Huge:"Trender kommer och går, i september hade vi en bra trend med marginalerna på vår sida, nu är det tvärtom." Det är väl lättare att "ta sig ur en bra trend". Ett BRA sätt är ändra ett redan fungerande PP bara för att man får tillbaka en spelare från en skada. Jag är säker på att TJ har fler trumfkort i rockärmen.
Dags för GP och börja visa sin storhet som backtränare nu. Det är ofta hönsgård i vår zon och våra bärande backar gör juniormisstag.
Jajjen:
Bäckis firade alltså födelsedagen med att göra fyra poäng, han hade 6+5 på nio matcher...som sagt, är du vaken Karlsson?
Redigerad kommentar
Bäckis fyllde alltså 25 igår.
På 10 matcher i KHL har han gjort 7 mål och 8 ass och har +6.
Han påstås inte vara nån sniper. Brynäs måleffektivitet ligger på 7%. Lindholm är bäst på 15%. Bäckis spelar i KHL och har 25%. Ingen sniper, my ass!
Är du vaken Karlsson?
Huge: Tvivlar på att nån här tagit SM-guldet som en garanti för nytt SM-guld. Du har en förmåga att dra egna, och oväntade, slutsatser på det du läser.
Blir inte det lite motsägelsefullt? Vi har ett nytt lag, med nya förutsättningar men vi ska i alla fall ta lärdom av förra säsongen.
Är det inte enklare om du också inser att 10 förluster på 12 matcher omöjligt kan ses som ett gott tecken?
bradberry: Håller med. Fantastiskt att vi faktiskt håller placering och avståndet till bakomvarande. För ett antal år sen hade man varit jublande glad över det här tabelläget.
Huge: Apropå "nuvarande trend". Är det inte det vi gör här - kommenterar nuvarande läge? Känns inte helt aktuellt att kommentera en match från september om vi ska försöka bedöma framtidsutsikterna.
Inte ens med förväntningar som Timrås och Rögles Supportrar skulle 10 förluster på 12 matcher kännas ok. Nu är det regerande mästarna vi snackar om.
Redigerad kommentar
Den här killen verkar sitta i frysboxen hos Modo, enligt Sportexpressen.
Om man nu ska ta deras info som tillförlitlig så kanske det kan vara nåt för Sundlöv...
tobhund:Ja visst gjorde den det.Men det är en ny säsong med nya förutsättningar.
Så varför göra jämförelser?
Huss:"då skall man kanske inte gå ut publikt med målsättningen att försvara guldet utan kanske smyga i bakgrunden istället. Sticker man ut hakan får man vara beredd på att ta smällarna helt enkelt."
Var det fel att gå ut med målsättningen att ta guld förra säsongen också dårå? Det vore ju otroligt märkligt efter ett guld och gå ut publikt och säga att målsättningen inte är att försvara guldet....Tänk om nu TJ gått ut och sagt att målsättningen är ingemansland, eller kvartsfinal. Vilket liv det skulle ha blivit då...Topplag eller inte så är allt möjligt så länge vi har en slutspelsplats inom räckhåll...
Redigerad kommentar
Huge:"Inget att bry sig om."
Du har ett väldigt konstigt sätt att visa att du nte bryr dig med dina långa romaner till svar
Redigerad kommentar
Vi skulle behöva värva en målspruta. Almtuna har en jäkligt vass målskytt. Två mål efter första perioden i kväll. Hermansson, Daniel. Köp, Sundlöv!
Pucken slår förmodligen huvet på spiken i sin krönika efter AIK-matchen: Många av gnuggarna överpresterade förra året och hade en handfull riktiga klasslirare att luta sej mot. Samtidigt som många fortfarande har nån sorts psykologisk baksmälla efter guldet. Inte heller omöjligt att somliga kände sej mätta/slitna när det var dags för sommarträningen och därför inte är i bästa fysiska form. Sen kan man inte bortse från att Brynäs ÄR ett sämre lag i år. Men inte så dåliga att vi ska behöva förlora 10 av 12 matcher.
Sen tog tydligen Wikegård upp det faktum att laget är annorlunda byggt i år. Det är alldeles tydligt. De snabba spelvändningarna stod som spön i backen förra säsongen. I år går det såååå långsamt och omständligt. Samtidigt tacklar vi mest i serien och det är ju inte ett sätt att få upp farten. Jag antar att det är medvetet om man plockar in spelare som Enterfeldt och Thuresson. Harju är väl knappast fysisk men inte heller vindsnabb. Man kan ju undra varför denna omställning. Förra årets Brynäshockey var ju ganska underhållande och framgångsrik. Elle?
Huss:
Nej, jag är mycket medveten om att gnäll på domarn aldrig lönar sig eller att Brynäs har andra problem att jobba med...... jag ville bara belysa små marginaler som kan bli jobbiga när man har dom emot sig mot så bra lag som FBK.
- Ganska fyllig presskonferens, de brukar annars vara rätt spinkiga...
- Rigmor Wallin fokuserar i Exp på sånt som inte skedde..."Träffar han i pannan där då är saken över"
- Tydligen är det bara när försvarande spelare LYFTER UPP pucken med handen i målområdet som det blir straff...mer än vad jag visste...ang Ole-K.T aktion
-Var glädjande o se Cody göra sig redo gnm att slänga sin klubba ifa Ole-K.T hade velat dansa...Men dock bra att vänta tills vi har alla backar friska...
- Fö går det inget bra nu, jag tror jag vet vad det beror på
Rigmor Wallin, Lundh gjorde precis det som Bertil undvek
Patrik Lundh får ytterligare bestraffning för den tackling han delade ut på Victor Berglind när Färjestad mötte Brynäs i torsdags.
Lundh stängs av i totalt fyra matcher. En av dom omvandlas till böter och en av dom har han redan avtjänat, vilket innebär att han inte spelar matchen imorgon mot Växjö och på torsdag mot Rögle, meddelar Färjestad via sin hemsida.
Enligt sajten skriver nämnden att Lundh hoppar in tacklingen och att han riktar kraften mot huvudet på Berglind.