1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446096 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK Lördag 7/1-2012

Sv:Brynäs IF - Färjestads BK Lördag 7/1-2012
Jag blev irriterad på Rohdin igår. Dels var det jäkligt fegt, dels hade hans onödiga tvåa kunna blivit ödesdiger för laget. Bra med en retsticka men om han fortsätter så där blir han bara en feg retsticka som Jämtin.

Burken: Huges språkliga tillrättavisningar är helt obetydelselösa så släpp dem nu.

arnio: uhh...scarry! Vad ska Huge tycka om ordet "obetydelselösa" ? ;-)

Tommy: obetydelselöst är ett  dialektalt uttryck och det vet nog magister Huge mycket väl.

arnio: Dialektalt i din hjärna kanske, finns inte nån annanstans!

Peja: Håller med dig om att hans två kändes jäkligt onödig, men till slut kostade hans lilla provokation Färjestad två spelare. Men.. kanske inte nästa gång

Tror knappast Rohdin hoppade in i båset och gömde sig för att han var rädd. Rohdin behöver så mycket speltid han bara kan få och att då ta ett onödigt matchstraff i slutet av en redan avgjord match och riskera avstängning är bara onödigt för hans del.

Tommy:Det är ett ord som han har gjort till dialektalt. för mig är det en dubbel negation.

Betydelse tappar sin betydelse när man sätter "lös" efter. Sätter man då ett O framför ordet så blir det ju betydelse. I och med att O:et tar bort betydelsen i lös...hahaha

Jaja...

Burken: Ja, det är hög nivå här inne. Tycker Arnio kan be Huge sluta med att rätta språkliga fel istället för att behöva be folk att bortse från att han gör det...

Huge: Är du lika ironisk IRL?

Rätt eller felstavat?

arnio: Satt och lurade lite på din dialekt. Vad betyder då "obetydelselöst" ?
hur ska man tolka uttrycket? Bara nyfiken...

Tommy: Han är från Sandviken. Bara att nicka och le.

Att ni bara orkar tjafsa....har ni inget roligare att göra ???

Burken: otveklöst från Sandviken

Ärligt, jag måste få veta. De där gesterna som Meyer gjorde...typ drog armarna fram och tillbaks vid midjan, va betydde det ?

Typ " jag har fortfarande bältet" ? Haha..Tacksam för svar.

Davey_22: jag tror att han imiterade en kyckling

arnio: Kass imitation isåfall, helt fel armrörelse. Aja..hakade upp mig lite på det bara :)

Bissett_19: "Jag håller med,inte undra på folk flyr detta forum."

Isf ett fenomen som kanske säger mer om dom som flyr än om klimatet i vårt forum.
Jag menar; om man som skribent inte tål att det ca 3 gånger om året dyker upp såna här språkdebatter som iofs inte har så mkt med hockey att göra, då är man rätt så inskränkt och trångsynt.

Man hade isf mer förstått om en massa skribenter flytt forumet pga allt skitkastande på allt och alla, men det verkar man inte ha nåt större problem att acceptera.
Ja, jag säger då det....    ;-)

« · 1455573