Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK 4/3-16

« · 1732213 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 4/3-16
munkas: Broadhurst kom dessutom till ett stukat lag och kände säkert en press på att leverera, även om ingen begärde att han skulle ersätta Rödin.
Ändå svårt att ge ett ärligt omdöme om honom. I SAIK hade han sannolikt anpassningsproblem till spelet i SHL plus tuff konkurrens om speltid.
Frågan är om BZ och Bulan väljer att inte förlänga eller ser till ovanstående faktorer, visar tålamod och ger honom ett nytt korttidskontrakt?
Jag tror på det första men kan samtidigt till viss del förstå om man annars väljer att förlänga.
Kommentera

munkas: I vinstmatchen mot LHC var han riktigt bra sen dippade han sist, förhoppningsvis så växer han match för match nu.
Kommentera

6984: Jag hade fasen också lite förhoppningar på Broadhurst, tyckte han såg ganska giftig ut i matcherna mot Saik. Tyvärr blev nog effekten motsatt till nytändning när han hoppade över till Bif. Dåligt självförtroende, begränsad speltid i Saik gjorde nog sitt till. Tur att han inte fick ett längre kontrakt iaf.
Kommentera

Pettisbif: Lätt att säga med facit i hand. Jag vill minnas att du var ganska positiv till Broadhurst när han kom.
Kommentera

Huge: Om Bulan hade gett Ölund det förtroende som Broadhurst har fått så hade Ölund gjort det bättre. Han är junis men tio gånger starkare! Fansens värvning, tack för den Bz. Gör inte Broadhurst något vettigt ikväll hoppas jag det blir kicken direkt. Då är både Ölund och Boqvist bättre!
Kommentera

Rodrigo: Men hade vi haft en målvakt som Markus Svensson i Skellefteå så skulle vi kunna vinna mot alla lag. Varken Starkbaum eller Sandström är en målvakt som kan stå på huvudet i VARJE match. Kanske borde man satsa på en riktigt bra målvakt nästa säsong? Ut med Starky och in med en riktig matchvinnare som är vår bästa spelare varjr match. Då kan vi gå långt i både slutspel och seriespel.
Kommentera

Rodrigo: Fast Brynäs kan vinna i år med bra målvaktsspel.
Kommentera

Chris11: Du förstår inte varför Broadhurst spelar i andrafemman och i nästa andetag förstår du varför, eftersom du säger att ingen annan spelare kan gå in där.
Nu får du bestämma dig för om du förstår eller inte....😉
Kommentera

Steenm: Om Starkbaum lämnar kan jag tycka det är rätt att satsa på Sandström, oavsett om Sandström är bra eller dålig... För Brynäs vinner inte i år, man har otroligt liten chans att komma förbi ens kvartsfinal. Bättre att försöka tänka på nästa säsong då. Oavsett om det skulle skicka "fel" signaler.

Eller så har Bulan något emot Starkbaum, jag vet inte. Efter hans behandling av Olden så skulle det inte förvåna mig.
Kommentera

tjugo8: Fyfan vad Nice. Finns sämre sett att spendera en fredagskväll. Önskar man kunde ta sig till Gävle ikväll men jobbet kallar.. Vore gött med en seger inför publiken ikväll, så vi får lite hopp!!
Kommentera

6984: Fast man kan ju inte ha en skadad målvakt på bänken, det vore ju direkt puckat (hehe). Jag tycker att Felix har fått sina chanser, man har satsat på honom den senaste månaden utan vidare resultat. Jag tycker det hade varit optimalt att ge Starky chansen de sista matcherna här, skulle han briljera; ge honom förtroendet i play-in.
Kommentera

Steenm: Det kan ju vara så att Starky är skadad och man mörkar detta. Fast samtidigt så kan det vara så enkelt att de vill satsa på en målvakt inför sluttampen och man fortsätter med Felix och visar att man har förtroende för honom.

Om det sedan är rätt väg får visa sig. Jag tror inte att "konkurrens" och "dagsform" är optimalt hur länge som helst.
Kommentera

Extremt, extremt märkligt att Sandström står även ikväll. I mina ögon måste det betyda en enda sak; Starkbaum lämnar efter säsongen. Lite splittrade känslor till det; när han är bra så är han jäkligt bra, men han pendlar för mycket i form - inte bara över säsongerna utan även i matcherna. Om det nu stämmer så kan jag förstå valet av att satsa på Felix i match efter match, han behöver all matchning han kan få.
Kommentera

Rinken 17.00
Lägger Skybar biljett, 5-6 öl, street food buffé o nån Jägermeister på nästa års värvningar
Kommentera

Forsberg 1978: jadu, det är mycket man inte förstår. Som tex att man rullar på sju backar med Porseland på isen. Blir bara rörigt för backarna att byta backpartner varje byte och att spela med Porseland måste kännas fruktansvärt otryggt för de andra. Hur blir det när både Bertilsson och Kilström är med?Ska man köra med 9 backar då? Eller får Zanetti sitta på läktaren?

Sedan att Broadhurst får spela i andrakedjan förstår jag inte heller, menmen, finns ju inga andra forwards i laget som kan gå in där.
Kommentera

Chris11: Någonting måste ha hänt med Starkbaum för han är klasser bättre än Felix.
Kommentera

Forsberg 1978: Bulan och de som jobbar med bl.a laguttagning förstår, det är viktigare än att du eller jag fattar.
Så slappna av och försök se fram mot en spännande match ikväll.
Enbart Salmelas nypremiär på is är ju värd entrépengen....😀
Kommentera

Chris11: Står Felix??? Suck! Jag förstår inte!
Kommentera

Redan 7000 sålda till ikväll!!!
Kommentera

Vem står ikväll?
Kommentera

Otroligt viktig match idag. Vår bästa chans av de tre kvarvarande matcherna att ta en trea som jag bedömer behövs för att säkra plats åtta. Alltid lika kul att slå färjestad också.
Kommentera

Tigerhjärta: Spännande, Vrana är tyvärr tillsammans med Porseland säsongens besvikelse så här långt. Kilas skadad är ju lite trisst annars nu när Salmela kommer tillbaka.
Kommentera

Tigerhjärta: bra så får Vrana en väckarklocka. Skulle satt honom på läktaren istället så han verkligen får ett uppvaknande!
Kommentera

7225: Säkert skrivits innan men, Olden ersätter Vrana i andrakedjan! Intressant eftersom jag själv anser att Vrana nästan bara har hängt med utan att egentligen tillföra något på planen...
Kommentera

Peja: Jo men min poäng är att vi inte per automatik får fler breddspelare om vi skulle värva Urbas då flertalet breddspelare sitter på utgående kontrakt. Det är bara det påståendet jag vill bemöta.
Kommentera

7225: Bredden skulle automatiskt bli bättre om man hade fler spetsspelare. Spelare som numera spelar i andrafemman skulle hamna i tredjefemman osv.
Kommentera

ellis: Varför skulle jag inte vilja att vi har mer spets? Jag vill att vi får mer spets och bättre bredd. Om vi värvar spets före bredd eller bredd före spets spelar ingen roll så länge det blir bra i slutändan.
Kommentera

7225: "...oavsett så kan vi ju inte bara värva spets, vi måste också få bättre bredd."
Vad tycker du vi har för spets i detta nu då, som vi inte ska behöva mer av?
Sen bredden, absolut. Det är där mycket spökar med dagens lag. Bredden är inte tillfredsställande. Men prio 1 måste vara att först hitta spets till laget.
Kommentera

Peja: Jag har faktiskt ingen aning om vad Urbas går för men det är väl troligt att några av de jag nämnt kommer att bytas ut. Min poäng är att om Urbas tas in så kommer vi inte att få fler spelare för 3:e/4:e kedjan utan om han kommer in så är det någon annan som inte får förlängt.

Jag har inte ens sett Urbas spela i Allsvenskan denna säsong så jag har väl ingen åsikt om han är bättre än de vi redan har i laget eller ej men oavsett så kan vi ju inte bara värva spets, vi måste också få bättre bredd.
Kommentera

7225: Vad är det som talar för att Urbas är bättre än Ollas? Vi vet sedan tidigare att Ollas kan producera i SHL och han kommer ju bara vara i bättre form nästa säsong med tanke på att hans tidigare skada. Och han är duktig defensivt även när han inte producerar.
Kommentera

Chris11: Ok Ölund har kontrakt men att byta tex Ollas mot Urbas kanske vore nåt, eller någon av övriga utan kontrakt som jag nämnde.
Kommentera

7225: Ölund har ett treårskontrakt.
Kommentera

2064: "Har vi inte redan ett halvt dussin av den spelartypen?
Mannberg, Olden, Alcén, Enterfelt, Blomqvist, Brodecki, Ölund och numera Ollas också. Varför skall vi ta in en till?
Breddspelare bör väl också plockas från juniorerna, hur skall de annars få plats?"

Tanken är kanske att byta ut en av ovan nämnda mor Urbas? Inte många av de spelarna står väl under kontrakt nästa säsong? Ollas, Olden, Brodecki, Alcén och Ölund står väl utan kontrakt efter säsongen?
Kommentera

2064: Det låter intressant att få in en tung forward, en tank, men då vill man ju helst se någon spetsigare än Urbas.
Kommentera

2064: Du får säkert olika svar om Urbas beroende på vem du frågar.
Att VIK ex gått oväntat dåligt och väl i princip gjort en fiaskosäsong har säkert påverkat Urbas spel också.
Med självförtroende sätter man kanske inte allt i chansväg men iaf mer än det man gör i ett lag i motvind och med dåligt självförtroende.
Sen är det väl till största del Urbas som spelartyp man önskar sig istf Olden, som verkar ha kört fast.
Vi får väl se om det ligger nåt i BZ:s dementi eller om det är en klassisk rökridå han lagt ut...
Kommentera

2064: Bra skrivet. Sundlöv jobbade ju så som du skriver, han lämnade luckor i truppen för juniorer att fylla. Ibland till jag han dock för långt åt andra hållet vilket gjorde att vi istället saknade vissa spelartyper.
Jag undrar vad Bz har för plan för Ölund och Lööke, känslan är ju att Lööke inte kommer att bli kvar. Det kan ju inte behöva krävas att man får ett genombrott likt Calrsson för att slå sig fram. Och hade vi haft full backbestättning hela säsongen hade Carlsson högst troligt inte fått sit genombrott på samma sätt.
Kommentera

Zappaholic: Iom med att Bulans spelidé är mycket energikrävande så har du en poäng. Å andra sidan så finns det lag som har liknande modell (hög forechecking t.ex.) som snarast verkar växa nu.
Givetvis mentalt också, de gick in i serien som ett nedarlagstippat gäng. Men under hösten började det spekuleras t.o.m. spekuleras om guld. När sedan de spelmässiga motgångarna började i december, följt av skador på nyckelspelare så verkar de ha drabbats av pyspunka i både kropp och skalle.
Kommentera

munkas: Jag tror att raset beror på att de försvann och att Bulan då fick gå hårdare på spelare som jag tycker det ser ut som om de fått lite soppatorsk nu. Jag tänker exempelvis på en spelare som Pudas, som ofta spelade flest antal minuter per match.
Kommentera

7225: Från vänner som följer VIK på nära håll har jag fått följande om Urbas: "stabil spelare, jobbar hårt men saknar spets och sumpar många chanser"
Har vi inte redan ett halvt dussin av den spelartypen?
Mannberg, Olden, Alcén, Enterfelt, Blomqvist, Brodecki, Ölund och numera Ollas också. Varför skall vi ta in en till?
Breddspelare bör väl också plockas från juniorerna, hur skall de annars få plats?
Kommentera

Zappaholic: Jo, jag vet att de är viktiga, skulle bara driva lite med Huge. Jag tror dock att Brynäs ras beror på fler faktorer än avsaknaden av dessa.
Kommentera

Brynäsgubbe: Drömscenariot utifrån aktuellt läge är väl att vi blir åtta och att Örebro går om HV. Säg att FBK skulle bli sjua. Vi får hemmafördel mot Örebro och slår ut dem. HV lyckas slå ut FBK och ställs som sämst placerade lag mot SAIK i kvarten. Vi får då Frölunda. Intressant...
Kommentera

Huge: Precis....Vad förutom att han är en Luleåikon talar för att dem vill ha honom som tränare nästa säsong?
Kommentera

Forsberg 1978: Haha. Han känner sig säkert lite sliten, och det är väl hans tur att ta lite ledighet nu.
Kommentera

NATURLIGTVIS!!! En back in från skada och samtidigt en ut MED skada!!!
Kommentera

bradberry: Ja, den möjligheten kan man ju inte utesluta.
Förutsatt att Bulan tränar Luleå nästa säsong, förstås...😀
Kommentera

Huge: "Hans spelartyp är nåt vi saknar och han passar in i Bulans spelsätt."

- Så han går till Luleå alltså...?😳
Kommentera

munkas: Jag är lite orolig för dina hockeykunskaper, munken. Sitter du verkligen och raljerar kring betydelsen av att vi tappat Rödin och Salmela, shl:s två bästa spelare på sina positioner?

Ska det verkligen vara så ogripbart svårt att ta till sig hur viktiga de är/var?
Kommentera

« · 1732213 · »