Play In 1:3, lördag 7 mars, kl. 17.15: Färjestads BK–Brynäs IF.
Play In 2:3, måndag 9 mars, kl. 18.30: Brynäs IF–Färjestads BK.
Play In 3:3, tisdag 10 mars, kl. 18.30: Färjestads BK–Brynäs IF.
Tänk om vi kunde knipa första matchen i Karlstad... (men du fuckar vi väl upp det hemma sedan).
Steenm:
Shl:s original two för mötas igen i slutspel, för 4e ggr de senaste 5 åren.Det är dags att slå Färjestad i slutspel ,som guldåret 2012.
Bellman 6,0: Nära spel var väl att ta i, han kan knappt åka skridskor tydligen.
Håller det inte för osannolikt att vi kommer sakna både Bertilsson och Anderson under play in.
Chris11: Det här måste ju vara ett kanon läge för Brynäs, nedelagstippade mot FBK. JAg tror vi vinner denna match serie. Om det sedan blir SAIK i kvarten så tror jag vi överranskar, motivation kan slå klass, kanske passar Brynäs att vara under dogs ?
Som sagt var, det är inte över förrens det är över och större under har väl skett.
Forza Brynäs !!
micke63: Vi är ju alltid nederlagstippade mot FBK, och det slutar alltid på samma sätt.
Nejdå, jag har också en bra känsla. Vår form har varit på uppåtgående sista månaden, medan FBK egentligen stått och stampat på samma position sedan oktober.
För övrigt är det stor humor att i text efter text från alla dessa "insatta" journalister se analyser om att Brynäs fått "klara sig utan" en sådan "viktig pjäs" och "nyckelspelare" som Jörgen Sundqvist tydligen ska vara.
De kan inte ha sett en Brynäsmatch på ett par säsonger... :)
Utan Bertil och Andersén är det risk att det blir fest framför vårat mål. Nu gäller det att grabbarna står upp och hjälper varandra.
Efter blockerad puck i våran zon vill jag se att våra forwards är beredda att hoppa in direkt ifall nån försöker pusha runt Djoos och Nörstebö.
Dr Spec: Var hittar man denna intervju är detta sant att inte Andersen och Bertil kan spela mot FBK så ge jag fan upp! Jag börjar fan tro på onda väsen på ritktigt iom Brynäs alla jävla skador år ut och år in riv arenan alternativt flytta den för det börjar bli uppenbart att det ligger en förbannelse över Gavlerinken! :-(
Tycker synd om laget och därmed hjälper jag till en gång till denna gång med en 1000 lapp!!! Många bäckar små hoppas fler (som kan) hjälper till!!!
Det är ju som någon annan skrev att våra chanser ökar ju nte med dessa satans skador! FAN!!!
C more har tekniska fel på Brynäs match :-(
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Mål eller inte – det blev mål. Skit i det nu.
Dansbandet väntar i Play In. Hjärnan säger 1–2 i matcher, hjärtat säger 2–1.
Så, vad tror ni?