1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

731259 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-HV 71 16/1-01

« · 656691 Till forumet

Sv: Brynäs IF-HV 71 16/1-01
mok: Precis, HV har ett gäng bärande spelare så om Fredrik Olausson skulle bli skadad betyder det inte så mycket då man har Petrasek, Gustafsson och Lars Jonsson som lätt täcker upp hans klass.
Frölunda sitter i samma sits, marginell skillnad men Frölunda har nog fler duktiga juniorer att slänga in vid skador.
Definitionen bred trupp tolkar jag som flera spelare av klass som gör att man inte är sårbara vid ett par skador.
Brynäs har sparkat tre tänkta nyckelspelare, har Lind och Dackell nu långtidsskadade. Har tillgång till två naturliga centrar men lyckas ändå gå runt på nästan fyra femmor tack vare spelare som Gellerstedt, Hermansson och Spets. Är det en bred trupp per definition då?
Kommentera

Laban: Skillnaden mellan Frölundas och er trupp är inte stor alls vad gäller stommen. Skillnaden ligger i att Frölunda vågar ge juniorer chansen i större utsträckning. Vilket lag som helst i er situation, serieledare och gott om självförtroende. Hade skickat med en hel kedja med juniorer som avlastning. Fast det är klart, det kanske inte heter juniorer i jönköping utan, "korgossar" eller liknande ;)
Kommentera

rafalski: Patestiskt var ordet. Hade två HV fans med mig i bilen hem och de var ense om att utan Liv i målet hade HV legat under med 5-0 efter andra perioden. Det var snarare Brynäs ineffektivitet än HVs 6 mot 4 läge i slutet som höll på att fälla hemmalaget.
Kommentera

Huss: Håller med dej det vara bara Laban som sade han tyckte inte HV hade bred trupp vilken jag precis som du verkar tycka.
Kommentera

rafalski: Lite motsägelsefull rapport måste jag säga eller vad sägs om:

"HV71 vat det klart bättre laget i matchen"

Trots att Johan Holmqvist höll nollan var ändå Stefan Liv den bästa målvakten. Brynäs hade flera bra chanser att öka på, men då stod Liv i vägen. Att rädda HV:s skott 28 skott, bara 15 efter två perioder, var inget svårt - det räckte med att stå i vägen. HV71 sköt antingen rakt på Holmqvist eller utanför.
Kommentera

Lunkan: Melin skött ju inte precis rätt på Honken när han gick ner i spagat och plockade friläget...
Kommentera

rafalski:
Hahaha...Var nog den mest färgade analys jag någonsin läst!
Kommentera

rodge: Motivation slår klass...som det så vackert brukar heta.
Kommentera

brynästigern: Det verkar som att Dackells finger inte var brutet utan endast fick en spricka. Det kommer ju att korta ner frånvaron väsentligt.

Jag skulle tippa på att han är tillbaka om nån vecka.
Kommentera

GävleLasse: Strålande besked,Dr Toss:-)
Kommentera

Bissett19: Jaså, Dr.Toss du kommer ihåg den jäveln... Var det inte han som tog livet av sig efter att ha spårat ur totalt?

Jag fick beskedet genom Kebbans frågespalt så något research har inte gjorts. ;)
Kommentera

GävleLasse: Stämmer Lasse!!

Dacke lär väl missa ganska många matcher ändå med tanke på att det är tätt i programmet framöver,men tills Tisdagmatchen(Mora borta) kanske Sundlöv har skrapat fram nåt nytt tollskott till truppen!!

Lite oroväckande bara att det inte florerar några ryken över huvudtaget!!
Kommentera

Bissett19: Det är väl där jag kommer in i bilden?
Kommentera

munkas: ja precis ,vad har du i kikarn??Sakic?Gionta?Thornton?......:-)
Kommentera

Bissett19: Nix, spelarna som du räknar upp ser jag bara som en breddning av truppen, jag snackar om riktiga förstärkningar. I morgon ska jag ta mig upp till gavlerinken och hjälpa Sundlöv med faxen. Den har tydligen krånglat på sistone...
Kommentera

GävleLasse: Spelade inte Per Gustafsson i HV med specialskydd i slutspelet 03/04? Om Dacke nu missar 2-3 matcher känns det i alla fall överkomligt. Ett finger tillhör ju inte en hokkyspelares allra mest vitala delar.
Kommentera

munkas: Kör hårt munkas! Minst ett rykte till i morgon tack!
Kommentera

« · 656691