Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07

« · 927599 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
65selander:
Kanalbyte nu, blir inget med det... :)

Kommentera

sylf: Nu är det väl dax att demonstrera. Samlas vid stortorget för att tåga upp mot läkerolen. Avgå Boork!!! Kan ju bli fint som Gävlebo när Brynäs IF konkar och kommunen gått i borgen med, var det 120 miljoner? Skatteökning på G?
Kommentera

Clarence: Fan vilka bra målvakter vi har.......Var fjärde match!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Patetisk insats av samtliga spelare. Nu är det bara en lång Jävla mardröm innan KS börjar.
Kommentera

rafalski: Ja,och den lär inte bli lättare efter KS!
Kommentera

sylf:

Huddinge borta en Onsdagkväll låter ju kul.
Kommentera

Med lite självinsikt så skulle ju Boorken ha sagt upp sig självmant. In i frysboxen Leif!
Kommentera

Bissett19: Den enda och rätta förklaringen till årets debacel kommer nog inom den närmaste halvtimmen och det kommer inte att ha något med Boork att göra.
Kommentera

sylf:
Nu måste åtgärder till

1. Ny coach
2. Banta truppen,låna ut,sälj på Blocket
3. In med klasspelare

AGERA SUNDLÖV!!
Kommentera

Bissett19: Nog för att Brynäs är kass just nu men Huddinge kommer vi ev inte möta iaf.
Kommentera

MadDog: Jag håller fast vid att en avsättning av Boork inte löser några problem. I så fall tycker jag alla spelare också ska avgå. Och, inte minst, en viss Micke Sundlöv. Kanske dags att också rikta missnöjet mot den mannen.
Kommentera

Nåt är jävligt fel i laget. 7 raka och sen det här bottennappet. Ett lag utan moral är dömt. Fan vet om det hjälper att byta tränare. Det behövs en eller ett par nya klasslirare samtidigt som man dumpar onödigt dödkött. I första hand gäller att försöka undvika KS. Alle man till pumparna!
Kommentera

Clarence: Tänk dig att du jobbar på ett företag. Du sliter häcken av dig för företaget. Dessvärre så får du höra att företaget går dåligt. Det går riktigt dåligt. Vad är lösningen? Kicka de anställda, säga att det dåliga resultatet beror på att grabbarna på golvet jobbar för dåligt? Eller kicka chefen som inte kan få alla att jobba att samma håll?
Kommentera

MadDog: Svaret är självklart. Det jävliga är att det inte finns några garantier för att firman går bättre med ny chef. Det kan t.o.m. bli sämre.
Kommentera

Wow grabbarna sätter sig i respekt för returmötet, skönt att dom visar stomme!
Kommentera

Jajjen: Sant, jag tror inte heller att ett tränarbyte hjälper. Det här är ett gäng dödskallar utan hjärta,moral,kunnande,whatever. Ett gäng nya spelare kanske kan rädda oss i KS, för dit kommer vi helt klart! Kan man visa upp ett sånt här horspel på hemmaplan så kan det inte bli annat!
Kommentera

MadDog: Ett företag kan också gå dåligt beroende på att de anställda gör ett för dåligt jobb/ inte är tillräckligt kvalificerade för sina uppgifter. Jag har min uppfattning klar om att ingen arbetsledare/coach i världen kan göra något toppenbra och stort av det här Brynäslaget.
Kommentera

Gusten: Se det positivt, vi gjorde ett mål och Huge kommer snart in med en klockren analys.
Kommentera

Ett mål (1-1) och sedan faller allt ihop. Vi var verkligen inte bra idag och något måste ske. Vinsten mot Timrå präglades av extrem tur och idag såg vi verkligen hur dåliga Brynäs är i sina sämsta stunder. Det får bara inte fortsätta på det här viset. Agera NU!
Kommentera

Clarence: Näe, stommen i det här pisslaget har tagit oss till 2 KS,ett skitspel utan dess like under flera år,plus ett år då vi var en studspuck från KS med 45 sek kvar. Den här "stommen" kan fara åt helvete och lär inte hjälpa oss nånstans! Vi är inte bättre än så här.
Kommentera

7.411 på läktarna. Stackars satar! Men på lördag fyller vi läktarna igen! Mora = 3 säkra poäng och marschen mot slutspelet börjar. Igen.
Kommentera

65selander: Vem bryr sig om Huges analyser? Ingen här inne skulle jag tro. Dom betyder INGENTING och säger mer om honom än hur Brynäs spelar. Laget suger,ligger sist och är värdelösa, Punkt!
Kommentera

Jajjen: Tabell satan.
RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 HV 71 11 8 1 2 39 : 28 25 0 0
2 Timrå IK 12 6 3 3 29 : 23 23 2 0
3 Frölunda HC 12 1 4 38 : 29 22 0 1
4 Skellefteå AIK 11 5 3 3 30 : 24 18 0 2
5 Djurgårdens IF 11 5 2 4 32 : 21 17 0 0
6 Färjestads BK 11 4 4 3 34 : 35 17 1 2
7 Linköpings HC 11 4 2 5 28 : 35 15 1 0
8 MODO Hockey 11 4 1 6 30 : 38 14 1 0
9 Mora IK 11 4 2 5 24 : 32 14 0 1
10 Södertälje SK 11 3 2 6 16 : 24 11 0 0
11 Luleå HF 11 3 1 7 23 : 35 11 1 0
12 Brynäs IF 11 3 0 31 : 30 9 0 0
Kommentera

sylf: Vi blev buttfuckade ikväll!!! Hela frölunda i vår reqtum!!!
Kommentera

Jajjen: 7.411 kommer bli säsongens bästa siffra är jag rädd.

Värva en transatlant NU!
Kommentera

Gusten: Värva 25!!
Kommentera

65selander: Bespara oss tabelljäveln!!!!! Men en sak är säker, den ljuger inte!
Kommentera

Gusten:

Nästa Lördag kommer det enl upgift bli mycket folk i arenan,Björkeligan på plats b l a.
Kommentera

Bissett19: Vi får se om alla biljettinnehavare dyker upp.
Kommentera

Bissett19: Kan ingen säga åt Björkemupparna att stanna hemma och spara pengarna?
Kommentera

Gusten:

Jag ska dit,tjohoo,heja Brynäs.
Kommentera

sylf:Hur sakta ska man tåla att ett sk.ES-lag får spela? Hittar inga fler ord om det här misserabla spelet. Eftersom Molin är i frysen så trodde nog Boork att det var hans fel, men ikke sa Nicke.
HEEEEJ DÅÅÅ BOOOOOOORKKK!!!!! och ta med dig spelare som jag nämt i mina andra inlägg
Kommentera

Bissett19: Stämmer Hockeyfesten kommer att äga rum då. Jag har lovat mig själv att se en match live först när Brynäs har två raka segrar. Som det ser ut nu så blir ett ingen match nästa lördag heller.

Kalla mig medgångar det skiter jag i, räcker med alla pengar jag slänger ut ändå på mitt lag ändå.  Ännu en DVD inspelning raderas i kväll.
Kommentera

sylf: Ja nu måste det hända något, tyvärr tror jag redan att KS platsen är klar trots att 4/5 delar kvarstår. Kvällens insats var en katastrof från andra perioden och framåt. Pensionera Sjödin, DJ framstår som en backklippa jämfört med honom.
Kommentera

Dom gamnackade tonårsanalyserna från medgångssupportrarna haglar.
Stor komik.
Iofs lite förståeligt och samtidigt rätt så gulligt.... :-)
Kommentera

rafalski: 2 backar håller måttet och visar stake ikväll, Andersen och Jonte C.Båda födda alldeles för nåt år sedan!!
Kommentera

rafalski:

Ja det gullas lite för mycket med Tin....flåt Tommy,även Nolander är en skugga mot vad han varit.

Bäste back i Brynäs just nu är Kankaperää.
Kommentera

Huge: Må så vara, du får tycka precis va fan du vill. Vi andra ser hur det ser ut på isen!
Kommentera

Huge: Till skillnad mot dig så gör det ont för mig när Brynäs förlorar, jävligt ont. Men du har väl siktat in dig på matchen mot DIF 30/10, den enda du kommer att se live.
Kommentera

sylf: Kan bara hålla med, Jonte gick in och tog fajten, säkert på Boorks order och Andersén har varit bra alla gånger han fått chansen.
Kommentera

Aj aj aj detta var inte bra.
Detta blir en tuff vinter vill jag lova.
Nu satsar vi på att komma upp bland topp 10 lagen det kan vi definitivt klara.

"When you hit rock bottom the only way is up"

Go Tigers Go Go Go !!!!!
Kommentera

65selander: Ja, kanske lite FÖR ont för vissa?
Man tänker i regel inte klart när man är upprörd...
Kommentera

Huge: Tänker klart, när tänkte du klart senast?

Ser du inte vad som händer, såg du matchen på TV?
Hela skiten håller på och rasar samman.
Kommentera

Huge: Ibland kan det vara sunt att släppa ute lite ånga, prova får du se ;-)
Men nu har jag svårt att se hur Brynäs ska kunna resa sig, okej att vi kommer att vinna en del matcher framöver men jag tror ändå att vi kommer att spela KS framåt vårkanten. Däremot tycker jag att Boork ska vara.
Kommentera

Huge: Snälla Huge kan du vara tyst för en kväll? Så trött på ditt försvarande av alla skitspelare varje kväll. DJ gjorde ännu en KASS match idag, att karln får vara kvar är lika otroligt som att.... nej jag kommer inte på något som är mer otroligt. Nu måste saker ske i Brynäs vi är fast i botten och just nu ser jag ingen ljusning alls.
Den här säsongen ser ut att bli värre än 02/03 hoppas jag har fel dock..
Kommentera

Se det från den ljusa sidan; det kommer att bli spännande derbyn mot Leksand framåt vårkanten!
Kommentera

65selander: Haha...
Du är en trevlig prick men har noll koll på hockeyn.
Jo, jag såg vad som hände.
Vi gör en helt Ok första period och får också det viktiga ledningsmålet. Sen åker vi tyvärr på 3 mot 5-läge där Sperrle gör ett par riktigt svettiga räddningar innan han tyvärr får kapitulera.
Sen får dom energi av sitt mål och tar över, men lyckas ändå inte få hål på en Sperrle som dittills gjort en kanonmatch.
Men sen är blir det tyvärr samme Sperrle som sänker oss med två gigantiska blundrar. Den andra dessutom efter 7 sek av tredje.
Vilket lag som helst hade haft en i det närmaste omöjlig uppgift att i det läget vända mot ett så pass bra lag som Frölunda.
Att det sen rinner iväg ser definitivt inte bra ut men är mer ett utslag av frustration och besvikelse.
Det är bara att försöka komma upp på spåret igen till nästa match.
Kapaciteten och kunnandet finns där men mot ett väntat topplag som Frölunda så får man absolut inte kasta in 2 puckar och ge dom det handikappet...
Kommentera

87bth01: Tyvärr kommer det vara Leksand som kommer gå skrattande ur de matcherna...
Kommentera

Undrar hur mycket Tina/Tommy-affären bidrar med till moralförfallet. Många spelarfruar som tyckte att just deras gubbe som borde haft den uppmärksamhet och löneökning som Tinas gubbe fick. Hela Gävle pekade ut Sjödin som Brynäs helare. (Vad tycker alla gaphalsar så här i efterhand om reaktionerna?) Bara en detalj, men tillsammans med VO:n mot SSK och all annan skit som tycks drabba Brynäs i år förklarar det en del av raset.
Kommentera

Huge: noll koll? Alla ser väl att vi inte har psyke nog att resa oss, är man ett lag i harmoni så försöker man tills fet-kärringen har sjungit färdigt. På försäsongen som ifs inte betyder ett dugg så fjagade de som satan när de låg under...

Nessun dorma!  Nessun dorma!
Tu pure, o, Principessa,
nella tua fredda stanza,
guardi le stelle
che tremano d'amore
e di speranza.

Ma il mio mistero e chiuso in me,
il nome mio nessun saprá!
No, no, sulla tua bocca lo diró
quando la luce splenderá!

Ed il mio bacio sciogliera il silenzio
che ti fa mia!