Brynäs IF

727660 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Frölunda HC 7/12-13

« · 1602918 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 7/12-13
Järnkrok kommer..tro mig
Kommentera

bradberry: Wishful thinking....
Kommentera

bradberry: Järnkrok vore givetvis fantastisk att få hem, men jag skulle nöja mig med att värva hem Wännström iår igen. En positiv, fartfylld spelare som kan göra mål på straffar (låter löjligt, men det är ju viktigt nuförtiden...) som fortfarande har utvecklingspotential i sig.
Kommentera

Tolkar tystnaden som att det är något stort på gång. Kompletteringsspelare från AS kan man greja över en natt. Typ någon som går in som brunkare innan skadeläget ljusnar. Sundlöv har ju själv sagt det är bråttom så varför händer inget?

- Helt enkelt för att man har en långsiktig lösning på gång med en mer etablerad spelare och kan därför vänta några dagar längre.

Järnkrok...

?
Kommentera

Dragan 2k: Nästa säsong, han är två steg före....
Kommentera

70 Rodrigues:Va fan 70.Var inte Görtz klar för Luleå:-)
Kommentera

Enaranger: Inte många (Collberg t.ex.). Det är väl någon enstaka spelare som försvinner, tänker främst på Andreas Johnson och kanske Klingberg.
I övrigt så ser det ganske bra ut.
Skulle kunna tänka mig att Olimb skulle ta chansen om han fick.
Kommentera

Huss:

Hur många av deras juniorlandslagsspelare är utlånade från NHL?
Jag antar att de kommer att bli av med en massa av de här spelarana.
Kanske inte alla redan till nästa säsong.
Men inom två säsonger, är väl de flesta i NHL/AHL.

Det är ju tyvärr det som är risken med såna här satsningar.

Kommentera

70 Rodrigues: Frölunda fortsätter sin ungdomssatsning. Guld nästa säsong tror jag.
Kommentera

Huge: Det jag reagerar på är att du anser att fäder som använder könsord är omogna och dåliga förebilder för sina barn, ett sådant påstående är ju bara löjligt.
Kommentera

70 Rodrigues: Varför ens bry sig, om du och andra nu tog det som en provokation?
Måste man (över)reagera på alla inlägg som man uppfattar som provokationer?
Och ärligt talat: är det så farligt OM det nu var en medveten provokation från min sida?
Herregud, jag och säkert många andra upplever det ständiga gnället som oerhört provocerande utan att oja oss över det, mer än att vi då och då påtalar eländet.
Du själv brukar dessutom ta upp andra skribenter emellanåt, ex när du lite sarkastiskt och raljerande försöker få fram MIN åsikt genom inlägg typ: "Snart kommer det rätta svaret från den allsmäktige Huge!!!!"
Det är ju isf exakt samma typ av provokation, som jag ser det.
Men det räknas kanske inte?

I övrigt ett bra svar och jag vet naturligtvis att det ofta sker i frustration och inte är så illa menat.
Även om jag fortfarande undrar varför det är så provocerande att peka på nåt som de facto har förekommit härinne.
Kan enbart tyda på att jag trampat på många ömma tår.
Även dina...    ;-)
Kommentera

Huge: Varför ens skriva o ta upp andra skribenter i gb:n om du inte var ute efter att provocera, artikeln gällde ju Lundqvist? Jag har vräkt ur mig könsord vid flertalet tillfällen i ren frustration, dock inte till domare eller att barn har hört det. Nej det är inte ok att skrika könsord till domaren.
Kommentera

70 Rodrigues: Provocera? Hur tänker du nu?
Du länkade till artikeln om Lundqvist, jag konstaterade faktum: könsord har förekommit även härinne från vuxna familjefäder och det är lika beklämmande oavsett plats.
Exakt VAD tycker du är så provocerande med det?
Låter faktiskt som att du inte tar avstånd från Lundqvists uppträdande utan snarare tycker att det är Ok.
Eller?
Kommentera

Dragan 2k: Efter att ha sett PK efter matchen så undrar man dessutom varför Lundqvist är så sur på domarna?
Rönnberg hävdade att spelarna (främst Lundqvist) var sura på att domarna lät Nordan låsa motståndaren vid tekning utan åtgärd och utbyte av tekare.
Varpå TJ förklarade att det faktiskt är tillåtet att låsa motståndaren bara man inte sparkar pucken först.
Verkar som att den gode Lundqvist, som en av ligans bästa tekare, mer är ledsen att han för kvällen mötte sin överman i tekningscirkeln?  ;-)
Kommentera

Huge: Hur moget är det att i din ålder sitta o skriva inlägg bara för att provocera? Det om något är beklämmande.
Kommentera

Dragan 2k: Håller inte riktigt med.
Om respekten för domarna ska vidmakthållas så måste flagranta abuse of officials också straffas lite hårdare än en vanlig 10-minutare.
Och i det här fallet kan jag inte tänka mig att Lundqvist sagt nåt som domarna är vana vid att höra, isf skulle vi ha sett betydligt fler MP för såna här saker.

Sammanfattningsvis: det hårda straffet står i relation till hur allvarligt man ser på abuse of officials och då ska ingen hänsyn tas till resonemanget att han som du säger "ändå försvunnit från matchen" och att det därför lika gärna kunde ha räckt med en 10:a och GM.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:Helt rätt att Joel åkte ut. Utan tvekan. Men matchpenalty på det? Hade det inte räckt med 10 minuters personligt - han hade ändå försvunnit från matchen? Har svårt att se att sådana här "verbala attacker" är något som inte sker relativt ofta på isen.

Som det var nu åkte han ju ut för matchen, gav Brynäs ett 5-minuters överläge för ett brott som inte gjordes mot Brynäs? Om jag inte misminner mig har jag sett dubbla 10:or och GM-utvisning på det.

Jag stör mig på MP:t. 
Kommentera

Peja: Ja, visst är det pinsamt att vuxna personer vräker ur sig könsord, oavsett var det förekommer: på isen, härinne eller i det vardagliga livet.
Om det hade gällt 6-åringar i trotsåldern hade man ju kunnat förstå, men när vuxna familjefäder uppträder så urbota omoget så blir man lite beklämd.
Just fina föredömen för dom egna barnen må jag säga.
Nu skrev jag ju samma sak igår men blev då kallad en "provokatör" som hade mage att kritisera några härinne som uppenbarligen känt sig träffade av din och min kritik.

I Lundqvists fall gör domarna förstås helt rätt som ger matchstraff.
Med tanke på vad som domarna dagligdags i sitt utövande säkerligen får utstå från spelarna på isen och hur sällan dom tar matchstraff för abuse against officials så måste Lundqvists ordval ha betraktats som synnerligen olämpligt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Pinsamt att en vuxen person som Joel Lundqvist vräker ur sig könsord oavsett sammanhang. Helt rätt att domarna var tuffa på det, tycker jag.
Kommentera

Bratwursten: En normal sportchef hade skickat Persson för länge sedan.
Kommentera

Hoppas på Starkbaum och Rödin nästa match. Hade inte varit fel med Alexander Larsson heller känns som att han är något underskattad. Han jobbar riktigt bra defensivt med stark checking och möter upp motspelarna och sätter stor press innan egna blå. Tycker det ser allt för enkelt ut just nu för motståndarna att glida in i vår försvarszon! 

Som alla kan se så saknas Anton Rödin enormt mycket i vårat offensiva spel med sin rörlighet och lite irrationella spelstil, framförallt i PP.

Tycker Starkbaum är ohotad etta i Brynäs just nu , inget snack! (Även om jag älskar honken). 

Innan säsongen var Dennis Persson tänkt att vara en av våra ordinarie sex backar, som alla säkert märkt är han borta från spel hela tiden och när han väl spelar så suger han. Ersätt!?

Kommentera

Sen så är tyvärr domarna alldeles för inkonsekventa, och tycker det har varit problemet med domarna hela säsongen. Tycker inte dom tar så mycket fel utvisningar men det känns som att nivån varierar från period till period, från match till match, osv.
Kommentera

Håller med om att utvisningen på Scott var rätt. Det är inga grova crosscheckingar han gör, men när han följer upp en med en till så blir det lite som att han bygger upp till en utvisning. 0,5+0,5=1, ungefär.
Kommentera

Zappaholic: Bra skrivet men jag nämnde ju inte dig!
Kommentera

mattiaskarlgren: Har ärligt talat inte kollat situationen med Scott så noga, avsåg väl mest Sweatts lilla dutt i ryggen.
Den typen av duttar ser du nämligen i typ varje byte utan att nåt händer.
Vilket gör att spelarna många gånger har svårt att veta vad som gäller.
Kommentera

foppa78: Aha. Du blev avstängd för det? Löjligt. Jag tål att bli kallad värre saker än nickedocka och anmäler inte sånt. 

Någon ja-sägare tycker inte jag att jag är, visst kan jag ge kritik, men tillhör väl inte de som skriker högst. 

Bara för man inte kräver Sundlövs avgång, betyder ju inte att man tycker han gör ett fantastiskt jobb.

Sundlöv har gjort riktigt bra värvningar, och en hel del dåliga värvningar. Precis som alla andra sportchefer. Nytt blod behövs på posten och spelarbudgeten behöver höjas för att vi ska kunna vara med och utmana kontinuerligt i toppen. Samtidigt är tålamod och långsiktighet viktigt. Nu har Sundlöv väntat för länge att värva.  Det är min åsikt, men jag skriver den inte i vart och vartannat inlägg. Betyder inte att man är JA-sägare för det.

Kommentera

Zappaholic: Senast jag kallade någon för nickedocka så blev jag avstängd serru! Personliga påhopp kallades det då! Om jag skulle namnge tex dig så skulle ju du anmäla det inlägget ellerhur? Jag och moderatorerna verkar inte gå hand i hand?
Kommentera

Huge: För att svara på förgående grej. Håller definitivt med om att domarnivån i matcher inte alls är bra. Däremot tycker jag att Scott är alldeles för het i just den situationen. Solklar utvisning, inget att ens diskutera.

Skulle vilja att du hittade liknande situationer i matcher som du säger för det gör du knappast. Crosscheckings framför mål i PP är en sak och vid sargerna. Men inte ens de situationerna är så tydliga som denna.

Kommentera

finfint försvarsspel av Modo i andra perioden. Hemmafansen måste vara stolta. 

2-3 15.26

2-4 15.37

2-5 16.00

Kommentera

foppa78:Och varför skulle du bli avstängd för det! Ser inte att du bryter mot några regler, Sherlock.
Kommentera

Zappaholic: Med risk för att bli avstängd så får du fundera ut det själv Sherlock!
Kommentera

foppa78: Vilka är det då?
Kommentera

DavyDjoos: Nä det gjorde det inte! Även en blind höna ser att alla jävla skador tar ut sin rätt men inte ett förbannat skit händer som vanligt!
Kommentera

foppa78: ja idag gjorde det väl inget att jag missar matchen...
Kommentera

70 Rodrigues: värva om ej klart...
Kommentera

DavyDjoos: Allt är skit räcker så va? ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:Trovärdig källa?
Kommentera

Linus Wickman: tyvärr är det en advents-/julbak- och griljeringsdag hemma, så har missat allt annat än statistik och forum...
Kommentera

Linus Wickman: Görtz sägs vara klar för Luleå.
Kommentera

DavyDjoos:Såklart det inte är korsbandet.. han gick ju av och sedan kom tillbaka och körde några byten innan han gick av..är säkert någonslags förslitningsskada.. dags att värva Görtz?
Kommentera

Zappaholic: Wiktionary :-)
Kommentera

70 Rodrigues:är det din eller foppa78:as definition? :-)
Kommentera

foppa78: det på FB att korsbandet är av på Thure måste väl vara ett skämt? Var finns källa på sådan info, det borde någon här ha snappat upp!?
Kommentera

Zappaholic:"person som /osjälvständigt eller okritiskt/ uttrycker sitt samtycke i en fråga" :-)
Kommentera

TJs icke coachande är en smula oroande.
Ser ut som han helt gett upp och bara låter det rulla på.
Kommentera

foppa78: Jag är lite nyfiken på din definition av JA-sägare.

Är det alla som inte skriker sig skelögda att hela föreningen stinker apballe och bör dra åt helvete efter varje förlust?

Kommentera

Steenm: Jo jag skojade lite. Jag tycker dock att det var något tidigt. Men det är ju en världslig och egal sak eftersom vi torskade...

Kommentera

rafalski: Ja, då såg du helt rätt.
Märks att halva laget är borta, speciellt när vi möter lag som LHC och Frölunda.
Nu tycker jag iofs att Frölunda inte var lika bra som jag sett dom tidigare, så vi hade ändå chansen att rubba dom idag. Men framförallt bristen på bredd i offensiven och dålig effektivitet när chanserna väl kom blev avgörande.
Dags för Sundlöv att vaska fram den där förstärkningen nu, bara ankomsten kan om inte annat bli ett mentalt lyft för övriga.
Kommentera

« · 1602918 · »