Brynäs IF

730580 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-HV 71 den 19/9-13

« · 1587791 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-HV 71 den 19/9-13

70 Rodrigues:

Hoppas vi kan ligga så nära motståndet o/el låta fötterna gå så att vi inte behöver använda klubban 9 gånger, med utvisning som följd...

Tror/Hoppas vi kan vinna...3-1, Scott i öppen kasse

Kommentera

tjugo8: Hålla oss från utvbåset samt så måste vi göra mål på våra chanser, hade vi gjort mål på dom bra chanserna vi faktiskt fick igår så hade vi vunnit, tyvärr så är det alldeles för fippligt när puckjäveln ska in. 

Tips: 3-2 

Kommentera

Kollade lite på Brynäs biljettsida precis, ser ut att bli runt 4000 på torsdag. Vad jag förstår är inte hur en klubb som HV71 aldrig har under 6500 medans vi snittar runt 6200. Vi har trots allt mest fans i Sverige tillsammans med några andra klubbar. 

Vad beror det på att vi inte kan få mer folk till matcherna?

Kommentera

Brynäslegenden:
Hv har lite högre snitt men ingen elitfotboll el bandy i regionen
Hv har varit en maktfaktor hela 2000
99/00 snittade Brynäs 4490, idag alltså +40% !!! Har produkten blivit mer än +40% bättre anser du?

Tycker 6200 är ett bra snitt för Gävle, synd bara att LA byggdes för stor, m LLA o inga tv-sändningar som måttstock/förutsättningar
Kommentera

Brynäslegenden:

Många av Brynäsfansen bor ju långt ifrån Läkerol arena..... själv har jag ca. 60 mil till Gävle.... sen skall man ju hem oxå. Blir ju inte så ofta jag har tillfälle att se mitt lag live..... och man kan ju bara svara för sig själv.

Kommentera

6200 tycker jag också är en ganska bra siffra men det är bottennappen på vardagar när 4500+ kommer. Det är ingen bra siffra.

Samma med mig, jag bor 60 mil från Gävle också. Biljetter dock precis bokade till Färjestad hemma 16onde.

Kommentera

Tväst: Själv har jag 40 mil så det blir inte så många matcher i Läkerolen för mig heller. Jag har släkt i Gävle så man har ju i alla fall någon stans att slafa när det behövs. Sen blir det några bortamatcher per säsong också men tyvärr åkte Timrå ur så det blir ett par matcher mindre nu...
Kommentera

tjugo8:"synd bara att LA byggdes för stor"

Jag håller inte med där, Läkerolen är lagom och när guldet togs så var det ju grymt tryck i slutspelet (sen har vi ju kommande Gävledaladerbyn också).

Kommentera

TobiasR:

WILLIE NYLANDER F 5'11 169 R 5/1/95 Rogle

Vad tusan? Han tillhör MoDo!

Kommentera

atilla: Sign him up!
Kommentera

Verkar vara väldigt få biljetter sålda till kvällens match - därför agerar Brynäs.
Kommentera

Hoppas på 5000 iallafall.
Kommentera

HV saknar bland andra Davidsson och äckel Jämtin i kvällens match.
Kommentera

På Brynäs biljettsida är nu många platser vita och inte tillgängliga. Det är inte att dem är slutsålda för de är de röda. Kan det vara utdelning av biljetter gratis idag igen?
Kommentera

70 Rodrigues: äntligen matchsnack... Hoppas vi slipper mer snack om "välgörenhetskontrakt för möjligheten att få glänsa i fyra sekunder, trots att han aldrig presterat som elitmålvakt under kontraktet"-Rahm...
Kommentera

DavyDjoos:

Wesslau petad!

Våga skjuta, det e tufft o göra mål...!!!

Kommentera

tjugo8: Kom igen nu Brynäs gör mål och ta 3 poäng mer kräver jag inte!
Kommentera

foppa78: Jag orkar inte med dessa nya domarregler!!!
Kommentera

foppa78:
Jag hatar verkligen den nya bedömningsnivån av hela mitt hjärta. Jag säger inte så mycket om att Brynäsaren åkte ut med den på HV?
Bridge är snart ett tuffare spel.
Kommentera

Skitstöveln: Härligt Harju. Det där behövde han!!
Kommentera

Harjuuuuuu
Kommentera

Brynäs har fortfarande inte fattat vad som gäller ang de nya reglerna, är dom särskolemässiga eller?
Kommentera

70 Rodrigues: Solklar slashing, det hade väl inget med de nya reglerna att göra?
Kommentera

ingen som vet någon sida där det finns stream? :/
Kommentera

TobiasR: Harju
Kommentera

TobiasR: Hur ser det ut med publik?
Kommentera

Carl Lejonkräk: va? klart jag vet att harju gjorde mål, men vill kunna se matchen
Kommentera

BIF är ju helt överlägsna inledningsvis. Måste säga att Scott varit riktigt bra hittills. Dessutom gillar jag värvningen av Alex Larsson, känns som en riktigt bra spelare som dessutom börjat matchen idag bra.
Kommentera

Gör 2-0 nu då!!
Kommentera

mattiaskarlgren: Vilket sorgligt PP av Brynäs...
Kommentera

Zappaholic: Katastrof så jävla dåligt. Sweatt ser inte direkt vass ut..
Kommentera

Zappaholic: Helvete
Kommentera

70 Rodrigues: Bra där Brynäs. Äger hela förstaperioden, spelar ett pissigt PP och släpper in HiV i matchen och vips 1-1. 19.57 på klockan...
Kommentera

Zappaholic: Så jävla Brynäs :-(
Kommentera

Härligt. Räcker inte med att man varit med om ett halvår av tappade GIF-ledningar stup i kvarten. Patetiskt slarvigt.
Kommentera

Skitstöveln: Blir torsk idag igen, dominerar 1:a igen och ändå 1-1.
Kommentera

TobiasR: Ett sanslöst tjat...

Cmore har väl stream? Gefle Dagblad och AB oxå... Vad är svårigheten?
Kommentera

SAIK-matchen all over igen. Visst, vi spelar bra, men egentligen – vad fan spelar det för roll?
Kommentera

Brynäs ineffektivitet är påtaglig.
Det kommer att leda till förluster som kommer att sätta sig i skallen på spelarna och sedan har vi lika dåligt spel som effektivitet och då kan det gå riktigt illa.
Hoppas att jag har fel men jag är orolig för det scenariot.
Kommentera

Rossa: Det här laget har helt klart en riktigt hög kapacitet när det klaffar. Hög forechecking, intensiv skridskoåkning och fysiskt spel. När vi tummar på det hårda jobbet så faller vi ihop alldeles för enkelt. Upp med lägstanivån!!!            
Kommentera

Rossa: Vi är ett brunkargäng med dåligt sikte, lika bra och vänja sig, det är så här det kommer att se ut.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tycker vi i stort sett är bra, klart bättre än HV i första perioden. Sååå nattsvart är det väl inte? :-)
Kommentera

Qvarre:

Regler och bedömningsnivåer kan ju diskuteras i oändlighet.... men jag har lite svårt att förstå vad som är så tufft med att slå på varandra med klubban? Med rätt domarbedömning så lönar det sig att åka skridsko och spela pucken, skall man stoppa motståndaren får man åka ikapp och tackla..... alltså en mer teknisk sport där det inte lönar sig att åka runt med klubban runt midjan på motståndaren.

Kommentera

70 Rodrigues: Men fan vilket jävla gnäll!! Det har spelats två (!) SHL-matcher - tagga ner för fan! Hur dom än spelade hade Ni hittat något att klaga på. 

Jösses!

Kommentera

Zappaholic: Vi är bättre än HV och vi var bättre än Skellefteå, men det hjälper föga när vi drar ner på tempot o släper in dom i matchen samt siktar som ett gäng blinda hönor. Vi saknar riktiga målskyttar, så är det bara.,
Kommentera

Skitstöveln: Gäsp!!
Kommentera

70 Rodrigues: Japp, målskytt behövs!!
Kommentera

« · 1587791 · »