Brynäs IF

724852 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Indians

« · 341136 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
sylf: Brynäs är inget skitlag, har aldrig varit och kommer aldrig att bli.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: 1 jävla mål, SKITLAG var namnet.Snart är MIF ikapp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Sylf: 9 perioder 88 skott och 1 mål, det är ju så skandalöst dåligt så jag finner inga ord.Snacka om extra skottträning i veckan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Nyss hemkommen från Sätraåsen efter en i mina ögon skaplig match och som man trodde åtminstonde skulle bli en match med delad poäng en bra bit in i tredje, men man kan inte bjuda på såna skitmål som det ändå var.
Brynäsarna visade i alla fall vilja idag och hadde varit värda ett bättre öde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong:
Skönt att Rönken håller sig framme.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: Anja P, inte släkt med GP va :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: Uppenbart på så pass bra humör att hon har skonat mig från sms.

Nä nu dax för Anja P...Häpp,häpp,häpp
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: Ta det med hennes morsa, hon är ju på bra humör ikväll :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: Hur förklarar du då lappen du la i min ficka i lördags. Och hur ska jag förklara för min flickvän???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: 1+1 och 2x2 För Patrik Rönnqvist i dagens match för Mora mot Troja Ljungby.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Frisco: Vi har passerat det stadiet för länge sedan :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues och westerlind: Börja skicka brev till varandra istället. Jag menar kuvert med blommor och parfymdoft:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: "Nej då, ville bara känna hur det är att vara sjukligt poitiv med noll verklighetsförankring :-))"

Nja, nu ska du inte överdriva Tony. Börja med att försöka bli negativ, det skulle vara ett stort steg uppåt.

Jag har tippat Brynäs sjua i Elitserien och det tror jag fortfarande på, trots den ständiga ångestkarnevalen här oavsett resultat.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Ford Prefect: Nej då, ville bara känna på hur det är att vara sjukligt positiv med noll verklighetsförankring :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: Brynäs - Mif i final? Har du ställt monitorn upp och ner, din tomte? :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: Nej då, just nu sitter jag och knaprar Citodon o dricker rödvin, är skit positiv till allt som har med Brynäs och göra, allt är frid o fröjd och vi kommer att vinna sm.guld efter 4-0 i matcher mot MIF.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Jag önskar att jag fick såna piller som vissa får så att man kan vara positiv efter en förlust. Fan här sitter man med huvudvärk och hela helgen är förstörd. Att man aldrig får vara riktigt glad.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Lothar: Några förluster är inget att säga om. Om Brynäs hade varit ett lag som hamnade 5-6 förra säsongen och hade värvat några riktigt bra elitseriespelare till i år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
GP Nöjd med matchen som vanligt trots förlust
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: Full..jag? De har jag inte varit sen Sm-Guldet -93
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Nej Rodrigues....du behöver inte skriva tre förluster och kvalplats, jag vet att du redan tänker så!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: Halleluja, ja visst är det härligt, är du full redan???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: Har tippat Brynäs 11:a så man är väl inte direkt överraskad, men man hoppas ju alltid att det ska bättre och ett tag trodde jag verkligen att vi skulle hålla oss i mitten av tabellen, men säg den glädje som varar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: Det ser ju lysande ut. Bara 9 poäng och tre segrar upp till fjärde platsen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: Jo så blir det nog tyvärr. Sanningen har kommit ifatt oss Brynäsare varken vi vill se det eller ej.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Tabellen ser ut som följer:

1.Färjestads BK 55 p
2.Förlunda Indians 45
3.HV 71 45
4.Djurgårdens IF 43
5.Linköpings HC 36
6.Timrå IK 36
7.Luleå HF 34
8.BRYNÄS IF 34 -18
-------------------------------
9.MoDo Hockey 30
10.Leksands IF 27
-------------------------------
11.MIF 27
12.Södertälje SK 20

Modo-HV 71 och Linköping-Timrå spelar i morgon!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues:

Nu har vi förlorat fler matcher än vi har vunnit.
Det anser i alla fall jag är på tok för dåligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Makkan: Med andra ord så verkar det som alla experter får rätt. För det var väl så det var tänkt innan serien startade.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Lothar: Att GP envisas med att spela Anger trots värdelöst spel är ju ett bevis på att han inte vet vad han håller på med, nu är det panik i Brynäslägret.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues:

Det känns som att bottenstriden kommer att stå mellan ssk, mif, lif och Brynäs....Tyvärr men vi kommer falla som en fallskärmshoppare utan fallskärm genom tabellen om inte stora grejer händer i a-truppen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: Klart som fan dom gör, Modo vänder ju sin negativa trend i morgon, visserligen inte mot oss men det drabbar oss..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: visst de ska alltid vilja, och jag tycker att de ha velat vinna de flesta matcherna denna säsong, just nu så har de 3 raka förluster där den som var idag den match som de var bäst spel om man jämnför med de andra 2 matcherna innan. Vart ligger de nu-8?
Jag förstår inte varför man börjar klaga efter några förluster?
Om de fortsätter så här som de gjorde idag så komemr de att vinna de matcher som är kvar på detta år - tror jag!
Det är nu som vi supportrar måste ställa sig upp och stötta spelarna och ge beröm för deras slit (när de är värda det, och de var de idag).
Då vet spelarna att de har publiken i ryggen och kan fortsätta spela så här fredligt i fortsättningen.
Däremot håller jag med många här ang Anger, ahnär inte bra nu. Har varit det hela säsongen. Jag anser att han är lite överskattat. Men tyvärr så kan vi inte göra så mycket. Hoppas bara att Gunnar vet vilken kedja han ska spela i i fortsättningen?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Slår Modo Hv i morgon så ligger vi där nere mellan strecken med sju poäng till kvalstrecket
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: Och? DIF vann ändå på straffar!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: Den kommer jag ihåg med glädje!

Noterar skotten mellan Fbk-Dif efter två perioder 24-5!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: Jag menar att vi alltid torskar mot topplagen när det är så här täta matcher, men det är väl därför frölunda är i toppen och vi snart är i absoluta bottenträsket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: Kommer du verkligen ihåg den matchen :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: Inte alltid min käre Rodrigues. Vill minnas vi vann en liknade match förra lördagen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Makkan: Det här laget har inte råd att ha marginalerna mot sej. Dom tycks ändå kämpa matcherna igenom (bortsett från ett par riktiga genomklappningar) vilket är hoppfullt. Jag är skraj att mif har börjat spela hockey nu och kommer att klättra i tabellen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Jompe: Jag är så förbannat arg och besviken.Vad är det som gör att Brynäs alltid förlorar sådana här matcher???
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Lothar: Vadå ett bra spel när dom vill, dom ska fan alltid vilja.Marginaler på sin sida och tur får man inte, det spelar man sig till.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Varför tar inte GP timeout, hur kommer det sig att Anger får fortsätta spela trots en luddermässig insats? Den här förlusten får GP ta på sig, riktig dålig coaching, att inte låta Soling och N Danielsson få spela är så jävla dåligt av GP så det finns inte. 1 jävla mål på 3 matcher!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Lothar:

Små marginaler små marginaler.
Suck.
Det låter som jag har hört det förut när det talas om Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Makkan: Jo, vi kunde kanske lika görna förlorat mot Mif borta och Lif hemma, men vi gjorde det inte. Jag har inte sett dagens match, men det låter som om laget i varje fall krigade idag till skillnad från tidigare. Håller med Lilljanne, Modo borta på tisdag blir svårt, Timrå hemma på torsdag något lätrtare.

Jag skulle inte vilja säga att vägen leder rakt ner i kvalserien. Vi började ES bra, sen har vi haft en tung period. Jag inbillar mig att det här laget är förmöget att ta sig ur svackan. Vinst idag kunde varit vändningen men så blev det inte. ARRRGH.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Makkan: Förmodligen så kommer verkligheten tillbaka på tisdag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong:

Det är bara en kortvarig medicin tyvärr. Du är snart tillbaka i verkligheten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Tordan: Har sett matchen Brynäs-frölunda på com hem och visst så var det synd att de förlorade idag men de spelade en riktig bra ishockey långa stunder, sen så är det små marginaler att de förlorade men man blir lite less på alla som skriver att nu är kvalserien nära, att brynäs spelade skit dåligt etc... Förlustert händer alla lag, så länge laget som man hejar på gör sitt bästa och försöker att vinna som är det okej.
Sen så skulle det vara skönt med ern seger snart men att säga att det blir kvalserien nu, snälla sluta!
De har ett bra spel när de vill och titt på spelare som björne, roger, peter, markus,mikko,tommi m.fl så kämpade de idag jämnfört med de andra 2 förlust matcherna i rad innan. Tror att matchen på tisdag mot Modo så vinner vi om vi spelar lika bra som dagens match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues: Att vi ska rå på frölunda är ganska osannolikt. Modo borta nästa match, knappast vinstchans då heller. Timrå hemma därefter, kanske poängchans. Skönt att vi har en buffert med oss från starten men det lär bli en tung resa den sista halvan av säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
70 Rodrigues:

Det är bara flax att vi inte är uppe i 9 raka förluster nu. Vi kunde lika gärna ha fått pisk mot mif borta och lif hemma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
GP står och surrar om otur och att det är så tungt och orättvist, att dom är bäst över 3 perioder. Varför vänder ALLTID alla lag sina negativa trender mot just Brynäs???
Kommentera

« · 341136 · »