Brynäs IF

727642 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Hammarby IF

« · 248736 · » Till forumet

Brynäs IF-Hammarby IF
Enligt hemsidan så är det osäkert med Molins o "Kösas" medverkan i morgondagens match mot Bajen!!!!! Kul att N Danielsson är med i laget igen!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Hammarby IF
Fan va roligt det ska bli att få se Hammarby i Gavlerinken! Har aldrig sett dom och hoppas Brynäs klarar sin uppgift!. Sjödins mål var otroligt viktigt känns det som och Brynäs måste lyfta sig 2 snäpp än sist mot Linköping (har bara sett den).

Någon som har koll på om det kommer en stor klack med Hammarby fans?
Kommentera

Brynäs vinner säkert mot Bajen...jag tippar 3-1..!!

BRYNÄS IF E DOM BÄSTA....heja..heja...heja
Kommentera

Ove Molin är definitivt borta från kvällens match, han har ett uttänjt ledband i knät, det är också ytterst tveksamt ifall Karjalainen kommer till spel om inte så går N Danielsson in på "Kösas" plats o B Danielsson på Molins plats! Det känns om att det kommer att bli mycket tungt att möta Bajen i em, usch!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Hammarby kommer med ordinarie lag och Brynäs har en hel femma borta. Så här har det sett ut två säsonger i rad nu. Vad gör vi för fel?

Alla tycks ha en övertro på juniorerna. N. Danielsson är en bra junior men inte är det han som kommer att ta Brynäs till Elitserien. Inte ens Foppa klev direkt in i Elitserien och dominerade. Om inte dom etablerade spelarna kommer upp i nåt som liknar elitserienivå snart kommer det här sluta illa. Nu har jag väntat 50+2 matcher på att Brynäs spel ska lossna. Fan vet om det gör det nu med 8 matcher kvar av tidernas skitsäsong.

Brynäs har nog köpt den bästa målvakt man kan få för dom pengar man har. Vill man köpa en riktigt bra målis får man skaffa större plånbok.
Kommentera

Tomas HOCKEY: Nån som har koll på om det kommer nån Brynäsklack?
Kommentera

Lilljanne: Håller med om att övertron på junisarna oftast går till överdrift, dom skall nog för tillfället mest ses som komplementspelare. Att t.o.m en sån talangfull kille som N Danielsson tydligen fått sina grejor bortplockade från omklädningsrummet redan efter sista grundseriematchen visar att man bestämt sig för att det gamla gardet i första hand skall fixa det hela. Floberg fick ju chansen mot Gnaget men var väl ganska anonym, om inte osynlig, bortsett från ett jätteläge i första att måla på. Hoppas nu att LilleDanielsson tar chansen idag och drar med sig de andra med sin entusiasm och energi.
Jaa, vad gör vi för fel?
En bedrövlig start med tränarstrul och långtidsskador är trots allt det stora "felet", det kan man inte bortse ifrån, sett till hela säsongen.
Gör experimentet att stoppa in Soling, Djoos och Luovi (friska) i dagens match och det ger ett lite annat perspektiv.
3 hyfsat tunga pjäser som verkligen hade behövts just nu (och även tidigare). Djoos må vara långsam, men hans kyla och förmåga att hålla i pucken samt styra spelet i främst PP är ovärderliga i matcher där nerverna spökar för de flesta.
Som gordo säger, det blir en tuff fight idag eftersom Hammarby riskerar att bli avhängda vid förlust. Tror ändå att hemmaplan kommer att avgöra till vår fördel.
Kommentera

Nu är det dags att dra iväg upp till Gävle. Ödesmatch igen. Åker tidigt för att hinna peta i sej brynäsmålet. Har fyllt bilen. Dom andra tror att vi ska på bio. Vilken blåsning!

KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

En kämpainsats utan like är det som behövs av samtliga idag.
Full fart framååååååt Brynäs!
Kommentera

Ingen från Arboga eller närliggande städer som hade tänkt bila till Gävle, Sthlm eller liknande? Vill verkligen se Brynäs nu när det börjar gälla som mest.
Kommentera

prosten:

Ja huga, det blir spännande varje match i kvalserien. Spelar Brynäs som mot AIK så kan vi lugnt lita på vårt bästa vapen för att vinna - bonntur.

Äh, nu hoppas jag den första kvalhysterin lagt sig och Brynäs tar sig samman och spelar ut Hammarby. Tips: BIF - Bajen 4-1.
Kommentera

Härlig start. Inte en minut innan vi fick en balja i baken: 00.50 0 - 1 EQ HIF 34. BARKLUND, Niklas
(22. KOLLAR, Tomas)
Kommentera

taskig start!
Kommentera

t0rre: 1-1 anger
Kommentera

High Voltage: hehe ovanligt..han måste ju vara eran bästa spelare :)
Kommentera

westerlind: Ja spelet mot AIK var det sämsta jag sett, bonntur var bara förnamnet. 2-1 ledning mot Bajen efter första känns dock bra. Vore skönt om dom fick glida ifrån med några mål och för en gång skull vinna enkelt.
Kommentera

rafalski: Bonnturen håller visst i sig. Sjödda gjorde tydligen mål med tre sekunder kvar av perioden. Snacka om psykologiskt !!!
Kommentera

rafalski: 39.57 3 - 1 EQ Brynäs 7. SJÖDIN, Tommy
(24. MIETTINEN, Tommi 27. ANGER, Niklas)

Haha, Sjödin klipper till igen - 3 sekunder kvar av perioden den här gången. Underbart, ser ut som Tommy tagit fram ett nytt trick för att knäcka kvalmotståndarna.

Sjödin och Anger som vanligt inblandade i målen - skönt att vi har dem som pålitliga poängplockare.
Kommentera

Hur mycket folk är det på matchen?
Kommentera

Fortsätt nu Brynäs, känner mej inte säker med 3-1! Kämpa!
Kommentera

arboga: Lugnare nu va ? 4 - 1 och slut.
Kommentera

Silf: Strålande. Nu ska det bli intresssant att höra en matchrapport. Skulle tro att det var darrigt spel idag också, men vinner Brynäs med 4-1 så är det inte bara tur med i spelet.

Brynäs och Skellefteå i topp på samma poäng - hoppas kvalserien slutar så.
Kommentera

Seriefinal mot SAIK på torsdag (seger mot LHC idag) , då är det verkligen upp till bevis!
Kommentera

Vi kan i alla fall inte klaga på starten av kvalserien. Vi har haft lagom flyt och resultaten idag gick väl inte helt fel. Kan vi nu slå Skellefteå i nästa omgång så var det kanon att LHC fick stryk idag.
Visserligen har vi mött de tre lag som ligger sist, men de kanske gör det för att de mött oss :-)

Tack grabbar. Nu känns arbetet lättare !
Kommentera

Silf: Ja nå förfärligt skönt. Inte blev det bättre av att Swehockey upphörde att fungera på min burk vid ställningen 3-1, blev radion sista minuterna istället. Nu toppar (väl?) väl vi tabellen före Skellefteå.

Skellefteå överraskar för mej, såg dom i alla tre Playoff 2 matcherna mot Arboga och dom hade fullt upp med att slå ut oss.
Det här fixar vi, Kämpa Brynäs!
Kommentera

arboga: Japp, vi är i topp. Första gången den här säsongen, tror jag :-) Skellefteå är ju starka hemma, och kan man överraska borta emellanåt kan det bära hela vägen till eliten. Dom får gärna följa med Brynäs upp. Hoppas dock de får stryk på torsdag.
Kommentera

Ja då var man hemma från rinken och 3 härliga poäng..men på torsdag möter BIF ett betydligt bättre lag
Kommentera

Skön seger! Jag tycker att B.Danielsson var en av planens bästa tillsammans med Ram, Larsson och Sjödda naturligtvis. Vinst mot Skellefteå nu och det ser bra ut. Härligt att LHC fick stryk och VIKTIGT att AIK slog Rögle...Ahhh vilken härlig söndag
Kommentera

Spelt idag var väl inget att hurra för ändå,
Långsammt spel o slarviga pass, tur bara att
HAmmarby spelade änu sämmre, och kommentatorerna sa att det
var Brynäs bästa match i kvalspeletm isåfall ärjag glad att jag missdade dom matcherna.

Fast dom tog ju 3 poäng o det är ju inte helt fel.
Kommentera

Silf: Ja som sagt, har vart i skellefteå isstadion 2 ggr förra veckan. Och av besöken att dömma så kokar hallen i medgång men i motgång, då var det mest vissel och burop så det vore fint med en bra start däruppe.

Jädrar va skönt det här var!
Kommentera

Hoppas på dessa resultat nästa omgång
1a Hammarby - AIK
1a Brynäs - Skelleteå
x Linköping - Rögle sen skitsama villka som tar extra poängen
Kommentera

arboga: och får vi ingen bra start så får vi lita på att Sjödda klämmer in nåt med 1 sekund kvar, typ...

Nähä, dax att jobba ifatt det man missat under matchen.
Kommentera

Silf: Silf: Haha ja det har du rätt i, hat så skoj på jobbet. Själv tänkte jag fira med att slänga i mej en fet pizza =)

Tack för den här kvällen alla Brynäsare , någa av oss kanske syns här på torsdagen också och genomlider matchen!!? :D
Kommentera

Det här känns finemang! Klarar grabbarna nu bara Skellefteå på torsdag så är nog ena benet i elitserien allaredan!
Kommentera

Tja!
Dom har gjort de igen!!!, TACK!!! Gunnar Persson, Michael Sundlöv, Tommy Sjödin, Jamie Ram, Niklas Anger , Tommi Miettinen & RESTEN AV LAGET!!!

Tre poäng är så JÄVLA skönt!!!

Brynäs Supporterklubb Väst NI ÄR FANTASTISKA!!!

Nu ska de firas resten av kvällen!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Skellefteå imponerar, gör framförallt mycket mål, så det blir tufft på torsdag. Jag håller med dem som gärna ser västerbottningarna tillsammans med Brynäs i topp när kvalet är över.
Kommentera

Grattis Brynäs! ni visar att ni ska vara med i elitserien! däremot LHC visar motsatsen.....Ser gärna SAIK i elitserien igen
Kommentera

Nyss hemkommen från Gävle o för 1:a gången denna säsong så är jag inte förbannad när jag lämnar Gavlerinken, visst höll jag på att få ett psykbryt efter 50 sek men det ordnade upp sig, efter 1-1 kvitteringen så var det aldrig någon fara, Brynäs kontrollerade händelserna på isen.Tycker dock fortfarande att dom måste skjuta mer o inte fippla o trä in pucken så fort det kommer en chans. Bäst i Brynäs tycker jag att Båda Danielssonpojkarna, Ram, Miettinen, Anger o Larsson(perfekt tempo för honom) o självklart Sjödin! Det var också kul att se att dom jobbade framåt o inte backade bakåt o bevakade sin ledning utan trummade på.
Kommentera

Skönt att Brynäs fick igång lite fart under rören i denna match. En klar uppryckning mot tidigare insatser.
Skellefteå överraskar på mig. Inget fel i att de kommer och tar vår plats i norra poolen och att vi spelar fler matcher mot svealandslagen. (Man börjar tänka positivt igen och ser Brynäs som ett elitserielag 2003-04...)
Grattis till 4—1-tipset, Westerlind!
Kommentera

70 Rodrigues: Och nu lär väl din förbannelse vara över... Numera blir det ju inte annat än segrar när du är i Gavlerinken!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Trevligt med lite positiva vibbar, man kanske kan börja hoppas lite smått på en elitserieplats nästa år också!
Kommentera

lindberg: Om dom höjer sig ytterligare ett par snäpp så blir det fortsatt elitseriespel nästa säsong!!!! Men då måste alla jobba som dom gjorde idag o lite till!
Kommentera

ruppe: Publik: 5048
Kommentera

Otroligt skön seger idag. Och äntligen börjar spelet att stämma. Visst var det lite onödiga felpassningar ibland men sånt händer även de bästa. Mycket beröm till Tommy Sjödin, Janne Larsson, Vello Laitinen (stoppade många Hammarby anfall), Nicklas Danielsson (blir nog ingen Sälen resa för Nicklas), Roger Kyrö (kämpar på i det tysta), Niklas Anger (vi vill se mer av hans finger) och Jamie Ram (3 insläppta på 3 matcher är väl godkänt =) ).
Kommentera

Hemma igen efter matchen: Tycker Brynäs hade matchen under kontroll ända från början. Man släppte en farlig kontring som Bajen gjorde mål på i början. Annars så kändes det tydligt att Brynäs har ett stabilare grundspel och ett mycket bättre passningsspel än Bajen. Kul med N. Danielsson i laget igen. Tappa inte honom! Janne L. verkar ha vaknat, snirklade bra och hade bud på fler målpass. D. Johansson missade mycket -dålig dag där. Sjödda duktig och dominant - kvalserien passar honom utmärkt.

Om de spelar som idag lär det här hålla.
Kommentera

KungMartin: Definitivt en skön seger. Jag tyckte att grabbarna såg lite tryggare ut idag. Och snacka om viktigt mål aldeles innan periodpaus. Tack SJÖDDA du är en sann hjälte!!!
Inatt kommer jag sova väldigt gott...
Kommentera

Härlig inställning idag, man såg inte till nervdallret heller för en gångs skull.
Grattis grabbar till en bra match.
Kommentera

prosten: Grattis på er, ni går från klarhet till klarhet och det verkar ha varit lika kassaskåpssäkert som vanligt.

Kämpa Brynäs!
Kommentera

Ber att fa instamma i gratulationerna. Underbart att se de positiva rapporterna fran Hammarby-matchen; mindre darr och mer tempo i spelet, di gamle kliver fram och tar ansvar och Ram spelar bra.
Kommentera

Nää nu får ni väl tona ner lite va!? Till och med Rodrigues är positiv. Såg ni inte andra perioden? Brynäs var då på gränsen till utspelat av ett allsvenskt gäng på hemmaplan...oroväckande att se tycker ialla fall jag. Brynäs hade tur att Sjödda gjorde 3-1 i slutsekunderna. Däremot går det ju åt rätt håll + tre raka segrar, så okey då lite positivt är det allt.
Kommentera

« · 248736 · »