Brynäs IF

730030 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07

« · 821182 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 20/1- 07
Huge: Nu greppar du verkligen efter halmstrån din sabla QBpunkare!!
Kommentera

65selander: "Låt han stanna hemma på torsdag"

Vad händer på Torsdag.förutom att Brynäs är spellediga?
Kommentera

65selander: host... spela sporadiskt nu på måndag skall det vara...
Kommentera

GävleLasse: Håller med dig. Bäckis behäver en liten vila nu. Låt han stanna hemma på torsdag eller spela ytterst sporadiskt. Någon som har börjat röra på sig är Widing.

Synd att inte Sebbe kom rättvänd med klubban när han vandrade från egen zon upp till ett bra försök till backhand.
Kommentera

GävleLasse: "Det säger mig att ingen i Brynäs ställer sig och sågar det egna laget i TV... då är det raka vägen till frysboxen."

Jag hoppas du skämtar nu?
Kommentera

Huge: Så han ville undvika en kontring genom att skicka ner pucken i egen zon och själv stanna kvar? Hur var det med spelförståelsen som du hyllat?
Kommentera

Huge: Öh tror ingen utom DJ försöker spela hem i offensiv zon när man har numerärt överläge. Han fick en black out helt enkelt eller så lyssnade han på någon FBK spelare som skrek "spela hem"
Kommentera

65selander: Jag tycker att vi gjorde en bra insats i det stora hela. Vi hade bra tryck i deras zon under långa stunder. Men var för ineffektiva. Angells luftpastej på Molins fina framspelning var ganska signifikativ för dagens insats.

En annan sak som var ganska talande var hur Boork forsatte att nöta med spelare som för dagen var helt ur gängorna. Bäckström och Sunken skulle ha bänkats. Kanske inte för hela matchen men under ett flertal byten som en markering.
Kommentera

Huge: Speciellt med tanke på att Brynäs spelade i boxplay vid tillfället. Då är det inte helt fel att spela hem pucken.
Kommentera

GävleLasse: "Om han nu tänkte att han skulle spela hem pucken till Kristan...Vad skulle han vinna på det? Han visste ju inte att det var en avvaktande utvisning enligt din tolkning."

Vinna och vinna.
Han kan ju mkt väl ha bedömt situationen som ett 50/50 läge, och att det i det läget var säkrare att spela pucken hemåt än att kasta in den i deras zon med risken att åka på en spelvändning och jättekontring. De flesta av våra killar var ju redan långt ner i deras zon i det läget.
Kommentera

GävleLasse: En bra insats gjorde vi men vi gav bort matchen med en riktig tabbe som tidningarna kommer att gotta sig åt. Vem vet vi kanske t o m gjorde dom andra ES lagena uppmärksamma att denna regel finns.

Kommentera

Huge: Det säger mig att ingen i Brynäs ställer sig och sågar det egna laget i TV... då är det raka vägen till frysboxen.

Vad Calle Johansson och de andra säger är för mig helt ovidkommande.
Kommentera

Huge: Om Dackell hade sagt att det var en pissig insats så hade du sagt att man säger så när man är besviken, ge dig någon gång!!
Kommentera

GävleLasse: "Så sammantaget kan man säga att spelarna inte tycker att de gjort en godkänd insats."

Dackell efter matchen, Boork efter matchen, Jörgen Jönsson efter matchen, Roger Melin efter matchen, Calle Johansson efter matchen: alla dessa personer tyckte tvärtom att vi gjort en bra match och iaf Dackell ansåg att vi gjort en klart godkänd för att inte säga bra insats.
Vad säger det dig?
Kommentera

Huge: "När man tittar på bilderna så ser man att han åker mot pucken och först verkar finta ett nerlägg i sarghörnet men sen ändrar sig och väldigt bestämt spelar pucken mot den egna zonen. Det sistnämnda borde antyda att han verkligen visste eller trodde att det fanns ngn att spela till: Kristan eller ngn annan spelare."

Om han nu tänkte att han skulle spela hem pucken till Kristan...Vad skulle han vinna på det? Han visste ju inte att det var en avvaktande utvisning enligt din tolkning.

Förklara för mig vad i hela friden en spelare vinner på att spela hem pucken till egen målvakt när man har transporterat pucken till offensiv zon och har ett flertal spelare i densamma.
Kommentera

Jompe: Det finns ju en rad olika förklaringar på hur Danne kan ha tänkt i det läget, så det känns lite meningslöst att försöka komma fram till vilken av dom som är den rätta när vi inte hört Dannes egen förklaring. Många verkar vara säkra på att just deras förklaring är den rätta. Jag konstaterar själv att ingen vet hur Danne i det läget uppfattade situationen, och därför så har jag heller ingen tvärsäker teori om huruvida han agerat rätt eller inte.
Dom som är tvärsäkra på att han gjort fel kan ju gärna fortsätta att tro att dom resonerar seriöst.

När man tittar på bilderna så ser man att han åker mot pucken och först verkar finta ett nerlägg i sarghörnet men sen ändrar sig och väldigt bestämt spelar pucken mot den egna zonen. Det sistnämnda borde antyda att han verkligen visste eller trodde att det fanns ngn att spela till: Kristan eller ngn annan spelare. Det var ju två spelare som bytte i samma veva och det kan ju isf lika gärna ha varit ngn av dessas fel, sas.

Och som du säger: en tabbe av en försvarare, rent generellt, uppmärksammas ju mkt mer än en tabbe av en forward, fastän den senares kan vara lika ödesdiger, bara det tabben då blir indirekt avgörande, sas.
Min åsikt är för övrigt att Dannes bakåtpass och det sannolikt matchavgörande målet som blev följden, har fått alldeles för stora proportioner i kritiken.
Kommentera

Huge: "Nä, det tror jag inte, för det finns väl ingen spelare som känner sig nöjd när han missat en målchans. Men vad har det egentligen med frågan att göra? Det är väl en helt annan diskussion."

Så sammantaget kan man säga att spelarna inte tycker att de gjort en godkänd insats.

Man kan lika gärna säga att målvakten inte var speciellt bra utan det var Brynäs egna ineffektivitet som fick honom att verka bra.
Kommentera

Huge: Det säger ju mer om dig än om 4:e klassarna!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: 4:e klassarna har för länge sen fattat galoppen.
Du börjar låta pinsam nu....
Kommentera

Huge: Om det här hade varit en fängelsedusch, hade du suttit som en sugproppsanka på kakelväggen...
Kommentera

GävleLasse: "Tror du spelarna tycker samma sak?"

Nä, det tror jag inte, för det finns väl ingen spelare som känner sig nöjd när han missat en målchans. Men vad har det egentligen med frågan att göra? Det är väl en helt annan diskussion.
Kommentera

Huge: Men det dessvärre så att målisen inte ens behövde ingripa för att man antingen missade pucken helt när man skulle skjuta eller att man försökte sig på ett extrapass istället för att skjuta. Man överarbetade situationerna helt enkelt...
Kommentera

Huge: Sluta springa med röven mot sargen, hur jävla skotträdd får man bliP? Svara på frågan någon gång, för det har du inte gjort!!
Kommentera

GävleLasse: Nu har jag sett DJ:s självmål 38 253 gånger på alla nyhetskanaler utom Al-Jazeerah, men hockey har ju aldrig varit särskilt stort i arabvärlden.

Huge, jag tror inte att DJ försökte påminna sig vad regelboken sade vid avvaktande utvisningar när han vände spelet bakåt. Jag tror att han inte insåg att det var en avvaktande utvisning. Men det är klart, även om han insåg det, varför passa bakåt när hela Brynäsbataljonen ruade framåt? HallÅ? Ut ur anfallszon, ställande hela bataljonen offside? Hallå?

Hjärnsläpp.

Ska man säga något till DJ:s försvar (?), så kan man säga att forwards kan fippla och misslyckas massor av gånger utan att det sker katastrofer, men målvakters och backars tabbar syns med en gång, obönhörligt. Därför

KRONWALL
Kommentera

70 Rodrigues: Fullt godkända avslut behöver väl inte alltid betyda att det blir mål?
Rent filosofiskt så är naturligtvis ett avslut som inte resulterar i ett mål, att betrakta som ett misslyckande. Men det är ju trots allt verklighet det handlar om, och inte abstrakta teoretiska filsosofiska resonemang. Ungefär som att man kan ha gjort en godkänd match utan att fördenskull vinna.
Men om vi nu ändå ska syssla med filosofi, så kan man ju på det planet hävda att FBK faktiskt gjorde att vi missade klara chanser, genom att deras målvakt satte stopp för planerna att göra mål.
Kommentera

Huge: Tror du spelarna tycker samma sak?

Det du svammlade om innan så antydde du mer på att FBK spelade bra och inte bjöd till så mycket...
Kommentera

Huge: Fullt godkända avslut betyder mål. Var det FBK som gjorde att vi missade alla klara chanser??
Kommentera

70 Rodrigues: Men var det då bara öppna mål som vi missade idag?
Det låter ju på dig som att våra avslut hela tiden var taffliga och att vi i stort sett hela tiden missade öppet mål, vilket inte var fallet. Många avslut var ju bra och fullt godkända, bara det att målvakten kanske gjorde en bra räddning.
Det var ju det mitt inlägg gick ut på, och det är jag övertygad om att en 4:e klassare hade fattat. Men inte du.
Kommentera

Huge: Du påstod ju att FBK gjorde en så bra match, om dom nu gjorde en sådan bra match så borde inte Brynäs skapat så många chanser som dom brände! Det är inte pga fbk:s bra defensiv som gör att vi missar öppet mål, förstår du nu? Mina 5:e klassare behöver mindre förklaringar än dig. Om Brynäs valde att bränna ner LA så skulle nog försvara det med.
Kommentera

70 Rodrigues: Var och när skulle jag ha påstått detta?
Exemplifiera gärna.
Kommentera

70 Rodrigues: Trägen vinner......;)
Kommentera

Huge: Du har fortfarande inte svarat på frågan, var det FBK som missade Brynäs alla chanser?
Kommentera

70 Rodrigues: Jaså, du har äntligen insett att vi hade ett motstånd idag?
Bättre sent än aldrig....
Kommentera

Huge: "En dysterkvist förnekar sig aldrig. Han ser bara det egna lagets ev tillkortakommanden, men glömmer motståndarna när dom gör en bra match"

Frågar ytterligare en gång. Var det FBK som missade Brynäs alla chanser???
Kommentera

Huge: Ja herregud, självklart så har vi ett motstånd, men det var inte dom som gjorde att vi missade våra klara chanser, ibland är du så dum så att klockorna stannar!!
Kommentera

65selander: Melodi?

Boktipsmelodin?

Ninanananananananana.........
Kommentera

Cicero: Tack som fan att du tröck på rätt knapp.Nu kommer vi få sitta o kolla på Selanders alla korvupplevelser från-78:)))
Kommentera

GävleLasse:
När kommer omröstningen "Årets Besserwisser"?
Endast två nominerade...
*Med glimten i ögat*
Kommentera

65selander:
Du borde bli Sibyllas ansikte utåt, såsom du pushar för dem :o)
Kommentera

Bissett19: Jo, jag ska försöka att ta mig dit...Så jag kan såga honom här och sedan konstatera att Huge står upp och försvarar honom ;)
Kommentera

65selander: Snabbmatskungen... ;)
Kommentera

GävleLasse: Sjödda gör faktiskt något bra trots att DJ gör en rejäl j-a blunder. Han står upp.

Fast vad är en serieledning mot två grillade med räka som man skall snart hämta hos bröderna Mettin :-)
Kommentera

GävleLasse: Han ska träna med laget imorrn:

Saxat från Kebbens krönika:

"Spelar han redan mot Djurgården?
Frågan gick till Boorken, som svarade:
- Det är inte bara att kasta in folk direkt som nyss anlänt hit till Europa från Staterna - men han ska i varje fall premiärträna med oss under söndagen. Sedan får vi se. Jag tar inte ut något lag förrän matchdagen."

Imorrn har du en uppgift,Lasse;)
Kommentera

Bissett19: Få se om man är vaken tidigt i morgon, det är a-lagsträning mellan 09.00 och 09.45.

Snacka om att spelarna skall behöva stiga opp i ottan i onödan...

Den enda som är på plats i tid är Sjödda.. han sågs stå kvar och skälla över regeländringen när hallen släktes...
Kommentera

65selander: Han presenterades innan matchen och tog på sig tröja nummer 15 inne på isen...
Kommentera

GävleLasse: Har finnen landat elelr är han på väg in med flygspriten?
Kommentera

GävleLasse: *ASG*

Kan bli rätt kul framöver när Brynäs får en avvaktande utvisning.Kristan måste då först kolla av framför sej om D.J är på isen innan han kan åka o sätta sej i båset för att få in en sjätte spelare.
Kommentera

65selander: Bilden speglar nog snarare tankarna som flög genom Janne Hauthonens skalle när han insåg att det blir mycket defensivt jobb när DJ är inne... ;)
Kommentera

GävleLasse: DJ's tanke sekunderna innan han ser pucken glider in i mål...
Kommentera

« · 821182 · »