1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF - Frölunda Indians 8/3-16

« · 1733457 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 8/3-16
Lööke måla för AIS mot Leksand 👊👍👏
Kommentera

Enaranger: Funkar klockrent här!
Kommentera

Är det någon som kan se på CMore play?
De säger att det är väldigt hög belastning på telefonsupporten.
Och att man ska kolla på hemsidan för info.
Ingen info finns där.

Skitföretag!
Kommentera

Tänk om EN till i Bif kunde ha Alcens inställning på isen.

Nån som kan gräva fram stats på utdelade tacklingar, känns som Bif kör mera bandysväng i år?!
Kommentera

Ju längre tiden går med bra spel men utan mål kommer att köra självförtroendet i sank.
Kommentera

ellis:
Halva första spelad, fortsätter vi spela så här så vinner vi..
Kommentera

Bra spel av Brynäs dock saknas ( som vanligt) effektiviteten.
Kommentera

Med tanke på hur det bombarderas så borde det ha blivit mål.
Kommentera

HV ikapp...
Kommentera

Lindström:
Full fart iallafall...
Ingen uppgivenhet hittills, kul.
Kommentera

Vasst PP så långt...
Kommentera

pekka85: Jag tycker vi alla tar oss i kragen och fortsätter diskutera hockey sakligt. Vi har ju i alla fall alla en sak gemensamt...
Kommentera

{Andreas )
Hemma
Borta
Hemma
Kommentera

Brynäs IF - Frölunda HC 0-0
Kommentera

6984: Håller helt med dig! Jag vill bara poängtera att jag inte använder forumet som en slasktratt och önskar någon skador. Vi är ju trots allt Brynäsbröder allihop.

Trodde ända alltid var ända och att ordet inte fick en annan innebörd i ett talesätt. Lägger mig raklång och ursäktar skribenten men tycker fortfarande att den jargongen som hen kom med där är minst lika illa som några arga tillmälen mot spelare. Jag begraver denna diskussion nu och så ser vi till att ta 3 poäng ikväll!

Kämpa Brynäs!!!!!!
Kommentera

Åter från Indien och det ska bli kul att se Brynäs igen.
Hoppas att Brynäs gör en bra match och att de kan ta en seger med tanke på tabelläget, för att inte tala om hur viktigt det vore att gå in i slutspelet som vinnare.
Heja Brynäs!
Kommentera

bifhjärta: Just sådana "fördelar" brukar inte kunna utnyttjas😯
Kommentera

Lundqvist, Abbott och Lasch saknas ikväll för Indianerna enligt Wahlman på twitter. 124p tillsammans.
Kommentera

70 Rodrigues:
Tycker Bulan har vaskat om ganska bra i formationerna... 3-1 :-)
Kommentera

2064: Haha, nästan mitt i prick!
Jag blandade ihop dina två inlägg om skador, Tollefsen mm och det om oflyt i spelet. Blev totalt fel, upptäckte fadäsen för sent och hann inte radera skiten.
Säger som domaren alltid säger till juryn i amerikanska domstolsserier: Bortse från vad som tidigare sagts.... 😉
Kommentera

20 min kvar till face off. Vad tror ni om inledningen? Ge mig gärna ett resultat😉
Kommentera

Huge: Nån som vet hur Play in funkar, högst placerade laget hemma först? eller borta, hemma, hemma? vilket dom påstod i AF häromdan
Kommentera

Brynäsgubbe: Bitterhet är ingen bra eller trevlig egenskap;) Vi kan väl i alla fall låta dom spela om det först.....
Kommentera

Huge: läs igen, det är ett inlägg i humoristisk ton baserat på den leksing som sätter nålar i de woododockor som föreställer våra nyckelspelare. Den förbannelsen är väl den enda trovärdiga förklaringen till vår skyhöga skadefrekvens.
Din ryggmärgsreflex uppfattade detta som en dubbeltydig, undermedveten
insinuation på att Brynäs inte har förstklassig skadeförebyggande hantering?
Bäste Huge, ibland blir jag lite orolig gällande dig ;-)
Kommentera

Skrubben: I längden? Säsongen är ju snart slut.
Kommentera

2064: Beror väl helt på vilken typ av skador det gäller. Inte en enda av de mer långvariga skador vi drabbats av sen LJ skar av en muskel, har väl berott på bakomliggande faktorer där jag antar att du menar saker man kunnat göra annorlunda för att förhindra eller förebygga dessa skador. Jag vill nog hävda att alla dessa skador har handlat om tillfälligheter eller oflyt, om man så vill.
Möjligtvis att Ollas skada har orsakats i samband med ev slarv i träningen och övningar i gymmet, men vi har väl aldrig fått den saken riktigt utredd som det känns....
Kommentera

Zappaholic: Porse har faktiskt varit rätt ok de senaste matcherna. Fortfarande för långsam i sitt beslutsfattande (vilket skapar risker bakåt) och väldigt avvaktande i sitt fysiska spel (nästan obefintligt faktiskt).

Apropå hoppas på skador, vore det inte bra om Brynäs kunde värva Tollefsen, Hedman och Karalahti? Spelare som ogillas i allra högsta grad men i Brynäs så kommer de garanterat åka på rejäla långtidsskador givet den Leksandsförbannelse som vilar över truppen sedan ett antal år?
Payback liksom, har vi dessutom bra försäkringar så lider vi inte finansiellt.
Kommentera

Skrubben: Tyvärr inte för oss heller om man läser statistiken rätt. Oflyt kan man ha i några enstaka matcher, men är det en lång period av "oflyt" finns det bakomliggande faktorer.
Kommentera

pekka85: Jag har hela tiden sagt att jag tycker det är bra och fint att man vädrar missnöje men om det går ut på att håna spelare, ge dem öknamn och hoppas de blir allvarligt skadade så är det helt åt helvete.

Att du kallar Porse för skitback är ingen stor grej. Att jubla och hoppas att Porse var allvarligt skadad när han fick kliva av under en match, som någon gjorde, är för jävla illa.
Kommentera

Kanske skulle skrivit att jag ger bort den gratis
Kommentera

SnowKing: Hehe, missade pekkas uppläxning av dig gällande "ända" och "enda"
Pinsamt för honom, trots skryt om egna grundskolestudier i svenska, att han tror det heter "dagen i enda"
Magister Huge rekommenderar vår elev att läsa på och återkomma för att slippa bli underkänd i ämnet....👊😉
Kommentera

Hur många biljetter är sålda än så länge??
Kommentera

pekka85: Ska man hårddra det så är en mening typ som ditt exempel "Porseland är den sämsta jävla skitback som någonsin spelat i Brynäs" så ser jag det som att det är på gränsen till ett påhopp och kanske skulle det även passera. Lite beroende på sammanhanget. Samtidigt så kan man nyansera det lite med att kanske ge honom lite cred om han gör en bra match. OK, det kanske inte har hänt än men OM ;-)

Däremot att använda HS som en slags slasktratt för din egen frustration och besvikelse är inte ok. I så fall så råder jag dig till att skriva av dig i en blogg eller nåt i den stilen. HS är ett DISKUSSIONSFORUM och inte din privata spyhink där du kan häva ur dig en massa dynga som inte tillför ett jota i diskussionen. Allt det gör är att det skapar en dålig stämning här inne för du vet lika väl som jag att det sitter några "försvarsadvokater" som har ett behov att "Stå upp" för den spelare/ledare som fått en skopa skit för sin insats. Och sedan är karusellen igång igen.
Kommentera

Jag har en biljett på M3 över nån som är intresserad?
Kommentera

pekka85:
Om Pettisbiff kostar på sig att raljera med andra skribenter, (Zappaholic, Huge o den där nya optimisten) så får han finna sig i att han får liknande svar... svårare än så är det inte i det här fallet! - För min del får han skriva så många laguppställningar han vill, men....

"Vad bidrar du med mer än att blanda ihop ända och enda!"
Jag är så gammal så att jag kan skilja på ända o enda... Vad beträffar mitt uttryck "dan i ända" så rekommenderar jag dig att antingen googla det, eller be magister Huge förklara betydelsen! ;-)
Kommentera

7225: Jo så var det, tänkte lustigt nog på det idag, vi vände ju då och vann med 5-4 och fick hemmafördel mot just Frölunda,
Kommentera

2064: Eller så är det så enkelt att vi är inne i oflyt just nu. Det händer alla lag. Jag hade varit betydligt mer orolig om jag hejade på Örebro. Bedrövlig corsi men skyhög skottprocent. I längden kommer det aldrig hålla för dom.
Kommentera

Skrubben: Basalt, även juniorer lär sig vilka avslut man skall ta och inte. Undrar hur Brynäs tränar egentligen....
Kommentera

pekka85: Tummen upp !!
Kommentera

Skrubben: Härligt!...eller så är det ett bevis på att vi har kassa avslutare...
Kommentera

7225: Hoppas oxå på HV, men viktigast är hemmafördel. Kan nämligen inte åka upp på lördagen som annars skulle bli enda hemmamatchen......
Kommentera

Huge: Klart att det är fantasiuppställningar men vart skall man skriva om det om inte på ett forum för ishockey? Tar hans inlägg före dina helgarderade romaner alla dagar i veckan:)

Anledningen att jag kommenterade stavningen berodde på skribentens inlägg som jag ser som ett rent påhopp. Att hen då blandar ihop ett ord som, åtminstone jag, lärde mig i grundskolan tyckte jag påvisade ganska tydligt att personen i fråga inte är så vass och således torde hålla igen med spydiga kommentarer. Som att blanda ihop värk och verk?!

För övrigt tycker jag det är lite synd att man inte får lufta sitt missnöje här inne utan att bli påhoppad av dig och dina parhästar samt moderatorn. När mitt älskade Brynäs förlorar så måste man ju få vädra sin ilska, aldrig mot klubben men mot spelare. Jag tror ingen här inne menar vad de skrev när vi tappade in sena målen mot HV och Rögle men likt förbannat måste man få "skriva av sig"? Varför ska man vara medlem på den här sidan annars?

Rena påhopp är aldrig okej men om jag skriver att "Porseland är den sämsta jävla skitback som någonsin spelat i Brynäs" så skriver jag ju det för att jag verkligen känner det. Det jag försöker belysa är att det blir ett jävla liv om någon går lite för hårt åt en spelare i Brynäs som tjänar 200.000:- - 350.000:- i månaden men det är okej att gå på skribenter som är besvikna. Vet inte om jag gillar utvecklingen men å andra sidan kan jag ju bara logga ut och skita i detta forum:(
Kommentera

Skrubben:
Najs. Då är det ju bara ta sig in i skottsektorn så löser det sig. :-) Är väl Nick som stått för 100% av den statistiken.
Kommentera

Om vi spelar på som vi gjort kommer det lossna. Vi har tredje bäst corsi (i skottsektorn) i ligan, och sämst skottprocent.
Kommentera

Huge:
Min gissning är att DIF och HV kommer vara kvar på dom placeringarna dom är....
Sen är det bara frågan om vi får hemmafördel mot örebro eller inte.
Risk för att dom smiter förbi oss i kväll är jag rädd.
Kommentera

Huge: Det viktiga är att vi får hemmafördel i åttondelen, jag hoppas att vi får HV.
Kommentera

Horace76c: Sträcker mig inte längre i spekulationerna än till playin, det är nog knepigt och svårt att sia som det är utan att blanda in ev kvartsfinalmotståndare.

Best case scenario: vi vinner och HV förlorar. Då spelare det ingen roll vad Örebro gör, vi får dom i playin. Bingo!!

Worst case scenario: Växjö förlorar mot Luleå. Vi förlorar. Örebro tar poäng mot Modo och HV tar 3p mot SAIK.

Då får vi Växjö i playin. Nitlott big time!!
Kommentera

« · 1733457 · »