Peja:
lite småkul att Gretzky övervägde spel i Sverige ;)
Redigerad kommentar
DavyDjoos:
han var väl utlånad till Brynäs förra säsongen för växa till sig
både fysiskt och spelmässigt. Hur tycker du det har funkat?
Sen, även om det gör lite ont att säga det, så finns det alltid en risk
för att han helt enkelt inte är NHL-material...
mk: nej nej nej, det jag säger är att han inte hade nån ledande roll i Modo innan han åkte över.
Bra som fan var han :) det kan ingen ta ifrån honom :D
DavyDjoos:
sen är det väl olika från person till person också?
varken Foppa, Sudden eller Lidas hade några större roller i sina respektive lag
innan de åkte över och rent poängmässigt sett var väl knappast
Alexander Ovechkin nån ny Gretzky?
Gretzky, till skillnad från många stora, blev aldrig draftad och inte hade han
nån jätteledande roll förrän kaptenstiteln 5 säsonger in i sin NHL karriär.
Sheena Punkrocker: det jag menade var precis det, att han (Söderberg) hade spelat upp sig i Sverige först, både spelmässigt, rutin samt hunnit med att utvecklas fysiskt (vet inte hur han var i unga da'r).
Det jag menar med detta är i sig en parallell till Järnkrok — att låta Järnkrok spela i en ledande roll i Brynäs, och kanske växla detta med extra fys ger honom en bra grund att stå på. Som jag alltid har tyckt har jag ansett att Kroken behöver några till år på sig i Sverige, för att bygga kropp och stabilitet. Han måste bli fysiskt redo.
För vissa spelare passar nog AHL, de får kämpa sig uppåt, har hårda tränare som ställer krav och NHL-lagens ögon är närmare. Men är Kroken en sådan spelare, eller är han en som mår bäst av att utvecklas med en ledande roll i alla spelmoment? Alternativt under några år till?
Jag vet inte, men tror att Kroken inte tjänar så mycket på att spela där borta. Vi tjänar på att ha honom i Brynäs — så valet är i mina ögon enkelt, säkert inte i hans... ;)
DavyDjoos: "pelade Carl Söderberg någon AHL-match? (seriös fråga då jag ej vet)
Funderar på om han genom alla år i Sverige är ett exempel på någon som slipper harva i AHL, han harvade dock i Allsvenskan i många år..."
gjorde han visserligen inte (inte enligt EP iallafall),
men i hans fall kanske han ses som tillräckligt rutinerad?
Sen tänker väl inte alla lag lika heller och han kanske fyllde en
roll som Boston saknade?
bifhjärta: Sitter också och hoppas på att det är nåt stort på gång men det stannar nog vid drömmar:
"Vi behöver bredda truppen, men vi har de pengar vi har och det gäller att väga för- och nackdelar mot varandra, säger Sundlöv..."
"Vi har de pengar vi har", är nog det centrala budskapet.
Redigerad kommentar
Huss:
Hur många av deras juniorlandslagsspelare är utlånade från NHL?
Jag antar att de kommer att bli av med en massa av de här spelarana.
Kanske inte alla redan till nästa säsong.
Men inom två säsonger, är väl de flesta i NHL/AHL.
Det är ju tyvärr det som är risken med såna här satsningar.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hoppas på Starkbaum och Rödin nästa match. Hade inte varit fel med Alexander Larsson heller känns som att han är något underskattad. Han jobbar riktigt bra defensivt med stark checking och möter upp motspelarna och sätter stor press innan egna blå. Tycker det ser allt för enkelt ut just nu för motståndarna att glida in i vår försvarszon!
Som alla kan se så saknas Anton Rödin enormt mycket i vårat offensiva spel med sin rörlighet och lite irrationella spelstil, framförallt i PP.
Tycker Starkbaum är ohotad etta i Brynäs just nu , inget snack! (Även om jag älskar honken).
Innan säsongen var Dennis Persson tänkt att vara en av våra ordinarie sex backar, som alla säkert märkt är han borta från spel hela tiden och när han väl spelar så suger han. Ersätt!?
bifhjärta: Vad menas med att Järnkrok har brunkat i AHL?