Brynäs IF

728186 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - HV 71

« · 919237 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV 71
Gusten: Fyfan vilken hönsgård. Sperrle sprider oro med sitt spel runt buren, in med finnen!
Kommentera

Kan bli en viktig match mot SAIK på måndag. Torsk då och vi får revidera omdömet om lagets kvalitet.
Kommentera

Jajjen: Nu är matchbollen inslagen trots tiden.
Kommentera

Huge: Gonatt! Spänningen är lidlig!! Ge Sjödda en rollator. Nä nu kan vi zappa över till Luleåmatchen allihopa
Kommentera

Känns som laget behöver gå tillbaks till grunderna och förra årets spel. Ge fan i offensiven!
Kommentera

Gusten: Blir MFF-IFK på TV4
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Rättelse: Bra första period, andra bedrövlig. Tips till Boork, kör med fyra kedjor och ett backpar, finnarna.
Kommentera

Oj oj oj vad lite Hv behöver jobba för sina mål, det här liknar kattskit.
Beklagar alla som är i Läkerolen, och nu förstår jag att det är så usla publiksiffror.
Nu börjar paniken sprida sig.
Och kom inte dragandes med en massa skit om DJ, för det finns drygt 20 st till som är lika usla.
Nu är det bara att hitta på något annat tidsfördriv.
FY FAAAN
Kommentera

Makkan: Boorks idé om att ändra på ett vinnande lag efter två riktigt bra inledande matcher kan visa sej vara ett historiskt misstag om det börjar rinna iväg. Inte så mycket för dom tre bortskänkta poängen som för att spelarna börjat tänka. Det sluttande planet kan vara svårt att få stopp på.
Kommentera

Gusten:

Nä nu kan vi zappa över till Luleåmatchen allihopa

Ja en FBK förlust får man inte missa
Kommentera

Makkan: Som resultaten är nu och om LHC tar poäng så ligger vi under KS strecket ikväll. Risken finns att vi blir kvar där...för det här är riktigt riktigt uselt. Ett rallarslagsmål är det enda som kan rädda den här jävla pisslördagen.

Idol - Brynäs 10-0
Kommentera

Gusten: I slutändan så blir vi runt 6-7 men hur fan kan de klappa igenom så jävligt. Fast det finns ju dom som har det värre. Arbetslösa utan TV och cash ;-)

Fy f-n sicken eftermiddag, MFF kan få den lite bättre om dom klappar till IFK. Just nu 0-0 efter 30min.
Kommentera

Gusten: Ja, dom får för enkla mål. Betydligt tightare defensiv krävs och den har vi inte sett mkt av idag. Som Sjödda sa: vi fuskar i försvarsjobbet och ligger och tjuvar lite på halvdistans i ivern att gå framåt.
Dom straffar oss obarmhärtigt och att Sperrle ser lite darrig ut emellanåt gör ju inte saken bättre. Till skillnad mot andra kassen där det hittills har stått en levande vägg.
Intentionerna framåt ser ändå bra ut men som sagt: vi åker dit på ett par lite väl enkla och billiga misstag...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vadå zappa över till luleåmatchen ? Jag skiter fullständigt i hur det går i den matchen . Fyra raka torsk tror jag vi inte hade förra säsongen. Tillbaka till gnet och säkra kryss.
Kommentera

rafalski: Är nog det spelet vi behärskar bäst.
Kommentera

Jag trodde VERKLIGEN på det här laget. Nu känner jag mig bara tom....
Kommentera

MadDog: Lahti gör allt för att Brynäs ska ta chansen, 5:e raka utvisningen för HV
Kommentera

Gusten: 6:e till och med...
Kommentera

Nuså kommer pizzan snart!
Kommentera

Gusten: 4-5 nu, räcker det ända fram eller åker en brynäsare ut nu så fort han andas?
Kommentera

65selander: Nu kommer HV söka utvisning....
Kommentera

65selander: Bänka DJ sista minuterna nu :)

6400 på en lördagsmatch...
Kommentera

Gusten: Har Brynäs räknat med ett snitt på 6600 kommer det att fattas en hel del pengar vid årets slut.
Kommentera

Jajjen: Har de budgeterat med +-0?
Kommentera

Gusten: Trist med det dåliga publikintresset! Där kan man ju inte enbart skylla på de skrala resultaten...
Kommentera

Frisco: Kvittar vilket! Pengarna kommer att fattas ändå. Eller om du säljer villan och räknar med att tjäna 200 tusen, då spelar det ingen roll om du till slut bara går jämnt upp. Du måste vara fullsketen med pengar!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Delvis uselt backspel i andra bäddade för den här torsken. Dackell och finnarna godkännda, resten hoppas jag kan bättre.
Kommentera

rafalski:

Nä nu måste man back to basic,prioritera defensiven.
Boork såg så där svart ut i ögona efter matchen,så nu lär det bli ändringar i spelet framöver.

Dackell o Kankanperää godkända.
Kommentera

Nu har vi stökat över tre matcher mot bättre lag där det går att acceptera en förlust. På måndag är en match där vi ska vinna om vi ska visa att vi är ett lag för plats 6-7. Annars blir säsongen samma rysare som vanligt.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bisset19: Ja nu är det slut på offensiven, tillbaka till defensivt spel
Kommentera

rafalski: Tyvärr så är det ett par enkla misstag som fäller oss och 2-3 känns lite avgörande. I momentet innan har vi ett 3 mot 1-läge där Månsson väljer att skjuta men träffar Liv på axeln. Där hade vi behövt ett ledningsmål och då vete fan om inte Boork beordrat lite mer avvaktande spel.
Brendl missar dessutom markeringen på både 1-1 och 2-4.
Annar tycker jag att han börjar ta för sig mer och mer framåt. Ett par lysande passningar men med skotten verkar det vara som förgjort.
Alltid nåt ben eller klubba ivägen när han drar till.
Positivt att vi inte ger upp vid 2-5 vilket visar på bra moral i laget, trots den minst sagt tunga starten med 4 raka uddamålsförluster.
Vad tror du att oddset blir på ett tillknäppt spel från vår sida på måndag?
Kommentera

Boork coachar ju helt fel. Det är precis som att han har bestämt sig innan matcherna vilka han ska toppa med på slutet.

Salmonsson kändes hetare än Danielsson, men Boork var feg och valde att sätta in sina mest rutinerade spelare. Fattar heller inte vad det är för fel med Danielsson, han har ju varit urusel hur länge som helst nu. Passningen som han serverade Lind 6 minuter in i tredje perioden var hans enda rätt på hela matchen idag.

DJ lyckades som vanligt inte gå på plus den här matchen heller. Visst, ett snyggt mål, men var inblandad i på tok för många baklängesmål. Sparka honom omedelbart.

Ni som kollade på PPV; Sa de något om varför Brendl inte kunde spela första halvan av tredje perioden, och även var tvungen att stå över en del byten efter? Skada?
Kommentera

Peja: Såg matchen på PPV och ang Brendl så brukar han få stå över när Brynäs skall toppas eller om det går knackigt. Nu kan jag ha missat lite snack eftersom jag ägnade mer uppmärksamhet om min datorinstallation.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Peja, jag tror Brendl bänkades när Boork toppade, ingen skada således.
Kommentera

rafalski: Nja, Brendl spelade ju inte första halvan av tredje perioden. Då gick Spets in på hans plats..

Sen spelade han i vissa byten och när det blev powerplay fick han sin backplats osv.. Han var väl kvar i omklädningsrummet efter andra periodpausen?
Kommentera

Peja: Vilka baklängesmål mer än 1-2 tycker du att Danne var inblandad i?
Såg du matchen öht?
Kommentera

Huge: Det spelar väl ingen roll hur många mål man pekar ut, eftersom "enstaka matchsekvenser" ändå inte kan räknas inte när man bedömer en spelare... Det som irriterar mig mest med DJ är att han inte kan slå ett vettigt uppspel trots att han ska vara en spelskicklig back. Det är fullständigt obegripligt att den mannen får bära en Brynäströja. Kraftigt överglänst av Andersén idag igen.
Kommentera

Peja: Haha...
Dina analyser håller inte ens Wennerholmnivå. Eller ska jag säga Svenska Fansnivå?
Varför nämner du då att han var inblandad i flera baklängesmål och tar det som intäkt för att han bör sparkas, om enstaka matchsekvenser inte ska räknas när man bedömer en spelare?

Och att du i sedvanlig ordning lyckas hitta 1 spelare att kritisera förstärker inte dina aktier som seriös direkt...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Huge: jag skulle inte bli förvånad om våran mest offensiva spelare i nästa match ligger på lur strax utanför egen målgård;)
Kommentera

Månsson, Danielsson och Lind kan sitta på läktaren nästa match.

Dackell och Andersén gör en bra match.

Dagens stora minus går till Månsson när han skäller ut Hietanen efter han inte hittat några alternativ i uppspelet. Bra att Boork ser det hela och skäller ut Månsson direkt. Har man den stilen mot sina medspelare har man inget i laget att göra.
Kommentera

Huge: Det är snarare så att jag behöver se highlights från matchen för att kunna minnas vilka situationer som föregick vilka mål. Men du som minns varje aktion som DJ gjorde på hela matchen; Hur många baklängesmål var han inne på? 3? 4?
Kommentera

Huge: Och du förstärker inte dina aktier som inläggsskrivare här inne genom att inte läsa andras inlägg... Jag sågade sönder fler spelare, även t.ex Danielsson, men du valde ju att bara se DJ-kritiken.
Kommentera

rafalski: Precis.
5 man i knät på Markus.... :-)

Kändes ändå lite snopet idag och det verkar som att mönstret från FBK-matchen upprepades, om man ska gå på spelarnas egna synpunkter på den matchen. Lite för ivriga att gå framåt emellanåt och det straffade ett för dagen rappt HV på direkten.
Kommentera

Peja: Men du började direkt med att helt enligt dina ryggmärgsreflexer rikta in dig på Danne. Och totalsåg honom trots att han gör en helt Ok insats, jämfört med många andra.
Stackars Månsson måste ju ha det jobbigt just nu. Frustrationen lyser i ögonen över att Bäckis dragit iväg, som det känns.
Och Bäckis frånvaro känns som mer kännbar än man först hade trott.
Kommentera

Huge: Jag började med att kritisera Boorks coaching, sedan kritiserade jag Danielsson, och till sist DJ. Men som sagt, du ser bara kritiken som är riktad mot DJ...

Månsson lider väl rent allmänt av att Hauhtonen är seg som en ismaskin och sällan slår en bra passning. Inte så konstigt, vilken ytterforward hade inte lidit av det...

... Jo, en ytterforward som är ganska enkelspårig, kör mycket själv och inte behöver mycket service från kedjepolarna. Det vill säga Widing.

Sen behöver Månsson röra sig på stora ytor för att kunna få ut maximalt av sitt kunnande, det kan han inte göra eftersom Widing spelar på det sättet. Båda kan inte röra sig över stora ytor, det skulle inte funka med Brynäs spelsystem.
Kommentera

Peja: Verkligheten just nu när matchen mellan LHC och MODO har just startat. 2,38 in i 1:a och 0-0

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 HV 71 6 4 1 1 21 : 18 13 0 0
2 Färjestads BK 5 3 1 1 24 : 17 10 0 0
3 Timrå IK 6 2 2 2 17 : 13 9 1 0
4 MODO Hockey 5 3 0 2 16 : 16 9 0 0
5 Frölunda HC 6 3 0 3 16 : 18 9 0 0
6 Södertälje SK 6 3 0 3 10 : 13 9 0 0
7 Mora IK 6 3 0 3 15 : 20 9 0 0
8 Djurgårdens IF 6 2 1 3 19 : 16 7 0 0
9 Skellefteå AIK 5 2 1 2 12 : 11 7 0 1
10 Brynäs IF 6 2 0 4 21 : 15 6 0 0
11 Luleå HF 6 2 0 4 15 : 20 6 0 0
12 Linköpings HC 5 2 0 3 11 : 20 6 0 0
Kommentera

Huge: "Peja: Vilka baklängesmål mer än 1-2 tycker du att Danne var inblandad i?
Såg du matchen öht?"

tamt agerat vid 2-3 målet. Han skall inte tillåta att HV spelaren åker fram til målvakten i det läget. Vad gör DJ? Stannar och låter HV spelaren peta in sargreturen

Men DJ var långt ifrån sämst på plan. Månsson som du redan tagit upp är en katastrof. Sen tycker jag även att Lind inte hade många rätt idag. Hans normala säkra passningsspel var som bortblåst.

Bäst i Brynäs idag 1:a Dackell 2:a Kankaanperä 3:e Widing
Sämst i Brynäs idag: Resten av laget

Boork har lite att fundera på... Han ser inte ens besviken ut när HVs mål trillade in. Han stod passiv och bara rullade på kedjor och backpar.
Kommentera

Utan Bäckis smörpass så syns det snabbt att Månsson inte är mer än en slitvarg. Noll teknik bara åker runt och flänger. Ser hellre Herman på isen istället för Månsson.
Kommentera

GävleLasse:

"Han ser inte ens besviken ut när HVs mål trillade in. Han stod passiv och bara rullade på kedjor och backpar."

Han var riktigt förgrymmad ut efter matchen i intervjun,o sa b la att om försvarsspelet: "Så här kan det inte fortsätta"

Vi får se om han gnuggar på med samma manskap eller om han gör några drastiska förändringar i laget tills på Måndag mot Skellefteå.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
GävleLasse, du tycker inte Boork bryr sig när målen trillade in? Vilka känslor tycker du hann skulle visat för att stärka laget? Råskälla på spelarna? Gå ut på isen? Slåss med HV-klacken ?
Kommentera

« · 919237 · »