Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 21/2-15

« · 1664822 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 21/2-15
Rossa: Förstår du verkligen inte det ändå..? En poäng som kan avgöra allt..kom igen växjö nu
Kommentera

Rossa: Handlar om överlevnad först och främst, du vill väl inte att brynäs ska åka ur?
Kommentera

Steenm: Ja, dom kommer helt riktigt att säga att vi gör en bra match men är tyvärr för ineffektiva samtidigt som vi möter ett bra lag med en för dagen omöjlig målvakt.
Sånt som händer lite då och då, inte alltid det lag som skapat mest  som vinner, tyvärr.
Viktigt nu att Leksand inte tar extrapinnen, lite lugnar då iaf för vår del.
Nu har vi ett gott gåendes Örebro hemma i nästa match, där lossnar det och vi får utdelning radioaktivt på dagens alla missade lägen...   :-)
Kommentera

Forsberg 1978: Yeeessss!!! Växjö avgör med 55 sek kvar av OT.
Tack!
Kommentera

Växjö vinner!
Kommentera

Växjö VINNER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

Tack som fan växjö!!!
Kommentera

Forsberg 1978: Puuuuuuuuuuhhhh....Idag kom vår ineffektivitet lindrigt undan..Tack växjö
Kommentera

bifhjärta: Bra intervju av Bulan, men vi måste bli mer effektiva vi bränner ju lägen som är mål i pojklagshockey!

Låt Örebro få sota för detta nu men risk för under 4000 på läktaren på tisdag!

Kommentera

Forsberg 1978: Missade intervjun med Bulan, men vet ungefär vad han har sagt.
Vi gör en bra match, skapar mkt men är ineffektiva.
Fortsätter vi så här så kommer utdelningen också till sist.
Ev att han kanske gnällde lite över att Hedman kom lite billigt undan, men tror inte det. Bulan har aldrig varit mkt för att skylla på såna saker, vad jag kommer ihåg.
Kommentera

Forsberg 1978: Hoppas folk letar sig till rinken och skriker sig hesa på tisdag !!! Kötta ner örebro
Kommentera

Ok då kan vi pusta ut lite. Brynäs gör en bra match. Fortsätter vi så här måste det bli play in. Tror inte Leksand tar många pinnar till.
Kommentera

Huge: Ungefär så fast han var irriterad över offsiden på Brodin!
Kommentera

Forsberg 1978: Tänkte väl det.
Ja, vore väl illa om han inte hade NÅT att vara irriterad på.
Finns ju alltid saker att jobba på, om det inte var en felaktig avblåsning för offside som det gällde...   :-)
Kommentera

honken21: Är det inte dags att flytta på Nordan för han är en bromskloss för Wallace och Brodin den sistnämnda behöver verkligen ett lyft!
Kommentera

Forsberg 1978: Japp...ta bort Nordan därifrån.
Kommentera

LEKSAND
Skellefteå [H]
Djurgården [B]
Frölunda [H]
HV71 [H]
Linköping [B]

Kommentar: LIF har inte det enklaste spelschemat kvar – tre hemmamatcher till trots. Tror att de kammar ihop 3 poäng – två poäng mot DIF och en pinne i mot HV. Och då är jag snäll. Det räcker alltså inte ens till att täppa nuvarande glapp i tabellen.

BRYNÄS
Örebro [H]
HV71 [B]
Växjö [H]
Djurgården [B]
Modo [H]

Kommentar: Något lättare spelschema – även här tre hemmamatcher. Örebros fantastiska säsong till trots så har vi bra chans att knipa någon poäng hemma. HV och Växjö blir tufft, innan vi avslutar med två matcher där vi definitivt kan slå spiken i kistan. Modo hemma i sista ska bara vara tre poäng.

Vi tar detta. Enkelt.

Kommentera

bifhjärta: Och hur tänkte ni nu?
Nordan är en klassisk centertyp som SKA ligga lite mer bak i banan, hålla ihop femman, styra spelet och ta mer ansvar bakåt.
Tror knappast att ex Brodin skulle få nåt större lyft om han fick ännu en aggressiv och hårt checkande spelare som center i sin kedja.
Kommentera

Steenm: Enkelt var att ta i spelar ju faktiskt ingen roll vilka brynäs möter vi är alldeles för ojämna!
Kommentera

Forsberg 1978: Känns som om alla vägar bär till Färjestad när det gäller Brynäs och slutspelsmatcher numera. Så dem vill jag absolut inte ha i Play-in - men det blir väl så för att allt ska vara nog illa.
Kommentera

Forsberg 1978: Dagens förlust kan till stor del tillskrivas trötta skallar efter matchen igår. Syntes mycket tex genom dålig skärpa vid avslut
Kommentera

KulaShaker: Håller med men vi har alldeles för mycket lägen för att förlora vi skulle minst tagit detta till sudden!

Positivt ikväll var alla lägen vi skapar och Nörstebö 

Negativt vet ju alla!

Kommentera

KulaShaker: Att de kan lägga ett så knasigt spelprogram är ju sanslöst!
Kommentera

Clarence: Tack till kamratkompaniet som gjorde ett grymt jobb igår. Jag skrek som en tok med dem. Hade ingen röst kvar igårkväkl. Idag .... Brynäs kom igen
Kommentera

KulaShaker: Sweatt får ta på sig denna förlust tyvärr.
Kommentera

Hedman spelar offer i pressen efter att fått sin 2+10. Herregud...hur länge ska han få hålla på att spela på detta sättet?

Han har all möjlighet i världen att fullfölja den tacklingen mot Nörstebö på ett mycket snyggare sätt. Men Hedman är inte intresserad av respekt.

Han verkar vara ute efter att skada.

Kommentera

Steenm:

Jag tror ni fixar det nu, hade vi tagit en 3a igår hade jag trott att vi kanske ordnar det men nu är det 4 p istället för 2 med 5 matcher kvar, vi har kvar att möta SAIK , Frölunda och HV hemma, dessa 3 lag slåss om Sm guldet tror  jag, vinner vi 1 av dom är jag nöjd. DIF borta kan det bli 3 poäng men det är dock den enda matchen som jag tror vi kan ordna en 3:a , kanske HV hemma men jag är skeptisk. I kvalet skall vi dock vara starkare över 7 matcher oavsett motstånd. 

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Har svårt att se att något allsvenskt lag ska vinna fyra matcher mot Leksand eller Brynäs.
Kommentera

Zappaholic:Nja. Man får inte glömma bort det mentala. Ett lag som jagar uppflyttning kommer från en segerrik säsong där de har full tilltro till sig själva och vad de kan uträtta. Ett lag som spelar fö sin "överlevnad" är i ett helt annat mentalt läge.

Jag har sett några allsvenska matcher nu på slutet och jag tror inte att skillnaden är så stor mellan ligorna.

Kommentera

Powerfade:t Det som talar för SHL lagen är ju att de tre lag som ryckt i toppen inte kommer att möta SHL-lagen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja det är sant. Men man skall nog vara försiktig och inte underskatta dem i alla fall. Speciellt i vårat fall med vårt väldigt magra bortafacit.
Kommentera

Zappaholic: Det har man sagt inför varje kvalserie. Facit: 57% AS-lag och 43% SHL/ES-lag har tagit de två första platserna i serien de senaste 15 åren.

De är rimlig att anta att skillnaden krymper för varje år i takt med att SHL tappar sina bästa spelare. Det är givetvis svårare att ersätta spetsspelarna i högtaserien än i AS. Och i år, när AS-lagen satsat mer än nånsin, är förmodligens skillnaden mindre än nånsin.

Kommentera

Jajjen: helt enig. Jag tror med att ES-lagen får det tufft i kvalserien
Kommentera

Jajjen: Din statistik säger väl inte speciellt mkt, då tidigare kvalspel avgjorts i serieform. Nu avgörs det i bäst av 7 mot samma motståndare, och då vill jag påstå att även ett lag som Modo har en fördel pga formatet. Lättare för AS-lagen tidigare när man kunnat överraska på ett annat sätt än vad man nu kan räkna med att kunna göra mot samma motståndare head to head i 7 matcher.
Kommentera

Jajjen: men nu är det ingen kvalserie. Nu är det en matchserie i bäst av sju matcher. Nya förutsättningar. Shl-lagen möter inte varann eller de bästa HS-lagen.
Kommentera

Huge: Bäst av sju är avgörande om ett lag är betydligt bättre. Jag påstår att skillnaden är så liten i år att tur, skador, målvakter som står på huvet, form mm kommer att avgöra. Inte SHL-lagens överlägsenhet.

Dessutom är det som vanligt, de AS-lag som går till kval är de med bäst form, bäst självförtroende osv. Allt det som SHL-lagen saknar. AS-spelarna kommer att njuta av varje sekund när SHL-spelarna genomgår ett helvete, dvs. samma fenomen som skickat SHL/ES-lagen ner i allsvenskan genom åren.

Det som talar till SHL-lagens fördel är att de slipper de tre bästa AS-lagen. Karlskrona hade skickat Brynäs rakt ner i Allsvenskan.

Kommentera

Jajjen: Haha, vi får vänta och se.

Kommentera

Jajjen: Klart att det gynnar SHL-lagen att man isf slipper de förmodat bästa AS-lagen, men det är väl isf bara ännu en faktor utöver formatet som gynnar SHL-lagen.
Att KHK sen skulle vara nån sorts jättefavorit till att skicka ner oss i AS om det skulle bli kvalspel ser jag som en sällsynt stor underskattning av våra möjligheter att slå ut ett lag som trots allt känns lite som ett Åshöjdens BK i sammanhanget, utan att man fördenskull ska underskatta deras möjligheter.
Kommentera

Jajjen: KHK? De skulle slå oss enkelt i fyra raka menar du? Grundat på vad? Bättre målisar? Bättre backar? Bättre anfall? Bättre coach? Bättre självförtroende håller jag med dig om.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic: och när sa han 4 raka? Men över sju matcher i ett läge där vi varit på säker mark större delen av säsongen för att snopet hamna under strecket. Klart att en maskin som KHK hade haft en väldigt bra chans över 7 matcher
Kommentera

Jajjen: Vi har dessutom ett mkt djupare lag när det gäller kvalitet över samtliga femmor, nåt som definitivt är en mkt avgörande faktor till vår fördel, framförallt gentemot det av lagen 3-8 i AS som isf blir vår motståndare.
Nä, jag tycker att du klart överskattar AS-lagens och i motsvarande grad underskattar iaf VÅRA chanser i ett ev kvalspel med det nya formatet.
Kommentera

Zappaholic: Grundat på vad jag skrev - AS-lagens historik i Kvalserien, SHL:s fortgående utarmning, AS-lagens medvetna satsning mot SHL i år, KHK:s placering i AS.

Huge: Jag säger som Västerås sportchef efter att ha sett SHL:s bottenlag spela - det är stor chans/risk att det blir fyra nya lag i SHL nästa år.

Kommentera

Jajjen:Hade kvalet skett mot de två bästa allsvenska lagen kanske men nu blir det ju mot fjärde och femte bästa lag, dessutom med en extre hemmamatch till SHL lagen.

Allt annat än att SHL lagen är favoriter är ju trams.

Kommentera

Va fan gubbar vi ska inte till något jävla kval vi ligger 4 poäng före Lyxfällan och 2 poäng bakom Skansen, jag tror vi löser detta och jag tror att Sweatt kommer ut totalt vansinnig mot Örebro efter sin missade lägen! 

Sluta prata kval nu för jag dras in i en än mer depressionbubbla!

Kommentera

Zappaholic: Det där snacket om att ett AS-lag per automatik skulle ha mer självförtroende jämfört med ett påstått stukat SHL-lag, är ju också lite överdrivet och att lite väl mkt överskatta den ev fördel det isf skulle ge.
Det är helt nya förutsättningar när båda lag går in i ett kvalspel, bäst kvalitet rakt igenom blir nog mest avgörande till sist.
Lägg till att Bulans hockey isf känns som ett passande medel mot den hockey som vi kan förvänta oss från motståndaren.
Mao: med Bulans hockey känns det som att vi står bra rustade oavsett om det blir mer kamp än skönspel sas eller tvärtom: det blir ett spel där vi får och har möjlighet att utnyttja vår större spelskicklighet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: De är favoriter. På samma sätt som Elitserielagen alltid varit favoriter i Kvalserien.

(Vem fn har pratat favoritskap?)

Kommentera

Bifbiffen: Såg du mitt frågetecken? Det är alltså en fråga från min sida.

Jajjen: risken finns ju att du får rätt och att Västerås sportchef också får rätt. Chansen finns att du har fel.

Fast nu är det ju Leksand som ska kvala. Hoppas jag.
Kommentera

Jajjen: "Vem fan har pratat favoritskap?"

Hmmmm...
Du säger ju att KHK enkelt skulle skicka ner Brynäs till AS.
Borde väl isf betyda att du anser KHK vara favoriter i en dån matchserie, eller?
Kommentera

Zappaholic: med tanke på att han skriver över 7 matcher så är det en ganska obefogad fråga.
Kommentera

« · 1664822 · »