Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - HV 71

« · 920032 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV 71
GävleLasse: När jag kollar Ticnet finns i princip enbart rad 1 kvar till flera matcher. Ringer jag Brynässhopen kunde dom fixa rad 8. Nåt är ju fel! Förresten hur taskigt ser man från rad 1?

Gynge fortsätter måla för juniorerna. 1-0 mot Björklöven. Var är Alcén?
Kommentera

rafalski: Widing och Brendl i samma kedja går inte.

GävleLasse: Ja, biljettsystemet är åt helvete. Det blev ett jäkla liv vid några platser bredvid mej innan matchen, men det visade sej att det var folk som hade köpt/fått samma biljetter...
Kommentera

rackham: Vist kan man tycka att det borde finnas ett större intresse ute i "provinserna", men fakta är fakta. Det kommer inte så många som man skulle kunna önska. Jag har själv kollat på ticnet och det enda alternativet man får är rad 1 på långsidan. riktiga skitplatser som borde gå för halva priset så vi blev av med dem. Jag sitter själv på rad 5 bakom båsen och jag hör besvikna kommentarer från folk som köpt såna platser. Ofta ser man dem titta uppåt läktaren med frågande blickar i deras undran varför inte dessa platser fanns på ticnet.

Nej, Brynäs får helt sonika göra en effort och skaffa ett eget bokningssystem på sin hemsida med egen betalservice och hela baletten. Vill man få en produkt på et visst sätt så får man göra det själv.

En tröst kan vara att det fortfarande är tidigt på säsongen och att folk anser att hockey är en vintersport och därför väntar tills det blir vinter. Och innan dess så går det ju bra att tjuvkika på TV istället.

Den stora frågan är: Vad ska Brynäs göra för att göra det värt att se matcherna Live?
Kommentera

GävleLasse:

Ja, Ticnet kan man önska sig mer av. Men det vore fel att lägga skulden på dem för att inte tillräckligt många Brynäsare köper biljetter.
HV använder ju samma system och det är fan gulmarkerat (fåtal biljetter kvar) på en gång när biljetterna släpps...

Men när vi ändå är inne på Ticnet. Se till att reservera utan att betala alternativen tas bort... då blir det mer ordning och reda i leden!

Kanske har du en poäng i det att Brynäs spelar alla träningsmatcher på bortaplan. Man kan å andra sidan se det som marknadsföring också.
Eftersom vi behöver fylla en arena som tar 8200 åskådare 27 gånger anser jag att det är bra att det spelas matcher i "provinserna" på försäsongen. Det borde öka intresset för tillresande och om 221400 personer skall se Brynäs i grundeserien i Asken behövs alla tillskott...
Men man kanske skall vara offensivare, jag vet inte om "bussningen" ger nåt nämnvärt tillskott mot tidigare när man inte marknadsförde möjligheten...?

Vi är överens om att det behövs läggas mer energi på att fylla Asken, kanske finns hjälpen på Läkerol... ;-)
Kommentera

rackham: uppenbarligen så lockar inte produkten Brynäs fler än så.

När det gäller Ticnet så är det katastrof. Systemet är missvisande och man behöver inte hämta ut beställda biljetter.

Jag hörde igår att det knappt fanns några bra platser att tillgå men när man tittade på läktaren så fanns det gott om bra platser.

Att sedan Brynäs envisas med att lägga tonvikten på sin marknadsföring av laget under försäsongen på områden en bra bit utanför Gävle så blir det som det blir.

I och med att Tablettasken inte blir full ens på en lördagsmatch så vevisar det att mer energi måste till för att marknadsföra Brynäs i Gävle.
Kommentera

GävleLasse:

Det bor 9 miljoner invånare i Sverige. Fler än 6400 skall vara i Asken i går...
Kommentera

Jompe:

"Ett tungt honomgent lag"?

Det där måste du förklara över ett glas vatten, det låter intressant!

Lördag. HV. 6400.
Ja, det får plats 1800 till...
Eller se det så här... vi har på tre hemmamatcher haft 6500, 6200 och 6400 åskådare.
Många sköna potentiella slantar som runnit förbi... och inte minst ett minus vs budgeterat snitt... om än inte mycket, så här långt.

Finns säkert mycket att göra.
- Släppa färre matcher åt gången i Ticnet, tex.
- Paket-erbjudanden, ja det är bara att titta på de som är duktiga på marketing...
- Spela spelare (A-lag, B-lag, C-lag eller juniorer) så att publiken vet om det är nån idé att besöka arenan... och betala för det...

Vad blåser det för vindar på Björkö idag?
Kommentera

Jompe: Ja det verkar som att Boork får backa tillbaka till det mer defensivt inriktade spelet. Tråkigt, visst, men tabellplaceringen talar sitt tydliga språk. Detta måste prioriteras i första hand.

Att endast 6400 tar sig till Läkerolen en lördag kanske inte är så konstigt. I och med att matcherna går på TV så måste man konkurrera med det. Valet för en familj som måste resa 8-10 mil för att se matchen väljer nog det billigare alternativet. Det går ju loss på en hel del pengar att gå på match i dagens läge.

Sett till det kombinerat med att laget förlorat fyra matcher på raken nu kanske inte gör saken så konstig.
Kommentera

GävleLasse: Matchen igår visade att det finns ett stort gap mellan Boorks spelidé för säsongen--det mer offensiva spelet--och kvaliteten i den trupp han leder. Man kan också se matchen igår som ett bevis på att Brynäs IF underpresterar präktigt just nu. Det finns några spelare som försöker skapa något på isen; Dackell, Lind, Sundström, Hietanen, Molin ibland, Widing ibland, Sjödin ibland. Sen finns det ett gäng spelare som mest åker runt och bränner kalorier; Månsson, Danielsson, Hauhtonen, Salmonsson, Kakan. Och sen har vi gänget som gör varken eller: Brendl, DJ. Sjödin hade helt rätt i periodpausen när han sade att de inte spelar som ett lag, ställer inte upp för varandra.

HV fick matchen exakt dit de ville och Brynäs gick i deras fälla gång på gång. HV spelade skickligare, rakare. Ett tungt, honomgent lag. Brynäs såg för lätta ut.

Näst sist i tabellen. 6400 på en lördagsmatch. Det finns att jobba på.
Kommentera

Huge: "Sannolikt en kombination av båda sakerna. Ett är iaf säkert: mot både Modo, FBK och HV idag möter vi betydligt tuffare försvarsspel än i de båda vinstmatcherna"

Å ändå så har Modo haft sämst försvarspel i hela ES såhär långt.
Kommentera

rafalski: "just nu känns det inte som vi får ut maximalt av materialet."

Nä, där slog du allt huvet på spiken.
Ex nån ultimat första- eller ren PPfemma har ännu inte utkristalliserat sig och det får väl ta sin tid att hitta rätt uppställning(ar).
Och inte gör ju ett ev avsteg från offensivtänket saken bättre direkt, vad gäller förutsättningarna för att kunna spela ihop "bästa lag".
Men som sagt: är du i tvivelsmål och famlar i mörkret sas:
back to basics och sen brukar det ordna sig framåt....
Kommentera

Huge: Jag tror konstellationen Dackell-Hansen-Månsson vore värt att pröva, samtidigt sätta ihop Lind-Brendl-Widing, men samtidigt bör man röra om i grytan allt för mycket, men just nu känns det inte som vi får ut maximalt av materialet.
Kommentera

Positiva överaskningar däremot är framförallt Andersén när han fick chansen, fortsätter han på den inslagna vägen blir det svårt att flytta på honom. Undra vem som får stryka på foten när Angell kommer, om jag inte missminner mig kamperade han ihop med sunken förra säsongen.
Kommentera

rafalski: Ja, Månsson känns lite som vårt sorgebarn just nu. Karln har ju stor kapacitet men att utekvällen skulle vara boven i dramat tror jag inte så mkt på. Han lider nog mest av de spelmässiga problemen..
Kommentera

Huge: Kan nog vara skönt för grabbarna att agera underdog ett tag framöver. Det Boorken måste lösa som jag ser det är Månssons position i laget. Han kommer definitivt inte till sin rätt ihop med Widing och Hautonen. Hoppas bara inte "utekvällen" i somras påverkar honom för mycket, får otäcka flaschbacks på Solings fyllstyrning för några år sedan. Han kom aldrig tillbaka och jag hoppas Månsson kan ta det här bättre.
Kommentera

rafalski: Absolut. Även matchen mot Luleå känns svårbedömd sett till vår egen insats, då vi inte vet hur pass bra dom var eller hur pass mkt vi gjorde dom dåliga.
Sannolikt en kombination av båda sakerna. Ett är iaf säkert: mot både Modo, FBK och HV idag möter vi betydligt tuffare försvarsspel än i de båda vinstmatcherna. Trots det så har vi ändå hållit spelet uppe rätt så bra om man ser till offensiven och det är väl egentligen bara mot Modo som vi fallit igenom och där fick vi smaka på samma medicin som vi själva ofta bestod våra motståndare med ifjol.
Personligen tror jag att Boork själv är den som störts mest av bästalaget-snacket men nog har det även inverkat på spelarna till viss del.

Och enligt Sportbladet så har vårt spel nu totalt rasat ihop efter att vi efter LHC-vinsten var ett mästarlag.
Distans och nyansering, finns dom orden öht i mediaexperternas vokabulär?
Kommentera

Huge: Ja det man kunde tolka utav Boork direkt efter matchen så var det framförallt ödmjukhet i försvarspel som saknades emellanåt, ett tajtare bortaspel kommer nog bli första åtgärden där vi ligger på kontring, vilket förövrigt har varit en specialgren på senare säsonger. Självklart ska inte paniken börja komma redan men jag tror Boork och kanske laget blivit kraftigt stört av medias fokusering på om "bästa" laget spelar. Tror även att en del övermod smög in i laget efter 9-1 mot LHC, där i stort sett allt trillade in framåt.
Kommentera

rafalski: Mkt tänkbart men jag tycker det är svårt att sia om hur Boorken reagerar. Tror nämligen att han samtidigt heller inte gärna vill skrinlägga det nya offensivtänket helt och hållet. Det har trots allt bara gått 6 omgångar och misstagen har mer känts som tillfälliga blundrar och misstag och inte några större strukturella fadäser i försvarsspelet rent generellt. Ska man försöka spela mer offensivt så måste det kosta lite i början, då man inte kan räkna med att det ska gå på räls på direkten.
Men nu har vi bortamatch och då kommer det nog automatiskt att se ut ungefär som ifjol när vi spelade bortamatch: betydligt mer avvaktande och försök till kloka avvägningar och bedömningar i forecheckingen.
Kommentera

Boorken kommer nog gnugga försvarspel framöver, skulle inte bli det minsta fövånad om ett mer defensivt spel i paritet med fjolåret praktiseras framöver, just backsidan ser ju betydligt starkare ut i år än förut och Angell är på ingående. Molin och Danielsson är skuggor av sitt forna jag, åker mest runt som på allmänhetens åkning, Molin hade ett par feta chanser idag där något borde resulterat. Men som sagt det är bara att bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Gusten: Hahahaha.......
Kommentera

Peja: Ok då. Jag köper att du åtminstone en aning nyanserat din bild av Danne.
Angående baklängesmålen så har jag inte kollat så noga utan bara gått på de repriser man vevade i PPV.
Vid 1-1 tycker jag att både Sperrle och Brendl agerat taffligt. Sperrle borde ha läst eller anat sig till att Ledin ska skicka in pucken på chans framför målet. Och där dyker Hrdina upp helt omarkerad, vilket Brendl får ta på sig.

1-2 känns också lite halvtaffligt. Danne kommer efter och hamnar lite på ryggen på Jämtin redan uppe vid blå. Sen blir det svårt att hinna ifatt och stänga hans väg mot mål. En nerdragning eller hakning hade varit på sin plats i det läget och Danne hakar ju också upp Jämtin samtidigt som pucken lite turligt stöts i mål.

2-3 får Sperrle ta på sig om man nu ska klandra ngn för den udda studsen i sargen. Danne kan ju inte gärna vara på två ställen samtidigt.

Vid 2-4 tappar Brendl åter markering på sin gubbe, som det ser ut.

Vid 2-5 sitter Danne i avbytarbåset.

Sen är det som du säger: Månsson saknar nån som kan serva honom med mackor och Hauthonen i all ära, men han är ingen Bäckis.
Och i lag med Widing så blir det lite för mkt tuta och köra och sen inget mer. Här har Boork lita att jobba med....
Kommentera

rackham: Vet att du och kag har messat tidigare och nu när man är nära ett sammanbrott så börjar man nästan tro på din tes. Vi har bytt tränare på löpande band, truppen har bytts ut men ändå så går det pisst. Pengar finns det så att det bli över men ändå.

7-0 nu till LHC och alla i PP. Skaplig utdelning.
Kommentera

65selander:

Hur svårt är det att sparka Hasse Borg?
Har karln haft ett rätt på de senaste 5 åren?

Avgå!

Eller... Verka?
Kommentera

65selander: Vad är MFF?
Kommentera

Gusten: Näe!

Såg just HV:s tre sista mål. Vilka gåvor! Jag har sett P95-lag spelar tuffare i försvarsspelet. Och Sperrles present vid 2-3! Boork har en del att pyssla med fram till måndag. En torsk då skulle INTE kännas bra.
Kommentera

Gusten: Får tacka LHC för målskillnaden vi fick mot dom. Vinst på måndag så kan vi vara på banan igen men det gäller nu att de pratar ihop sig och inte går och muttrar hemma och svär över sina lagkompisar.

Positivt tänkande helt enkelt, här hemma är det inte positivt tänkande. Nej nu blir det en stor jädrans malt så man kan glömma vad man har sett. BIF och MFF går hand i hand i kväll.
Kommentera

Bissett19: På Kvalserieplats med +6 i målskillnad...nästan lite lustigt
Kommentera

Finns bara en som får godkänt av mig idag. Dackell var bra, resten var SOPOR! Allt "duttande" och alla felplaceringar var förbannat tråkigt att beskåda. Något måste hända och det omedelbart. Killarna såg allt annat än glada ut när de lalla runt rinken idag. De var mycket sämre än jag någonsin kunde ha föreställt mig..))
Kommentera

wap.hockeysnack.com
GävleLasse, du tycker inte Boork bryr sig när målen trillade in? Vilka känslor tycker du hann skulle visat för att stärka laget? Råskälla på spelarna? Gå ut på isen? Slåss med HV-klacken ?
Kommentera

GävleLasse:

"Han ser inte ens besviken ut när HVs mål trillade in. Han stod passiv och bara rullade på kedjor och backpar."

Han var riktigt förgrymmad ut efter matchen i intervjun,o sa b la att om försvarsspelet: "Så här kan det inte fortsätta"

Vi får se om han gnuggar på med samma manskap eller om han gör några drastiska förändringar i laget tills på Måndag mot Skellefteå.
Kommentera

Utan Bäckis smörpass så syns det snabbt att Månsson inte är mer än en slitvarg. Noll teknik bara åker runt och flänger. Ser hellre Herman på isen istället för Månsson.
Kommentera

Huge: "Peja: Vilka baklängesmål mer än 1-2 tycker du att Danne var inblandad i?
Såg du matchen öht?"

tamt agerat vid 2-3 målet. Han skall inte tillåta att HV spelaren åker fram til målvakten i det läget. Vad gör DJ? Stannar och låter HV spelaren peta in sargreturen

Men DJ var långt ifrån sämst på plan. Månsson som du redan tagit upp är en katastrof. Sen tycker jag även att Lind inte hade många rätt idag. Hans normala säkra passningsspel var som bortblåst.

Bäst i Brynäs idag 1:a Dackell 2:a Kankaanperä 3:e Widing
Sämst i Brynäs idag: Resten av laget

Boork har lite att fundera på... Han ser inte ens besviken ut när HVs mål trillade in. Han stod passiv och bara rullade på kedjor och backpar.
Kommentera

Peja: Verkligheten just nu när matchen mellan LHC och MODO har just startat. 2,38 in i 1:a och 0-0

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 HV 71 6 4 1 1 21 : 18 13 0 0
2 Färjestads BK 5 3 1 1 24 : 17 10 0 0
3 Timrå IK 6 2 2 2 17 : 13 9 1 0
4 MODO Hockey 5 3 0 2 16 : 16 9 0 0
5 Frölunda HC 6 3 0 3 16 : 18 9 0 0
6 Södertälje SK 6 3 0 3 10 : 13 9 0 0
7 Mora IK 6 3 0 3 15 : 20 9 0 0
8 Djurgårdens IF 6 2 1 3 19 : 16 7 0 0
9 Skellefteå AIK 5 2 1 2 12 : 11 7 0 1
10 Brynäs IF 6 2 0 4 21 : 15 6 0 0
11 Luleå HF 6 2 0 4 15 : 20 6 0 0
12 Linköpings HC 5 2 0 3 11 : 20 6 0 0
Kommentera

Huge: Jag började med att kritisera Boorks coaching, sedan kritiserade jag Danielsson, och till sist DJ. Men som sagt, du ser bara kritiken som är riktad mot DJ...

Månsson lider väl rent allmänt av att Hauhtonen är seg som en ismaskin och sällan slår en bra passning. Inte så konstigt, vilken ytterforward hade inte lidit av det...

... Jo, en ytterforward som är ganska enkelspårig, kör mycket själv och inte behöver mycket service från kedjepolarna. Det vill säga Widing.

Sen behöver Månsson röra sig på stora ytor för att kunna få ut maximalt av sitt kunnande, det kan han inte göra eftersom Widing spelar på det sättet. Båda kan inte röra sig över stora ytor, det skulle inte funka med Brynäs spelsystem.
Kommentera

Peja: Men du började direkt med att helt enligt dina ryggmärgsreflexer rikta in dig på Danne. Och totalsåg honom trots att han gör en helt Ok insats, jämfört med många andra.
Stackars Månsson måste ju ha det jobbigt just nu. Frustrationen lyser i ögonen över att Bäckis dragit iväg, som det känns.
Och Bäckis frånvaro känns som mer kännbar än man först hade trott.
Kommentera

rafalski: Precis.
5 man i knät på Markus.... :-)

Kändes ändå lite snopet idag och det verkar som att mönstret från FBK-matchen upprepades, om man ska gå på spelarnas egna synpunkter på den matchen. Lite för ivriga att gå framåt emellanåt och det straffade ett för dagen rappt HV på direkten.
Kommentera

Huge: Och du förstärker inte dina aktier som inläggsskrivare här inne genom att inte läsa andras inlägg... Jag sågade sönder fler spelare, även t.ex Danielsson, men du valde ju att bara se DJ-kritiken.
Kommentera

Huge: Det är snarare så att jag behöver se highlights från matchen för att kunna minnas vilka situationer som föregick vilka mål. Men du som minns varje aktion som DJ gjorde på hela matchen; Hur många baklängesmål var han inne på? 3? 4?
Kommentera

Månsson, Danielsson och Lind kan sitta på läktaren nästa match.

Dackell och Andersén gör en bra match.

Dagens stora minus går till Månsson när han skäller ut Hietanen efter han inte hittat några alternativ i uppspelet. Bra att Boork ser det hela och skäller ut Månsson direkt. Har man den stilen mot sina medspelare har man inget i laget att göra.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Huge: jag skulle inte bli förvånad om våran mest offensiva spelare i nästa match ligger på lur strax utanför egen målgård;)
Kommentera

Peja: Haha...
Dina analyser håller inte ens Wennerholmnivå. Eller ska jag säga Svenska Fansnivå?
Varför nämner du då att han var inblandad i flera baklängesmål och tar det som intäkt för att han bör sparkas, om enstaka matchsekvenser inte ska räknas när man bedömer en spelare?

Och att du i sedvanlig ordning lyckas hitta 1 spelare att kritisera förstärker inte dina aktier som seriös direkt...
Kommentera

Huge: Det spelar väl ingen roll hur många mål man pekar ut, eftersom "enstaka matchsekvenser" ändå inte kan räknas inte när man bedömer en spelare... Det som irriterar mig mest med DJ är att han inte kan slå ett vettigt uppspel trots att han ska vara en spelskicklig back. Det är fullständigt obegripligt att den mannen får bära en Brynäströja. Kraftigt överglänst av Andersén idag igen.
Kommentera

Peja: Vilka baklängesmål mer än 1-2 tycker du att Danne var inblandad i?
Såg du matchen öht?
Kommentera

rafalski: Nja, Brendl spelade ju inte första halvan av tredje perioden. Då gick Spets in på hans plats..

Sen spelade han i vissa byten och när det blev powerplay fick han sin backplats osv.. Han var väl kvar i omklädningsrummet efter andra periodpausen?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Peja, jag tror Brendl bänkades när Boork toppade, ingen skada således.
Kommentera

Peja: Såg matchen på PPV och ang Brendl så brukar han få stå över när Brynäs skall toppas eller om det går knackigt. Nu kan jag ha missat lite snack eftersom jag ägnade mer uppmärksamhet om min datorinstallation.
Kommentera

Boork coachar ju helt fel. Det är precis som att han har bestämt sig innan matcherna vilka han ska toppa med på slutet.

Salmonsson kändes hetare än Danielsson, men Boork var feg och valde att sätta in sina mest rutinerade spelare. Fattar heller inte vad det är för fel med Danielsson, han har ju varit urusel hur länge som helst nu. Passningen som han serverade Lind 6 minuter in i tredje perioden var hans enda rätt på hela matchen idag.

DJ lyckades som vanligt inte gå på plus den här matchen heller. Visst, ett snyggt mål, men var inblandad i på tok för många baklängesmål. Sparka honom omedelbart.

Ni som kollade på PPV; Sa de något om varför Brendl inte kunde spela första halvan av tredje perioden, och även var tvungen att stå över en del byten efter? Skada?
Kommentera

rafalski: Tyvärr så är det ett par enkla misstag som fäller oss och 2-3 känns lite avgörande. I momentet innan har vi ett 3 mot 1-läge där Månsson väljer att skjuta men träffar Liv på axeln. Där hade vi behövt ett ledningsmål och då vete fan om inte Boork beordrat lite mer avvaktande spel.
Brendl missar dessutom markeringen på både 1-1 och 2-4.
Annar tycker jag att han börjar ta för sig mer och mer framåt. Ett par lysande passningar men med skotten verkar det vara som förgjort.
Alltid nåt ben eller klubba ivägen när han drar till.
Positivt att vi inte ger upp vid 2-5 vilket visar på bra moral i laget, trots den minst sagt tunga starten med 4 raka uddamålsförluster.
Vad tror du att oddset blir på ett tillknäppt spel från vår sida på måndag?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bisset19: Ja nu är det slut på offensiven, tillbaka till defensivt spel
Kommentera

« · 920032 · »