Brynäs IF

730622 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn

« · 1669680 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn
Forsberg 1978: håller faktiskt med dig. Ibland är han skit jävla bra, men när det väl gäller så chipsar han till det :@ faan
Kommentera

Vilken jävla losermentalitet vissa härinne ger uttryck för. Det är två matcher som gått till övertid. Uppenbarligen är vi inte så mycket sämre om ens något sämre än Fbk.

4-3 i matcher sett över säsongen till Fbk. Klart vi har en bra chans.

Kommentera

Huge: det var ett under stt vi fick till förlängning.
- Starky skakig
- På tok för mkt puckfokus i defensiven med ideliga tappade markeringar som följd
- Passningsspelet och puckbehandling var under all kritik
Plus tilll Lindblom, Brodecki o Blomman linan. Anton Rödin var också riktigt bra.
Kommentera

Brynäsgubbe: Tyvärr 4 eller 5-1 i morgon och rekordtidigt sommarlov. Nästa år vill jag att vi åker ut mot vilket annat lag som helst...
Kommentera

Chris11: All press är på FBK. Alla tycker att de bör ta det här nu. Precis som i första matchen kan det gynna oss. 

Jag är inte imponerad av Färjestad. För jävla trist att så många här tycker det redan är kört. Hoppas ni inte deltar i någon lagidrott själva. Ni skulle sänka laget med er mentalitet. Skärpning för fan!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Bifbiffen:
I morgon tar med all sannolikhet denna skitsäsong slut. Synd på pengarna..
I morgon tar vi nya tag och hoppas på det bästa men det är tungt nu.
Kommentera

Zappaholic: Får vi se Andersen och Bertil imorn tro?
Kommentera

Zappaholic: precis tvärtom. Färjestad räddade en matchboll och kan imorgon köra över ett utmärglat Brynäs.

Redigerad kommentar

Kommentera

Silfver:Slovak Djoos och Eklund bra bland backarna. Kilas har det tungt.
Kommentera

Zappaholic: Inte imponerad av Färjestad?

-Säger så här: Jag är AVUNDSJUK på det försvarsspel och den förmåga att spela på resultat som de visade upp i period 3. Att Brynäs fick in ett mål var ju bara flyt. De hade 100% kontroll fram till dess.
Kommentera

Silfver: "Anton Rödin var också riktigt bra."

-Intressant så olika man kan tycka... Jag är av uppfattningen att Anton gjort ca: 45 bättre matcher den här säsongen.
Kommentera

bradberry: FBK är en blek skugga av sig själva. De har väldigt stabbiga backar och visst, när styrspelet funkar är de bra. När vi fick upp farten i mittzon tog vi oss lätt in i deras zon. Vi höll på att åka sönder dem i sudden och borde avgjort.

Så nej, på det hela taget är jag ej imponerad.

Smaken är som baken...
Kommentera

Bifbiffen: då behöver du ju inte bemöda dig att titta i morgon eftersom du redan vet att det blir förlust.
Kommentera

För Brynäs verkar alltid den enda enkelriktade vägs ände heta Färjestad. Så trött man är på denna tradition...

Kommentera

Davey_22: Håller med, två stenhårda och ytterst jämna matcher som spelats hittills, men här inne får man intrycket av att Brynäs har blivit totalt utspelade i båda matcherna. Deras målvaktsbyte gav tyvärr effekt ikväll, tydligt att PW vann målvaktsmatchen mot Starkbaum. Brynäs har svårt att synka avslut och trafik framför deras kasse men samtidigt skapar man flertalet helt rena lägen (som man dessvärre bränner). Känns inte som att Färjestads försvarsspel är riktigt så starkt som somliga försöker göra gällande.
Kommentera

Clarence: Om man ser nyktert på saken har Färjestad egentligen "bara" varit konsekvent starkare än Brynäs under de senaste 10-15 åren. Och då har det egentligen handlat om att de har haft ett mycket bättre (dyrare) lag än Brynäs. Nu är det uppenbarligen väldigt jämnt mellan lagen.
Kommentera

Peja: Förstår inte heller snacket om att de är så mycket bättre än oss. 3-2 i matcher i grundserien. Båda play in-matcherna till sudden. I min värld betyder det att lagen är jämna och marginalerna små.
Kommentera

Zappaholic: När där finns tid att spara in
Kommentera

Peja: Nja "10-15 år"  får du nog dubbla om du tittar i historieböckerna. Men jag håller med om att Brynäs idag krupit närmare och i seriespelet nu ofta vinner ett par ggr per säsong. När det verkligen gäller, i slutspel, är det dock Brynäs som så när som på guldåret -12 alltid står där som förlorare. 
Kommentera

Clarence: Färjestad har vunnit 9 guld. 1981, 1986, 1988, 1997, 1998, 2002, 2006, 2009 och 2011. Att de skulle ha varit konsekvent bättre än Brynäs i 20-30 år är rent trams. Klubbarna vann t.ex lika många guld på 90-talet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag tycker vi ska komma ihåg att
FBK har tagit ledningen mot oss fem gånger och vi har kvitterat. Tycker det tyder på att det finns en moral och fin energi i laget. Det bådar gott inför nästa säsong. Jag hoppas förstalinan blir intakt och sen kommer våra juniorer vara ännu bättre. Resten lämnar jag över till Bengtzén med varm hand.
Kommentera

Peja: Hur många guld har Brynäs då tagit sen deras första guld? Och kolla också gärna upp inbördes möten sen 80-talets början.
Kommentera

Lunkan:Hur tänker du där?! Eklund är ett stort jävla skämt!! Han som bidrog till att FBK tog ledningen med 2-1...... han är och har varit totalt värdelös hela säsongen. BRYT KONTRAKTET TACK!!!!
Kommentera

Vi ska inte glömma Sweatt som öht såg till att det blev övertid idag. Men nog grämer han sig över friläget. Vi var ett mål ifrån... 
Kommentera

Clarence: Hur många guld har Färjestad sedan Brynäs senaste guld? Den typen av frågor gör att man inte ser det hela över tid. 

Det är tydligt att Färjestad gick förbi Brynäs (och många andra) i samband med att Löfberg Arena invigdes 2001. De var tidiga med en modern arena och skaffade sig överlägsna ekonomiska förutsättningar gentemot konkurrenterna. Färjestad var bra även innan - men de hade även svaga år. Minns bland annat att de kvalade. När Brynäs knep sina guld 93 och 99 tror jag inte någon kommer ihåg hur det gick för Färjestad. Det var helt andra klubbar som konkurrerade om de gulden. Men om du vill intala dig att Färjestad har varit konsekvent bättre än Brynäs de senaste 30 åren så kan jag ju förstås inte stoppa dig från att göra det.
Kommentera

Peja: Kvällen är sen. Låt oss inte fastna och dividera mer om detta. Det går att vinkla och vända och vrida på det mesta i statistikväg. Ha en bra tisdag, även om jag tyvärr är tämligen säker på att dagen slutar i att vårt kära lag spelat klart för säsongen... 
Kommentera

Kan säga såhär iallafall, nästa säsong kommer brynäs att vara topp 6. Med tanke på vad bengtzen kommer att plocka hem, titta bara på khk, de var i division 1 får några år sedan.
Tror vi kan plocka ett sm guld inom en snar framtid :-)
Kommentera

Brynäsgubbe: Ni är för negativa klart att ni fixar det då vi har varit usla de senaste tre åren. Lycka till mot SAIK
Kommentera

Herregud, det finns alltså "folk" som försöker att hitta både den ena o andra ursäkten till kvällens förlust😂😂😂😂
Kommentera

Svanru: kanske om våran förstalina börjar producera lite mera annars tror jag det är godnatt i morrn !
Kommentera

70 Rodrigues: Det finns också de som inte ger upp morgondagens match på förhand. Som jag skrev tidigare, jag hoppas verkligen inte de håller på med någon lagidrott så lagkamraterna slipper se dem ligga i fosterställning inför viktiga matcher...
Kommentera

Zappaholic: Vem/vilka har givit upp. Jag är bara heligt förbannad över kvällens torsk o på sättet vi gör det😠
Kommentera

70 Rodrigues: Syftade inte på dig. Scrolla ner så ser du flera som redan kastat in handduken. Tycker jag är lite förhastat...
Kommentera

70 Rodrigues: nu håller vi tummarna på att alla kedjor kan leverera imorgon. Tyckte 2:a kedjan och Westerholmarna såg väldigt sega ut idag. Kände inte igen Westerholmarna... de etablerade inget hårt tryck som de alltid brukar göra.
skärpning tills imorgon!
Kommentera

Jag har ändå svårt att kritisera Brynäs insats idag. Tycker det är jämnt skägg första två perioderna. Fbk börjar starkare och sen äter sig Brynäs in och tar över båda gångerna.

I tredje kontrollerar Fbk oss i 18 minuter utan att själva skapa sådär värst mycket.

I övertiden skapar vi 3-4 högkaratiga målchanser innan Fbk gör mål.

Det var liksom en match som kunde gått åt vilket håll som helst.. Tyvärr gick den på fel håll.

Vi är trots allt bara en vinst mot ett högst mänskligt Fbk ifrån att nå ett slutspel som inte ens fanns i min tankevärld när vi var 5 poäng bakom Leksand.

Mina tre stjärnor går till : Slovak,Lindblom och Brodecki.

Kommentera

Clarence: Du har väl varit säker på att Brynäs spelat klart sedan match ett, typ?! 😎
Kommentera

Måste säga detta... Sweatt är fantastiskt på många sätt och helt klart ovärderlig för laget. Men något han måsta träna på är avsluten i frilägen. Det är väldigt ofta han kommer i hög fart och för nära inpå målvakten vilket resulterar i att han typ försöker chippa in den. Ibland funkar det, oftast inte. Kan inte sluta tänka på vad som hänt om han bara dundrat på med all kraft eller försökt placera den med ett hårt handledsskott. Rödin är grym på sånt.

Och på tall om skott... Scott måste kliva fram imorgon. Dags för honom att göra mål igen.
Kommentera

Brynäsgubbe: på nåt jävla sätt så känns dom inte så bra som dom Varit under säsongen. Dom måste kliva upp ett snäpp i karlstad.

Man får dessutom inte glömma att båda llagen har en lång bussresa i bagaget inför tisdagens match. Så det kan gå åt vilket håll som helst. Förhoppningsvis brynäs
Kommentera

Clarence: Efter att ha läst igenom dina inlägg efter matchen så undrar jag om du får något bidrag för varje gång du hånar Brynäs? Ett Brynäs som till stora delar är ihopsatt av juniorer är en vinst från att slå ut ett ihopköpt Färjestad och du bara öser på med allt dåligt. Antar att du själv inte är med i någon lagidrott eller är du en misslyckad tidigare spelare som fortfarande inte skakat av sig besvikelsen? Fyfan va kass du är!

Redigerad kommentar

Kommentera

Inte helt oväntat så tog Fbk returen igår.
Fbk i ledning på bortaplan är tufft för vilket lag som helst.

Fick ner farten på Brynäs i mittzon och kunde sen skapa snabba kontringar.

Tror vi har en bra chans ikväll då Fbk måste öppna upp på hemmaplan. Nycklarna blir tålamod, effektivitet och målvakterna.

Orkar vi?
Kommentera

rafalski: Den tågan och viljan som Brynäs har visat upp den senaste tiden skulle man beviljat se från omg 1. Imponerad, trodde inte det om truppen, faktiskt:)

Men ikväll kör vi över FBK!
Kommentera

Slår ur underläge även enligt media ikväll (media som av någon outgrundlig anledning gjorde oss till favoriter igår). Bortaspelet tidigare denna säsong och skador talar ju emot men nu är det en match då kan vad som helst hända. Färjestads hemmastatistik talar ju emot dom också.
Tycker vi gjort det bra nu i Play in, skadehelvetet som aldrig tar slut gör det inte lättare direkt.
Backarna som fått kliva fram nu har ju gjort det fantastiskt bra.
Ska till Karlstad ikväll. Tror det kan gå hur som helst...
Kommentera

ikväll behöver vi Andersen i laget å att starkbaum gör årets match. Fokus på defensiv å omställningar
Kommentera

Hur blir det med Anders'en nu!?
I vissa lag verkar man spela med stora krämpor men i Brynäs verkar man inte ens få ha en snorkråka i näsan för att spela.
Sista matchen - bara att köra väl !!
Bertilsson borde de kunna tejpa.
Kommentera

In med Honken ikväll!
Kommentera

Får vi bara första målet så har vi en bra chans att klara detta. Får Färjestad första målet så kommer de att spela sin infernaliskt trista ( men effektiva)  styrhockey.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ok, Jacob Markström ska fan inte gå till Frölunda.
Kommentera

har en väldigt dåligt känsla om kvällens match...känns som att Färjestad kommer krångla sig ur denna situation. skulle Brynäs gått till slutspelet så var det igår. tippar på att det blir resultatmässigt en stor vinst. 4-1.
Kommentera

Markström till brynäs får Frölunda ta starky.
Tror dock Markan kör på nån säsong till. Större chans att få hem Lindbäck!

Svårt dock när Felix ska in och få chansen!
Kommentera

Discolight94: Kändes förjävligt igår (även idag) men jag tror fan att vi vinner idag för den känslan jag har idag har jag inte känt på länge!

Vinst 4-2!

Kommentera

« · 1669680 · »