hädanefter :-)
Kommentera

90Steen_: Kan inte håll på det längre men börjar bli lite smått irriterad på dig. Du bor i gävle men aldrig gå på någon hemma match, istället sitter du här och tjatar.
Kommentera

Tabellen just nu!!!

1 HV 71 16 11 4 1 2 52- 23 39
2 Frölunda 16 11 3 2 2 64- 33 38
3 Linköpin 16 10 3 3 1 40- 28 34
4 Färjesta 16 9 3 4 0 40- 25 30
5 Timrå 16 7 2 7 0 33- 38 23
6 Modo 16 6 2 8 0 33- 35 20
7 Brynäs 16 5 4 7 1 32- 37 20
8 Luleå 16 6 1 9 0 38- 44 19
-----------------------------------------
9 Djurgård 16 4 3 9 2 37- 50 17
10 Mora 16 5 2 9 0 30- 45 17
------------------------------------------
11 Södertäl 16 5 2 9 0 27- 42 17
12 Leksand 16 1 3 12 0 25- 51 6
Kommentera

Bissett19: Något fel på tabellen för två minuter sedan? ;-)
Kommentera

65selander: jag gillar merparten av vad som brukar vara men att skylta med denna förlust känns inget vidare
Kommentera

65selander: Okej du var snabbare :-)
Kommentera

65selander: Dom ligger snart och skvalpar på botten med LIF,var så säker.
Kommentera

Lunkan: Det kvittar det är upp till andra nu
Kommentera

65selander: Blev mycket besviken på brynäs ida. Dom visade inge
kämpar hjärta. Dom åkte mest bara runt och slö åkte, tittade på det dåliga kaffèt som lekte mer med pucken...

Dom var slöa helt enkelt. Milt uttryck !

Har inga speciella ord efter en sån här match. Trodde på ett bättre spel än detta iallfall..

Nu får spelarna och ledarna rannsaka sig själva och komma igen på torsdag när vi möter Mora borta. Mora är ett mycket mer kämpande och mer spelsickligt lag denna säsong än förra. Mora kommer att göra allt och lite till för att vinna på torsdag.

Nu måste Boorken och ledarna runt A-Laget sätta sig ner och tänka igenom vilken taktik vi ska ha på torsdag för att rå på Mora i deras ishall.
Det kommer bli en svår match.

Men jag tror inte att detta spel som var idag, upprepar sig. Det går helt enkelt inte. De försökte inte ens ida.

Nu får vi gräma och skriva av oss här inne för att sedan på onsdag kväll /torsdag morgon börja peppa och satsa på en seger på torsdag kväll..

Hade gött nu alla Brynäsare i landet.

Forza Brynäs !
Kommentera

65selander:

3 poäng från allsvenskan, den här säsongen kommer att bli en rysare, tyvärr.
Kommentera

Makkan: Som tur är det ganska många lag som är inblandade i den fajten,o alla slår varandra i princip!!
Kommentera

Bissett19: Vilket på sätt o vis är kul...synd bara att Brynäs är inblandat i detta getingbo.
Kommentera

Bissett19: Det är väldigt viktiga poäng nu som står på spel. 6p före uppehållet ger ju en fruktansvärt skön ledighet från matchandet.

Enkelt blir det då inte
Kommentera

Makkan: "den här säsongen kommer att bli en rysare, tyvärr."

Ja, och det hade väl ingen kunnat tro.... :-)
Kommentera

Bissett19: Vi kunde ha legat 5:a men dom söp bort ett färdigdukat bord!!
Vi fick tunga mål emot oss suckade Boork, och säger jag, bli förbannad och spela vidare!!
Kommentera

Vilken kämparmatch i mittzon och vilka rökare när det blev mål!Tyvärr försmädlig uddamålsförlust.Vi är fortfarande på slutspelsplats,det är huvudsaken.
Dock saknas en måltjuv som kan göra ca 30 mål per säsong.Bissett eller Davydov come back!!
Kommentera

70 Rodrigues: Snabbheten på grillorna sakanas är typ Björne bara som har bett i skärena. På torsdag kommer vi få se ett avaktande BIF som väntar ut MIK likadant på lördag också.
Kommentera

Om man skulle våga sig på en liten matchanalys, obs jag har endast sett matchen på tv. Skaplig inledning som mycket väl kunnat resultera i mål. Sakta men säkert jobbade sig Färjestad in i matchen och fick det viktiga 1-0 målet i slutsekunderna.

Efter Brynäs PP mål i början på andra fick man ny energi i laget men skapade inga riktigt heta målchanser. När så PP kom så trodde man att nu skulle matchen vändas, istället gjordes ett idiotbyte vilket resulterade i 1-2, blytungt. Resten av perioden var Brynäs handlingsförlamade och Färjestad kunde mycket väl ha utökat sin ledning.

I tredje spelade Färjestad på resultatet och gjorde det oerhört skickligt, Brynäs uppträdde stressat och inte först i slutsekunderna skapades två jättechanser.

Brynäs var över lag bleka, extra plus ändå för DJ som går från klarhet till klarhet. Även Korhonen var bra, chanslös på målen. Framåt glimrade Danielsson och Malmstöm till emellanåt.
Kommentera

Idag så var det bara Björne,Malmen och Korhonen som var riktigt bra!
Kommentera

Zettergren: Davydov ?? Hmm. Vad gör den mannen nu för tiden?
Kommentera

65selander: Ja, tyvärr!! Vi som gillar offensiv hockey lär få vänta på det, för så länge Boorken är tränare så blir det försvarspelet som prioriteras, ett ständigt avaktande för att sedan kontra.
Kommentera

rafalski: Hemma igen efter att sett matchen hos kompis. Hade förväntat mig en överkörning från Brynäs sida och var förberedd på det värsta, men värmlandskrigarna stred som vargar och visade verkligen moral med den sargade truppen.

Vet väl inte om segern var rättvis, men det spelar ju inte så stor roll i efterhand, tre oväntade pinnar var det iallafall. Kan behövas nu, ser ut att bli ett riktigt getingbo kring slutspelsstrecket iår.
Kommentera

rafalski: Det där lät djävligt bra.
Har du fusktittat på min matchrapport och lagt dit lite extra finesser som jag missade i hastigheten? ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Vet man av att dom sätter dom chanserna dom får så är det lungt. Både mot MIK och LIF är det PP och PP spelet som avgör eftersom jag tror att det blir rätt stökiga matcher
Kommentera

65selander: PP och BP skall det vara Jackass
Kommentera

65selander: Såg precis matchbilder på sporten,Hur i helvete kunde Miettinen missa i slutsekunden??
Kommentera

sylf: Inte så svårt, jag kan visa nästa gång jag är på en rink..=)
Kommentera

sylf: Annars kan man ju vända på frågan,hur fan kunde Hento rädda??
Kommentera

Huge:

Nej jag hade kallt räknat med att vi skulle vara klara för slutspel redan nu
;-)
Kommentera

rafalski: Vi börjar som du säger bra, speciellt Danielsson/Lind/Dackell. Efter 1-2 målet somnar BIF sakta men säkert in....Bedrövligt!

Sen kan man ju konstatera att FBK hade maxflyt med passningarna vid 2-1 målet....

Slår vi inte FBK med dessa förutsättningar blir det definitivt värre framöver.

Nu blir det till att käka taggtråd och plocka poäng i dalom, det är dags för första bortasegern på över ett år!!!!
Kommentera

JanT: "Sen kan man ju konstatera att FBK hade maxflyt med passningarna vid 2-1 målet...."

Två raka enkla passningar! Flyt??????

Nej jag är grymt besviken på de flesta i Brynäs. Tama, omständiga och oengagerade. Allt duttande i egen zon gjorde att FBK luugnt kunde åka ner och parkera i mittzon.

Den enda jag ger godkänt i det fysiska arbetet är Aarnio. Han försökte visa vägen, som svar fick han se SS på banan. Det säger en del om coachingen från Boork ikväll. Man talar om att SS har dåligt självförtroende, har haft svårt att aklimatisera sig iom flytten. VARFÖR stoppa in en sån kille i en toppning??? Malmström var en av de få som höll en bra nivå matchen igenom.

Nej ett rejält bottennapp i 50 minuter. Det var ädå en bra start av Brynäs tycker jag, men som vanligt så sitter inte chanserna.

Klacken??? vart var klacken? jag såg en massa folk på sektion K men man hörde inte mycket av dem. Speakern bad till och med om att de skulle packa ihop sig för att fler skulle in. De blev ju till och med överröstade av den energiske killen på sekt I. Flera gånger fick han igång långsidan och vad händer.. Jo Brynäsklacken gör lama försök att haka på med resultatet att de kommer in i helt fel tempo och bara rör till det. Ska man ha en trumma så måste man väl för fanken ha nån som KAN HÅLLA TAKTEN!!!

SKITMATCH!
Kommentera

JanT: "Sen kan man ju konstatera att FBK hade maxflyt med passningarna vid 2-1 målet"....

Kamma dej nu,det var klockrena pass som säkert är inövade i Boxplay.........det svider att behöva konstatera,men det var ett riktigt snyggt mål!!
Kommentera

Bissett19: Det var bara så j-a surt att se dessa långa passningar fladdra iväg över hela banan och landa perfekt på rätt adress.

Gävlelasse: Varför tappar vi den fina starten? Såg ju mycket lovande ut i början! Vi ska ju kunna åka sönder FBK med 4 kedjor, i stället blir det sömngångarhockey av det hela!
Kommentera

JanT: En starkt bidragande orsak var utvisningarna som vi åkte på. Men den största orsaken var att vi skjuter på tok för lite, och när vi väl skjuter så är det antingen plockpotatis eller utanför.

Sen har vi det här med uppspelen, lånsamma och omständiga. Wahlberg överarbetar i princip varje gåcg han skall passa pucken.

Sen när man försöker skapar tryck så hamnar man ideligen ute i sarghörnen, det är Sedinvarning hela tiden. Sen är det Boork som får ta på sig ansvaret, när Brynäs viker ner sig totalt direkt efter 1-2 målet måste Boork agera. Det går inte att spela flera minuter med spelare som bara hänger med huvudet. Men han ville väl spara sin time out för det var ju bara 5-6 minuter kvar av perioden. Idiotiskt! En time out tar man för att man måste inte för att ta till när det är för sent.
Kommentera

GävleLasse: Har inte en aning om hur det var i kväll. Har jobbat hela kvällen och bara fått enstaka rapporter från radiosporten. Men det du säger om trumma och klacken. Det många inte tänker på är tidsfördröjningen på ljudet. På ståplats så låter det som man är i takt, men det är man inte på grund av den lilla, men dock så viktiga, tidsfördröjningen. Jag har föreslagit att klacken ska vara helt tysta när sittplats kommer igång, och sen ta över när dom tystnar. Men det är tydligen svårt att få ut det till alla på ståplats.
Kommentera

Hong Kong: det är skillnad på taktskillnad och osynkat. Klacken kom ideligen in i fel tempo, It's a whole another ballgame!
Kommentera

GävleLasse:
Jag förstår inte att det ska vara så svårt jämt mot FBK. Nu bli Mora en rysare, där vi rent kvalitativt ska kunna vinna.
Kommentera

GävleLasse: Välkommen upp till sekt K nästa gång så kan du hjälpa till istället för att klaga. Du kan få ta trumman på lördag i Leksand eller hjälpa Tobbe och AD med ramsorna.

Välkommen
Kommentera

GävleLasse: "En starkt bidragande orsak var utvisningarna som vi åkte på. Men den största orsaken var att vi skjuter på tok för lite, och när vi väl skjuter så är det antingen plockpotatis eller utanför."

Jag skulle i all ödmjukhet vilja bidra med en annan orsak, som verkar lite bortglömd:
FBK spelade mkt klokt och disciplinerat och är ett djävligt bra lag, just när det gäller denna typ av hockey.
Mot mkt spelskickliga backar blir det alltid problem med hur man skall spela. Ligger man på för hårt åker man lätt på spelvändningar och avvaktar man så blir det svårt att skapa ngt framåt.
Boorkens liknelse och klyscha (filten) passar väl knappast bättre in än på gårdagens match.
Frånsett deras båda mål så tycker jag ändå inte att dom skapar speciellt mkt framåt. Iaf inte så många farliga chanser.
Det är extra viktigt mot ett lag som FBK att spela disciplinerat och att inte bjuda på ngt, då man vet att det inte brukar bjudas på ngt tillbaka, sas.
Tyvärr så går Lind bort sig vid ettan och Cassel kommer på efterkälken vid tvåan. Saker som händer men nu blev dom i stort sett matchavgörande, som det känns.
Och gör man bara ett mål framåt så vinner man oftast inga matcher...
Kommentera

GävleLasse: Altuna Äger !
Kommentera

« · 607094 · »