Men vad fan...
"Och på måndag är Gävlelaget klart för kvartsfinal."
Varför skriver man så för?!
Jag sa ju att vi måste göra 4 mål ikväll :) Jag öppnar upp några Baron Trenck nu,killar.
Skål för våra spelare som gjorde oss stolta i svårt läge!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Brynäs 2-2 är ett helt korrekt mål. Arell stöter till pucken och får den in i egen zon. Då upphävs offsiden. Jag har just kollat klippet och Arell är definitivt sist på pucken.
Regeln säger : If a player legally carries or passes the puck back into his own
defending zone while a player of the opposing team is in such
defending zone, the off-side shall be ignored and play permitted to
continue.
Powerfade: JAG TROR offside är samma där som här. Jag kan inte vara 100 %.
Tycker nog fan visst jag kan hänvisa till NHL eftersom det är samma sport. Men därmed inte sagt att jag är 100% som sagt. Det ger oss en fingervisning.
Var inne på svenska förbundets sida men hittade inget där just då.
Powerfade: Här är från shl.se
2010-04-23 09:00:00 | Icing och offside
Fråga: Om anfallande lag har en spelare kvar i offensiv zon och
motståndarlaget spelar hem pucken i egen zon, blir det offside då? Det
har nu hänt i flera matcher att det blivit blåst för offside och publiken har reagerat starkt mot det. Är det pucken som gäller oavsett vem som spelar in den?
Svar: Om försvarsspelaren spelar tillbaka pucken in i egen zon med kontroll ska offside ej dömas. Om pucken däremot reflekteras tillbaka, det vill säga utan kontroll, så ska offside dömas.
Här blir ju knäckfrågan : Är Arells agerande en puckreflektion eller inte? Hans intention är att dra pucken till sig (alltså in i egen zon). Han lyckas dra den mot sig,men inte till egen tillfredställelse.
Som jag ser det : Korrekt Mål.
Skön seger med ett B-lag. Vore kul att nån gång få spela slutspel med A-laget. Har vi väl inte gjort sen 2012.
Vem har hittat på att det skulle vara offside vid 2-2? Det är ju grisen som ser till att pucken hamnar i egen zon. Hur fn skulle det bli offside? Media kan skapa historier av ingenting. Köp inte allt!
Powerfade: Jag tycker detta räknas till kontrollerade former. Arell lyckas med sin avsikt. Att föra pucken in i egen zon. Det där är ingen "reflektion".
Klockrent mål.
"Men vad fan...
"Och på måndag är Gävlelaget klart för kvartsfinal."
Varför skriver man så för?!"
Håller med. Så onödigt dra förhastade slutsatser. Ett avancemang känns för mig fortfarande för bra för att bli/vara sant.
Davey_22: "Ganska oroväckande hur experter och stora tidningar säger/skriver saker utan att kontrollera vad som egentligen gäller. Men man borde väl inte bli förvånad.."
nämen.
en Brynäs supporter som återigen vet bättre än alla andra !
Zappaholic: Nästa troll... Trots gedigen utläggning och källor som förklarar regelverk så kan de inte förstå.