Gurra88:"Hylla Tommy och skit i polacken .. Eller dra härifrån"
hm...och 53% av dina inlägg handlar om NC. Varför skiter inte du i honom?
Redigerad kommentar
Huge: ""Brynäs ser faktiskt befriade ut i år. Befriade från Niklas Czarneckis defensiva tvångströja – som han flyttat med sig till Färjestad i år.""
En tvångströja som Jörgen Jönsson just nu dessbättre håller på att ta av Färjestad, sakta men säkert.
men det hoppade du såklart över..
Zzz: Man måste iaf beundra hur oraklet tänkt när han motiverade varför han inte trodde på Brynäs:
"Jag grundade mitt tips på att jag tyckte att Brynäs trupp såg tunn ut. Det saknades bra backar och framåt trodde jag att de unga stjärnorna skulle få en del problem med motivation."
Helt Ok att baissa oss pga en på papperet tunn backsida, det kan man till viss del förstå.
Men hur tänkte karln sen, när han trodde att våra yngre stjärnor skulle få problem med motivationen?
Det är väl isf mer logiskt att just yngre spelare är de som borde den bästa motivationen, då dom är på väg uppåt i karriären och vill visa upp sig?
Och när det dessutom handlar om riktigt bra yngre spelare som står på gränsen till NHL, så är väl moroten att få spela därborta nåt som än mer talar för en hög motivation?
Lite längre ner kommer det en annan logiskt kullerbytta.
Först hyllar han både Brynäs och Färjestad:
"Jag såg matchen mot Färjestad i lördags och det var en fantastisk offensiv hockeyupplevelse. Hockey när den är som bäst. Det var miltals från alla urtråkiga matcher jag sett i år. Matcher där fega tränare knappt låtit spelarna anfalla."
För att i nästa sekund såga Färjestad och deras spel:
"Brynäs ser faktiskt befriade ut i år. Befriade från Niklas Czarneckis defensiva tvångströja – som han flyttat med sig till Färjestad i år."
Sicken tomte....
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Trots serieledning vidhåller jag att Brynäs behöver en bra back och forward till för att ha förutsättningar att hänga kvar i topp serien ut och lyckas i slutspelet.
70 Rodrigues: Ja det var väll inte så otippat, dom hade alltså första chansen på honom eftersom han hade kontrakt med dem.
Sjögren är klar för Färjestad nu. De vill uppåt!
Brynäs däremot kan ju inte komma högre upp! =) Men, givetvis borde man se om sitt hus och plocka in en back och en forward i laget. Det kommer att behövas.
70 Rodrigues: Nej det gjorde han inte. Det fanns ju många lallare i laget på den tiden. Spelare som var medpå gamla meriter. Fast visst kändes Jonas som ett blekt nyförvärv under den galna säsongen. Jag menar FBK värvade Marian Gaborik och vi värvade Jonas Andresson från SSK.
Men ändå så tyckte jag att Jonas hade bra fart på den tiden med.
Redigerad kommentar
Zzz:Jag har en drömspelare som jag tror skulle passa perfekt i Brynäs speediga hockey.
Jonas Andersson
70 Rodrigues: För dig kanske men erfarenheten säger annat. Det är en sak att säga saker i intervjuer och en annan att göra som man säger som ett lag.
Fast det finns en vinnarkultur i våra unga spelare som viinte haft i ett A-lag på ett decennium. De är ana att ligga i toppen av serien så jag hoppas att de kan smitta av sig på hela föreningen.
Jag tycker fortfarande att vi saknar en stabil defensiv back. En duktig sådan är guld värd i ett slutspel.
arnio: Ja det finns en stor risk för det. Brynäs har ju gjort det till en vana att följa upp en bra match mot ett topplag med att göra en plattmach mot något bottengäng. Sedan får man läsa saker som "Vi kom inte upp i nivå, men det är sånt som händer ibland", ibland händer lite väl ofta tycker jag. Fast man får ha i åtanke att Brynäs aldrig har vunnit i Växjö och att Timrå har fått lite luft under vingarna de senaste matcherna. Så det är ju inte bara att åka och ställa in skridskorna och hämta hem poängen.
Motivation slår klass brukar man säga och det gäller verkligen.
För spelet i offensiv zon är jag inte ett dugg orolig. Men spelet i egen zon ger mig magsår emellanåt. Man tillåter sig bli fastcheckade. slår passningar till spelare som är halvmarkerade. Det som föregick HV's första mål igår är ett typexempel på en sån passning. Bertilsson har pucken bakom egen kasse och har full kontroll och slår en passning till Gunderson som hamnar under press på en gång och tvingas slå en dålig passning tilllbaka till Bertilsson som inte är i närheten att kunna ta emot den.
Såna lägen blir det massor av och Brynäs backar måste bli snabbare i besluten och få ut pucken ur zonen.
Redigerad kommentar
Underbart med serieledning!!! =) Bara hoppas att grabbarna har kvar båda fötterna på jorden o fortsätter att kriga på i varje match framöver me! Man svor en del ikväll me då man tappade en 2-0 ledning på 15 sek..
Meen det är förlåtet nu iaf! =D Goo Brrryyyynääs!!!
MarcusElving:
ja men lavander fattar jag inte varför vi har...
arnio: För att jag älskar att håna honom nu när han äntligen är borta.. Ännu bättre att han gjort ett av elitseriens bästa lag till ett mittengäng.
Både du och huge hyllade honom till vansinne, men vart är alla hyllningar nu? När det äntligen bjuds på rolig hockey samt riktigt bra resultat..