Brynäs IF

446540 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK

« · 667243 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK
Jippi. Min idol, ärkegrisen Nordström, gjorde mål...
Kommentera

Joshua_Tree: fannnnn
Kommentera

jimmy_90_bif: nu plågas man ordentligt. "Sunshine in the rain" på radion, och Nordström gör 0-1. Livet är tufft...men det inte som dödar härdar väl...
Kommentera

Mora har tagit ledningen. Varför åker Frölunda runt och lägger sig mot alla lag som är inblandade i slutspelsstriden?
Kommentera

Joshua_Tree: ne det kan man undra men dom spelar alltid bra mot oss
Kommentera

bif 90: Efter förra matchen där de släppte in tre mål i sista perioden mot Djurgården skulle jag inte bli förvånad om det skedde igen.
Kommentera

Joshua_Tree: Hmm.. en intressant analys du gör. Frölunda har vunnit en match av de åtta eller nio senaste. Förklaringen till varför lag som Leksand och Djurgården kommit undan med segrar torde knappast vara någon form av läggmatch från Frölundas sida. Men det är väl det som är Brynäs chans, kanske.
Kommentera

Dream Team: Ja och det tyder på att de förlorar idag, de har ju även inte speciellt mycket att spela om för tillfället.
Kommentera

Dream Team: Jag var väl inte HELT seriös dårå... ;)
Kommentera

Helgesen: Inte mycket att spela för? Nej, det är kanske möjligt, men knappast troligt. Man ligger på andra plats med 77 poäng, och klarar man av att ligga kvar där är man säkert nöjd, då HV71 nog blir svåra att hinna ikapp. Dock är det två lag som jagar den där andraplatsen, som innebär en mycket bättre lottning i det komande slutspelet. Både Linköping på 76 p. samt Luleå på 72 p. vill nog blanda sig med i striden bakom HV ska du se.
Kommentera

Dream Team: Vi får väl vänta och se, käre timråit ;)
Kommentera

Joshua_Tree: Nej, det är möjligt, men det var så du skrev.
Kommentera

Dream Team: Snarstucken idag?
Kommentera

Dream Team: Visst har Frölunda något att spela för, men Mora har mer. Andraplats är viktigt, men slutspelsplats är viktigare. En större morot helt enkelt.
Kommentera

En liten rolig sak jag såg på www.stats.swehockey.se

Robert Lahti är huvuddomare i dagens match i Leksand.
Dock verkar han ha fullt upp med matchen Team Kiruna- Storfors AIK ;)

First Period (29 min, total 29 min)
18.54 3 - 0 EQ Kiruna 21. TÖRMÄ, Joel
(17. LAHTI, Robert)
Kommentera

Joshua_Tree: "Varför åker Frölunda och lägger sig mot alla lag som är inblandade i slutspelsstriden?" Utom mot Brynäs då, är jag rädd...
Allvarligt talat har Frölunda utvecklat sig till en "gåta" under säsongen. Fram till mitten av november såg de ungefär lika starka och bra ut som ifjol. Sen, efter Karjala-uppehållet unger, kan man undra vad som hänt. Verkar nästan lite liknöjda hur det går.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Oroväckande matchutveckling, nu kommer FBK låta Brynäs trycka på och vänta på misstag. Dom har många rutinerade spelare som är kyliga.
Kommentera

rafalski: ser inte alls bra ut,,hoppas att Bäckis kan trolla lite..
Kommentera

rafalski: kom igen nu brynäs
Kommentera

Sjödin har tappat hjälmen!!!!
Kommentera

arnio: ne men 0-1 är inte mycke
Kommentera

arnio: Kan vara bra att Brynäs få kämpa sig in i matchen på sista tiden har det kanske varit lite väl mycket räkmacka.
Kommentera

Clarence: Kan bero på många saker iofs. Man har kanske tränat ner sig, eller så har det smygit sig in en viss nöjdhet, och då blir det ett par torskar och så försvinner självförtroendet och det blir fler torskar, svårt att få upp tempot igen, och så vidare. Jag tror dock att Frölunda är att räkna med i slutspelet igen. Möjligen skulle de kunna ryka redan i kvarten om de inte riktigt hunnit hitta stilen till dess. Överlever de kvarten så blir det en ny final.
Kommentera

Helgesen: men 5-3 som jag tippat blir det knappast
Kommentera

arnio: Måste vara det onödigaste jag nånsin sett skrivits i detta forum!
Kommentera

mycket nära 1-1
Kommentera

Månsson har en riktigt jobbig måltorka!
Kommentera

90Steen_: Det tror jag knappt. Konkurrensen är mördande.
Kommentera

rafalski: Tänk att det ska vara så svårt. näst intill hopplöst oavsett bra egen form, för Brynäs att klara av de två "F"-lagen i serien. Suck, suck, suck...
Kommentera

Jompe: hahhah
Kommentera

Joshua_Tree: Håller med Frölunda inriktar sig på slutspelet och kanske ladda upp killarna till dess.
Kommentera

Joshua_Tree: Jag ser i lokalpressen att Frölunda ingalunda "mörakar" eller tränar ner sig. De får inte ordning på spelet. Framför allt försvarsspelet är svagt. Kan vara att de spelar som om det fortfarande var Henke som stod i målet, men det är det ju som bekant inte.
Kommentera

Jompe: 1-1 i Mora nu...
Kommentera

Joshua_Tree: Framförallt beror Frölundas kräftgång på att man kört rätt hårt med sina juniorer. När man sedan fick en del skador på rutinerade spelare så fick junisarna spela ännu mer. Dom hade t.ex 5 ordinarie spelare borta under Europacupäventyret och även där fick junisarna slita ont, vilket också märktes på resultaten. Dom har även haft en del avstängningar som spelar in.
Svackan visar ju också att det kan gå fort åt båda håll (läs Brynäs förvandling)
Kommentera

Davve17: gött
Kommentera

Davve17: BRA!
Kommentera

Huge: Jadå, Frölunda kommer nog.
Kommentera

Huge: Man måste komma ihåg att Frölunda tappade massor av folk när NHL-konflikten tog slut. Jag tror Du har rätt i att man förlitade sig för mycket på sina normalt sett mycket bra juniorer. Men folk jag snackar med i stan är rejält oroade. Salo var en misslyckad värvning, som skapat oro i försvarsspelet.

Tillbaka till Gavlerinken. Dax nu att kvittera! Jag vill inte att Brynäs går in i sista perioden i ett 0-1-underläge.
Kommentera

Jompe: Men det är väl ingen trolig förklaring. Laget höll ju som bekant spelet mycket väl uppe fram till juluppehållet. Därefter har man väl haft skadebekymmer på både målvakter och viktiga poster bland utespelarna som nog gjort sitt. Att spela med juniorer fungerar väl under kortare perioder, men ska dessa relativt oprövade spelare bära samma ansvar som A-algsspelarna under för många matcher, då sliter säkert detta både på juniorerna som inte är lika stryktåliga, plus att det äldre gardet som nog tvingats till att ta ett större ansvar bakom juniorerna kanske tagit mer stryk än vad de vanligen tvingats göra. Skadebekynner och slitna spelare är ju en regel runt juluppehållet det.

1-1 i Mora nu. Esbjörs som varit borta p.g.a skadeproblem målskytt, för övrigt.
Kommentera

PP nu nära Felsner !
Kommentera

Södertälje har gjort 2-0 nu mot Djurgården:
25.01 2 - 0 PP1 SSK 10. SKRÖDER, Per-åge
(27. KOPITAR, Anze)
Kommentera

90Steen_: SSK-DIF nu 2-0.
Kommentera

90Steen_: arnio: "Måste vara det onödigaste jag nånsin sett skrivits i detta forum!"

nu är det inte det onödigaste längre..
Kommentera

5mot3!!! 1-1 nudå!!!
Kommentera

90Steen_: Hoppas det blir mål nu då, annars blir det PP-träning resten av året.
Kommentera

5-3 nu sätt den nu då
Kommentera

90Steen_: Vårat PP suger!!så glöm det!!
Kommentera

arnio: "90Steen_: arnio: "Måste vara det onödigaste jag nånsin sett skrivits i detta forum!"

nu är det inte det onödigaste längre.."

Nej, nu är det där onödigast. *retas*
Kommentera

JAAAAA SJÖDDA!!!!!!!
Kommentera

Joshua_Tree: YES!
Kommentera

« · 667243 · »