Jajjen: "Omark ber om ursäkt för att han gjorde mål på straff. Slår du däremot nån på käften är det helt ok. Only in America."
Nja....
Han bad väl inte om ursäkt för att han gjorde mål, utan för att han gjorde en helt onödig och i de flesta spelares ögon lite nedvärderande och respektlös piruett innan han öht påbörjat sin fint?
Många vill ha det till att piruetten ev skulle ha ingått i finten och att den således skulle ha haft som syfte att förvirra målvakten, men det känns inte trovärdigt.
Och det verkar ju också som att Omark själv har insett sitt misstag, annars hade han nog inte bett om ursäkt.
Kan hålla med om att det kan verka barnsligt och petigt att gnälla på tilltaget men jag tycker ändå att Wennerholm har en poäng, när han tycker att det var respektlöst gjort.
Skillnaden mellan dålig respekt och att visa respekt är ibland väldigt hårfin men här känns det ändå relativt klart, som jag ser det.
Jajjen: "Var väl säsongens värsta självmål. Hittills."
Absolut.
GävleLasses självmål tyder på att han har det tungt just nu och verkar ha en alltför tung börda på sina axlar.
En utlåning kanske skulle hjälpa honom att hitta formen igen? :-)
GävleLasse: "Huge: Med en dåres envisthet fortsätter du att påstå att någon velat låna ut Järnkrok."
Ja, jag förstår ärligt talat inte hur du kunde tänka i de banorna.
Inte ens efter att jag hört din motivering till utlåning.
Du påstår att Järnkrok hade en alltför tung börda och att man hade problem med just centrarna.
Visst, det gick trögt för HELA laget, men att våra centrar (och speciellt Järnkrok) skulle ha gått så otroligt dåligt och haft en sån oerhört tung börda att bära på sina axlar att en utlåning vore det bästa, håller jag inte med om.
Så där tycker jag att din motivering till utlåning faller redan i farstun.
Och hur skulle isf en utlåning av Järnkrok göra att nån av dom andra centrarna helt plötsligt skulle bli en ev fältherre i förstalinan och i PP?
Jag ser inte riktigt den kopplingen.
Mao: ditt förslag på ev utlåning hade kanske inte varit så dumt om Järnkrok nu verkligen hade kört fast, och trampat vatten ungefär som Rödin gjorde innan han blev utlånad.
Till sist: du själv ofta snabb med att raljera kring min gissning ang Jamie Ram.
När du nu själv blir utsatt för samma raljerande kring ditt utlåningsförslag så känns dina krokodiltårar lite malplacerade.
För att inte säga komiska.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: "Treklövern1912:" Du kan aldrig vänta dig att ditt lag gör alltid 100 % insatser. Det är därför som idrott och ishockey speciellt är så intressant."
Givetvis inte, men på dig verkar det som att varje vinst beror på Czarneckis otroliga coachande o när dom torskar så har det inte alls med honom att göra utan ren o skär otur??"
Och på DIG verkar det som att varje förlust beror på CZ:s otroligt dåliga coachande o när dom vinner så har det inte alls med honom att göra utan ren o skär tur.....
Fakta: CZ har coachat med tålamod och långsiktigheten i första rummet, eftersom han VET att serien är lång och att alla lag kommer att få både svackor och skador.
Istf att lyssna på dig och andra tomtar som bl.a har velat sparka Dackell, Nordan och Lauritzen och även låna ut Järnkrok så har CZ lugnt och metodiskt jobbat vidare.
Vilket verkar ha gett resultat.
Hur det hade sett ut om han följt "expertråden" härovan, vet vi inte.
Men en kvalificerad gissning ger vid handen att vi knappast hade haft 45 poäng vid det här laget.
Snarare 25.
Det vi däremot VET är hur det ser ut i dagsläget, både vad gäller spelet och tabelläget.
Rätt skrivet är det A.Aarnio där första A är Antti.
Spasiba. Vet ej om det är rätt skrivet."
Min signatur ska stavas "Arnio"