Huss:
Hur många av deras juniorlandslagsspelare är utlånade från NHL?
Jag antar att de kommer att bli av med en massa av de här spelarana.
Kanske inte alla redan till nästa säsong.
Men inom två säsonger, är väl de flesta i NHL/AHL.
Det är ju tyvärr det som är risken med såna här satsningar.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hoppas på Starkbaum och Rödin nästa match. Hade inte varit fel med Alexander Larsson heller känns som att han är något underskattad. Han jobbar riktigt bra defensivt med stark checking och möter upp motspelarna och sätter stor press innan egna blå. Tycker det ser allt för enkelt ut just nu för motståndarna att glida in i vår försvarszon!
Som alla kan se så saknas Anton Rödin enormt mycket i vårat offensiva spel med sin rörlighet och lite irrationella spelstil, framförallt i PP.
Tycker Starkbaum är ohotad etta i Brynäs just nu , inget snack! (Även om jag älskar honken).
Innan säsongen var Dennis Persson tänkt att vara en av våra ordinarie sex backar, som alla säkert märkt är han borta från spel hela tiden och när han väl spelar så suger han. Ersätt!?
foppa78: Aha. Du blev avstängd för det? Löjligt. Jag tål att bli kallad värre saker än nickedocka och anmäler inte sånt.
Någon ja-sägare tycker inte jag att jag är, visst kan jag ge kritik, men tillhör väl inte de som skriker högst.
Bara för man inte kräver Sundlövs avgång, betyder ju inte att man tycker han gör ett fantastiskt jobb.
Sundlöv har gjort riktigt bra värvningar, och en hel del dåliga värvningar. Precis som alla andra sportchefer. Nytt blod behövs på posten och spelarbudgeten behöver höjas för att vi ska kunna vara med och utmana kontinuerligt i toppen. Samtidigt är tålamod och långsiktighet viktigt. Nu har Sundlöv väntat för länge att värva. Det är min åsikt, men jag skriver den inte i vart och vartannat inlägg. Betyder inte att man är JA-sägare för det.
Huge: För att svara på förgående grej. Håller definitivt med om att domarnivån i matcher inte alls är bra. Däremot tycker jag att Scott är alldeles för het i just den situationen. Solklar utvisning, inget att ens diskutera.
Skulle vilja att du hittade liknande situationer i matcher som du säger för det gör du knappast. Crosscheckings framför mål i PP är en sak och vid sargerna. Men inte ens de situationerna är så tydliga som denna.
finfint försvarsspel av Modo i andra perioden. Hemmafansen måste vara stolta.
2-3 15.26
2-4 15.37
2-5 16.00
foppa78: Jag är lite nyfiken på din definition av JA-sägare.
Är det alla som inte skriker sig skelögda att hela föreningen stinker apballe och bör dra åt helvete efter varje förlust?
Steenm: Jo jag skojade lite. Jag tycker dock att det var något tidigt. Men det är ju en världslig och egal sak eftersom vi torskade...