Vilken jävla losermentalitet vissa härinne ger uttryck för. Det är två matcher som gått till övertid. Uppenbarligen är vi inte så mycket sämre om ens något sämre än Fbk.
4-3 i matcher sett över säsongen till Fbk. Klart vi har en bra chans.
Chris11: All press är på FBK. Alla tycker att de bör ta det här nu. Precis som i första matchen kan det gynna oss.
Jag är inte imponerad av Färjestad. För jävla trist att så många här tycker det redan är kört. Hoppas ni inte deltar i någon lagidrott själva. Ni skulle sänka laget med er mentalitet. Skärpning för fan!!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
För Brynäs verkar alltid den enda enkelriktade vägs ände heta Färjestad. Så trött man är på denna tradition...
Clarence: Färjestad har vunnit 9 guld. 1981, 1986, 1988, 1997, 1998, 2002, 2006, 2009 och 2011. Att de skulle ha varit konsekvent bättre än Brynäs i 20-30 år är rent trams. Klubbarna vann t.ex lika många guld på 90-talet.
Redigerad kommentar
Jag har ändå svårt att kritisera Brynäs insats idag. Tycker det är jämnt skägg första två perioderna. Fbk börjar starkare och sen äter sig Brynäs in och tar över båda gångerna.
I tredje kontrollerar Fbk oss i 18 minuter utan att själva skapa sådär värst mycket.
I övertiden skapar vi 3-4 högkaratiga målchanser innan Fbk gör mål.
Det var liksom en match som kunde gått åt vilket håll som helst.. Tyvärr gick den på fel håll.
Vi är trots allt bara en vinst mot ett högst mänskligt Fbk ifrån att nå ett slutspel som inte ens fanns i min tankevärld när vi var 5 poäng bakom Leksand.
Mina tre stjärnor går till : Slovak,Lindblom och Brodecki.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Discolight94: Kändes förjävligt igår (även idag) men jag tror fan att vi vinner idag för den känslan jag har idag har jag inte känt på länge!
Vinst 4-2!