Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK

« · 763599 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK
Daniel ström målskytt idag för j-20 mot Björklöven..
Kommentera

GävleLasse: "Så du menar på allvar att det inte finns några heliga kor i Brynäs... nu får du väl ändå ge dig..."

Min definition av en helig ko är en spelare som av ngn anledning konsekvent har tränarens förtroende, trots att det med säkerhet finns andra spelare som skulle kunna göra samma jobb mkt bättre.
Vem eller vilka är det isf som du syftar på och vars jobb med säkerhet kunde göras bättre av ngn annan i truppen?
Är det Spets, som du själv på sistone mer och mer börjat ändra uppfattning om?
Eller ngn annan?
Finns det verkligen ngn riktigt helig ko i truppen?
Jag är scheptisk.....
Kommentera

Huge: Jag vet inte direkt vad ni menar med heliga kor, men typ Sjödda och Molin skulle aldrig kunna bli sparkade/petade. Det skulle inte folk acceptera helt enkelt. Nu påstår jag inte att det finns någon anledning att sparka/peta dessa spelare, men de är helt klart så heliga som hockeyspelare kan bli i Gävle.
Kommentera

Peja: Nå tror jag att Boork skulle peta Sjödda eller Molin om de verkligen sög och inte tog i, se bara på Miettinen och Wahlberg som exempel.
En sak kan man verkligen säga om Boork och det är han verkligen har stake.

Angående Boom. Boom så säger jag också nej tack, han imponerade inte så mycket på mig i Brynäs förutom de sista matcherna och i början så var han rent dårlig.
I SSk gjorde han inte direkt succé och nu har han dessutom varit borta från hockeyn ett bra tag.
Låt Malmö eller vilket annat lag som nu betalar bäst köpa Boom-Boom och låt oss i stället bygga för framtiden med vår egen Morin.
Kommentera

Peja: Håller med arnio när det gäller heliga kor. Den dan som Molin eller Sjödda börjar trampa luft, så är jag övertygad om att Boork inte lägger några fingrar emellan. Dessutom tror jag att både Molin och Sjödda har så pass mkt självinsikt att dom märker när det är dags att lägga ner verksamheten. Fast de är ju förstås en annan diskussion...
Kommentera

Peja: Det är inga problem att bänka Molin eller Sjödda den dagen dom inte kan släppa blicken från isen/pucken och slutar passa densamma.
Kommentera

Sen kan man ju undra över när vår finska förbannelse ska släppa?
Den som gör att så fort vi fått hit en bra back, så blir han skadad.
Perkele...
Kommentera

Peja: Nu blir det bara en upprepning av vad andra redan sagt: Med Boork finns inga heliga kor. Det är det som är själva poängen med att ta in en "hårdhuding".
Kommentera

Huge: Ja det är märkligt, inte fan blev Pekkala och Laitinen skadade inte.
Kommentera

arnio: Bommen var exakt hur bra som helst i Brynäs under de få matcher han spelade.I SSK var han deras klart bäste spelare och den enda som visade ett uns av jävlaranamma när det gick som tyngst.Gärna en Bom Bom till Brynäs,men bara om han är frisk!!
Kommentera

sylf: Ser att Tuben släpps ut ur frysboxen ikväll, dock oklart om det blir någon istid för honom. Skulle kunna tänka mig att han är hyfsat taggad inför uppgiften.
Kommentera

Jompe: Kul, hoppas han får göra några byten och visa vad han går för. Risken finns kanske för att han är övertänd och kör över målvakten eller nåt :)
Kommentera

Gusten: Ingen risk. Inte med hans splitvision.
Kommentera

74050: Just därför kanske, han böjer nog ner huvudet och bryter in ett par gånger som vanligt. Han BEHÖVS!
Kommentera

Gusten: Utan tvekan, finns ett antal spelare som inte levererat där Malmen klart skulle kunna ta deras plats
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gusten+Malmen=Sant.....:-)
Kommentera

Bissett19: Japp

Bissett19 + IdolMarkus = Myspinne ;)
Kommentera

arnio: Angående Bom-Boms tid i Brynäs så hade han precis varit skadad i typ ett halvår när han kom. Kanske inte så konstigt att han behövde några matcher för att komma i form.

Boumedienne var även grym i SSK tills idioten Taavola gav honom kaptensbindeln. Han är som bäst när han spelar tufft på gränsen till fult och det kände han inte att han kunde göra med kaptensbindeln. Men offensivt producerade han strålande hela tiden.
Kommentera

Gusten:

Idag är det den enda gången jag skulle tänka mig åka till läkerol Arena och ha på mig Brynäströja :) haha
Kommentera

mattias - 74: Jag som trodde du var Jörgen Jönssons största fan :)
Kommentera

Gusten:

Jo precis, de borde införa en extra period för att hanb skall gnälla så in i helvete ! Hoppas angell ger honom en bröstvärmare ikväll =)
Kommentera

mattias - 74: Ja, kanske Angell ser RÖTT igen ;)
Kommentera

Gusten:

Allra helst ser jag ledin och Nordström få sig en propp också!
Kommentera

Gusten: Har fått direkt rapport från Gävle gällande Hulkkonen, det ser väldigt illa ut, verkar som Hulkkonen kan missa resten av säsongen :-(

Om så nu blir fallet så måste han ersättas direkt och då menar jag inte med Ström.
Kommentera

70 Rodrigues: Skulle Hulken falla bort så kanske Boom Boom skulle kunna va nåt.
Kommentera

70 Rodrigues: ni kan få österby eller herman hultgren :)
Kommentera

70 Rodrigues:

Ni kan få Elofsson =)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Tony:Det är lugnt,Sundlöv skall ha setts på stan,där han köpte nytt papper till faxen.Ett annat rykte är att han börjat googla på defensiv back!
Kommentera

arnio: Bom Bom får komma när han vill!!
Kommentera

Bissett19: Yan Golubovsky
Kommentera

Db_04:

Lova han skulle göra succe i BIF!!!!
Kommentera

mattias - 74: hoppas inte de :)
Kommentera

Gusten: "Ja det är märkligt, inte fan blev Pekkala och Laitinen skadade inte."

Jag sa BRA backar.... :-)
Kommentera

Huge: "Jag sa BRA backar.... :-)"

Precis, jag menade ju det, det är aldrig "rätt" spelare som blir skadade :)
Kommentera

Gusten: Hehe...
Ok, jag trodde att du försökte vara lite ironisk.
Skönt då iaf att Lavins snart ansluter. Inte för att jag tror så mkt på BomBom-önskemålen, men önska kan man ju alltid.
Och ibland slår dom ju faktiskt in...
Kommentera

Huge: Jag ironisk? Aldrig :)

Hoppas inte Lavins behöver lika lång startsträcka i år. Kan ju ha att göra med att han inte kände någon förra säsongen, det problemet har han ju inte denna säsongen iaf.

Hoppas inte heller att Sundlöv nu automatiskt förlänger med Ström, OM han nu inte börjar visa rejäl klass vill säga ;)
Kommentera

arnio: ny back tack. Sulku varning?
Kommentera

Huss: Men för i helvete. Hoppas på Boumedienne nu...
Kommentera

Peja: Typ och till råga på allt så är Frölunda ute med stora plånboken och jagar
Kommentera

Huss: Förhoppningsvis värvar Frölunda någon finne eller något, som de ju brukar göra. Och förhoppningsvis känner de att de har ett för akut behov för at värva en spelare som inte kommer i form på ett tag.
Kommentera

Peja: Köp Lupashuck från MIF. Där är han bänkad ikväll.
Kommentera

65selander: Ja, byt honom mot Malmström, eller nåt. Fast Ross saftiga fuskkontrakt med boende i Danmark lär ställa till det... eller orkar han pendla Köpenhamn-Gävle? :)
Kommentera

Peja: Soling till Malmö?
Kommentera

Huss: Hulken borta resten av säsongen? Inte alls bra. Bara för mormor att värma upp faxen. Transferfönstret står väl på vid gavel hela säsongen nu, eller hur, och det finns väl en försäkring (vanlig sjukförsäkring) som innebär att Brynäs inte behöver bära lönekostnaden för honom medan han är borta?
Kommentera

Jompe:
Vi behöver en stor djävul till back.
Kommentera

Jompe: Drake Berehowsky kanske vore nåt,. En erfaren defensiv back även om jag vill minnas att han inte var kung i Skellefteå. Men det beror väl på vad som finns tillgängligt på marknaden.
Kommentera

Jompe:
Vad gör han Tuul-Ola nuförtiden?
Kommentera

rackham: Finsk målvakt till Frölunda
Kommentera

jimmy_90_bif: ??
Kommentera