1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07

« · 939854 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 15/12-07
Huge: "Jag har för länge sen kommit från det tonårsstadium du fortfarande befinner dig i..."

Men du, bäste herr magister, eller vad du nu vill kalla dig:
Det finns ju inget i din argumentation som tyder på motsatsen till det jag anförde mot dig.
Din replik blev ju bara ett angrepp på min - som du ser det - lägre mognadsgrad.
Du flyr hellre än fäktar illa, men det är gott i mina ögon.
Vänta dig inte att någon skall respektera dina "analyser" bara.

Alla som tycker att jag pratar mer än Huge håller upp en hand!
Om jag förlorar den omröstningen loggar jag ut för alltid, så kan du härja fritt här inne, herr "Besserwisst"...
Kommentera

munkas: Jag skäms ärligt talat över att det finns sådanna som du blan våra supportrar. Men, men du ska inte tro att du är den ende som blir frustrerad när de går så här.

Hellre förlorar än vinner jag pengar på brynäsförluster. Livet,pengar betyder ingenting. Brynäs betyder allt.

Dra åt h.....e och gonatt!
Kommentera

Cicero: Han verkar gilla tonåringar den där Magister Huge, antagligen i de lägre tonåren eftersom han så ofta kallar oss det
Kommentera

StoltBrynäsare: Sover du i Enskede i natt?
Kommentera

StoltBrynäsare: "Jag skäms ärligt talat över att det finns sådanna som du blan våra supportrar"..."Dra åt h.....e och gonatt!"

Signerat:
"Glad kille från Jönköping med hjärtat på rätt ställe, Forza Brynäs!"

Gonatt "glada killen", sov gott!
Kommentera

Cicero: Innan du drar några sådana slutsatser kan du ju kolla vad jag svarade på

StoltBrynäsare: " 4-1 till Brynäs är vad de blir!"
Tippade du med hjärtat eller med arslet?
Nu är det dax att du inser att det är klasskillnad mellan Brynäs och de andra 11 lagen.
Får jag se att du tippar brynäsvinst igen under de närmaste månaderna blir det skamvrån med dumstrut på huvudet!
Brynäs förstafemma är elitseriens klart sämsta och får inte Sundlöv huvudet ur arslet snart och värvar en klasscenter kommer vi inte ens klara kvalserien. Fan, färjestads fjärdefemma är ju mer produktiv...
/munkas
Kommentera

StoltBrynäsare: Vinna pengar? Jag skulle aldrig tippa 1-6 på oddset. Nej, då hade jag nog dragit till med en 1-8, 0-9 eller nåt. När jag tippade
1-6 tippade jag med hjärtat...
Kommentera

Hitman:
Ja, han verkar ohjälpligt hakat upp sig på att han skulle vara både äldst och klokast bland alla tyckare här inne.

Men hur får man tyst på karln?
Att resten av mänskligheten tycker tvärtemot honom bekommer honom ju inte.
Som norrmannen som körde mot trafiken i fel fil på motorvägen sa:
"Det er icke JAG som kör i fel fil, det er alle andre!"

Huge är en dinosaurie, det står helt klart.
Kommentera

munkas: Asså tror du inte jag också blir less på detta eviga förlorande?? Men bara för det behöver man väl inte bli anti-brynäsare eller=D?
Kommentera

Cicero: Det går inte. Han lever i ett alternativt universum och där gäller andra förutsättningar. Han kommer aldrig att förstå vad vi menar så jag antar att vi får fortsätta att glädjas åt hans hysteriskt lustiga inlägg.
Kommentera

StoltBrynäsare: Nej, det är sant. Jag tycker att det är ädelt av dig att stå upp i ur och skur. Jag vill bara inte att du ska växa upp till en ny Huge. Det räcker med en...
Kommentera

munkas: =D aja då lämnar vi den dikussionen där, bryter ihop och kommer igen på lördag!
Kommentera

munkas: Jag säger bara två saker. Brynäs suger!
Kommentera

Satt tamefan uselt till i Arenan idag. Precis bakom handlingsförlamade tränarduon som skymde sikten när de stod på sina bänkar i båset. I Brynäsbåset var det ingen verkstad, alla verkade vara frånvarande! Är rätteligen orolig över hur detta skall sluta. Dåliga målvakter samt ett hönsigt tafatt försvar leder till den ena förlusten efter den andra. Satt bredvid ett trevligt gäng FBK:are och gratulerade dem till poängen i deras jakt på slutspel. Ni behöver dem mer än vi konstaterade jag och menade att vi möter snart Leksand och Rögle och de andra lagen underifrån. Man sitter där och VET att Brynäs förlorar, spelar ingen roll hur matchen ser ut i helhet så vet man att i slutändan så får de stryk igen,,,SUGER! Ny målvakt samt "frysboxningar" i försvaret, varvid nya inskaffas och ny tränare är MEDECIN!
Kommentera

Ove Myling: Så sant, så sant. Sundlöv borde ha lyssnat på åsnan...
Kommentera

VBgr: ja vad ska man säga? Jo förrestren: Jag är inte förvånad. Jag tycker att Brynäs nu är precis lika dåliga som innan Boorken kom. Hoppas att det är fler än jag som inser det, så vi inte behöver spela tre år i rad i kvalserien innan något händer.
Kommentera

Cicero och Hitman:

Er inbördes konversation om den gemensamma antagonisten är också ett klassiskt tonårsfenomen.
Får man inte svar på ett tag så kan man alltid sitta och dividera lite grand sinsemellan för att stötta varandra.
Jag sa ju att det var lite gulligt....
Kommentera

Huge: "Er inbördes konversation om den gemensamma antagonisten är också ett klassiskt tonårsfenomen.
Får man inte svar på ett tag så kan man alltid sitta och dividera lite grand sinsemellan för att stötta varandra.
Jag sa ju att det var lite gulligt..."

Ungefär lika gulligt som en berusad Månsson på Goya...
Kommentera

Om Brynäs:

Målvaktspelet under all kritik. Vill faktiskt inte se Speerle i Brynäs igen, han håller inte elitserieklass. Han tappar ofta positionspelet och gör sig inte stor. Ingen stabilmålvakt. Korhonen är stabilare, mer säker i sitt agerande. Men han är tyvärr inte en hög klassig målvkat han heller. Men just nu så slår han Speerle lugnt.
Brynäs gjorde ett jätte jätte misstag att släppa Kristan, han kanske var lite ojämn, men då hade han aldrig tränat så hårt o så många pass. Han hade inte konditionen riktigt i början. Men alla vet ju vad han gjorde 6 nollor och var en riktig tävlingsmålvakt. Var bäst när det gällde, visade ingen nerver. Bra utvecklingsbar målvakt, en dundermiss av Brynäs att inte betala det han ville ha.
Sen så har jag fått en liten hatar Daniel Johansson, inte bra. Spets har jag aldrig gillat och inte heller Sundqvist. Rensning på G!!
Kommentera

Ove Myling: Ja, Brynäs är sämre nu än när Boork kom. Även då trodde spelarna att dom skulle kunna styra skutan. Rensning i leden är ett måste. Inte bara bland spelare, även ledare, direktörer och allt måste rannsaka sig själva. Hyr en kranbil och lyft ut K-Å.
Kommentera

sylf: Får köra med Oldtimers kanske? ;-)

Nä nu måste de agera innan vi är förankrade i botten som en flytboj i Nordsjön.
Kommentera

Det finns lite att jobba på däruppe på Sätraåsen...
Brynäs var inte ens nära i tredje perioden.
Sperrle ut och in med en riktigt meriterad tränare. Kommer inte ens ihåg vilken pappersvändartjänst Sjödda till slut fick med hjälp av frugan.
Men jag tror nog att Sjödda ska ha sin rättmätiga plats som sportchef nästa år.

Boorken sitter nog i Uppsala och småler...
Kommentera

Clubsport: Problemet med Sperrle är att han inte klarar av att hålla pucken längre, det blir livsfarliga returer hela tiden.
Kommentera

65selander:

Jag tycker problemet är att han släpper in för många puckar.....

Heino spred oxå returer,men han har backar som håller rent framför honom.
Kommentera

65selander:
Sant, det märktes. Östblom kände väl pressen att ge Sperrle en match för att sedan kunna satsa allt på Korhonen.
FBK är ju inget dåligt gäng men att bli så överkörda som dom blev i sista känns allt annat än bra. Kändes redan i andra att det bara var en tidsfråga innan FBK skulle köra över oss.
Kommentera

Bissett19: underförstått så är det ju att han släpper in för många puckar eftersom han släpper returer som går rätt i gapet på Värmlänningarna.

Sedan att vi inte har några backar längre som klarar av att rensa upp vet vi ju redan.

Pissfredag
Kommentera

65selander:
Till och med kaffet smakade surt i pauserna!
Vill fn inte uppleva ett negativt slutspel mot obskyra lag från mälardalen igen...
Kommentera

65selander: Inga backar, inga forwards, ingen målvakt, ingen tränare och ingen ledning. Alla inblandade pissar på klubbmärket! Det har dom gjort sen 1999-2000.
Kommentera

Peteer_: Tack en klassiker :)

Hauthonen: ett ord även där; ÅK HEM!
Hittils:*
Kommentera

Huge: Ja, och jag skrev att jag förstår att du verkar gilla tonåringar eftersom du tar upp det hela tiden och dessutom kallar det gulligt....
Kommentera

sylf: Jag tror att huvudproblemet är centerspelet. Vi har endast en center som producerar. Hansen som förstacenter känns inte bra nog. Defensivt är han helt ok, men absolut inte av den kaliber som man måste ha för att spela i förstalinan i ett ES-lag. Bäckis "ersättare" Hauthonen är en grym besvikelse och detta gör att prio ett är att skaffa en ny center.'

När det gäller målvakterna så har vi två ES mässiga målvakter, det spelar ingen roll vilken målvakt man har så länge utespelarna agerar ängsligt i egen zon. Det duttas och petas. Vid ett flertal tillfällen igår så passar man en spelare som inte är öppen och lämnar över problemet till en annan spelare. Med tryck i egen zon som resultat. Då hjälper det inte om man har en bra målvakt, skall man stå och falla på målvaktens form så är man illa ute ändå.

När det gäller De äldre spelarna, Stommen i laget så är det fler som inte levererar, Sjödda och Dackell spelar på 75% av den nivå man vant sig att se dem spela. Så länge Brynäs "stjärnor" heter Sjödin och Dackell så kommer vi inte att vara bättre än det vi ser idag.

Dessvärre så är nepotismen så djupt rotat i Brynäs att någon förändring inte kommer att ske, i alla inte förrän det är för sent.

Det är dessa förändringar som är ett måste som kommer att avgöra vilka ambitioner föreningen har. Snara förändringar skulle visa att man fortfarande vill ta sig till slutspel,väntar man så är det solklart att man är nöjd med att klara kontraktet.
Kommentera

Hitman: Har du inte lärt dig att Huge kommer med inlägg som dessa när han saknar argument. Kan han inte bemöta det som skrivs så går han på skribenten. Han håller med om mycket som skrivs här men har inte ben i k*ken nog att hålla med. Han försvarar ALLT brynäs gör och har gjort det till sin grej helt enkelt.

Han är ett troll och borde behandlas som ett sådant.

Så länge han kör sitt så länge man inte kan bevisa något så har man fel. Han skjuter hela tiden över bevisbördan på sina antagonister och tror att han då automatiskt har rätt. När lade han fram nåt konkret bevis för att styrka sin tes?

Han brukar titta i statsen emellanåt och glatt använda dessa när det gagnar honom. Annars är de onyanserade och missvisande.

Huge är ett troll och jag kommer inte att besvara honom mer. Jag kommer inte ens att läsa hans inlägg.
Kommentera

GävleLasse: Snälla Lasse håll ditt ord.
Kommentera

Lunkan: det kommer att bli svårt, för i slutändan så älskar man hockey och så även att debattera.

Från det ena till det andra.Jag tyckte att det fanns vissa intentioner med Widing och Molin, kan man byta ut Hutten mot Sundström så tror jag att vi kan få igång en formation till...
Kommentera

Gusten: "Huge: Helt rätt, idag var vi inte så pjåkiga. Men vi torskar både när vi spelar dålig och när vi gör bra matcher.

Jag förbannar vår breda trupp, hade vi haft en tunn trupp hade vi förmodligen (nåja) sett en centerförstärkning i uppehållet.

Som några varit inne på så har vi en pinsamt usel "förstakedja" offensivt sett. Låt Dackell och Hansen spela BP och nåt avlastningsbyte i 5-5. Skeppa Hutten mfl till finland och värva en klasscenter innan det är försent.

Tyckte nästan synd om Molin som var jävligt pigg idag, spela med en div 2-center och inget ont om Widing (guld värd med skridskoåkning men han kör liksom sitt eget race...

Går Linds ljumskar sönder så tar vi inte en poäng till..."

Ligger en del i det du skriver, även om jag tycker att du kanske svartmålar lite väl mkt.
Vådan av att skaffa sig en bred trupp är som du säger att det sen inte finns nåt utrymme för ev förstärkningar, av rent ekonomiska skäl.
Tänker också främst på centersidan, där Sundströms skador tyvärr har ställt till det en del. Känns ändå som att han kan lyfta centersidan, om han bara får vara frisk. Slöseri att låta honom spela YF men man ville kanske i första hand få igång honom efter skadeuppehållet, och som YF har du ett lite enklare jobb, sas.
Att man skulle skeppa Hutten och ersätta honom med en klasscenter verkar helt enkelt inte realistiskt, även om man förstås måste få tänka tanken.
Överlag tyckte jag ändå att det såg bättre ut igår än det gjorde före uppehållet. Några dumma beslut där vi tappar puck på fel ställe men inte alls i samma utsträckning som tidigare. Viljan och moralen var det heller inget fel på, men vi är som sagt alldeles för ineffektiva när chanserna
skapas.
Bara att jobba vidare på lördag med samma inställning så har vi en hygglig chans mot Modo. Alla lag verkar ha taggat upp nu inför detta viktiga skede i serien, så nu gäller det att hänga i.
Kommentera

Lunkan: Han har bara lite svårt för att det finns nån annan som är minst lika envis, engagerad och debattsugen men inte alltid håller med i det han skriver.
Svårare är det inte...
Kommentera

Huge: "Att man skulle skeppa Hutten och ersätta honom med en klasscenter verkar helt enkelt inte realistiskt"

Nej jag håller med, för Brynäs är det inte realistiskt. Men för någon annan klubb hade det varit högst troligt. Det händer ganska ofta att spelare byter klubb under säsongen. Mora gjorde ju två rockader som lyfte laget för ett par säsonger sedan (tror det var Fabus/Krestanovich mot Basti och Beaudoin), även Timrå har ju skeppat iväg Marttinen likaså.

Vill man så går det :)
Kommentera

munkas:
"Vad jag vill och vad jag tippar är två skilda saker. Jag skulle inte ha säsongsbiljett och följa ett lag som jag vill ska förlora. Men med tanke på hur spelet allt som oftast ser prognosen onekligen dyster ut, tyvärr."

Faktum kvarstår, jag får inte känslan av att du vill att det ska gå bra! Erkänn att du vill att det ska gå åt helvete, så du får rätt i dina domedagsprofetsior.
Du MÅSTE vara från Gävle, man blir ju aldrig profet i sin egen stad...
Kommentera

GävleLasse:
Du flyttade väl till Gävle för ett par år sedan?
Det märks, gnälligheten har kommit som ett brev på posten.
Kommentera

claesw: kan bero på att man får en annan relation till brynäs...
Kommentera

Gusten: Ja, visst handlar mkt om vilja men lika mkt om vilka förutsättningar som gällt när spelare lämnar och ersätts med nya.
Ibland VILL ju spelaren ifråga inte lämna och då tvingas man ju lösa ut honom, vilket väl bara dom rikaste klubbarna egentligen har råd med. Där har dom ju en kraftig fördel och kan agera lite som dom vill.
Men visst finns det undantag där lag kanske chansar lite sas, och därigenom riskerar ett ekonomiskt tapp. Känns som att det gällde i det Moraexempel du nämnde. Sen vet man heller inte vad dom hade för sorts kontrakt med Fabus/Krestanovich. Var det inte under lockoutsäsongen som den rockaden gjordes? Då kunde man ju köpa/sälja spelare lite hit och dit mellan alla fönster, vilket minskade risken för ekonomiska bakslag.
Kommentera

Hauthonen är en grym besvikelse. Minns när han kom ifjol, han var grym faktiskt. Var nog just mot Färjestad om jag minns rätt, han åkte runt i anfallszon, spelarna fick inte tag i pucken, för han var så stark. Åkte o passade in till mål. Sen så hade han ett riktigt bra handledsskott i ribban. Målvakten hade inte en suck. I powerplay gjorde han listiga passningar, då tyckte jag han var spännande. Men nu, usch. Är han långsamast i Elitserien elr??? Ramlar på isen, ser ut som en jävla fet junior nu!
Kommentera

GävleLasse: Ja, jag är böjd att hålla med helt och hållet. Klockren beskrivning.

Anledningen till att jag fortsätter är helt enkelt att jag tycker att det är frukansvärt underhållande att läsa hans svar och dåliga förklaringar. I dessa dystra Brynästider är det ett av få glädjeämnen.
Kommentera

Huge: Om Brynäs kan få någon annan klubb att ta över Hauhtonens kontrakt är det realistiskt. Eller om han går med på att bryta det rakt av...

Jag tycker för övrigt inte att Sebastian Karlsson håller elitserieklass. Färjestad tryckte på stort sett varje gång Brynäs fjärdekedja var på isen igår och det berodde till stor del på att Karlsson helt enkelt inte är tillräckligt bra för att spela på den här nivån. Han är varken bra offensivt eller defensivt, Brynäs skulle lika gärna kunna haft kvar Sebastian Eriksson.
Kommentera

Huge: Vill ingen klubb ha Hutten så är det ju så, självklart. Men det jag menar med "viljan" är att jag hoppas att Sundlöv har undersökt möjligheten med några finska klubbar.
Vem vet det kanske finns nån center i SM-liiga som underpresterar? Vips, två nöjda centrar och förhoppningsvis två bättre lag?

Jag tror inte att Fabusaffären var under lockout-säsongen.
Kommentera

Gusten: Nä, Fabus och den andra som du nämnde var inte under lockoutsäsongen. Brynäs hittade ju t.ex en klubb (Frölunda) som tog över Malmströms kontrakt när han underpresterade, så det är inte omöjligt på något sätt. Miettinens kontrakt bröts väl rakt av?
Kommentera

Huge:" Bara att jobba vidare på lördag med samma inställning så har vi en hygglig chans mot Modo"

Utveckla gärna! I vad ligger vår hyggliga chans? Vi är sämre på varje punkt!
Kommentera

Gusten: Allt hänger ju isf på vad Hutten själv vill och därefter på vad man tyckt om hans insatser så här långt i föreningen. Det känns iaf som att det finns mkt mer att ta ut ur Huttens verktygslåda.
Tycker att han är lite för osjälvisk många gånger istf att utnyttja sin längd och räckvidd och själv gå mer rakt på mål.
Nä, som jag redan sagt: det mest realistiska verkar vara att Sundström får bli "lösningen". Han har ju faktiskt knappt fått chansen att visa vad han går för som center, och det mest pga skada.
Kommentera

Huge: Är det inte "lite" orealistiskt att tro att Sundström ska kunna vara förstacenter redan nu...? Han var tredjecenter i Björklöven förra säsongen och har varit skadad mycket.
Kommentera

sylf: Känns inte speciellt meningsfullt att försöka utveckla ngt öht för dig.
Vi har ju ändå ES sämsta målvakter, sämsta backar, sämsta forwards, sämsta tränare och sämsta ledning.
Och att ens ge sig in i nån sorts försök till nyanserad debatt med ngn som har den grundinställningen, känns rätt så fruktlöst.
Kommentera

« · 939854 · »